Van Der Graaf Generator - A Grounding in Numbers (2011)
01. Your Time Starts Now (4:15)
02. Mathematics (3:38)
03. Highly Strung (3:36)
04. Red Baron (2:23)
05. Bunshō (5:03)
06. Snake Oil (5:21)
07. Splink (2:37)
08. Embarrassing Kid (3:07)
09. Medusa (2:12)
10. Mr. Sands (5:22)
11. Smoke (2:30)
12. 5533 (2:42)
13. All Over the Place (6:04)
All songs written by Hugh Banton,
Guy Evans and Peter Hammill.
Obsazení:
Peter Hammill - guitar, keyboards, bass (7), lead vocals (1-3, 5-6, 8-13)
Hugh Banton - bass, bass pedals, organ, keyboards (11), guitar (11)
Guy Evans - drums, percussion, guitar (12)
No, tak jsem v sobě nechal toto album uzrát a po x posleších si myslím, že i já mohu přispět svým usazeným názorem do mlýna. Svým názorem a postřehy na toto album, které vyvolalo a vyvolává tolik protichůdných reakcí.
Na úvod chci říct, že mně se album moc líbí. Na Van der Graafy je neobvykle hudebně pestré (možná nejvíce ze všech alb) a také nejméně temné (možná nejvíce ze všech alb). Obojí je dost překvapivé.
Chtěl bych zde trochu zmínit tři věci, které mi uvízly a lehce víří v hlavě.
1. Někteří zde recenzující/diskutující mají v něčem pravdu: Tohle album nezní vandergraafovsky, ale opravdu spíš jako Hammillova sólovka. Vandergraafovsky mě zní pouze skladba Mr. Sands a All over the place, dvě skladby ze třinácti… Trochu nechápu, co vlastně bylo důvodem, že dané album vyšlo pod hlavičkou Van der Graaf Generator a ne jako sólo album Petera Hammilla. Asi se chtěli někam posunout… I třeba na Hammillově sólovce Skin hrají ostatní členové VdGG, takže jen ten fakt snad nemůže být dostačujícím, jediným důvodem.
2. Peter Hammill v jednom rozhovoru řekl, že se mu líbí, když jeho nahrávky nepřesahují 45 minut, protože poté prý začíná ochabovat posluchačova pozornost. S takovým názorem sice nesouhlasím, ale respektuju ho. Je to ale škoda. Pokud je mi známo, tak na album A grounding in numbers Hammill a spol vybírali z několikahodinového materiálu natočené hudby (!!!). CD trvá 48 minut… Navíc – a to především – některé skladby, např. poslední tři – znějí, jsou ukončeny jakoby násilným přerušením a je to velká škoda – když už se připravuju, že se příjemně ponořím do krásné instrumentální (uzavírající) pasáže, přijde konec. Konec zbytečně krátké skladby. Jak říkám, škoda. Ale je to jen můj subjektivní pohled.
A jak jsem řekl na začátku bodu 2, LP timing je pro mě prostě málo, zvlášť když vím, že kapela měla materiál na víc než dvojalbum.
3. Hammillův zpěv. Je mi jasné, že živě se Peter do skladeb, zejména co se zpěvu týče, opírá mnohem víc, ale tohle… Možná je to stářím? Hammillův zpěv je na tomto albu neobvykle krotký. Jako by se bál texty/hudbu plně prožít… Postavíme-li vedle sebe třeba emocionálně „prořvaný“ World record, zjistíme, že to jsou dva úplně odlišné světy. Word record a A grounding in numbers. Na A grounding in numbers „Hendrixe ve zpěvu“ opravdu nečekejte…
Přesto dávám albu 4 hvězdičky, protože, jak už jsem řekl, se mi jednoduše moc líbí a oceňuju odvahu přijít trochu s něčím novým/jiným. Pět hvězdiček nedávám pro výše zmíněné důvody + fakt, že ne úplně vše na albu se mi líbí-nic mi neříká třeba zde zmiňovaná „crimsonovina“ Hughly strung…
Dodatek:
Ondra má pravdu, Hammillova vyzáblost je opravdu veliká. Pokud vím, přestal Peter po infarktu kouřit. Člověk by řekl, že se mu navrátí chuťové buňky do jazyka, že se mu vrátí chuť k jídlu a že se nám trochu zakulatí, dědula jeden hubenej, ale nic z toho… Hlavně, že mu zůstává chuť dělat stále hudbu včetně nové – vzbudit takové diskuze v penzijním věku, jako nad tímto albem, to nedokáže každý ;-). Peter Hammill je pro mě stále osobností, jehož a jeho hudby si nesmírně vážím a jsem moc rád, že obohatil a obohacuje můj život (právě poslouchám jeho krásnou sólovku None of the above)…
Při téhle souvislosti (fyzická hubenost) mě ještě teď napadá: Nevíte někdo, jestli ten roztomilej špekatej mrňous na Hammillově kompilaci The thin man sings ballads je Peter Hammill osobně ;-)?
reagovat
@ 16.07.2011 13:51:20
Hudba pěkná a stejně dobrá jako první 4 LP, stejně jako nový Yes, zcela se však opět vytratila kvalita nahrávky, to je dynamika, výšky, hloubky. Celé to zní jako z magnetofonu řady B4 při rychlosti 4 (snad jen šum pásky byl větší). Hrozná ubohost po tolika letech od poslechu z pásek.
Nevím chlapci, ale Já jsem tedy z toho alba od prvního poslechu nadšen. Zatímco předchozí 2, i když Trisector lze považovat za velmi dobré album, působili trochu jako VDGG revival band a jsou z hlediska vývoje skupiny nedůležité a zapomenutelné. U nového alba je ale situace jiná, A Grounding In Nubers považuji za jasné vykročení novým směrem s jasnou vizí jak dělat věci (parafráze přerodu King Crimson v 80-tých letech). Zůstaly zachovány všechny prvky co jsme od VDGG znali, navíc se zde objevily věci, které nejsou pro VDGG typické (ikdyž pro Hammila 80-tých let ano)-parafráze na novou vlnu, punk, avandgardní hudbu začátku 80-tých let(zejména německou, např.Faust) a podobně), prosvětlení hudby mimo jiné i čembalem - krásně to doplňuje tu pestrou mozajku nápadů vytvářející jednotné silné album. Nechybí vyloženě výrazné hitové skladby (v rámci stylu)- Highly Strung, ani skladby typické melancholické nádhery - All Over The Place. Navíc se nebojí experimentu ani v takhle pokročilém věku a toho si vážím, obzvláště pokud je to takhle zdařile. Chápu že pro řadu posluchačů bude toto album kontroverzní (zatím reakce zde to potvrzují)-zejména pro ty, kteří mají pouze tu pompézní artrockovou část VDGG a kteří obecně nemají rádi experimentálnější hudbu. Dle mého názoru je to ale jejich chyba - VDGG vždy patřily k tomu experimentálnějšímu křídlu artrocku a progresivního rocku (společně např. s King Crimson)a proto je těžké jim na stará kolena vyčítat, že se vrátily více k experimetálnější hudbě (nejvíce od Pawn Hearts), kterou konzervativní, stárnoucí a senilnějící posluchač už nemá chuť poslouchat, nerad slyší něco nového a rád by své VDGG viděl děla věci tak, aby hrály jen to co on zná. Shrnu to jasně - nejlepší album (a plně srovnatelné) od Wordl Record!
Mimochodem album sbírá velice pochvalné recenze-viz např.
>> odkaz
reagovat
Óin @ 25.03.2011 10:07:42
Souhlasím, ti osmdesátkoví Crimsoni jsou tam opravdu slyšet.
PaloM @ 25.03.2011 12:36:24
Je možné súlasiť s hodnotením obsahu novinky, s preceňovaním tohoto a naopak podceňovaním Trisector a ďalších albumov absolútne nie. Toto je na 3 hviezdy, viac nie.
Ondra @ 06.04.2011 23:34:24
Ty brďo, neblázni, kde tam slyšíš osmdesátkový krimsny? To si snad doufám děláš legraci, ale asi to myslíš, ve změně způsobu myšlení... Ty 80-kové krimsony moc nemusím, nicméně proti tomuto "počinu" jsou to klenoty prvotřídní kvality. Ale nevím, album jsem si zakoupil v Akropoli, na koncertu + plus krásné tričko. Po dalším poslechu jsem zděšen sice již méně, ale pořád. Nahrávka je zabitá totiž už ve studiu, je nahraná bez života, bez energie. Kdo byl na koncertu, a slyšel naživo např. Your Time Starts Now a Bunsho, v provedením mnohem více živelném, byl velice spokojen. Líbilo se to i potom mě(!), energie prýštila proudem... Ale studiovka títmo bohužel nedisponuje.
Jinak koncert - fantazie - v 1/4 se Hammill rozezpíval, ve 1/3 to už mělo gradaci, a v polovině už je to bavilo i doopravdy. Ale nestíhaly bedny, volume bylo vytočeno Too Right, a chrastilo to.
Ondra @ 07.04.2011 00:03:44
No nevím, nějak ti to stejně neštymuje, viď, milý Coco? Doufám, že to nemáš z filmu Lovec hlav s Belmondem a Jestřábem :-))
Tak jako napsat, že "staromilní senilní fanoušci chtějí jen to své VdGG v popézní artrockové podobě bez experimentální hudby a je to jejich chyba", no to je síla, to je nářez, to je na mě už moc. Vždyť experimentální album bylo, je, a doufejme, že i bude každé album VdGG, od samého počátku. Jejich styl nebyl nikdy černobílý - artrock + něco, atd., vždy to byla směs všech možných inspirací a hlavně kontrastů!! - na jedné straně zuřivě vyřvaného, přerývaného zpěvu, plného zloby a zárověň bolesti s nutkavou temnotou, a v druhém taktu s andělskou čistotou a nevinností... Stejně tak dravé instrumentální party střídaly velmi jemné pasáže, kdy dynamika byla naprosto neuvěřitelná. A tak bych mohl pokračovat.
Toto je přece základ veškeré experimentality, snad. Nikoliv bezvýchodnosti, nudy a nedostatku motivace a vybuzení se ve studiu, kde to byla evidentně "zívačka".
Opravdu ti nepřijde, že cca 2/3 skladeb nemá žádný melodický nápad, žádný rytmus, žádný spád, žádné kontrasty, že je to jen shromažďování hluku na cestě "odnikud nikam", a to nepočítám naprosto nevyýrazný zpěv, a rezignaci hry na kytaru??
Já bych nepletl pojmy experimentální hudba, minimalismus, ambientnost a podobně do sebe, to nejde.
Ale neberu ti to, album se ti líbí, to je hlavní.
