Anubis - The Second Hand cover

Anubis / The Second Hand (2017)

Sajgon3 | 5 stars | 21.05.2017 | #

Tak a pridám ešte v krátkom slede recku na album, ktoré som tohto roku očakával jednoznačne najviac - ANUBIS sú moji najväčší obľúbenci - takže je to logické. CD sa objavilo v mojej pošte skoro celý mesiac pred oficiálnym vydaním, veď kto by ešte mesiac čakal, že -))Na rozdiel od predchádzajúceho CD, kde som nekriticky očakával po " Tower " ďaľšiu nesmrteľnú dosku a potom bol mierne sklamaný, hoci album je to výborné - tentokrát som očakával niečo medzi 3kou a 4kou a ..... tentokrát som to aj viac menej dostal. Čiže úbytok " floydizmu " a viac " anubizmu ". Takže poďme sa na to pozrieť bližšie po cca. 5 vypočiach. Úvodná THE SECOND HAND je akoby dlhším introm , má naladiť poslucháča čo bude nasledovať. Prichádza FOOLS GOLD - zrejme najväčšia pecka nosiča - pritom začína nenápadne baladicky ale pozor prichádza refrén : " Twisted truths and secrets, narcosis remains... " - nezameniteľná tsunami-hudobná vlna valcuje všetko živé - podporovaná dramatickým prejavom Roberta Mouldinga - nezameniteľný prejav - neskutočné ! Presne takto naliehavo vždy znie aspoň jedna skladba ( KING WITH NO CROWN z trojky , alebo AND I WAIT MY WORLD... z kultovej dvojky )- toto je presne to, prečo týchto austalčanov zbožňujem. Nasleduje THIS CHANGING SEASONS 1 - najmäkšia skladba albumu, pokojná , opäť akoby mala ukludniť, lebo prichádza THE MAKING OF ME - tá si vyžaduje pozorné počúvanie - je maximálne prepracovaná so silným dramatickým refrénom - Mouldingov vokál je rovnocenným nástrojom, absolútne nezameniteľný - rozlíši ho aj hluchý v technoverzii rolničiek -) prepracovanosť pokračuje aj v WHILE ROME BURNS ale pomaličky už sa nám vynárajú "floydizmy". Prichádza BLACKOUT až so skoro popovým refrénom ( samozrejme hudba má k popu ďaleko asi tak ako politik k serióznosti ) THESE CHANGING SEASONS 2 opäť všetko ukľudňuje aby prišiel najdlhší epos - cca. 14.minútová PAGES OF STONE - pri prvom počutí mi troška splývala, ale s každým ďaľším počutím som už objavoval typické anubisácke pasáže - floydizmus pomaly naberá na sile - ale to samozrejme nevadí. Čo trošku vadí je posledná THESE CHANGING SEASONS 3 . Floydizmus už hrá prvé husle , na druhej strane je to ich najväčší vzor a predchádzajúci album to jasne dokázal - takže v tom až tak problém nevidím a dokonca by som skladbe ani nič nevytkol, len je to taký " bežný anubis " a mne to ako nadšencovi tejto skupinky nestačí -). Takže suma sumárum - ZÁPORY : poslednú skladbu by som vynechal a trošilinka mi chýba akoby "tepajúca basa" z prvých dvoch albumov - ale to je naozaj len maličkosť - všetko ostatné sú KLADY. Ak mám zpätne desatinne zhodnotiť všetky štyri štúdiovky tak asi takto - 1- 4,24 2- 4,99 3- 3,99 4( toto CD - 4,12 ). Z pohľadu hodnotenia na tomto webe samozrejme za 5. ANUBIS nikdy nesklame ! ANUBIS je svojský ! ANUBIS je proste ANUBIS. Sám som zvedavý ako sa albumu bude dariť na progarchives ( zatiaľ bohužiaľ len 3 hodnotenia, aj keď skoro stopercentné ). A som zvedavý čo príde ďalej. Rok sa pomaly blíži k polke a na stupni víťazov u mňa zatiaľ tohtoročné albumy EYE 2 EYE a CAST. Najvyššie samozrejme tento titul. Teraz som už nažhavený s čím príde DEAD HEROES CLUB. ANUBIS nesklamal, ďakujem chlapci -)

» ostatní recenze alba Anubis - The Second Hand
» popis a diskografie skupiny Anubis

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.035 s.