Sunchild - The Invisible Line (2009)
1. Postcards from the past (pt1) (1:40)
2. The invisible line (pt1) (6:22)
3. Raindrops (6:29)
4. Amalgama (5:08)
5. A moment in time (5:13)
6. Time & the tide (11:20)
7. Fading light (3:31)
8. Recolections (1:33)
9. Line in the sand (14:36)
10. Postcards from the past (pt2) (5:20)
11. The invisible line (pt2) (8:21)
Total Time 69:33
Obsazení:
Antony Kalugin - keys, vocs, tamb, shaker, rainstick, triangles
Sergey Balalaev - drums, percussion, tamb.
Kostya lonenko - el. bass, ac. fretless bass
Alexey Khorolskiy - el. guitar
Bogdan Gembik - el. guitars
Artem Vasylchenko - tenor sax
Dmitriy Bondarev - trumpet, flugel horn
Yulya Bilchuk - bandura (ukr. trad, instr.)
Helen Bour - oboe
Alexander Pastuchov - basson
Olya Kaganyuk - voc, back voc, choir voc.
Sergey Kovalev - bayan, voc.
Roman Gorelov - ac & el. guitar
Victoria Partincho - shakers, back voc.
Lesya Kofanova - penny flute
Druhý štúdiový zápis kapely Sunchild je samozrejme opäť silným počinom. Iné sa nedalo ani čakať, pretože Kalugin ide neustále vpred a túži skladať ďalšie silné melódie a motívy. Je tu tradične široká paleta nástrojov, ktoré veľmi prirodzene a ľahko zapadajú do tejto hudobnej mozaiky. Antonyho klávesy sú mimoriadne variabilné a pestré, dokáže nimi zahrať všetko ako napr. typické symfonické prvky alebo aj moderné zvuky. Ako sa píše v booklete The Invisible Line je neviditeľná čiara, pomocou ktorej rozlišujeme čierne a biele, dobro a zlo. Záleží len na nás či tú čiaru prekročíme alebo nie. Album je o ľuďoch a ich pocitoch, ktoré ich sprevádzajú celým životom. Myslím, že väčšina vnímavých a citlivých ľudí vie čo je v živote podstatné a toto dielo sa to snaží aj pripomenúť či už svojou hudbou alebo textami.
Doska je nabitá nápadmi po okraj a už samotná floydovská predohra Postcards From The Past (part1) navodzuje pocity a tie ešte viac umocní nasledujúca The Invisible Line (part1). Pomaly sa rozvíjajúca skladba má niekoľko silných momentov v podobe klávesov, melódií a následného zrýchlenia s krásnym gitarovým sólom. Jemnou klavírnou linkou utkaná Raindrops zaujme aj napr. takou flautou. Energickejšia rytmika a melodická forma pripomenie trochu Pink Floyd, samozrejme popri zachovaní lyrickej témy. Výborná inštrumentálka Amalgama má zaujímavo vypracované motívy s trochu jazzovým feelingom. Citlivé hudobné plochy sú doladené aj tvrdšími výpadmi čo pôsobí dostatočne dynamicky. Nežnou atmosférou naplnená A Moment In Time vyvoláva pekné emócie, ktoré vyvrcholia skvelým trúbkovým sólom. Kompozícia Time & The Tide spočiatku ako keby pokračovala v duchu predošlej skladby, ale následné premostenie do symfonického prog-rocku je úplne perfektné. Hlas Antonyho Kalugina zachádza aj do temnejších zákutí, ale myšlienka je ako vždy zachovaná. Akustická Fading Light je skvelo podaná inštrumentálne a hlavne vokálna melódia dodáva skladbe silu ľudskosti. Krátka folková predohra Recolections poteší a najdlhší kus celej dosky Line In The Sand už kráča v pokojnejšom prog-rockovom štýle. Zádumčivejšie party prebije kvalitná melodika aj s výstavným gitarovým sólom. Kalugin sa delí o spev s dámou menom Olya Kaganyuk a v hudbe sa vyskytujú aj nepatrné znaky jazzu. Pokračovanie úvodnej predohry s názvom Postcards From The Past (part2) je lahôdkovou pre uši. Okrem melodickej linky tu jednoznačne zaujme parádny inštrumentálny výsek s kvalitnou gitarou a klávesmi. Záverečná The Invisible Line (part2) znie takmer ako rozprávka. Geniálna melódia a fantastické pomalé plochy sú naaranžované ako jedna báseň. Koniec je správne energický a optimistický zároveň.
The Invisible Line je v podstate koncepčné dielo, ktoré dosiahlo kontinuitu v hudobnej aj textovej polohe. Antony Kalugin robí jednu veľmi záslužnú vec, vyťahuje na svetlo sveta jedného kvalitného hudobníka za druhým. Všetci títo talentovaní ľudia hrajú na sto percent pričom dávajú hlavne kus seba. Gitaristi Alexey Khorolskiy a Bogdan Gembik tu naložia nejedno famózne sólo. Táto doska je silne emotívna a pocitová pričom sa nezabúda ani na kvalitné prog-rockové aranžmány. The Invisible Line je ďalší Kaluginov diamant z jeho tvorivej dielne.
reagovat
Petr Gratias @ 06.05.2013 20:16:33
Neznám ani skupinu Sunchild, ani album, ba ani hudbu samotnou a tak mohu reagovat pouze na obal....
