Moraz, Patrick - The Story Of I (1976)
1. Impact (3:31)
2. Warmer Hands (3:31)
3. The Storm (0:52)
4. Cachaca (4:07)
5. Intermezzo (2:49)
6. Indoors (3:44)
7. Best Years of Our Lives (3:59)
8. Descent (1:43)
9. Incantation (Procession) (1:51)
10. Dancing Now (4:38)
11. Impressions (The Dream) (2:49)
12. Like a Child Is Disguise (4:05)
13. Rise and Fall (5:34)
14. Symphony in the Space (2:56)
Total Time: 46:09
Obsazení:
- Patrick Moraz / keyboards, vocals, marimbaphone, additional assorted percussions
- John McBurnie / lead vocals
- Vivienne McAuliffe / vocals and additional lead vocals
- Ray Gomez / electric lead and rhythm guitars
- Jeff Berlin / electric basses
- Alphonse Mouzon / drums (1-7)
- Andy Newmark / drums (8-14)
The Percussionists of Rio De Janeiro
- Jean-Luc Bourgeois / gongs and tam-tams
- Auguste de Anthony / acoustic guitar and additional electric guitars
- Jean Ristori / cello and acoustic string bass
- Phillippe Staehli / tympanis and assorted percussions
- Rene Moraz / tap dance, castagnets
- The children of Morat, Switzerland
- Veronique Mueller / French and additional vocals
Po tom, jak se Patrick Moraz parádně uvedl coby velice zdatný nástupce (či náhradník) klávesového virtuóza Ricka Wakemana u Yes na albu Relayer jsem byl zvědav na jeho sólovou tvorbu.
Jeho prvotinu tvoří brazilské plážové juchačky (v nadsázce narážka na přizvané The Percussionists of Rio De Janeiro) - např. Cachaca, oděné do progresívního hávu a mistrně vyšperkované nejmodernějšími zvukovými výdobytky kláves své doby. Ty jsou proloženy opravdu povedenými věcmi, které mi evokují řekněme polské SBB v jejich nejlepší formě - např. Indoors. Většina kusů je zpívaných, několik skladbiček je čistě klavírních nebo jako zvukové instrumentální přechody.
A jak hodnotit toto album plné energického a pompézního artrocku podbarvého rytmy Karibiku, latiny a flamenca? Ještě furt jsem mu nepřišel úplně na chuť, ale jako celek na mě působí sympaticky a kompaktně. Proto svých 3,5 zaokrouhlím nahoru. Pokud časem zjistím, že jsem se předal, mohu své ohodnocení upravit :-)
reagovat
hejkal @ 14.04.2011 16:54:14
Nikdy som nepočul, ale kombinácia slov: najmodernejšie zvukové výdobytky klávesov, flamengo, Karibik a latino, po tom netúžim.
mikepis @ 14.04.2011 19:41:05
Jedna z najlepsich veci, ake Moraz urobil. Platna je narocna, ale po opakovanom pocuvani pritahuje este viac. Hviezdickovanie je tu nezmyslom.
Rytmy su uzasne, nabite energiou. Vsadepritomna viruozita Moraza. Warmer Hands nezaprie v sebe Relayer a nenecha na nikoho pochybach, na kom stala a padala tato platna Yesu. Interezzom Moraz pochoval aj samotneho Wakemana. Jeho virtuozita a ponatie klasiky su tu neuveritelne.
Priznavam, som prekvapeny, ze sa tu komentar na tento skvost vobec objavil. Pre mna ozivenie medzi morom komentov na obstarozne bluesove a juzanske skupiny.
PaloM @ 14.04.2011 20:05:03
Moraz si určite zaslúži pozornosť, na albume Relayer bol dobrý. Relayer v živote nestál a nepadal s Morazom, to je zveličené. Relayer, tak ako všetky albumy Yes, stáli a padali na kolektívnom diele skupiny Yes. Keď si spomeniem na Relayer, vždy ma prvé napadnú: fantastické sóla Steva Howea, spev Jona Andersona v závere 1. skladby (Soon), bicie Alana Whitea v úvode Sound Chaser. Morazovym klávesám nikto neuberá podiel, ale len na ňom album nestojí.
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 0x