Avantasia - The Metal Opera (2001)
01/ Prelude 1:11
02/ Reach Out For the Light 6:33
03/ Serpents In Paradise 6:15
04/ Malleus Maleficarum 1:43
05/ Breaking Away 4:34
06/ Farewell 6:32
07/ The Glory of Rome 5:28
08/ In Nomine Patris 1:04
09/ Avantasia 5:32
10/ A New Dimension 1:39
11/ Inside 2:24
12/ Sign of The Cross 6:24
13/ The Tower 9:43
Obsazení:
Tobias Sammet (vocals, piano, keyboards&orchestration)
Ernie (vocals)
Kai Hanen (vocals)
David DeFeis (vocals)
André Matos (vocals)
Oliver Hartmann (vocals)
Sharon Den Adel (vocals)
Rob Rock (vocals)
Ralf Zdiarstek (vocals)
Timo Tolkki (vocals)
Henjo Richter (rhythm&lead guitars)
Markus Grosskopf (bass guitar)
Alex Holzwarth (drums)
Frank Tischer (piano)
Norman Meiritz (acoustic guitar)
Jens ludwig (additional lead guitar)
Když už jsem zde přidal Avantasii, tak cítím potřebu se aspoň trochu vyjádřit k dalším deskám. S přehrávače mi hraje teď tahle skvostná opera a začínám ji srovnávat s druhým dílem. Možná je to chyba, ale tyhle desky patří k sobě a chybí mi tu šleha typu Seven Angels.
K prvnímu dílu jsem se vlastně dostal až jako k druhému a tehdy jsem byl trošku zklamán. Našel jsem zde vše co jsem chtěl, ale jen ne šok a mrazení, jaký jsem zažil při poslechu dvojky. Albem je celkově vyvážené, jsou tu chytlavé, rychlé, strhující melodie, hymnické refrény a celé album je propleteno mezihry, většinou klávesového rázu a hodinka celkem rychle a příjemně uteče. Navíc plejáda hvězd evropského metalu tomu dává nepřehlédnutelný výraz šmrnc a defakto úspěch byl z poloviny již zaručen.
Mezi nejpovedenější řadím Serpents In Paradise, našláplá, se hutnou prostřední pasáží, baladu Farewell s překrásnou melodií (je mi hrozně povědomá a již 8 let si lámu hlavu tím, jestli ji znám a nebo neznám od jinud). Píseň Avantasia je trochu více vyměklejší na můj vkus, ale povedené melodie mne pobízejí k hvízdání si a dokonce i k občasnému pootevření úst a vydání pár hlásek, když pochytnu nějaké to slovo:)
Závěr alba je ovšem asi tím nejlepším, co album nabízí a lehce dosahuje chytlavosti a monumentálnosti druhého dílu. Startuje to kratičká, za to překrásná klavírní skladba. Sborový úvod Sign of the Cross mne hned vhodí do víru plného zvratů, melodramatických doprovodů, pěveckých soubojů až k vrcholu v podobě The Tower, pro mne nejoblíbenější kousek z alba.
Na přelomu nového tisíciletí to vypadalo, že bude údávat směr melodickému metalu právě Tobias Sammet. První dva díly Avantasie jsou toho dodnes důkazem že tomu možná i tak bylo, leč bohužel...se svou domovskou kapelou začal opět sypat průměrná heavymetalová alba a i když se na další díl Avantasia čekalo dlouhých 6 let, můj zájem o Tobiase již dávno uvadl, holdoval jsem a poznával novou (starou) hudbu a nepodařilo se mu již ani navázat na tak silný materiál, který splodil na prvních dvou deskách...Kdyby zůstalo u dvou dílů, byla by to jedna z nejlepších metalových oper co jsem slyšel. Takhle celkově již zavání průměrností a trochu ji zachraňuje dosud poslední díl z letoška...the Wicked Symphony
reagovat
- hodnoceno 1x
- hodnoceno 1x
- hodnoceno 0x