Diskuze


« další předchozí »
stargazer - 15.05.2023 04:48:53 #
"Já měl tenkrát úspěch, první v Top of the Pops. Jeden z kluků tam ke mě přiběhl s takovou ušmudlanou kazetou, kterou dodnes mám a povídá : Tohle je naše školní kapela. Tohle byste si měl poslechnout. Jejich zpěvák měl naprosto úžasný hlas. Tak jim volám a říkám jim, moc se mi to líbí, to co děláte. Chtěl bych vám dělat producenta. A oni nadšeně souhlasili. Pojmenoval jsem je Genesis, protože jsem je vnímal jako začátek své producentské kariéry. Udělali jsme album From Genesis to Revelation. Koupilo si ho jen pár našich kamarádů a tím to skončilo"......Johnathan King, producent
Judith - 13.05.2023 20:35:50 #
Hudebníci mluví o Franku Zappovi >> odkaz

Chad Wackerman: "Zavolal jsem Frankovi a říkám, slyšel jsem, že děláte konkurz na bubeníka. - Jo, už tři týdny, a slíbil jsem kapele, že během tří dnů končíme, mají dost. - Chtěl bych přijet a zahrát. - Čteš partituru? - Ano, čtu. - A jsi v tom dobrý, nebo skvělý? - No, mám zkušenost se symfonickou hudbou, nahrávám alba, hrál jsem v big bandu... - Fajn, můžeš tu být během hodiny? - Frank si vzal kytaru a začal hrát, jen on a baskytara. Naskočila mi husí kůže. Měl jsem stejný pocit, jako když jsem v deseti letech poprvé viděl naživo Hendrixe. Život je skvělý, řekl jsem si, hraju se Zappou! Na konci dne mi povídá: Myslím, že máš potenciál, ale čekají nás ještě dva dny a někteří lidi sem jedou na vlastní náklady z New Yorku nebo z Evropy. Chci, abys tu zůstal, a když bude někdo dobrý, zahraješ okamžitě to, co on, jenom líp. - Takže jsem měl třídenní konkurz."

Ruth Underwood: "Všichni jsme při vystoupení na Frankovi viseli očima, od začátku do konce. Museli jsme! Nikdy nikdo nevěděl, co bude následovat. Uprostřed něčeho, co bylo známé a nazkoušené, mohl udělat gesto nebo obličej, prohodit cosi do mikrofonu, nebo prostě jen začít hrát něco jiného, a celý koncert nabral úplně odlišný směr. Nejdřív jsem myslela, že s ním budu jen nahrávat, neuměla jsem si představit, že budeme vystupovat. Neměli jsme na to ani technologii. Sedl si ke mně a říká, jestlipak víš, že bys mohla nechat svoji marimbu předělat, přidat do ní elektriku, aby se dala zapojit do aparatury? To nemyslíš vážně, povídám, mám ji od šestnácti, je to můj jediný nástroj. Ale on byl chytrý. - Nechám upravit svůj vibrafon, a ty marimbu, platí? - A tak jsme to udělali, takže jsme byli schopní vystupovat s těmito nástroji, což bylo výjimečné. Nikdy nezapomenu na den, kdy jsme to všechno poprvé zapojili. Nejsem moc technický typ, vlastně dodneška nechápu, jak to funguje, ale na to on měl velice šikovné lidi. Tak jo, pojď na to, povídá. Udělala jsem jeden malý úder a bylo to ohlušující. Frank byl bez sebe nadšením, jako by říkal: Teď můžu řídit svět, vládnu všem perkusím. On byl perkusionista. Víckrát jsem ho viděla šťastného, ale tomuhle dni se nic nevyrovnalo. Tvářil se jako Frankenstein, který právě vdechl život monstru. Přesně to se vlastně stalo."

George Duke: "Frank byl velice upřímný. Prostě si mě posadil a říká: Jsi hrozně zatuhlý. Potřebuješ otevřít mysl jiným formám hudby, jiným stylům. Mimo scénu jsi docela vtipný chlapík, tak něco z toho dej i do svého hraní, ať je přístupnější. Takové věci lidem říkal: Měl bys pro sebe něco udělat. Měl bys hrát na syntezátor. Měl bys začít zpívat. Prostě vám to oznámil. A byla to nejlepší věc, která mě v životě potkala - že Frank rozboural ty směšné bariéry, které jsem v sobě po hudební stránce měl. Hráli jsme jednu show za druhou. Skoro mi to připadá, jako by věděl, že nemá až tolik času, a měl hodně co říct."