A poznámky o senilních posluchačích sem vůbec nepatří, na tom totiž vůbec nezáleží. To mě připomíná poznámku Óina o tom, že se tito pánové už možná pomočují :-))
VdGG se ti mohou líbit jak v 15 letech, tak i v šedesáti, sedmdesáti.
Na tyto názory bych byl opatrnější. Pokud Tě zajímá opravdu experimentální hudba, poslechni si např. Frippovy desky, např. Fripp&Eno - Evening Star, nebo No Pussyfooting, případně v rámci King Crimson - Lizard, a nebo Starless and Bible Black - to je deska, která z hlediska experimentálnosti přímo ukázková!!
A z našich luhů a hájů příklad lepšího za všechny - vynikající Jablkoň - Devátá vlna, to byla jejich nejlepší deska.
Deep Sweeden, jejich první 2 vynikající alba, to je řežba, to by tě možná překvapilo...
Připadá mě, ža asi VdGG moc neznáš, zatím, když máč tento pohled na věc, takže bude dobré, si je trochu naposlouchat, abys pozna, jaká je vlastně doopravdy jejich tzv. "artrocková pompéznost" :-))
To si pleteš zase s Pink Floydy, ti bývali místy pompézně artrockoví....
merhaut @ 07.04.2011 07:26:50
"Já bych nepletl pojmy experimentální hudba, minimalismus, ambientnost a podobně do sebe, to nejde." versus "Pokud Tě zajímá opravdu experimentální hudba, poslechni si např. Frippovy desky, např. Fripp&Eno - Evening Star, nebo No Pussyfooting" = docela dobrej protimluv:-)
Voytus @ 07.04.2011 07:44:34
Fripp a Eno? To je spíš taková experimentální nuda. To chce něco z RIO - Henry Cow, Etron Fou Leloublan, Slapp Happy...znalci si jistě dosadí :-). Nové album, čistě podle mého ucha, sází spíše na rytmy, než melodie - ale i těch je tam dost. S těmi King Crimson v 80. letech mě to také napadlo.
Ondra @ 11.04.2011 11:39:27
To Jarda:
Použil jsem takový společensko-technický bonmot, čekal jsem že se na návnadu chytíš :-)) Výborně...
Mnou jmenované desky jsou právě směsí toho, co bych dohromady nemíchal... :-))
Ti Bystřejší to pochopili, co jsem chtěl říci...
Jenže nový počin od VdGG experimentální není, není ani minimalistický, ambientní, nebo podobný, je to spíše bloudění. Pokud někdo trvá na svém výkladu, pak doplním: Experiment za každou cenu.
merhaut @ 11.04.2011 12:55:44
Tys především Ondro stvořil krávovinu s dvouma hlavama, co každá mele opak druhé:-) A těma společensko-technický bonmotama jsi jí teď ještě domotal nohy. Seš holt hentakej míchač kravskejch krmnejch směsí...
Ondra @ 12.04.2011 23:49:42
To víš Jardo, jen aplikuji v praxi demagogicko-sekernické metody podobné Tvým a koukám, že jsi z toho mírně rozrušen, což mě překvapuje :-))
Nesmíš si to tolik brát, nebo se do těch dvouhlavých kobyl úplně zamotáš :-)
Když pořádná kobyla (pod tím si představ co chceš), tak úplně stačí jednohlavá, nebo ne? :-)))
Zatím reaguješ v rámci předpokladů...
Ovšem, pokud bychom se bavili opravdu vážně, což mě poslední dobou už ani moc na 100% nebaví, pak by můj odkaz na 'No Pussyfooting' a 'Evening star' byla samozřejmě kravina jako vyšitá, protože kdo ty desky slyšel a trochu tomu rozumí, to vidí za sekundu, že jo...
Já se ti přiznám, že mě se ani zase tolik nelíbí, je to děsivě monotónní a nudné, a možná si to dokonce i na něco hraje, Crimsonovský Fripp je však jiná kategorie. Ale někomu se to může líbit více, nijak to zase neodsuzuju.
Proto i chápu některá kladná hodnocení na nový počin VdGG, i když s tím "jen" nesouhlasím. Ale tak to bývá...
Ber to s klidem Tobě vlastním, protože, i když si třeba teď z tebe (i ze sebe utahuju), vlastně máš pravdu, protože jsi moji návnadu vzal vážně, a to jsi neměl.
Já chtěl pouze zjistit, jestli tady alespoň někdo dává pozor a na vyřčené blbosti zareaguje...
V poslední době to nebývá na webu úplně zvykem, a radostně se citují a přejímají naprosté krávoviny zcela běžně, proto tato malá udička.
A vidím, že alespoň Ty nespíš.
Nicméně měl bych se asi omluvit malou polopatičnost, ale přece jen, těch indicíí bylo uvedeno několik...
Jenže já si myslím ještě jednu věc, že si to téma moc beru, víš. Co je pojem experimentální hudba v čisté podobě, nebo huděbní styl obecně, já to nevím. Poraď mi. Možná se k tomu blíží např. onen Jablkoň v rané tvorbě, a podobně. Já ti za sebe řeknu, že opravdu nevím, protože snad všechny hudební směry se prolínají, jsou mixnuté vedlejšími vlivy, vychází z řady různých kořenů, nebo jsou jejich kombinací, případně se navzájem slušně řečeno kopírují, až méně slušně řečeno vykrádají. Někdy vědomě, jindy náhodně...
Snad blues bude oním nejpůvodnějším v rámci hledané "původnosti"...? Mohlo by být, co myslíš...
Definovat kapelu, která přišla s nějakým novým vlivem, až tak výrazným, že by se dal nazvat novým a svébytným nebude tak snadné, to doufám souhlasíš...?
Van der Graaf Generator - to bude čistě jen dle mého soudu (nemusíš souhlasit!) jedna z vyjímek, protože v roce 68-69-70 přišli s tak neuvěřitelnou směsicí vlivů přetavených do nové podoby, že vytvořili pro mě něco téměř nového, unikátního, velmi cenného, opravdu procítěného a emočního, s obsahem skryté energie, ukazujícího cestu, málokde jinde slyšeného, jestli rozumíš, co myslím.
Dále mě fascinuje rapidní vývoj stylu kapely od desek Aerosol přes The Least a H to He až po Pawn Hearts, každá deska je jiná, a přitom skvělá, a hlavně se vyvíjí hudebními nápady, zvukově, kapela na to šlape, kombinuje, zkouší, vymýšlí, 'pálí' jí to jak na koncertech, tak ve studiu. Neustále hledá a to tak, že mě to fascinuje a zajímá... A to je právě ono, jeden velký experiment...
Pochopitelně beru, že máš radši asi jiný styl, VdGG ti nenutím. Ale proto je mám právě tak rád, to může být i jedna z odpovědí na v minulosti vznesené dotazy na mě, co mám vlastně na VdGG tolik rád a proč mě tak zaujali.
Samozřejmě chápu, že můj příspěvek budeš brát negativně jako obvykle, jako výlevy, s tím už počítám, ale pokud jsi náhodou dočetl až jsem, máš u mě bod :-)) Vtip.
Ondra @ 13.04.2011 00:10:35
Poznámka pod čarou, specielně pro Jardu, otce zakladatele (Father The Founder of the Web) tohoto webu.
__________________________________________________
Pokud si ještě pamatuju, s jistými "bonmoty" jsi přišel jako první ty, a to jako se svou záchranou po zjištění, že Tebou jistý odkazovaný článek skutečně obsahuje blbosti, např. definici "dynamiky" a "normalizace" zavedené oním článkem a problematiku zase Tebou zavedného zcela nového pojmu "komprese dynamiky" sem raději tahat nebudeme, že jo?
No tak splete se každej, to je jasné, taky mám něco na kontě a radost mě to taky nedělá :-((
Proto jsem přistoupil na "diskuzi s neohlášenými bonmoty", jako na novou zkušenost a docela mě začala i bavit.
Takže napsat "Seš holt hentakej míchač kravskejch krmnejch směsí... " hóooó hóóó hóó, tak to je opravdu krásná definice Tvých vlastních próz :-)) Ale cením si upřímnosti.
Máš už Jardo ten Popcorn?? :-)) :_)
Navíc ve vláknu o kapele Van der Graaf Generator bychom všichni spíše uvítali nějaké konkrétní postřehy ke kapele, její tvorbě, ke koncertům, ke vztahům v kapele, a tak podobně, že ano, a nikoliv tvoje výplody o míchači krmnejch směsí, jestli se mnou souhlasíš?
Jinak jsem myslel, že neděláš v zemědělství, ale soudě podle tvojí hantýrky jsem se asi spletl.
Že by zvukař - poloprofík - na traktoru v Dží-Zed-Dí??
merhaut @ 13.04.2011 06:36:31
Bramboračka pojmů a dojmů...
merhaut @ 13.04.2011 06:43:52
P.S. A jestli je pro Ondru komprese dynamiky nový (dokonce prý mnou vymyšlený – sic!) pojem, no tak to si může vzít do ruky svůj kyblíček a lopatičku, jít si hrát s malejma děckama na píseček a neplést se do debaty o čemkoliv o čem nemá tucha, v podstatě tedy tady o čemkoliv:-)
Ondra @ 16.06.2011 21:56:06
Nooo hlavně, že Ty, převeliký Merhaute, máš dispozice k diskuzi nad čímkoliv. Obor nerozhoduje, Ty zvládneš společensko-bonmotně okomentovat asi všechno :-)))
Ale to nevadí, víš, to jen taková ta vžitá představa Vás ve věku mezi padesátkou a smrtí, zkráceně 50+, že Vám patří svět a všechno znáte nejlépe. Ale to je takový Váš velký omyl a blud. Věř tomu ale dál, už se nenechej vyvést z toho konceptu, celá Tvoje Magie by tím splaskla jako bublina :-))
A nepodsouvej mi svoje nesmysly, nevím, kdo do mě začal dost trapně rýt, že přehráním Locomotiv GT I. jsem si - cituji Tebe Ty Vole - "asi docela zkomprimoval dynamiku". Moje velká chyba byla, že jsem se o tom vůbec jako blbec v jiné diskuzi zmínil, čistě jako o praktické zkušenosti nikomu ji nevnucujíc s tím, že subjektivně jsem pocítil zlepšení při poslechu, kdy jsem přehrání provedl v rekaci na otřesnou kvalitu přepisu na CD, které bylo snad provedeno z LP desky a každý solidní vydavatel by se za to styděl chtít jakékoliv peníze. A ty jako odborník na LGT by jsi to měl vědět nejlépe, ale pokud tento přepis možná splňuje tvoje "nároky" na kvalitu, tak potom potěš a ochraň nás pánbůh před "experty" Tvého Full-HD formátu.
