Waters, Roger - Radio K.A.O.S. (1987)
01. Radio Waves 4:59
02. Who Needs Information 5:56
03. Me or Him 5:24
04. The Powers That Be 4:36
05. Sunset Strip 4:45
06. Home 6:00
07. Four Minutes 4:00
08. The Tide Is Turning (After Live Aid) 5:44
Music and words by Roger Waters
Released June 15, 1987 in UK on Harvest KAOS 1 2407831,
USA on Columbia CK 40795
Recorded in the Billiard Roo October - December 1986
Mixed at Odyssey February - March 1987
Three songs 'Get Back To Radio', 'Molly's Song' and 'Going To Live In LA'
didn't make it to the final album.
But the songs can be heard on the single releases
Engineered by Chris Sheldon
Assistant Engineers: Paul Batchelor, Kevin Whyte, Colin Lyon
Produced by Ian Ritchie and Roger Waters except 3 and 4
produced by Ian Ritchie, Nick Griffiths and Roger Waters
Obsazení:
The Bleeding Heart Band:
Roger Waters - vocals, guitars, bass and the odd keyboard, incl. the shakuhachi on 3
Andy Fairweather Low - electric guitars
Jay Stapley - electric guitars
Mel Collins - saxophones
Ian Ritchie - fairlight programming, drum programming, piano, keyboards
Graham Broad - drums and percussion
John Linwood - drums on 4
Nick Glenny-Smith - DX7 and Emu on 4, including the great bass line
Matt Irving - Hammond organ on 4
Paul Carrack - guest vocal on 4
Clare Torry - guest vocal on 6 and 7
Suzanne Rhatigan - Main backing vocals on 1, 3, 5, and 8
Katie Kissoon, Doreen Chanter, Madeline Bell, Steve Langer & Vicky Brown - backing vocals on 1, 2 and 4
Horn section on 2 and 4:
Ian Ritchie - tenor saxophone
John Phirkell - trumpet
Peter Thoms - trombone
arranged by Ian Ritchie
Horn sektion on 5:
Mel Collins - saxophones
Ian Ritchie - tenor sax
John Phirkell - trumpet
Peter Thoms - trombone
arranged by Roger Waters
The Pontardoulais Male Voice Choir, led by Noel Davis
arranged by Eric Jones
The Characters:
Jim Ladd - Jim
Andy Quigley - The 'Forgive me, Father' speech on 3
Shelley Ladd - Monkey and Dog Lady
Jack Snyder - Guppy
Ron Weldy - I Don't Like Fish
J.J. Jackson - Flounder
Jim Rogers - Doesn't like fish, marine fish
John Taylor - Shellfish Shrimp Crab Lobster
Stuart the spaniel - played Uncle David's Great Dane, with the help of an AKAI 900 sampler and a DX7 to make him sound bigger
BBC master computer - Billy
Harry & India Waters - Children in the garden
Závěr 80. let, dohasínající studená válka. Důsledný a tvrdý monetaristický kurz stanovený Thatcherovou a Reaganem proti Impériu zla - SSSR. Nejen válka, kde Roger ztratil otce, mu byla trnem v oku. Tady dosáhl koncept obavě z možné nukleární apokalypsy.
Radio Waves - řízný singlový hit a i když Waters toto ladění hudby později zavrhl, strhne vás Rogerův hlas od prvních momentů. Zdánlivě postižený, avšak geniální mozek Billyho se "ladí" na globální rádiové vlny napříč frekvencemi. Obskurní samplované hlasy přivádějí Who Needs Information - hloubavý, už typicky rogerovský příběh s dechovou sekcí pod taktovou Iana Ritchieho. Billyho bratr se po odcizení telefonu a smrti taxikáře ocitá ve vězení. Me Or Him s působivým arzenálem samplů a hlasů, typických pro Rogerovu tvorbu, je dramatickou črtou, kde Billy volá rádio KAOS a vypráví o osudu svém a svého uvězněného bratra. Dechová sekce zdobí i další drama The Powers That Be, s pořádnou dávkou Rogerova černého humoru a nadsázky líčící peripetie uzavírání dolů, vedoucí ke ztrátě zaměstnání a nepokojům. Se životem bez nedostatků u strýce Davea účtuje Sunset Strip. Plážové holky, americký sen, obžerství, naplnění všech přání - za vším ale cítíme sžíravou ironii. Rozuzlení nese působivá, moderní zvuková apokalypsa Home: mozek nabourá armádní systémy, oznamuje namíření raket na světová města a zároveň vyřazení odvetného úderu. Skvostný dovětek Four Minutes mistrovsky zobrazuje děsy a strachy nevinných duší po celé Zemi; ke stisku ONOHO tlačítka ale nakonec nedošlo. Roger si závěr, v duchu Perestrojky a uvolnění, vybarvil optimisticky. Perla The Tide is Turning (After LIve Aid) se stala koncertní jistotou dodnes. Vroucnost k rodině, ale i společenství lidí vítězí nad manipulací masmédií. Dlouholetý políček reagonovskému monetarismu, vedoucím dle Mistra k napětí, strachu, přehnané soutěživosti.
Přes produkční konflikt s Ianem Ritchiem a Rogerův názor, že pro přílišný duch moderny a oslabení konceptu nemělo album vzniknout, jde o dílo hodné pozornosti. Kolekce melodicky silných, až hitových skladeb. Velmi silné 4.
reagovat
Druhý počin Rogera Watersa z môjho pohľadu priniesol viac melodickosti, ale aj viac takého toho komerčnejšieho puncu, avšak v dobrom slova zmysle. Veď viem si predstaviť takú skladbu Radio Waves ako slušný hit na rádiových vlnách, ale aj iné. Rozhodne však nezabudol ani na svoju meditatívnu polohu a v tomto ohľade vyniká Me or him, ale hlavne The tide is turning. Mne sa toto album viac páčilo ako jeho prvé (respektíve druhé, ak počítam Final cut) a predstavuje pre mňa príjemnú oddychovú muzičku.
reagovat
Radio K.A.O.S. je koncepční album na jaké jsme od R.Waterse zvyklí ,minimálně od Dark side of the moon . Album je pojato jako hudební proud L.A. púirátské stanice "Radio Kaos",uváděné DJ,včetně rozhlasových reklam .Pomoci skladeb se Dj dozvídá příběh chlapce Billyho,který odjel do USA za strýčkem .Kromě jiného simuloval jaderný útok,aby ukázal jeho nesmyslnost . Vyníkající album .
reagovat
Borek @ 02.07.2009 18:22:12
Každému, kdo zná vynikající české stránky věnované Pink Floyd i jednotlivým členům kapely, je nad slunce jasnější, že s výjimkou závěrečných slov 'Vyníkající album' všechna ostatní pocházejí z uvedeného zdroje...
martin @ 02.07.2009 18:40:25
Ano to je pravda .
čtenář @ 02.07.2009 21:21:48
Pak mi teda doopravdy uchází důvod, proč to sem vkládáš??? Nehledě na porušení autorského práva, když jsi to vydával za svoje dílo...
martin @ 03.07.2009 07:50:38
doslova to opsané není je to výtah z článku ,který jsi nepřivlastnuji !
- hodnoceno 3x
- hodnoceno 4x
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 0x