Diskuze

Jednotlivé zobrazení příspěvku z diskuze Přísné ucho - zvuková (ne)kvalita nahrávek
Judith - 04.04.2023 17:04:41 #
Časoprostor je problém. No. Posledně jsem zapomněla napsat, že pro mě ve vnímání DR bylo klíčové uvědomit si, že tuto kvalitu nemám hledat na ploše alba jako celku (jako třeba u Final Cut, což bylo původně to jediné, co mě napadlo - jako příklad, kde se umělecky pracuje s velkými rozdíly hlasitosti), ale spíš jako pomyslný prostor mezi jednotlivými nástroji a zvuky. Což je asi slibnější přístup, který mi ale zjevně nebyl nic platný (viz Inhalo: Sever). Když jsem si pustila ty Celeste, měla jsem chuť napsat, ať si mě poznamenáš jako ztracený případ, protože jsem prostě nějaký zásadní rozdíl neslyšela (celkově jsem si připadala jak u maturity, což je pro první setkání s tak krásnou hudbou vyloženě škoda).

Pak mě napadlo formulovat to tak, že se za daných podmínek pozitivní rozdíl neprojevil, přičemž dané podmínky byly mobil a pecky do uší. (Vyplývá mi z toho, že se za těchto podmínek podstatně neprojeví ani rozdíl negativní, tedy že pro valnou část produkce je toto skutečně adekvátní způsob, jak poslouchat...) Přes velké bedny už tam rozdíl slyšet byl (aleluja!), ale zase nemůžu říct, že by to nějak změnilo moje vnímání té hudby jako takové; možná jí opravdu víc sluší prostor místnosti než sluchátka, ale to asi souvisí spíš s žánrem, těžko se mi to odděluje.

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0397 s.