Mohl jsem čekat, že se toho chytíš jako rádoby odborník, jak se zde sám průběžně prezentuješ. Možná si ten pojem nevymyslel, pročež mi odpust jeho přisouzení Tobě, nicméně ho používáš, takže jsi s ním patrně identifikován...
No, neberu ti to, ty dvojitá koňská hlavo :-)) Ale o něčem o tvé osobě to vypovídá. Dokonalá technika, jak populistickými hláškami s nádechem hodně lidového humoru o bramboračkách, kyblíčcích a lopatickách dokážeš odvést řeč od prapůvodního tématu do potom již nesmyslnách rovin, o což jediné ti jde.
To je ten Tvůj trik... Merhaut's Bluff :-D
Nesmíš si tolik hrát se svámi vnoučky, asi z toho malinko infantilníš :-))
Mno, a dál si pročítej velmi hodnotné články na audioromu a podobných "odb(p)orných" webech, ať alespoň tvoje znalosti, už kromě jen Tvého věku, odpovídají onomu Dědu Vševědovi z pohdáky. Snad ti alespoň zůstaly ony tři zlaté vlasy Děda Vševěda, ale co by jsi ty pro svoji domnělou image neučinil...
Pročež taky nevidím zde, žádný tvůj příspěvek, který by nám objasnil, jak je to vlastně s tím novým albem VdGG. Zdalipak jsi ho alespoň pokud možno celé slyšel?
Zůstal jsi skrytý v patlanicích o experimentální hudbě a svých pojednáních o komprimacích... :-))
A nevíš, jak z nich přes kyblíčky a lopatičky ven :-))
Musím ti dát novou přezvdívku - BÁBOVIČKA.
Ondra @ 16.06.2011 22:07:26
Jinak v poslední době jsem narazil na velkou řadu tvých velice hodnotných přispěvků v diskuzních tématech týkající se zejména Hi-Fi, kde se to tvými lidovými perlami jenom hemží.
A jak jsem soudě dle reakcí ostatních diskutérů mohl vidět, všude jsi velmi "oblíben" a "vyhlášen". V momentě, kdy někam napíšeš, všichni se dvakrát pokřižují. To jen potvrzuje můj názor.
Ono je to vlastně v pořádku, lepší než nepsat nic a nikam, to už je lepší psát alespoň nesmysly.
Velmi dobře jsem se bavil... :-)
Jarda Merhaut 1080p, Full-HD CAKE. Aka "drum-&-basař" :-D :)
Jo a prosím Tebe - běž si "úplně to všechno" vygooglovat.
merhaut @ 16.06.2011 23:05:35
Perioda dorazila.
Po třech letech od výtečného Trisectoru přichází Van der Graaf Generator na hudební trh s novinkou - albem A Grounding In Numbers.
Když vydá nové album legendární kapela, působící v oblasti progresivního rocku už více než čtyřicet let, přibližuje se vrcholům své tvorby jen stěží. Fanoušci by tomu byli moc rádi, a leckteré to může i rozladit, ale čas nejde zastavit a s přibývajícími lety prostě ubývá nadšení, se kterým kdysi členové VdGG k hudbě přistupovali.
Někdo může tuto novinku označit za další ze sólových alb Petra Hammilla, dalšímu může vadit to, že se zde nevyskytuje žádný dvacetiminutový opus, který by se podobal třeba geniální skladbě Plague of Lighthouse Keepers, jiní mohou poukázat na to, že bez Jacksonova saxofonu už to stejně není ten starý dobrý Generator... Ale pořád jde podle mého názoru o kus velice dobré muziky v podání skvělých muzikantů.
Nebudu tohle album rozebírat skladbu po skladbě, i když se na něm nacházejí horší i lepší kousky. Po několikánasobném poslechu jsem si ale nejvíce oblíbil úvodní píseň Your Time Starts Now, příjemně se poslouchá Medusa a velice povedená je podle mě i skladba All Over The Place, která celou novinku VdGG uzavírá.
Co se týče bodování, je to jednoduché. Míň než tři hvězdičky prostě dát nemůžu, natolik mě tohle album nezklamalo. Jsem zvědav, zda uslyšíme něco z nového alba i na blížícím se pražském koncertě, a zajímá mě, jak to na pódiu vyzní.
reagovat
PaloM @ 24.03.2011 16:53:46
Zhodujem sa s tvojim názorom. Je to zaujímavé dielo, plné experimentálnej muziky od majstrov. Načo silné slová, pozície progresivity uhájili - a hotovo.
Ondra @ 07.04.2011 00:12:44
Milý Óine, já, ač jsa rozladěn, ti mohu sdělit, že to není o dvacetiminutových eposech, ty se také někdy nepodaří... Je to totiž o nápadech, a je jedno, zdali ten nápad trvá 20 sekund, nebo 20 minut, hlavní je to, že tam byl...
A co koncert - viděls? Hmmm, pošušňáníčko. Takhle kdyby nahráli i tu desku, budu doma jen konsternovaně sedět, nechápavě zírat, a nevydal bych hlásku.. :-))
I když, na druhé straně, místy to už bylo poměrně velice tvrdé, byl jsem celkem překvapen tvrdostí kapely.
Nicméně 2 věci se na koncertu obnažily v celé podstatě:
1) PH už neutáhne svoje pověstné výšky, kdy na koncích taktů bývaly pověstné "vačky", "trylky" a "zarážky"
2) PH už bohužel rezignoval na kytarovou hru, co předváděl na koncertě, už bylo docela slabé.
3) Od posledního koncertu je zase nejméně o 1/3 vychrtlejší :-((
Čekal jsem docela hodně, obával se jen málo, těšil se jako malý kluk a malý Jarda v jedné osobě... Ale...
Tak přátelé, toto album je opravdový a naprostý průser. Je slabé, slabé a ještě slabší, než mohl kdokoliv čekat. Nulová invence, unylé a utahané melodie, kapela se v jednotlivých písních úplně potácí, a hlavně, naprosto chybí skvělé nápady, i ty průměrnější, zde nejsou prostě ŽÁDNÉ. Čeho jsem se to musel dožít, hrůza a děs. Ani jsem to nedoposlechl, znechuceně jsem to stopnul u skladby číslo 8, více již nesnesu, a to se mi už dlouho nestalo...
Bicí zní jak z PC - tuc sem, tuc tam, a pak sem tam nějaká ta činela (možná), abychom se probudili, Hammillův zpěv je slabý, nevýrazný, balancující na hraně sebeposlouchání že to ještě "dám", takovej jsem machr (což většinou bývá interpretův konec) a v beztvaré hmotě jednotlivých písní se nemá ucho kde chytit, nic posluchače nezaujme. Jen malé vyjímky jsou asi 3 trošku lepší skladby, kde se přeci jen bláskne nějaká nosnější melodie, a zachraňují album od kategorie "super-sračka".
Nejhorší rys desky - všechny skladby jsou stejné, krátké a o ničem...
Po kdysi prýštící energii proudem není ani stopy!!
Škoda, po předchozím dobrém albu, nyní už ve světle posledních zažitých hrůz skvělým Trisectorem, je toto opravdu šok a ledová sprcha. Už ta letmá preview na webu, které jsem poslouchal cca před 2 hodinami mě varovaly, a bohužel jsem se nemýlil.
S kapelou Van der Graaf Generator, která těšila všechny svoje příznivce svou naléhavostí, svým sdělením, distinktivním vokálem, zvukovým maelstromem, temnou energií, lehkou depresivností, burcováním, napětím, výpovědí, bolestí, zkušeností a nasazením - je přátelé asi nadobro KONEC.
Popřípadě míří do zcela jiné žánrové kategorie, kde už já být radši ani nechci :-((
Dávám - opravdu ač nerad - nula!!! Snad poprvé v historii Progboardu!! Nula bodov, chlapci. Hrůza. Fuj. Ještě že sedím.
reagovat
pito63 @ 16.03.2011 09:33:16
Myslím, že "nula" tu už niekedy padla. Ale 3 hodnotiace príspevky pod jedným albumom, to bude určite svetová rarita!
Ufolog @ 16.03.2011 10:41:33
Jo, tahle deska mela spis vyjit pod hlavickou solo PH a ne VDGG. Je slyset ze je to z 95% prakticky jen jeho prace, a kapela je spis jen do poctu. S klasickyma VDGG to ma pramalo spolecnyho. Pro fans VDGG rozhodne zklamani, pro milovniky solo PH dalsi prumerna deska, ktera sice nijak neuchvati, ale na druhou stranu ani neurazi. Deska je v intencich PH solo tvorby poslednich cca 20ti let, kdy dava duraz spis na zasnenost a pocity nez na nejaky nosny melodie. Pokud to budu hodnotit jako dalsi solovku PH, tak davam 3-3,5* (zatim, po prvnim zbeznym poslechu.. stahnul sem si to pred cca 20 min. v mp3).
PS: Kdo cekal VDGG aka 70's nebo Trisector, tak prusvih. Ale jinak to az tak hrozny (aby to dostalo 0*) neni..
Mirek Kostlivý @ 16.03.2011 12:45:47
No děsíte mě chlapci, děsíte :-). Já si to poslechnu až z originálu, takže zatím jsem připraven na nejhorší. A jinak jsem tu první Ondrovu recenzi - pozvánku na koncert přeřadil tam, kam patří - do koncertů. Nyní ani nevím, zda do té Akropole mám toho 2. dubna vůbec jít ...
Ondra @ 16.03.2011 14:53:54
To Mirek:
No přesně, taky se mě na ten koncert už moc nechce.
To Ufo:
Jinak tu nulu jsem nemyslel v rámci progboardu obecně, ale výhradně v rámci mnou zaslaných hodnocení. Jen aby mě tady někdo nepodezříval z nepatřičně sebestřednosti, to bylo jako opět poněkolikáté špatně pochopeno. Zase tak namyšlený na nějaké světové rarity nejsem.
Jo a ta nula takhle - pokud to vyšlo pod hlavičkou VdGG, tak prostě čekám kvalitu - to se však nestalo. takže pokud jsou tak praštění na hlavu, že to po 2 letech (!!) vydali místo jako sólo pH jako VdGG release, tak jsou to blázni bez soudnosti a pak je to ta nula. Pokud by to vyšlo jako PH sólovka, tam už mám měřítka a nároky menší, protože řada desek je v rámci sólovek PH poměrně slabých, takže přiznávám, že tam bych dal třeba subjektivně bráno třeba za 2, i když to pochopitelně není z mé strany úplně objektivní, to je pravda. Ale škatulky dělají hodně, ani o tom člověk neví. Tudíž potom souhlas s Tebou Ufo, že např. ty bys dal v rámci PH tvorby třeba 3,5. Nicméně uznej, že je to přece jen hodně slabý i jako hypotetická sólovka...
