Snafu - Situation Normal (1974)

Tracklist:
No More (Harrison, Moody, Solley)
No Bitter Taste (Harrison, Moody, Solley)
Brown Eyed Beauty And The Blue Assed Fly (Harrison, Moody, Solley)
Lock And Key (Harrison, Moody, Solley)
Big Dog Lusty (Harrison, Moody, Solley)
Playboy Blues (Harrison, Moody, Solley)
Jessie Lee (Harrison, Moody, Solley)
Ragtime Roll (Harrison, Moody, Solley)



Obsazení:

MICKY MOODY: kytary, mandolína, harmonika
BOBBY HARRISON: sólový zpěv, conga
PETER SOLLEY: varhany Hammond, elektrické piano R.M.I., klavír, housle, A.R.P. synthesizer
COLIN GIBSON: baskytara, kravský zvonec
TERRY POPPLE: bicí nástroje, percusiion, valcha

 
22.05.2011 Petr Gratias | #
4 stars

Bobby Harrison, bývalý člen slavných Procol Harum opustil bicí soupravu a postavil se za mikrofon, ke kterému připojil alespoň percussion a Micky Moody, výborný kytarový univerzál za příchodu multiinstrumentalisty a studiového hráče Petera Solleyho založili rockovou skupinu, v níž se propojoval hard rock, s boogie, ostrovním folklor s blues a dalšími ingrediencemi. Ve skladbách jsou čitelné a krásně propojované...

NO MORE - velmi sugestivní začátek. Důrazná rytmika - údernost bicích nástrojů a razance funkové baskytary. Do té se sugestivně připojuje elektrické piano a zkreslený rejstřík elektrické kytary a pak už se rozběhné moderně pojaté boogie. Bobby Harrison zpívá s napětím a jasným výrazem a je střídán se sférickým tónem Moodyho kytary, která dodá zajímavé sólo. Údernost a zpěvnost jsou hlavními poznávacími znaky skladby, do které vstoupí santanovsky rozběhnutá rytmika s množstvím percussion, prokreslovaná perlivými zvyky elektrického piana a synthesizeru dodávající písni psychedelický odér až do zklidňovaného závěru....

NO BITTER TASTE - klavírní úvod se postará o změnu stylu a soundu. Moody se hlásí hrou na steel-kytaru a my máme pocit jižanského uchopení tématu, což je dáno i vokální linkou. Ohýbané tóny steel-kytary znějí samozřejmě, uvolněně, stejně jako Harrisonův vokál. Sborový zpěv na za doprovodu klavíru má v sobě výraz smíření a laskavosti...

BROWN EYED BEAUTY AND THE BLUE ASSED FLY - Houslista Peter Solley ovládne pole a Moody zase vymění kytary za mandolínu a my máme pocit, že se dotýkáme britské lidové hudby v propojování ve jigů a reelů. Sborová zpěvnost rozverně naladí posluchače do příjemné nálady za doprovodu kravského zvonce a jednoduché, ale velmi účinné basové linky. Poměrně velký hudební obrat.

LOCK AND KEY - Moody už ale opět vládne elektrické slide-kytaře. Výtečně ohýbá tóny za dusavého doprovodu Poppleho a Harrisonova zpěvu. Inspirace od Johnnyho Wintera a Juicy Lucy je evidentní a stejně emocionálně přesvědčivá s výtečným hudebním nasazením...

BIG DOG LUSTY - velmi přesně zaranžované téma, v němž se v unisonech propojují kytara, baskytara, klávesy, housle a do toho vstupuje důrazná drolivá rytmika a celé téma prokresluje clavinet. Výtečně pojednané hlasy v protirytmech. Cítím zde boogie propojené s rockem a navíc facinující je Gibsonovo "doop doop". Vynikající zvládnutí hudebního tématu

PLAYBOY BLUES - funková baskytara a rytmicky přesné doprovody kytary a clavinetu za důrazných rytmických obrazců, Moody do bluesového schématu dodává hardrockové prvky. Podmanivá skladba v rytmické konstrukci, ale i ve vstupech důkladného kytarového zvládnutí vyhrávek a Solley na elektrické piano a A.R.P. synthesizer vytváří bzučivý sound, který prokresluje celé téma a za rytmického zdůraznění congy vytváří barevnou koloraturu, až se do hry zase vrací Moody s ostrými kytarovými tóny, které se střídají se synthesizerem. Instrumentálně vypjatá skladba eklekticky propojující styly. Velmi silný počin na albu.

JESSIE LEE - bludné tóny kláves a cinkání zvonečků z pozadí vytváří background Harrisonovi a ostatnímu sborovému zpívání. Výrazně pojednaná skladba, v níž to zvoní akustickými kytarami, důraznou a stručnou tymikou, která velmi věrně vystihuje atmosféru. Moody je také přesvědčivý i na dvanáctistrunnou kytaru a Solley rozbíhá téma na hammondky a posléze na elektrické piano...

RAGTIME ROLL - velmi stylotvorný klavírní úvod a máme zde poslední skladbu... Následuje vokální vstup do tématu a už se rozbíhá skladba ve velkém stylu. Výborné klavírní party doprovázejí vedle rockového instrumentáře také dechy - za nimiž jsou jména jako saxofonisté Mel Collins, Bud Beadle, Steve Gregory. Mel Collins vystřihne vynikající sólo na altsaxofon správně syrovým nasazením. Propojení dusavého beatu s jazzmany slaví opravdový triumf, který ještě v koncertní verzi musel získat další energetický potenciál. Ragtime roll - opravdu výtečná věc.

Máme co dělat s pravým plnokrevným muzikantstvím v tom nejlepším slova smyslu, kdy není nikdo jasným frontmanem, ale všichni zúčastnění jsou součástí celku a výsledný efekt je více než přesvědčivý.
Čtyři hvězdičky jsou zcela legitimní!
reagovat

hejkal @ 22.05.2011 17:34:36
Tento album som dlhšie počúval a napokon som sa rozhodol, že ho do zbierky nezaradím (ostal u otca). Je to tak napoly, niektoré momenty sú skvelé, iné mi prišli také obyčajné. Žeby som mu dal niekedy ešte jednu šancu?



Detail hodnocení alba (hodnoceno x)
5 hvězdiček - hodnoceno 0x
4 hvězdičky - hodnoceno 1x
Petr Gratias
3 hvězdičky - hodnoceno 0x
2 hvězdičky - hodnoceno 0x
1 hvězdička - hodnoceno 0x
0 hvězdiček - hodnoceno 0x




Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0408 s.