Deep Purple - Fireball cover

Deep Purple / Fireball (1971)

moonySK | 5 stars | 23.12.2009 | #

Hohohoho...je to jedna z prvých vecí, pre ktoré som sa buchol po vačku...A neľutujem ju. Po akejkoľvek stránke...Začal by som jej opisom podľa grafickej stránke reedície 1995. Je založená v kriedovopapierovom obale s fotkou k singlu Strange Kind of Woman a na zadnej strane je fotka z De Lane Lea štúdia kde stojia skoro všetci piati DP (Blackmore sa kdesi zašil). Skoro som sa zľakol keď som ho uvidel. Myslel som si že už neuvidím ten originál obal Fireballu. A zrazu som z neho vytiahol CD. A hurray!!! Bolo na svete! Skoro som sa nemohol vynadívať. CD,booklet (až 30 stránkový) bolo všetko super graficky urobené. Ale to pravé orechové ma ešte len čakalo. Prvá, FIREBALL má skoro zvalcovala Paiceyho dvojkopom a vobec štruktúrou. Bol som sklamaný že nemala viac ako 3 a pol minúty. Ale strašne sa mi páči. Druhá ma trošku sklamala. NO NO NO sa mi strašne podobá na Into the Fire z In Rock...Ale naopak Gillan sa s piesňou strašne vyhral. DEMON´S EYE je tretia a podľa mňa a asi aj po iných príspevkoch najlepšia z Fireballu. Temná hardrocková pieseň vystavaná na hutnom riffe žeby sa zaň nehanbil ani Tony Iommi. Blackmorove sólo v tejto piesni je ináč ľudovo "v paži". Tak vystavané sólo som azda nepočul ani v Smoke On The Water alebo Paranoid. ANYONE´S DAUGHTER - v poradí štvrtá je trocha odklon od Deep Purple. Bola vytvorená ako prvá pieseň na album ešte cez jeseň 1970 a trošku je to na nej aj vidieť. Piata THE MULE je odvarom bubeníckeho sóla Iana Paica, ktoré tu bohužiaľ nie je. Nasledujúca FOOLS...ja sa k nej ani neodvážim vyjadriť. Proste nechápem ako sa mohli narodiť takí géniovia ako boli Blackmore, Lord, Glover alebo Paice. Tak sólistické číslo ako vo FOOLS a aj v NO ONE CAME som ešte na žiadnej štúdiovej doske nepočul. Možno to pravda nie je, samozrejme v mojich dvanástich som toho ešte veľa nenapočúval ale dosť toho už bolo. Podľa mňa je tento album jedným z tých, ktoré by nemali chýbať v rockovej kronike všetkých čias. Ďakujem za pozornosť. Za 5 hviezd.

» ostatní recenze alba Deep Purple - Fireball
» popis a diskografie skupiny Deep Purple

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0319 s.