Jinak jsem napsal 3 hodnocení bez bázně a hany:-)), a to jen proto, že tvorbu VdGG docela sleduju a přiznám se, že jsem se na novinku dost těšil, proto je těch příspěvků více.
Přesun příspěvku )Mirku) ohledně koncertu naprosto ničemu nevadí.
Óin @ 16.03.2011 15:40:27
Prostě ses na to těšil moc a čekals, že to bude lepší než velice solidní Trisector. Jasně, že se to nedá srovnávat s perlami, které VdGG v minulosti vyprodukoval, a že by to šlo opravdu považovat za další Hammillův sólový počin, ale pořád je to velice slušná muzika a po dvou posleších si myslím, že si minimálně tři hvězdičky zaslouží. Já tedy rozhodně na koncert pojedu. Taky už mám lístky, že jo :-)
pito63 @ 16.03.2011 15:56:15
Nechcem vyvolávať spory, konflikty a hádky...
Ondra tu písal 5. februára 2011 hodnotiaci príspevok na nový album, ktorému dal 4 hviezdy, pričom nahrávku nepočul. Myslím si, že tento príspevok by nemal byť zaradený medzi recenzie.
Ondra @ 16.03.2011 16:48:59
Dal jsem 4 hvězdy kvůli nadcházejícímu koncertu, který vydání alba doprovází, nicméně celkem správné šťournutí. Žádné spory to snad nevyvolává, jen mě baví takové toužebně spravedlivé zvolání :-))
Pokud to někomu vadí, může můj řekněme sporný příspěvek klidně smazat v rámci admin zásahů, ale vzhledem k inteligenci panující na tomto webu obecně si to každý přebere snad sám i bez vodění za ručičku :-))
Ano, těšil jsem se moc a čekal že to bude lepší než Trisector - taky proč ne, když dle mého soudu Trisector byl min. stejně dobrý jako Present, možná i nepatrně lepší, i když pravda, jak v čem. myslím, že by to čekal každý obeznámený posluchač, nemyslíš?
Deklaruji to od začátku psaní té REGULÉRNÍ tedy recenze (dle Pita) - prostě mi tento styl aktuálně prezentovaný NYNÍ kapelou nesedí, ale vím, že ostatním posluchačům to může vyhovovat více. Podbně extrapolované názory jsou např. i na alba omegy 12, Babylon, které někomu vadí a někomu se líbí. A tak by se dalo pokračovat. Ale 3 hvězdy je moc. To bych dal albu THIS od PH, které je dosti podobné tomuto počinu, ale znatelně lepší...
Samozřejmě ten koncert bude dobrý, protože budou hrát věci nové i staré, a u těch starých to bude pořád příjemné, nové už nějak přetrpím.
To se ví že lístky mám už doma vystavené a kochám se. Šlo mi jen o aktuální doplnění posledních postřehů. Postřeh je subjektivní vjem, stejně tak jako hodnocení hudby jako takové, proto se taky každému líbí (naštěstí) něco jiného, jak v muzice, tak i jinde.
Citace klasika: Představte si ajk by to bylo hrozný, kdyby byly všechny ženský stejný :-)) Takže tak.
Ondra @ 16.03.2011 16:49:41
Nebyl snad důvod čekat takový propad... ?
Ondra @ 16.03.2011 16:50:49
A už toho radši nechme, čím víc o tom musím přemýšlet, tím více mě to štve, co vydali za blábol. Díky.
Ufolog @ 16.03.2011 19:31:46
Chapu tvy zklamani :_) Na druhou stranu si uvedom kolik je temhle panum dneska let.. vsichni sou narozeny ke konci 40 let, takze maj dneska na krku skoro 65ku (za par 70ku:-) . Po tehle panech, kteri se mozna (nekteri) uz zacinaji doma bezdecne pomocovat, proste uz nemuzes chtit to, co delali v 60/70 letech, kdy jim bylo 20-30, a kdy vyprodavali koncertni haly. Po 40ti letech nahravani a koncertovani (PH) proste uz zakonite musi prijit unava - ten elan a napady uz proste nemuzou bejt takovy jako driv.. Podle me dneska rozhodne nehrajou pro penize (ostatne kdo by na koncertu v Arse zbohatnul?). Delaj to proste proto, ze je to bavi .. Ja (osobne) jim odpoustim :-)
Óin @ 16.03.2011 19:47:58
Souhlas s Ufologem, taky si nemyslím, že to dělají jen pro mrzký peníz. Asi můžeme jen litovat pauzy mezi Pawn Hearts a Goodbluffem, tam mohla vzniknout spousta krásné a inspirované progresivní muziky...
Ondra @ 17.03.2011 06:15:14
No teď jsi mě však dojal k slzám, nezlob se, a taky si mě dost podcenil v mém uvažování za "mrzký peníz"... Ale vím, že to špatně nemyslíš, jen to nedomýšlíš. Pláču smíchy.
Myslíš, že VdGG někdy, i ve své aktuální době v 70.letech trpěli nějakou nadměrnou slávou a popularitou, že by se na tom dalo nějak slušně vyžít, neřkuli, že zbohatnout ani náhodou. Vždyt i toto byl jeden z důvodů rozpadu kapely v roce 1978, kapela se prostě neuživila, pokud nechtěla ve snaze vést revoltu žebrat, navíc začínaly nové styly, starým kapelám nastával odliv posluchačů, a tak dále. Kapela byla taky v krizi díky odchodu dvou stěžejních členů - Jacksona a Bantona, chyběly i nové nápady a chuť pokračovat ve folkovém stylu Quiet Zone, s housličkami.
Prosím Tě, něco si o té kapele taky někdy přečti, něž začneš vést naprosto nesmyslné úvahy o mrzkém penízu. V Británii nikdy moc velké úspěchy neměli, byla to spíše raritní kapela, a opravdu větší úspěchy byly max. ve Francii a hlavně v Itálii, která je dodnes velice miluje. Ale ani to nestačilo na nějaké zvláštní uživení se. Spíše to bylo takové paběrkování. Nemůžeš srovnávat s takovým Pink Floydem, nebo Stony, to byli ve své době popové kapely = i tedy díky tomu finančně úspěšné. Ano, to, že dneska ve srovnání se současnou úrovní muziky už se nám zdají také "téměř progresivní" je už jiná věc. VdGG se svým stylem stáli vždy na okraji komerčního zájmu, jako každá alternativa!! King Crimson na tom byli naprosto podobně, Fripp posléze skupinu v roce 74 rozpustil, po snahách o dohodu s E'G Records, že je místo něj povede znovupřijatý Ian McDonald, E'G Records to shodili ze stolu a Fripp se šel bohužel věnovat něčemu jinému, na čem by se uživil lépe (navíc je to povahou spíše obchodník, a pere se to s muzikanstvím, ale to je jedno). Prober se do reality. Dneska už jsou VdGG legenda, máš tady 30 let odstup, muzika zdegradovala na naprostý humus s občasnými světýlky v temnotách, dorostly nové generace posluchačů, jimž jejich tátové nadšeně vyprávějí o nějakém starém temném VdGG, a oni tu kapelu znovu objevují a jsou jí upřímně řečeno naprosto nadšeni - viz např. příspěvky na YouTube - přečti si je, je to velmi osvěžující..., jenže to je dneska, kdy mají pánové věk jak sám dobře píšeš 65let a je zde potenciál vzhledem k tomu vývoji, který jsem popsal výše. Jenže pozor, kamaráde, oni by na to hraní sílu měli a mají, aby mohli vyprodávat velké sály klidně 6x za měsíc, jenže oni už chtějí hrát jen pro radost!! To z nich čiší na každé akci! Takže trochu uvaž své nevhodné poznámky o jejich případném pomočování se, a napiš to i třeba Hammillovi na Sofasound, že se podle Tebe asi už pomočuje, ať se na to hraní teda konečně vysere, a uvidíš, jak Tě vynese v zubech, ten Tě prožene i verbálně svým humorem, že z toho uděláš malé ee-e. Kamaráde, ten má energie pořád na rozdávání dost a dost. Viděl jsi ho kolikrát osobně na živo?, já 3x, vlastně i s VdGG 4x jen u nás. Naposled jsem seděl při jeho posledním sólovém koncertu v knihovně v první lajně 2-4 metry od něj, a v půlce koncertu jsem polohlasně pronesl, že by si měl doladit kytaru, on mě ve zlomku vteřiny opáčil pohledem, který říkal doslova vše - děkuji, publikum, že mě vnímáš - a kytaru si okamžitě doladil, což by později udělal stejně. To byl pane pocit, to byla ťafka pro mne, není to žádný namyšlený blbec (navíc rozumí česky:-)), i když slovo "kytara" je celkem bez bariér), a nepomočoval se, alespoň tehdy ne:-)) To jsi úplně vedle. Toho to hraní pořád baví a jde mu o kontakt s publikem, jinak by se na to už vykašlal. Proto taky klidně odehraje 2 skladby s rozladěnou kytarou a čeká, zdali to někdo postřehne - může si to dovolit.
Proč jezdí myslíš k nám? Proč? Rozhodně ne kvůli penězům, to by nebylo ani na svačinu. Ale myslím proto, že každý jeho koncert, který jsem zde společně s kamarády zažil včetně VdGG, byl korunován obrovským aplausem a zájmem vytříbeného publika, a vždy se v závěru vytleskávalo 5-10 minut, za značného řevu a dupání, kterého jsem se vždy nadšeně účastnil. A ten muzikant z toho má radost, těší ho to, a přijede příště znovu, i když je to téměř prodělek. Protože si řekne - ti Češi nejsou zase úplní blbci a mají mě rádi.
Jiná věc je podle mně tato: Hraní mě baví, ano, mám z něho radost, ok, nemám už tolik nápadů, budiž, není mi už 30, kdy jsem byl na vrcholu sil - budeme hrát starší věci pro radost naši a publika tak jak to umíme jen my, a s novými věcmi raději počkejme, než abychom vydali zbytečnou sračku, finančně je to stejně jedno, o peníze nám nikdy nešlo. Tak hraju, a neblbnu s Grounding in Numbers, a radši vydávám povedené živáky zajímavě nasnímané jak obrazově, tak zvukově a udělám radost publiku a sobě, že pořád hraju dobře. A místo jedné nepovedené matlaniny můžu za dva roky vydat 3 přenádherný DVD-čka, nebo BluRaye, a je to k něčemu. A studiovku udělám třeba až rok, když budu mít nápady...
Chápeš už, kudy se ubírám ve svém uvažování... ?
