Magnum - Rock Art (1994)
01. We All Need To Be Loved 5:05
02. Hard Hearted Woman 3:49
03. Back In Your Arms Again 5:59
04. Rock Heavy 3:58
05. The Tall Ships 5:06
06. Tell Tale Eyes 4:52
07. Love's A Stranger 5:11
08. Hush-A-Bye Baby 4:48
09. Just This Side of Heaven 4:20
10. I Will Decide Myself 4:15
11. On Christmas Day 7:10
All tracks written by Tony Clarkin
Recorded at Abbey Road, London and Zella Studios, Birmingham
Engineered and mixed by Stephen Harris
Arranged by Magnum
Produced by Tony Clarkin
Obsazení:
Tony Clarkin - guitar
Bob Catley - vocals
Wally Lowe - bass
Mark Stanway - keyboards
Mickey Barker - drums
&
Jacki Graham - backing vocals
Mo Birch - backing vocals
P.J. Wright - pedal steel guitars
Magnum naplňují myšlenku tohoto webu do posledního písmena. Ani ne tolik předváděnou hudbou, ale tím, jak byli schopni přizpůsobit svá alba době vydání a momentálním trendům. Po velmi podařeném debutu s dotyky folku a lehké progrese přichází větší příklon k melodice a výrazným klávesovým plochám. Poté vychází čtveřice naprosto ikonických alb, za které je zástupy fans vynášejí do nebes ještě dnes. Album Vigilante reflektuje aktuální dění na rockové scéně a je asi nejvíce poznamenané nástupem kytarových syntezátorů a rostoucí popularitou stanice MTV. S Wings of Heaven jsou opět na správném místě a předkládají sadu několika stadiónových hymen. Komercionalizace rocku vrcholí a nabídka natáčet desku v LA se neodmítá. Překvapivě vzniká nejtemnější deska v historii souboru, následována pro změnu nejpopovější Sleepwalking. Nebo nevšedně zpracované akustické best off - s Magnum to nebylo jednoduché, nikdy jste nevěděli, jak svoje vzletné melodie zabalí. A to je to, co mi na jejich současné kariéře vadí. Každé dva roky dostanete úplně stejnou desku. I proto považuji jejich album Rock Art za poslední, které stojí za zmínku.
Sbírka Rock Art by se dala označit jako nejtvrdší v dějinách souboru. Není se čemu divit, roku 1994 otěže zájmu přebírají "smutnorockeři" ze Seattlu. Některé kapely podléhají tlaku zvenčí ve snaze uspět a popírají svoje kořeny, jiné se rozpadají. Obal zdobí pěkná malba od Eleanor Smith. Hlava indiánské ženy v kruhu zřejmě odkazuje k názvu alba inspirovaného jeskynními malbami. Točilo se ještě analogově do pásu 3M 996.
Desku pěkně zostra uvádí We All Need To Be Loved. Skladba jakoby vypadlá z Wings Of Heaven. Žádné chození kolem horké kaše, přímá sloka bez vytáček podkreslená střídmými klávesami a akustickou kytarou a fungující refrén. S Heart Hearted Woman si bere klávesák dovolenou a máme tu ten nejlepší blues hard rock ve stylu krajanů Thunder. Catley zpívá pěkně zpříma a ostře bez zbytečných kudrlinek. Druhý singl z desky je lyrická akustická balada s pianem Back In Your Arms Again. Příjemné pohlazení po úvodní smršti. Rock Heavy nedělá ostudu svému názvu a přináší zatěžkaný rock s funkovými přiznávkami ve slokách, docela unylým refrénem a pěkným melodickým přemostěním před posledním refréném. Za první singl z desky byla vybrána The Tall Ships, skladba s výrazným clarkinovským rukopisem, nakažlivě zpěvným refrénem a slokami podpořenými country slide kytarou.
Držte si klobouky, přijíždí nejsvižnější skladba Magnum devadesátých let. Nic pro milovníky starých desek, nekompromisní kytarová rokenrolová jízda plná syrových vyhrávek a chuckberryovských sól. Love´s Stranger se stylově vrací někam k Noci s vypravěčem a rozvíjí dramatický motiv na klávesovém podkladu až do zvláštní syntezátorové vyhrávky na flétnu. Moje nejoblíbenější skladba se jmenuje Hush-A-Bye Baby. Gospelová vyřvávačka s ženskými sbory, barovým piánem a podařeným kytarovým sólem. Hodně neobvyklé aranže. Úvod Just This Side Of Heaven se veze na zatěžkaném rytmu, aby se posléze zlomil v přímočarou rockovou jízdu s typickým zapamatovatelným refrénem. I Will Decide Myself je vkusná akustická vydupávačka a vytleskávačka s vyválečkovanou kytarou v pomalém tempu. Poslední skladby Magnum jdou a i tady se Clarkin plácl přes kytaru a vytahuje sedmiminutovou gradující skladbu On Christmas Day, která kompiluje to nejlepší z jeho tvorby. Pomalé pasáže, dramatický Catleyho projev, změny temp, ukrutná sóla, melodicky bohatý refrén a vkusný text.
Deska se přes svoje kvality s přihlédnutím k roku vydání neprodávala a následoval neodvratný rozpad-nerozpad do uskupení Hard Rain, kde největší změnou bylo angažování automatického bubeníka a moderní syntetický sound.
Procentuální vyjádření 70 %
reagovat
horyna @ 06.01.2019 08:58:32
Doma mám ještě Spark, ve kterém je její recka a rozhovor, možná profil kapely. Pro mne dost nezáživný materiál.
- hodnoceno 0x
- hodnoceno 0x