Van Der Graaf Generator - Present cover

Van Der Graaf Generator / Present (2005)

Ondra | 3 stars | 10.01.2006 | #

Tak Peter Hammill mě skutečně nezklamal jako věčný mistr zmatení, trojsmyslů apod. VdGG už zase pokračují, nastane nový reunion v červenci 2006, měla by být nějaká živá vystoupení a snad i nahrávání. Doufejme, že to tak bude i ve skutečnosti a dočkáme se i nového studiového alba.
Still Life for Van der Graaf Generator...!!
P.S. Kdy nastane další re-split reunionu?

Dobré album, i když zpěv už není tak excelentní, ale je to pochopitelné, navíc P.H. je beznadějný kuřák, čímž svému srdci a hlasivkám příliš neprospěje.
První disk a první tři opravdu výborné, další už slabé. Druhý disk je propracovanější a vzhledem k majestátní minulostí skupiny i lepší, myslím že nevznikl z důvodu zacelit fanouškům pusy že jde jen o peníze - to by asi P:H. v současné době neukončoval činnost kapely - důvod nám ale všem uniká - album vydali dobré, koncerty měli vynikající kritiky, hovořilo se o omládnutí členů kapely na jeviště obzvláště ve spojitosti s P.H a pak se dočteme, že se snad neshodli na okruhu skladeb, které by hráli a že v současnosti už nemohou hrát starý materiál spolu. Zajímavý úkaz obnovovat kapelu, hrát na koncertech hlavně starý materiál a po roce zjistit že to vlastně nejde. Klaním se P.H. - toto nemůže snad říci normální člověk. Škoda. Osobně jsem se těšil na alespoň ještě jedno studiové album, kde by se ukázalo, zdali existence skupiny má či nemá v nové době smysl. Těžko říci. Myslím, že smysl by měla, obzvlášť v dnešní hudebně velmi nudné a prázdné době. I když je to paradox a mě se to tak nejeví, nahrává to teorii Rybacka o chladném kalkulu tak na 1-1,5roku, ať máme kluci ještě něco na ten důchod.
Jsem rád, že alespoň vyjde záznam živáku z rRoyal festival Hall, který údajně Hugh Banton úžasně namixoval, i když jinak vlastně neví co dělá, a že se to jenom jeví zbatku kapely - opět by P.H. mno, myslím že o Hugu bantonovi versus Peteru Hammillovi už jsme všichni v souvislosti s rozpady kapely už slyšeli - P.H. ovšem vždy vzájemné spory plamenně popíral, vidíme to dnes, jak to bylo asi doopravdy. Že by přílišná ješitnost zasloužilého barda P.H.? Nevím, ať posoudí nepubertální jedinci, osobně věřím v zázrak že kapela to ještě zkusí a je to jen pokus jak napnout fanoušky, ale obávám se že se mýlím.
Jinak hodnotím za III.

» ostatní recenze alba Van Der Graaf Generator - Present
» popis a diskografie skupiny Van Der Graaf Generator