Ten na mě působí vyloženě nudně a nezajímavě bez nějakého výtvarného nápadu... Tím pádem nevyvolává žádné podněty... Spíš to na mě působí jako černobylské trauma... Nikdy by mě nenapadlo (a to už hudbu poslouchám aktivně 45 let), že by art rock, progressive rock mohl mít takový motiv na obalu.
Žádné "sluneční dítě" nevidím, ani nic co by se sluncem nějak korespondovalo.... Spíš mám pocit nějaké utajené postindustriální deprese.....
Recenze je napsána s velkým zaujetím a evidentní znalostí tématu, což je hodné obdivu, ale hudbu prodává i obal a ten to zde prohrává na celé čáře...
Omlouvám se všem příznivcům téhle kapely, ale jsem jenom upřímný, nic víc - nic míň...
Mayak @ 07.05.2013 04:20:13
... veľmi zaujímavý a citlivý postreh, Peter. Môžem Ti akurát sľúbiť, že presný komentár ku obalu Sunchild - "The Invisible Line" Ti dám tu - behom niekoľkých dní, keď sa k tomuto vyjadrí sám Anton (nie Antony, ako píše Slavo v texte, ale to je malina :-))) ). Inak, Kalugin je rodák, aj občan z Charkova, 2 a pol miliónového mesta, nepochybne "trpiaceho" aj komplexom socialistickej industrializácie z obdobia CCCP. Na zábere je vpredu Antonov syn Mark a za ním na ľavo je sám Anton, vzadu dvaja hlavní spoluhráči a motív VN stĺpov v pozadí snímok obalu sa tiahne aj na nasledujúcom albume "The Wrap". Je to vlastne foto, čo robila Valja, Antonova partnerka a matka Marka. Obal nepochybne korešponduje s myšlienkami v texte albumu...ale počkaj si na odpoveď ...keďže máš estetické cítenie, zaslúžiš si to ... ale ako starý artrocker by som vedel veľmi dlho polemizovať o zmysluplnosti mnohých obalov, v konfrontácii s hudbou a textami mnohých skupín a ich albumov z nedostižných 70. rokov :-)
Brano @ 07.05.2013 07:59:12
Podstatný je obsah a nie obal.Treba si vypočuť hudbu a potom hodnotiť.Veď aj mnohé klasické artrockové diela majú depresívne obaly-viď.King Crimson-In The Court Of The Crimson King(1969),Pink Floyd-Animals,Genesis-Nursery Crime...Anton Kalugin je výnimočný zjav na súčastnej svetovej progscéne a rozhodne si zaslúži našu pozornosť.
Mayak @ 15.05.2013 16:30:36
add. Petr Gratias: ...toto je komentár priamo ad Antona Kalugina na tému Sunchild (názov, či obal albumu)...
Название Sunchild появилось летом 2006, когда в Херсоне я сделал наброски на песню с одноимённым названием,
которая позже задала тон всему материалу 2007-2008 The GNOMON.
Название ёмкое, броское, яркое и очень "тёплое" - к тому же я по своему очень солнечный человек - ведь известно,
что существует так же большое количество лунных людей...
Единство и близость противоположностей затрагивается в песне "Sleepwalker"
Изначально мы планировали выпустить Сан как сольник АК - но в последствии мы решили оставить имя как название
проекта отличного от Карф и Хог.
Обложки отображают содержание музыки - весёлая беззаботность и волшебство ярко представлены в дизайне
последних 3х альбомов Карфаген. Картины прекрасной Нововолынской художницы Аллы
Навротской. Не могу представить что то подобное в качестве оформления скажем альбома
Isolation.
Даже самый открытый и "яркий" человек сталкивается с реальностью и сценарными играми "зла" ...
Я стараюсь что б дизайн отражал суть и настроение...
Спасибо за выраженный интерес.
Удачи! АК
Preklad môjho kámoša z Užhorodu do Slovenčiny (je to síce trochu kostrbaté ... ale dá sa rozumieť ...
Názov SunChild sa objavil v lete roku 2006, kedy som v Chersone robil náčrtky pre pieseň rovnakého mena, ktorý neskôr udával tón pre celý materiál 2007-2008 Gnomon.
Názov stručne - chytľavý, svetlý a veľmi "teplý" - a okrem toho sám sa považujem za slnečnú osobu - je dobre známe, že existuje tiež veľké množstvo lunárnych ľudí ...
Jednota protikladov a blízkosť je riešená v piesni "Sleepwalker" ...
Pôvodne sme plánovali vydať sólový album, "Sunchild AK " - ale neskôr sme sa rozhodli ponechať meno ako názov projektu iný, ako Karfagen a Hoggwash.
Obaly albumov majú ukázať obsah hudby - zábava a bezstarostná mágia naživo reprezentované v dizajne na posledných 3 albumoch Karfagen. Krásne obrazy umelca(Alla Navrocka - Novovolynsk, Ukrajina). Neviem si predstaviť, že niečo také napríklad na albume Isolation (od Sunchild).
Každý (aj Ty) otvorený a "inteligentný" človek je konfrontovaný denne s realitou a scenárom hier na tému "zlo" ...
Snažím sa "covery" navrhnúť tak, aby čo najviac odrážali podstatu a náladu ...
Ďakujem za vyjadrenie záujmu.
Veľa šťastia! AK
- hodnoceno 2x
- hodnoceno 0x