Jinak částečně souhlasím s úvahou o možném zajímavém období 1972-75, ale to bychom se zase nedočkali skvělých alb Fools Mate, Chemeleon.., Silent Corner and Empty Stage, In Camera a Nadirovy Velké Šance. Těžko můžeme říct, co bylo lepší variantou, pravda je ta, že by mě lákala možná další alba skupiny, ale nikdy bych si neposlechl svoje milované kusy Gog-Magog a I Once Write Some Poems, tedy já osobně jsem mírně rozrušen a na vážkách...
Navíc chlapci nashromážděnou energii z této pauzy přetavili do jednoduše nádherných koncepčních alb jako je GOD BLUFF, STILL LIFE a WORLD RECORD, kde je ta intenzita na maximu.
Mirek Kostlivý @ 17.03.2011 15:20:06
Já bych tu nechal oba Ondrovy příspěvky jenom k vůli té zajímavé výměně názorů pod tou "čtyřhvězdičkovou recenzí". Jakmile by se obě recenze sloučily v jednu, tak ty příspěvky zmizí, což by byla škoda. Hlavně z toho je pěkně vidět, jak se všichni na tuto legendu těšíme :-).
pito63 @ 17.03.2011 15:41:03
Táto skupina tu má svoje vlákno. Posledný príspevok tam bol pridaný 15.1.2009...
4-hviezdičková recenzia na album, ktorý pisateľ nepočul, je svetová rarita! Beriem to všetko s humorom, ale ak si spomeniem na nevraživé útoky na ľudí, ktorí sa tu snažia pridať svoje hodnotenie, pár vlastných slov na album, ktorý určite počuli, tak toto tu je výsmech!
Mirek Kostlivý @ 17.03.2011 16:00:28
Tady to dělá hlavně Ondra :-). Já aspoň sloučil dvě jeho recenze v jednu u alba Present a Real Time, a také opravil některé jeho viditelné překlepy. I tak tam zůstává "v jeho čekávání kvality" u alba Real Time ještě jedna recenze na album: "které jsem ještě neslyšel". Ale je to opravdu raritu, kterou by mohl omluvit a/ buďto jeho vysoký věk nebo b/ velká láska k VDGG. Akorád nevím, co je horší (lepší) :-).
Ondra @ 17.03.2011 17:19:55
Teď jen Mirku hned nevím z hlavy, proč bylo nutné spojovat recenze na Real Time a Present, možná jsem to vložil omylem 2x. Jinak Ti musím vyslovit svůj velký dík za korekce mých překlepů, neboť v jednu dobu jsem dosahoval už nepřijatelné úrovně. Díky.
Nicméně, milý Mirku, když už tě to zajímá - b) a za b) je zcela správně, a myslím, že snad i lépe:-))
Stejně pořád nechápu, proč to rozvětvení a predikce kvality tady některým soudruhům tolik vadí (prosím bez urážky), myslím, že se obsah webu vlastně i zpestří, navíc to snad nedělám tak často, aby to tolik vadilo. Vždyť i Intel používá v pipeline syntaxi "Predikce větvení kódu", což dle mého soudu je naprosto geniální technologie, rapidně zvyšující výkon, pokud se alespoň zhruba v 60% predikce trefí, a to vychází. Tím pádem máme výkonnější nástroj pro psaní mj. na Progboard, v mém případě i s predikcí větvení a kumulace případných překlepů, že?:-))
Je tu hlavně snaha řádně upozornit případné zájemce na konání akce mimořádné úrovně, která není zase tak běžná v našich luzích a hájích a bývá řádově jednou za několik let = úzkoprofilový žánrový šafrán. Protože z osobní zkušenosti se svými přáteli vím, že ne všichni jsou tak pozorní jako jiní z nás, a koncert, na který by třeba rádi šli, klidně opomenutím propásnou, pak je to mrzí. Chápěte mě už trochu více?
No, a teď jsem se ztrapnil u recenze Grounding in Numbers, do třetice jsem to netrefil, což klidně uznávám, a je to známka snad i určité soudnosti na mé straně. Ve zbývajících 2 případech to byla trefa do černého, to máme pořád poměr 2:1 pro moje malé výstřelky.
Když to porovnám s různými jinými diskuzemi v minulých letech (u mnohem známějších kapel), kde šlo třeba jen vyloženě o osobní útoky pro zchlazení žáhy na jiné oběti, tak si pořád myslím, že toto naše vlákno je ještě stále celkem na výši...
Jinak nelze než konstatovat, že jistá rádoby humorně urážlivá atmosféra byla již v počátcích webu nastolena hlavně panem M, který vždy dodal ke každé diskuzi, pokud se mu někdo príliš ňepáčil, řádně peprnou, poněkud i kolikrát primitvní jednovětnou poznámku, a tím mě dosti řeknu to narovinu - sral. Takže na co si vlastně naříkat?? Tady je to taková tradice. Mějte se hezky a více humoru do šedi našich dnů:-)))
Ondra @ 17.03.2011 17:22:55
A jinak Mirku, ty na mě bonzuješ :-)) A hlavně nejmenuj, pak se schovám snad lépe :-))))
To Pito63 @ 17.03.2011 17:25:15
Ty jsi správný šťoural, začínáš se mi docela líbit.
Ale nutí mě to odpovědět v duchu Bohumila Stejskala: "Už se s tím nech vyfotit, ty cenová skuuupino a světová raaritooo..!" :-)))
Ondra @ 17.03.2011 17:40:17
Souhlasím s Mirkem, že právě výměna názorů mezi lidmi může být docela přínosná...
Mirek Kostlivý @ 17.03.2011 18:05:47
Ondro, já spojil 2x recenzi Real Time v 1x recenzi Real Time a 2x recenzi Present v 1x recenzi Present (za těmito 4-mi recenzemi nebyly žádné výměny názorů)! Jak vidím, tak jsi se tam ani nepodíval, a to jsem si s tím dal práci taky jenom díky své lásce k VDGG :-).
Ondra @ 17.03.2011 18:27:12
Mirku, podíval, a několikrát, včera i dnes, a možná se podívám i zítra.... Ale asi mám dneska nějakou krizi z pracovního přetížení a jiných starostí nebo co, takže to stejně fakt pořád nechápu, jak jsem zblbnul, asi už nad neúsnosnou míru. Tak se prosím Tě na mě nezlob.
Jinak jsem rád, že přinášíš osobní oběti jen a pouze z lásky k VDGG (jako já!), to tě blahořečím.
Ne, tak víš co, jsem docela rád, že např. i Ty, kterého osobně považuji za velmi inteligentního člověka s kultivovaným projevem v rámci celého Progboardu, máš taky rád tuhle kapelu, která, myslím si, je docela ojedinělá.
Díky Bohu za to.
Jen více nás všech - All of us Pilgrims!
P.S: Jen ty moje překlepy, to je katastrofa, nejhorší je to moje přehazování pořadí písmen, jak se předbíhám na klávesnici.... Pak taky "ě" tam, kde má být jen "e".. A tak podobně.
Ufff, snad se povede alespoň ten koncert!!!!
Mirek Kostlivý @ 17.03.2011 18:46:21
Díky, tolik chvály netřeba :-). A proč mám tak rád VDGG někdy vysvětlím, až se dostanu k recenzi mého nejoblíbenějšího alba od nich - Godbluff.
pito63 @ 17.03.2011 21:34:00
Môj posledný príspevok k Van der Graaf Generator...
Ondra, Tvoje písanie o "šťouralovi" a následný vtip beriem s nadhľadom, poznámky o súdruhoch komentovať nebudem.
Na jednom sa však určite zhodneme, obom nám ide o slušné fungovanie týchto stránok. Aby to tak naozaj bolo, mali by sme všetci do jedného ctiť a dodržiavať určité pravidlá. Preto recenzie by mali byť v recenziách, koncerty pri koncertoch, atď. Opakujem ešte raz, táto skupina tu má založené vlákno - "VDGG - Praha, 20.01.2009" - kde sa dá voľne debatovať. Mnohí fanúšikovia by Tvoje zanietenie a postrehy určite privítali a pridali svoj pohľad.
Nemám najmenší problém s Tvojimi príspevkami, rešpektujem Tvoj názor i hodnotenie. Máš na to plné právo. Som zásadne proti akémukoľvek mazaniu. Ide mi iba o pravidlá a tie by mali platiť rovnako pre každého.
PaloM @ 18.03.2011 06:49:50
Musím podporiť Piťa, lebo má pravdu. Vážim si Ondra pre jeho nadšenie a znalosti, ale bolo by vhodné diskusiu realizovať tam, ako pripomenul Piťo.
Filozof @ 18.03.2011 07:31:51
Ondra má pravdu. Proč bychom měli psát recenze na alba, která jsme slyšeli? To umí každej trouba! Pojďme psát o tom, co neznáme! Pravděpodobnost trefení bude stejně vyšší, než u kulturních rubrik nejmenovaných českých (tý)denníků... :-)
A můžeme dělat soutěž, kolikrát se kdo trefil do vlastního názoru, až album poslechne. :-)
PaloM @ 18.03.2011 09:48:28
Filozof, dobrá replika :-)) Sranda musí byť.
Mirek Kostlivý @ 19.03.2011 19:24:59
Tak z tohoto alba jsem včera slyšel jenom pár skladeb, ale slabé (aspoň podle těch pár ukázek) určitě nebude. V hodinovém telefonickém rozhovoru včera P. Hammill odpovídal na rádiu BEAT na otázky moderátora, ale tu důležitou "bude u VDGG" ještě sax", bohužel Honza T. nepoložil :-). Jinak mě Hammill potěšil, že jeho nejoblíbenější album i skladba je stejná jako ta moje. Ale Still Life, Ondro, to není.
Ondra @ 22.03.2011 00:54:30
Filozof:
Tak o věcech, které neznáš píšeš docela běžně, viz naše jiná diskuze o spokojenosti zvukového podání s ořezanými basy, takže správně replikuješ i sebe:-)
Ondra @ 22.03.2011 01:02:05
To All:
Navíc už poněkolikáté se snažím zdůraznit a omluvit, že jsem psal primárně upoutávku na koncert, to, že vyjde album, byla doprovodná informace, nemělo to být přímo hodnocení alba. Vlákno VdGG 2009
v Praze, jsem kvůli pracovní vytíženosti s občasným sledováním webu za poslední rok-rok a půl nezaregistroval.
Jinak to naprosto uznávám, a musím se těšit na další vtipné repliky místních šťouralů.
Pravidla ano - pojďme je respektovat, ale i Pito63 svoji poznámkou o světových raritách v psaní recenzí se taky odchyluje od tématu. Já se alespoň držím VdGG, i když jinde, než chce Pito.
