Diskuze
« další předchozí » |
Judith - 26.05.2023 20:17:56 #
|
Clearlight: Impressionist Symphony (2014) >> odkaz Album inspirované impresionismem hudebně i obrazově - v bookletu (link vede na Discogs, kde je vše dobře vidět) je u každé skladby reprodukce jednoho slavného obrazu. Názvy tvoří slovní hříčky jako Time Is Monet, Lautrec Too Loose ("příliš volný") nebo "Van Goghovo třetí ucho". Zajímavostí je, že se na nahrávání podíleli hned tři členové někdejšího Gongu - Steve Hillage, Tim Blake a Didier Malherbe. Album je na Bandcampu >> odkaz Symfoničnost se projevuje hlavně v kompozici a celkové velkorysé náladě, zvukově se album dá považovat za rockové, hlavně kytara tu má (vedle všudypřítomných kláves samozřejmě) velmi čestný prostor. |
Judith - 04.05.2023 11:15:36 #
|
Z aktuálního balíčku CD se nejvíc těším zpracováním obalu u Between The Buried And Me: Colors II. Nejenom že je plně vybavený - s vlepeným plastovým dílem pro uchycení disku (nemám ráda, když se u papírových obalů holé CD někam zastrkává), kompletním bookletem s texty, dokonce čitelnými, a svrchním přebalem se zajímavými výřezy, ale taky je krásně výtvarně vyvedený a dotváří celkový dojem z alba. (Pro focení jsem podložila popsanými papíry, bílé by asi dělaly na slunci moc velký kontrast.) >> odkaz >> odkaz Grafické zpracování docela dobře vystihuje hudbu zejména tím, že se barevná škála pohybuje mimo základní barvy. Zvláštní, osobitá směska, přičemž stupeň "promíchání" a prolnutí zhruba odpovídá tomu, jak se na albu střídají a propojují různé hudební postupy a styly. Přitom jsou tam i výrazné nosné prvky a ostré linie. Úplná špička by byla, kdyby byl svrchní přebal z matného strukturovaného papíru s lesklými detaily, ale pokud by se tím mělo CD cenově dostat někam na úroveň Tool se zabudovanou totální kravinou v podobě stereoskopických brýlí, díky nimž má obal úplně atypický formát (což mě štve), radši se obejdu. BTBAM palec nahoru. Zpracování obalu Tool: 10 000 days je dobře vidět na Discogs >> odkaz |
Judith - 27.04.2023 13:54:33 #
|
Fotograf Charles Brooks zachycuje "interiéry" hudebních nástrojů >> odkaz Chci bydlet v houslích! A myslím na Jana Skácela (chvilka poezie): Neboj se ničeho se neboj a třeba bylo nejvíc zle vždycky se najde někde člověk který se vejde na housle A na světě jsou krásní dnové a bývají i dnové zlí nakonec všichni vejdeme se do hrobu jako do houslí Housličky housle o dvou strunách takové jak je z dětství známe s kobylkou luční s petrklíčem malinko málo polámané |
Gerry - 16.04.2023 00:06:06 #
|
Však taky Storm Thorgerson byl jen jeden … |
hejkal - 15.04.2023 16:36:06 #
|
Obal novej Metallici ma neoslovil. V poslednej dobe je väčšina obalov u profesionálov v podstate na rovnakej "úrovni" ako amatérske zlepence, ktoré si robíme my, neznalí hudobníci na kolene, aby bolo. Neviem, čím to je. |
Antony - 15.04.2023 14:43:44 #
|
Správně. V tom tkví obecně kouzlo umění. Co je pro jednoho odpad, je pro druhého krása nesmírná. Každý názor je individuálně správný, obecně však neuplatnitelný. Blbý je, že právě ti akademičtí teoretikové se snaží své vyspekulované závěry předkládat jako univerzálně pravdivé. Viz algebraický vzorec pro výpočet hodnotové úrovně uměleckého díla. Budu ho sem muset jednou hodit :) A za mě - NEMÁ víc rovin. Leda bych si je vymyslel dle motta "cokoli může symbolizovat cokoli". |
Judith - 15.04.2023 14:12:34 #
|
On ten obal prostě MÁ víc rovin. Nepochybuju, že nachytají i nějakého teoretika vizuální kultury, který nad tím bude složitě mudrovat. Já už radši s úvahami končím :) |
Antony - 15.04.2023 13:40:38 #
|
Wau, hustý..! :) Ale je to tak. |
Judith - 15.04.2023 13:16:36 #
|
Myslím, že tentokrát to bylo myšleno přesně takto. Nasrali tě a to se počítá, bohužel. |
Antony - 15.04.2023 12:46:45 #
|
"Dali nový význam slovu odpad " S tím souhlasím, i když to bylo s vysokou mírou pravděpodobnosti myšleno jinak.. :) |
« další předchozí » |