Outfield, The - Voices Of Babylon cover

Outfield, The / Voices Of Babylon (1989)

alienshore | 4 stars | 04.10.2017 | #

The Outfield je v podstate pop-rocková kapela, ale je zvláštna tým, že do svojej hudby podsúva aj čosi iné a tým je prog-rock. Od albumu Voices Of Babylon tam tie prvky jednoznačne sú a zaujímavo podfarbujú ich hitovo poňatý rock. O kvalitu skladieb sa vždy staral dnes už nebohý John Spinks, ktorý vždy túžil tvoriť pozitívne vibrujúcu muziku, čo sa mu aj naozaj darilo. Jeho stabilný parťák do dažďa s vysokým vokálom Tony Lewis je poznávacím znamením tejto kapely, rovnako ako Geddy Lee v Rush alebo Jon Anderson v Yes.

Nie nadarmo som spomenul práve tieto dve skupiny, pretože odkaz na ich tvorbu z 80-tých rokov tu proste je. Výborná produkcia vytvorila krásny zvuk plný harmonických tónov a skvelých melódií, ktoré sa ľahko počúvajú, avšak zanechávajú zároveň aj silný umelecký dojem. Skladby sú pomerne krátke, takže žiadne art-rockové maratóny sa nekonajú. Aranžmány sú napriek tomu pestré a vyvážené. Na malej ploche vystihli presne to, čo si daná skladba žiada.

Prvé dva songy, titulná Voice Of Babylon a My Paradise sú nesmrteľné. Absolútne hity a dokonalými melódiami. Veľmi dobré sú aj Part Of Your Life, Shelter Me, The Night Ain't Over alebo No Point. Gitara Johna Spinksa krásne cinká a vyludzuje podobné tóny ako tie od Alexa Lifesona (na albume Rush - Hold Your Fire) alebo Trevora Rabina. Za perfektný považujem zvuk bicích, je dynamický a plnokrvný. Všetci traja sú zdatní inštrumentalisti a napriek tomu si to nemusia nijako zvlášť dokazovať, pretože to za nich hovorí samotná hudba.

Voices Of Babylon je v podstate AOR nahrávka s prog-rockovým konceptom zodpovedajúci dobe svojho vydania. Od tejto kapely ma zaujali aj iné albumy, ako napr. Rockeye. Každopádne sa jedná o pozoruhodnú hudbu, ktorá nezaprie korene v tvorbe The Beatles. Imponuje mi tvorivosť Johna Spinksa, ktorý pre Tonyho Lewisa vytvoril kopec nádherných melodických liniek. A čo je najdôležitejšie, táto nahrávka obsahuje skutočné hity, ktoré si okamžite získajú priazeň poslucháča. Presnejšie povedané, tú moju určite ...

Hodnotenie: 4,5

» ostatní recenze alba Outfield, The - Voices Of Babylon
» popis a diskografie skupiny Outfield, The