Taky mě udivuje Pitova pozdní reakce, šlo to i dříve, když tak lpí na pravidlech :-))
No a humorné pojednání o trefování se do hodnocení alb bylo myšleno jen na okraj pro legrační zpestření..., pro zdůraznění mého omylu v "očekávání kvality tohoto alba".
Ondra @ 22.03.2011 01:05:51
Někdy může být taková soutěž, třeba jen ve vlastní mysli jak se sám trefím do hodnocení alba, filmu, nebo knihy docela překvapivé. Zvláště jak se hodnocení může měnit s časem, nebo okolnostmi.
Tudíž Filozofe boduješ, beru to zcelá vážěn v potaz - tuto soutěž, na Tebe až nečekane geniální trefa, jen škoda, že si ji ani vlastně neuvědomuješ :-)
Ondra @ 22.03.2011 01:18:08
To Mirek:
Mirku, dle ukázek jsem soudil také jako ty, předběžně pozitivně. Ale až po poslechu celků možná uvidíš, že je to přece jen slabší než při poslechu na ukázkách. Ale prsím neber jako moje předurčení - třeba ti to sedne více než mě, však se stačí podívat na progarchives.com, kde hodnocení oscilují od 1 do 4-5 hvězd. A asi pouze 2 názory jsou přísné jako ten můj, ostatní jsou řekněme kladné až nadšené. Takže tak.
Ale chlapci, já nechci nic říkat, teda, ono se to zatím nesmí, zatím je to tajemství, ale vypadá to, že virem předběžného hodnocení jsem Vás už nakazil taky, protože i Mirek, doposud chladný metodik, hodnotí album podobně jako já jen z ukázek, já teda vedu, že, já jsem to psal z fleku - rovnou.
Ale album mám stažené od asi čtvrtka, předtím jsem půl dne žil na ukázkách, a zatím to teda vypadá, nechci to napsat teda tak řvavě, že jedinej, kdo to slyšel zatím komplet jako album, sem vlastně jenom zase doposud já :-)))
Sakra, tahle diskuze už degeneruje sama sebe a začíná dementovat svoji původní kritiku v diagnózu šťouralů... :-))))))
Hlavní, že všichni jak tu jsme, máme rádi VdGG, a těšíme se na koncert, i na staré pecky.
Ondra @ 22.03.2011 01:40:31
Mirku, ani snad nejoblíbenjší skladbu od VdGG nemám, těch výborných je, to víš úřece sám. Ale když mě prozradíš tu svou, slibuju, že to nikomu neřeknu, ani Jacksonovi, a že napíšu další prediktivní hodnocení na album VdGG, které teprve vyjde, včetně odhadu jeho názvu, data vydání, včetně návrhu obalu alba a kompletního tracklistu, se stopáží skladeb.
To by celkem šlo i na mě, ne?...:-)))
Ne vážně, promiň mi tu legraci, docela by mě to zajímalo, ten pořad jsem totiž neslyšel.
Jinak na Pigrimech se mi líbí především text, není špatný, hudba je také dobrá, ale jak říkám, je zde řada výtečných - vyrovnaných skladeb, takže kdybych ti měl říct i teď třeba pod pohrůžkou "Ondro, prozraď svou nejoblíbenější od VdGG, nebo si už nikdy nenapíšeš hodnocení alba, které neznáš", tak bych ti fakt neřekl... :-)
Filozof @ 22.03.2011 07:20:45
Ondra
"...Tak o věcech, které neznáš ..."
Ondro - Ty chlape! Takhle po ránu a už piješ!! :-) Že se nestydíš.
Dobrá - dejme tomu, že ještě spíš a zalepená očka TI nedovolila správně přečíst, co jsem psal.
Ondra @ 22.03.2011 20:37:11
To Filo-zouf:
Jo, konečně jsi to pochopil, jsem holt pořád v lihu, a jsem taky ta banda odraná, co nalejvá se svinstvama, už od rána...
Váňa a Zina, jedna z klasik našeho Udavače z Těšína.
Ovšem vidím kolego, že ".....nepiju sám" :-))))))
Ondra @ 22.03.2011 20:42:13
TI - Texas Instruments, máš dobrý vkus ;/]
Mám od nich TI-92 kalkulátor, který jsem měl kdysi na VŠ, výborná věcička, co uměla i neurčitý integrál, a klidně i trojný, to byla fantazie, takových nebylo mnoho. Mimořádně vhodná na takové to domácí počítání na přednášce a na koleji, kdy nemusíš s sebou tahat compl s Matlabem. Jen ten docent Zahradník byl po shlédnutí tohoto stroje mírně rozrušen. Prostě TI :-)
Mirek Kostlivý @ 22.03.2011 22:03:40
Tak kdo v pátek neposlouchal, může se na >> odkaz
dovědět z pořadu "Rockerova rána", které album (skladbu) VDGG by Hammill doporučil k poslechu jako první .....
Ondra @ 22.03.2011 22:36:39
No vidíš, díky. Ovšem, skoro bych Hammilla ve sluchátku nepoznal, ale je to on.
Očekávám správně naladěnou kytaru, i když vzhledem ke snižující se kvalitě kytarové hry Hammilla v posledních letech to možná bude jedno...
Takže Godbluff - Sleepwalkers, tak zde mám nejraději swingové intermezzo a potom instrumentální pasáž s trylkujícími vyhrávkami varhan ke konci skladby.
Juano Cedro Scaramanga @ 23.03.2011 07:31:36
Tak jsem se prokousal celou diskuzí, která zde proběhla. Ač nerad, musím dát Ondrovi za pravdu. Album je slabé. Hodně slabé. Nejen ve VdGG diskografii, ale i v Hammillově. Někdy se člověku stane, že po pátém poslechu změní názor, ale zde se nic nemění. Není zde nic, co by bylo skryté. Jedná se spíše o kavárenskou muziku (bohužel to jinak nedovedu popsat). Album spíše připomíná rozpracované (a nedodělané) nápady. Přes tohle všechno se těším na koncert, kde sklaby získají snad dravější podobu.
Ondra @ 23.03.2011 18:28:42
To Juan:
Ač nerad, musím Ti poděkovat :-)
Ondra @ 23.03.2011 18:31:58
To Juano:
Je to přesně tak jak píšeš, krásně jsi to vystihl, že to je slabé i v rámci PH diskografie, bohužel.
Všimni si také, že i kytara skoro všude chybí, nebo je nevýrazná..., a zbyde jen klávesové cvrlikání.
Cožpak o to, kavárenské nápady, jak správně vypichuješ, by nemusely vadit, kdyby byly dotaženy do konce...
S podobnou motivací a očekáváním jako Ty se těším na koncert.
I když, po svém nechtěném trapasu "...s očekáváním kvality", která se v tomto případě nedostavila, budu už raději jen mlčet.
Juano Cedro Scaramanga @ 24.03.2011 07:08:56
To Ondra: Problém je i v tom, že kdyby tohle album nahrála neznámá kapela - pes po něm neštěkne. Ale nahrál ho přece VdGG, tak to asi tak bylo zamýšlené (takhle občas lidi přemýšlí). Musím se přiznat, že často nekriticky hodnotím Hammillova alba viz zde:
>> odkaz
>> odkaz
>> odkaz
>> odkaz
>> odkaz
Pokud si však člověk zvykne na určitou kvalitu, očekává ji i nadále. Present a Trisector nebyla špatná alba, i když se nedají srovnávat jejich předešlými počiny.
No co, fotku s ním už mám i jsem s ním pokecal a přes toto slabé album je u mě Peter stále člověkem, kterého obdivuji a jehož tvorba mě velice baví.
Ondra @ 06.04.2011 23:42:45
Milý Juane plus přívlastek :-)), mluvíš mi úplně z duše. Present byl vynikající, zvláště první skladba s geniálním, leč pouze naznačeným varhanním riffem, který posléze zmizí, aúú, škoda. Trisector je špička, pokud vezmu v úvahu sestavu v Triu. Předešlých počinů sice nedosahuje ani jedno z nich, ale jsou srovnatelné, a to je důležité, není to ostuda. A to Grounding je - snést se dá jedině 1,2 a poslední skladba, mezitím - vycpávky, nuda, lopocení se, odnikud nikam, vata, nesmysly, atp.
Mám pocit, že kapela se i možná bojí hrát naplno, na principech svých kořenů, protože, upřímně si přiznejme, její styl v nejčistší podobě je až extrémní....
Hlavně je to zabitý už ve studiu, no tak to teda chlapi nahrajem, když už jsme sem přišli, ale sere nás to... :-))
Juano Cedro Scaramanga @ 08.04.2011 10:57:47
Tak jsem konečně vstřebal koncert z 2.4.
Ten večer jsem odcházel a nevěděl jsem jestli se mi koncert líbil nebo nelíbil. Nakonec musím říct, že to bylo příjemné. Ale bohužel nové skladby nezněly lépe ani naživo. Byl zde též rozpor: chápu kapelu, že nyní je nová kapitola její činnosti, proto se soustředí na poslední 3 alba. Na druhou stranu: mám velice rád jejich starou tvorbu (zazněly 3 písně Lemmings, Childlike..., The Sleepwalkers,), která se s tou současnou nedá srovnávat. Je slabší. I když má svá světlá místa.
Slyšel jsem i záznamy ze dvou koncertů, které předcházely tomu pražskému a 27. března hráli v Londýně 4 starší skladby (Lemmings, La Rossa, Childlike ..., Scorched Earth). Tak si říkám, jestli nás o jeden starý kus neochudili.
Ondra @ 11.04.2011 11:36:08
To Juan
Souhlasím, mě se ale nové skladby v koncertním provedení líbily o něco více, bylo to přece jen dravější.
Prvada, hudebně to jen provedení nedožene, ale alespoň takto.
Album by mělo vyjít 14.3.2011, a hlavně 2.4.2011 bude koncert v Praze, bohužel opět v paláci Akropolis, no nic, prostor to je hrozný, ale zvuk bude doufám opět výtečný tak, jako minule.
Takže doufám, že se tam opět sejdejme, "All of us, Pilgrims" a poslechneme si jedinečnou muziku v podání snad "odjakživa" žijící legendy. Osobně se těším tedy moc :-)
Album obsahuje 13 kousků, což je pžekvapivě poměrně dost (že by 2CD jako v případě Present?), jen si nejsem zcela jistý, když jsem četl text k oficiálnímu vydání, zdali zdlouhavá realizace alba od počátku prací 2008/9, až po nahrání základního materiálu 03/2010 během 1 týdne, (slušný výkon, na tyto "chlapce" 60-tníky), až do finálního mixu zhruba 11-12/2010, nebude trochu na škodu hudebnímu materiálu, aby to nebylo už moc syntetické, odtržené od live vystoupení, už na Trisectoru se objevily tyto první nepatrné příznaky, kdy pár skladeb bylo až poněkud sterilních... Některé kousky na albu zůstaly údajně jen ve fázi určitých "sketches", nežli plnohodnotných "fully songs". Zatím, řekl bych, se jedná v každém případě o bezkonkurečně nejdelší výrobu alba od VdGG, srovnatelnou snad jen s nátačením některých Kurosawových filmů:-))
No, jsem zvědav, jak to dopadne, uvidíme.
