Clarke, Stanley - Clarke/Duke Project - The Clarke/Duke Project II (1983)
01. Put It On The Line (4:22)
02. Heroes (4:52)
03. Try Me Baby (3:40)
04. Every Reason To Smile (4:20)
05. Great Danes (3:48)
06. The Good Times (4:38)
07. You're Gonna Love It (5:01)
08. Trip You In Love (3:26)
09. Atlanta (4:06)
Obsazení:
Howard Hewett, Jeffrey Osborne, Lynn Davis - Vocals
Clydene Jackson, Cruz Sembello, Deborah Thomas, Debra Starr, Julia Tillman, Lynn Davis, Maxine Waters, Portia Griffin, Sylvia St. James - Backing Vocals
George Duke - Vocals, Keyboards
William Criss- Oboe
Narada Michael Walden - Drums
Stanley Clarke - Bass, Guitar
Billy Cobham - Drums
John Robinson - Drums
Paulinho Da Costa - Percussion
String section:
Allan Harshman, Barbara Hunter, Bonnie Douglas, Brenton Banks, Dave Schwartz, Dixie Blackstone, Ed Green, Gary Nuttycombe, Harry Bluestone, Jan Kelley, Katie Kirkpatrick, Murray Adler, Nat Ross, Pat Johnson, Paul Shure, Ray Kelley, Reg Hill, Bob Sushel, Rollice Dale, Ron Cooper, Ron Folsom

Domnívám se, že na základě jakéhosi mírného úspěchu alba The Clarke/Duke Project /1981/ se oba hudebníci nejspíš dohodli na nahrávání další desky a pokračování ve spolupráci. V roce 1983 vychází dílo, opět se symbolickým názvem The Clarke/Duke Project II. O Stanleym jsem v jeho diskografii zmínil poměrně dost, tak teď něco o George Dukeovi, jak ho vidím já. On byl na pódiu obrovský šoumen, neuvěřitelně bavil publikum, jak svojí specifickou klávesovou hrou, tak i komunikací s lidmi. Jeho sólová alba se mi hodně líbila /sjel jsem kdysi jeho celou diskografii na spotify/. Hrál taky například s Frankem Zappou nebo s Billy Cobhamem a s mnohými dalšími hudebníky. Jeho poznávací značka = funky.
Oproti projektu z roku 1981, tohle album zní víc sterilně a elektronicky. Je znát ten dvouletý posun v technologiích /jestli se to dá tak nazvat/. Jinak se nijak nevymyká oproti svému předchůdci. Clarke a Duke jako zpěváci - za podpory mnoha hostů. Co se týče basové linky, na dvojce se mi zdá více vzadu. Jednička je víc o prezentování hráčských dovedností, tady na dvojce je prostor pro basu a Stanleyho um zachycen v pisnich You're Gonna Love It, Great Dances a finálová Atlanta. Dallším společným znakem obou alb jsou malé smyčcové sbory, ovšem i zde jen okrajově, pouze ve dvou skladbách. Na projektu II se nenachází žádný hit, který by se uhytil v nějaké hitparádě. Ale skladby mají v sobě velkou energii a určité kouzlo první půle osmdesátých let.
Tuhle desku hodnotím pouze v kontextu Clarke/Duke, nikoliv se Stanleyho diskografií, takže jejich debut byl za tři, tohle je o něco méně. Není to vyloženě špatné dílo, ale je to tak za **z***** a půl k tomu.
reagovat
stargazer @ 27.11.2024 09:05:36
"Bože můj !! Stanley a já jsme objevili bicí automat. No, teď už je pozdě s tím něco dělat. Celkově to byla dobře produkovaná nahrávka, ale nedokázala zachytit tu pravou Clarke/Duke esenci, protože ve většině melodií nebyl žádný bubeník, který by to živě zahrál. Byli jsme jakýmsi produktem doby. V té době znělo takhe hodně věcí. Udělali jsme chybu, že jsme se nespoléhali sami na sebe, jako jsme to udělali na první desce"....George Duke.
Celé album není jen o bubenickém automatu. Svoji stopu zde zanechal Billy Cobham, Narada Michael Walden a "JR" Robinson.
Je neuvěřitelné, že se album dostalo na 146 příčku Billboard 200.