Album ihned po vydání kupuji a napíšu nějaké postřehy.
Následovat má potom i DVD vystoupení z 18.12.2010, což byl takový intimní koncert, průřez osvědčeným tracklistem slibuje solidní úroveň. Tudíž se máme na co těšit...
Myslím, že pro letité příznivce kapely je fakt, že si mohou dnes každý rok zajít na její koncert, velmi povzbudivý, až luxusní:-))
Neberte to prosím jako recenzi, spíše takové předběžné shrnutí očekáváného a naladění na koncert.
reagovat
PaloM @ 05.02.2011 05:08:28
Ondra, aj ja som nadšený, že idú vydať nový album. Trisector sa mi bezvýhradne páčil, to je prototyp moderného originálneho progress rocku. Pri čítaní som dúfal, že si sa dostal k nejakej vzorke muziky. Bohužiaľ, ešte nič nie je na nete - márne som hľadal.
Filozof @ 07.02.2011 08:08:07
Ondra
Mrkni, jak dlouho točil svoje legendární filmy Godfrey Reggio. :-)
Ondra @ 07.02.2011 22:09:50
To PaloM: Není na netu nic zatím, možná ani nebude. Minule, když měl vyjít Trisector, jsem zaslechl 2 nové skladby, když jsem si nahrál živák v Amstrdamu, který jsem si i vydal na CD :-)) To byly jediné tehdejší zdroje. Vidíš, a už tehdy jsem byl (částečně) právem krizovín, i když v dobrém, za "originální" názor a recenzi roku - na ještě nevydaný album, to bylo pěkné. Nyní nemáme ani tyto preview z koncertů. Tak uvidíme. Trisector představuje téměř absolutní kvalitu (společně s King Crimson) a v rámci dnešního pojetí je to asi maximum, co můžeme dostat, ale: Doufám, že na "Grounding" koncept rozvinou do delších skladeb, které na VdGG tolik miluju, a dále že se prohloubí instrumentální aranže s prostorem i na dílčí, ale o to živelnější sóla, jak bývalo dříve dobrým zvykem. Dál by bylo dobré zlepšit propracovanost aranží na varhany, protože na Trisectoru už Banton občas vyhrává 2-3 klávesy ta-da ta-da ta-da-da-ta, ta-da, atp., a to už se mi zdá jako přílišný minimalismus - vzpomeň na vrcholné pasáže na albech STILL LIFE a WORLD RECORD. Když vyšel Present, na 1. straně je jedna skladba, kde saxík krásně improvizuje úplně jako ve zlatých dobách VdGG, jenže jen chvilku, a potom se geniální motiv už nezopakuje, škoda. Pochopitelně, Jaxon byl z kapely vyloučen, musíme to brát tak, ale myslím, že podobný prostor mají i další nástroje. Podobně působí i skladby na 2.CD Presentu - výtečně, lež spíše naznačené, než zcela dotažené, na pozadí však zdá se mi s vědomím, kam by se "to" opravdu mohlo dostat. Podobně pracují na Trisectoru - hodně náznaků, rozvájení motivů, doplňování dalších a dalších motivů, ale tolik očekávané finální vyvrcholení trošku chybí. V některých částech se mi také zdá, že hravost a inteligence ustupuje až přílišné agresivitě - to jsou spíše Hammillovy spády, soudě dle poseldních sólovek, vydanách před reunionem VdGG a souběžně s ním.
Takže tohle kdyby pánové maličko dopracovali, což by bylo moje přání, bylo to opravdu dokonalé... :-))
Dále mi je záhadou, proč místo problémového Jaxona nezkuší jiného saxofonistu podobného naturelu, protože saxofon ve zvuku kapely přece jen chybí. Legendárnost sestavy by tím patrně nijak neutrpěla:)
Další očividný problém bude také asi v komunikaci kapely, kapela už nežije "kapelním" životem, jako dříve, pánové se domlouvají přes maily a telefony, a něž se dohodnou dle mého názoru na detailech jak se má co smíchat, nebo co se má dohrát, je pryč celé léto..., a tak dále. Lépe, kdyby více zkoušeli spolu - naživo. Řekl bych, že toto si jednotliví členové kapely uvědomují (vč. Hammilla), ale realizace v praxi se nedaří, Hammill je zkrátka velmi tvrdá "palice" :-)), a asi nakonec můžeme bát rádi, že kapela funguje alespoň takto.
Ondra @ 07.02.2011 22:16:13
To Filozof: Tak přirovnal jsem to ke Kurosawovi je proto, že ho mám dost rád a pečlivě kompletuji filmografii, už mi toho moc nechybí. Jeho filmy jsou prostě výtečné, ale to by bylo na jinou diskuzi. V tomhle případě jsem měl na mysli film Red Beard :-)), který je svým pojetím, a nejen pouze dobou výroby, opravdu nekompromisní.
Ale věřím, že Kurosawa není v tomto směru žádným etalonem, nebylo to tak ani myšleno :-))
Filozof @ 08.02.2011 07:09:04
Kurosawa je v posledních letech u nás nějak populární.
A znáš filmy Godfrey Reggia? Pravděpodobně nejlepší filmová díla všech dob - Koyanisqqatsi a Powaqatsi?
Ondra @ 08.02.2011 23:29:28
No, nevím, proč by moje záliba např. v Kurosawovi měla souviset s čímkoliv, co je kdekoliv jakkoliv populární..., tím se tedy neřídím.
Mno, i když tvůj názor patrně nemusím změnit, tak alepsoň bude "o něčem" diskutovat...
Jinak ČR jako hodně zaostalá země (v určitých směrech) oproti jiným zemím vyspělejším (které mají zase jiné slabiny) má určitě řadu kulturních mezer, a např. české řekněme křupanství, které v poslední době vše měří úrovní času a způsobu ke zbohatnutí (méně a snadněji je lépe, že) a majetku (více je lépe) bez zbylé kapacity mozku na jiné věci, je v poslední době typické. Takže pokud se např. Kurosawa dostává u nás jak říkáš do módy vedle peněz, , jenom jásám:-))
Jinak si mě ale trošku překvapil, že to takto hned zařazuješ, jak kdo a podle jaké módy..., ale takové škatulkování je docela časté, takže ti to nezazlívám.
Na Kurosawu jsem narazil úplně náhodou (jako většinou k řadě věcí - věř nebo ne), když jsem v malém krámku objevil pár jeho filmů, a první co jsem viděl byl tuším Krvavý trůn, což se mi velice líbilo, tak jsem pokračoval (a pokračuji dodnes), nejvíce se mi ale líbí Dodes´ka-den..., naproti tomu velmi uznávaný Dersu Uzala mě mírně zklamal, protože tam je cítit, že se K drží hodně při zemi, a typické prvky svojí tvorby (obrazotvornost záběrů ohně, přenocování ve vichru na jezeře Chanka, cestování na pečené ryby, závěrečná špičková scéna poslední noci s tygrem, atp.) dost omezuje, což je škoda. Ale i tak velmi pěkný film.
Od Reggia se přiznám, že znám jenom Koyaanisqatsi, zbytek musím jako správný český "křup" doplnit:-)). Regiio je řekl bych dost osobitý režisér, ale jeho pohled vnímání dopadů činnosti člověka na přírodu je mi blízký, tudíž předpokládám, že i ostatní filmy budou podobně zaměřené. Druhá věc však je dopad na chování lidí obecně po shlédnutí takového dokumentu - myslím, že sám uznáš, že není příliš velká - když se porozhlédneš kolem sebe... Na řadu lidí to působí také dost depresivně, protože určitá část lidí chce žít "na pohodu" a "easy", bez věcí co je deprimují, a řadu negativních věcí z nejrůznějších důvodů ani vidět nechtějí, víš sám, jak je někdy pro lidi obtížné něco si přiznat, lhaní do kapsy bývá pohodlnější, ale to už je jiná věc...
Nicméně porovnávat s Kurosawovou asi přímo ve všem nelze, i když zejména zaujetí pro precizní realizaci svých představ a záměrů je pro oba společné.
Závěrečná otázka na Tebe: Do jaké módy dle tvého úsudku zapadá obliba muziky skupin VdGG, King Crimson, apod?
Jsem zvědav na objasnění:-)))
Ondra @ 08.02.2011 23:36:39
Jinak se mi na Kurosawovi líbí taky relativní vyrovnanost jeho tvorby od roku 1948 až do roku 1993, není tam vyložený propadák. I když pravda, takový Ran, nebo Kagemusha se už musí nechat trochu zatrávit :-)) Velmi dobré jsou i ostatní japonské filmy - Onibaba,...
Tak už se na mě za tu náhodnou narážku na Kurosawu v recenzi VdGG nezlob, byla to náhoda :-))
PaloM @ 09.02.2011 05:52:07
Ondra: prepáč, že som hneď nereagoval, nestíham kôli robote. Vidím, že si veľký nadšenec pre Van der Graaf Generator a bohužiaľ so mnou si nepokecáš o podrobnostiach z ich tvorby. Nemám ich ani zďaleka tak napočúvaných, ale musím to postupne napraviť. Teším sa na tvoju recenziu toho albumu, keď bude na trhu.
Kľudne ste si mohli s Filozofom založiť diskusné vlákno na filmovú tému.
Filozof @ 09.02.2011 08:20:48
Ondra:
“...No, nevím, proč by moje záliba např. v Kurosawovi měla souviset s čímkoliv, co je kdekoliv jakkoliv populární”
To také nevím. Jak Tě ta myšlenka (o souvisení) vůbec napadla? Přečetl sis dobře, co jsem napsal?
Na pokyn kolegy jsem založil vlákno pro pokec o filmech - abychom tu nepsali OTčka u VDGG, kteří jsou v tom nevinnnně. O filmech, módě a jiných filozofických otázkách od teď tam. Děkuji.
VDGG miluji všechny co mám. Neuvěřitelná síla hudby a atmosféra. Tuto desku zatím neznám.
Filozof @ 09.02.2011 08:24:53
Ondra:
"...Do jaké módy dle tvého úsudku zapadá obliba muziky skupin VdGG, King Crimson, apod?..."
Do žádné. Podle mne je to docela náročná muzika na psychiku a jen kvůli módnosti by to asi nikdo neposlouchal. Alespoň ne hromadně. Naštěstí. Takže si myslím, že tady móda poslechu podobných skupin nehrozí.
Na rozdíl od Pink Floyd, kteří jsou posluchačsky přeci jen o kus přístupnější, a tudíž mohou lákat i snoby.
Navíc - módu tvoří převážně ženy a tuto muziku skoro neposlouchají - nestráví ji (až na opravdové výjimky).
PaloM @ 09.02.2011 09:43:53
Filozof: tuto desku neznáš - ani ešte nemôžeš. Nedočkavo čakáme, až vyjde. Ondra píše na začiatku "Album by mělo vyjít 14.3.2011".
Filozof @ 09.02.2011 15:21:46
PaloM
Sorry - samozřejmě jsem t opřed pár dny četl, ale mezitím jsem to stihl zapomenout. Holt stáří. :-)
Mirek Kostlivý @ 09.02.2011 16:30:46
Desku samozřejmě taky neznám, ale už nyní se mi jako elektrikáři moc líbí ten obal se značkou pracovního uzemnění :-). A taky souhlasím s názorem na chybějící saxofon. A Jackson v Akropoli mi dost chyběl.
Ondra @ 10.02.2011 21:20:12
To All:
Pánové - Jackson v Akropoli - to by byla lahůdková věc, více k tomu řící nejde. Stejně nepochopím tyto spory, bral bych to ještě, kdyby jim bylo 30-35, jako v 70.letech, ale je pravda, že řada "tvrdých palic" stářím ještě víc a víc tvrdne a soužití s takovými lidmi bývá nemožné...
Každopádně, je to škoda, ale fakticky mě překvapuje, že nazvážili myšlenku "adaptace" nějakého vhodného nástupce Jaxona, vím, hledal by se těžko, ale věřím tomu, že podobně muzikantů by se po světě pár našlo.
Ondra @ 10.02.2011 21:27:38
To PaloM:
Vidíš a já zase nestíhám psát tolik příspěvků, abych tě dostatečně zásoboval na pořádný pokec mezi námi, také kvůli práci. Ale to se může časem zlepšit:-))
Jinak já vím, že nejsi do VdGG takový "fanatik" jako já - ani tě k tomu nenutím, i když tedy rád bych:-)), ale vím, že např. King Crimson tě oslovují poměrně hodně. Stejně je zajímavé, jak jsou obě tyto skupiny zdánlivě odlišné, a přitom jaká spousta věcí je v muzice spojuje...
Co říkáš, nechybí už dlouho nějaká nová deska od dob Power to Believe, a také jestli vůbec bude? :-(.
Jak jsem to různě sledoval na netu, ta kapela už asi moc soustředěně v poslední odbě nepracuje, což je možná škoda, ale je to pochopitelné, řada členů má spoustu svých projektů, Fripp už jen cestuje po světě po různých luxusních hotleích, atp:-)
Zkus naposlechnout VdGG více, a můžeš i Ty přispět svým slovem do pranice.
Doufám ale, že na koncert do Akropole dorazíš? :-))
Ondra @ 10.02.2011 21:37:16
To Filozof:
Přečetl jsem to dobře, to mi věř, a prostě mi to přišlo jako všeobecný povzdech, co je zase u nás v poslední době (mimo jiné) v módě, a další "blb" tomu patrně propadl...:-)) Víš, jak to myslím, doufám:-) Nebo to tam necítíš? Ale jen pocit.
Včera jsem zhlédl po dost dlouhé době opět něco od Reggia, a musím uznat, že chápu Tvé nadšení pro něj, já to viděl už řadu let zpět, kdy přiznám se, jsem byl ještě takové nevyvinuté embryo. Je to filmová naturalistická báseň, i když ne moc povzbudivá. Kurosawa pracuje podobně emotivně.
Tvůj popis vytváření módních vln a směrů je však vcelku přesný, souhlasím i s tím, že ženy obecně poslech nejen VdGG, ale i jiné, náročné muziky v oblibě nemívají, protože je na ně příliš tzv. "depresivní", jak mi bylo před pár lety "odborně objasněno" jednou hvězdou. Jsou to prostě "easy complicated" tvorové...:-))
Ondra @ 10.02.2011 21:39:13
To Mirek:
Ano máš pravdu! Obal se mi také líbí. Jen doufám, že i obsah bude muzika, která nás taky patřičně uzemní:-)
Filozof @ 11.02.2011 08:44:04
Ondra
Ad “Přečetl jsem to dobře,...”
Tak jsem to neobratně napsal. Omluva. Ve snu mne nenapadlo, že by si to tak mohl někdo vyložit. A upřímně - zrovna Ty mi jako blb rozhodně nepřipadáš.
Ad ženy - jo, bohužel...:-) A platí to kupodivu i pro matfyzačky. :-( Kdysi v sociologii jsem dělal takový menší průzkum co kdo poslouchá. Nedávno udělali velký kdesi na univerzitě ve Skotsku tuším - moc by mne zajímal.
Ad VDGG - co Ti na nich přijde nejspecifičtější? Čím jsou jiní, než ostatní? Co Tě na nich nejvíce zaujalo?
Ondra @ 15.03.2011 20:12:53
To Filozof:
Ode mne přijmi taky omluvu, jestli jsem si něco špatně vyložil, mohl jsem se mýlit, nebo si poskládat po svém:-)), nebo brát osobně... Takže se také omlouvám.
Ale neměl bys v diskuzích předvídat o druhém dopředu, to je, jak jsem tak četl, naše společná slabina:-)) Doufám, že naše diskuze v budoucnu nebudou vyloučené.
Zrovna jsem nastahoval "A Grounding in Numbers" a po první skladbě jsem v šoku. Písně plynou pomalu, klidně, v rytmu a stylu Lifetime, což sice není špatné, ale všechny stějně unyle?? Kde je Vandergrááfovská dravost a tah na bránu. Fuff. Asi to bude pro mě velké zklamání, toto album. Až moc mi to připomíná Hammillovu sólovku opepřenou účastí zbytku kapely, velmi to evokuje např. album THIS.
Van der Graaf Generator nějak měkne. Asi to bude na přejmenování kapely, s generátorem to už nemá mnoho společného.
No tak ono taky, kdo si v kapele otevře držku - viz bývalý člen Jackson - je nemilosrdnou krutovládou Emperora Hammilla smeten do propadliště dějin, a to je celý problém, ostatní asi raději mlčí.
K tvémi dotazu ohledně specifičnosti VdGG se někdy rozepíšu více zdali chceš, tady na to nebude ten správný prostor. Možná by stálo založit na to separé vlákno. Nicméně, pokud zalistuješ v recenzích dozadu, tak si myslím, že řadu věcí, na které se ptáš, tam najdeš. Viz moje příspěvky, versus reakce napč. PaloM, atp.
Pochopitleně při konsolidaci webu a dřívějších "moderátorských" zásazích pana Merhauta řada příspěvků, zvláště ve vyostřených diskuzích, byla smazána. Nejen těch mých:-))
Filozof @ 15.03.2011 20:41:01
Ondra
Omluvu samozřejmě přijímám a cením si jí. K ostatnímu jindy.
Ondra @ 17.03.2011 17:35:29
Jinak pánové dnešní ženy, to je prostě fantazie......
Ale ono to nikdy nebylo o moc lepší, ale proč to musí být proboha o tolik horší.... Ale co, mě to nesere, mám svoji milovanou kapelu, svoje milovaný mašiny, sedím na konári a je mi dobre :-))
Ufolog @ 19.03.2011 17:58:49
Ondra @ 17.03.2011 07:15:14: Dekuju za vysvetleni, resp. za clanek.. a ja doted myslel ze jsou VdGG (podle jmena) holandani.. No jako novacek jsem od nich doted slysel jenom Foxtrot a Tormato..
Na PH jsem byl na vsech koncertech co kdy v Praze odehral. Co zrovna ted koukam na stary listky, tak sem byl na PH v 93 Eden, 94 Eden, 98 Archa,.. vc. posl. koncerte Grafu (krome toho - jeden koncert v GB a trech v Nemecku, kde sem dlouhodobe zil (Stuttgart).
Co se tyce psani do Sofa Sound, tak to sem si nekolikrat absolvolval uz v 80 letech - za tvrdy totality - tenkrat byla reklama na jeho deskach, ze kdo v obalce posle ofrankovanou obalku, tomu obratem poslou texty ony desky. Tenkrat se mi nepodarilo zjistit kolik stoji zpatecni postovny z UK do CSSR, takze sem zpatecni obalky (poradne velky, aby mi toho poslali co nejvic) vylepoval celejma seriema angl. znamek za 5-6 liber, ktery sem kupoval v Pofisu (filatelisticka prodejna) ktera byla v ul. Na Prikopech.. primo naproti Detskymu domu a proslulyho divadla Slunicko, kam si mozna tehda s maminkou chodil na Spejbla a Hurvinka.. pokud si teda uz v ty dobe vubec byl na svete:-) - vtip - No vzdycky mi zpatky prisly texty, letak s koncertnim turne kdesi po zapadni evrope, US, Japonsku a samolepky Sofa Sound.. LP sem musel za 250 az 500 kupovat kdesi na polich i nadale :_)
Jinak jeste jednou diky za obrovsky usili, ktery si do svyho clanku vlozil :-)
Ondra @ 22.03.2011 01:30:13
To UFo:
No já teda na Spejbla a Hurvínka chodím s maminkou ještě dodnes :-)) - vtip - taky jsem tyto klasiky miloval, i když jsem mladší, to dá rozum.
Tak usilí do článku vložené nebylo zase takové - víš mě to jde samo :-)) - vtip... :-))
Ne tak teď vážně, nijak jsem tě neměl za neznalce, máš pěknou prezenci na koncertech, což jsem teké rád, vím jak si to myslel s tím předchozím příspěvkem, že čekám od těch pánů vice, než je možné, hezky to popisuješ, i okolnosti totalitní komunikace, je v tom kus života, věřím, že jsi to prožíval naplno.
Jen mě právě trošku zarazilo, že jak píšeš, jsi doposud myslel, že VdGG jsou holanďani. Fuffff, jufff, hufff.
Doufám, že to je jen další z tvých vtipů, kterým mě zkoušíš, co vydržím:-))
A také mě vždy zarazí, když většina lidí začne argumentovat mrzkým penízem u alternativní kapely, stojící trochu na okraji masového zájmu, to je docela přehnaný.
- hodnoceno 2x
- hodnoceno 2x
- hodnoceno 1x
- hodnoceno 0x