Jim Sherwood: "Jednoho dne kapelu rozpustil. Prostě začal být unavený, už ho to nebavilo. Svolal si nás a povídá: Běžte hrát jinam. Nasajte nové nápady. Za čas spolu možná zase něco uděláme s tím, co přinesete. Nikdy se to nestalo. Každý z nás byl dobrý v tom, co dělal, ale asi jsme v sobě neměli to, co si on představoval."

Adrian Belew: "Sledoval jsem Frankův přístup k životu a hudbě celý rok, tři měsíce jsem u něj prakticky bydlel. Nikdy neposlouchal hudbu, on ji vždycky tvořil. A já si řekl, že to je docela dobrý přístup. Když posloucháte cizí věci, nějak se vám dostanou pod kůži a ovlivní vaši tvorbu. To on nikdy nedovolil."

Dweezil Zappa: "Lidi v jeho tvorbě vidí jen to, co chtějí vidět. Myslím, že je hodně nepochopený. On byl klasický skladatel, jenom se náhodou stalo, že jeho orchestr byla rocková kapela. Jeho hudba je velké plátno. Proto se snažím zdůrazňovat tyto aspekty, ne tu zábavu, kterou všichni čekají."

Frank Zappa: "Vždycky jsem si vybíral mimořádné osobnosti. Připadalo mi to nejlepší - aby v kompozici byl už navždycky otisk lidí, kteří ji hráli poprvé."



Judith - 12.05.2023 01:00:59 #
"Jak jde čas, zjišťuju, jak jedinečný styl je rock a jak delikátní zacházení vyžaduje. Musíte být opravdu pozorní, aby se vám nezvrhnul v pop, prog nebo něco takového."
Joe Satriani

Judith - 10.05.2023 11:49:38 #
To má Lars pravdu. Pamatuju si, jak jsem si fakt dlouho myslela, že v nějakém momentu nebo věku prostě budu vědět, o co tady běží, tak nějak celkově. Pak jsem si to přestala myslet. Možná to je to zmoudření :D
stargazer - 10.05.2023 04:30:58 #
"Jsou o naší zranitelnosti a o tom, kdo jsme. Neustále se na to snažíme přijít. Pokud si jako mladý myslíte, že v určitém okamžiku budete moudřejší, že objevíte kód života, v mém případě se to rozhodně nestane. S prřibývajícím věkem ale lze najít odpovědi na některé otázky".....Lars Ulrich o albu 72 Seasons
stargazer - 09.05.2023 05:20:15 #
"Genesis nebyli nikdy trendy. Jsou dokladem, že i v rocku vyhrává racionální přístup. V DNA téhle skupiny je něco, co pořád fungovalo, ačkoliv byl každý někde jinde".....Kate Mossman, editor pro New Skatesman
Judith - 08.05.2023 18:01:02 #
"Byl jsem u kámoše a seděl tam další týpek, Gary Cherone. Přišla řeč na to, jaké je naše oblíbené album. Já a Gary jsme oba řekli ve stejné vteřině: Queen II. Začali jsme si povídat o muzice a všem možném a vtom kámoš říká: Hej, chlapi, měli byste jít, jsou čtyři ráno. Druhý den mi Gary volá a povídá: Chci, aby ses přidal k mojí kapele. Vždyť jsi mě ještě ani neslyšel hrát, říkám mu, a navíc já už kapelu mám. Popřál mi hodně štestí. Na nejbližší zkoušce jsem se před svoji kapelu postavil a ani nevím jak, vylítlo ze mě: Končím. Sám jsem byl překvapený, co to říkám. Hráli jsme před plnými kluby, byli jsme uprostřed nahrávání alba. Prostě musím jít, povídám. O půl hodiny později jsem došel za Garym, ten zrovna balil nějakou babu jako obvykle. Tak kdy je zítra zkouška? ptám se. Střih, konec scény. Takhle rychle a bizarně jsme se dali dohromady." Nuno Bettencourt, Extreme
Judith - 07.05.2023 22:34:29 #
"Někdo mi řekl, že když slyší každé naše album, připadá mu, že žijeme ve své vlastní bublině. Existuje jediný důvod, proč svou hudbu vydat: tvoje sedmnáctileté já je celé natěšené a říká si páni, nemůžu se dočkat, až tohle ukážu bráchovi nebo kámošům. Pokud dokážete něco zahrát těmto dvěma lidem a být na to pyšní, pak to můžete předložit dvěma milionům lidí. Nikdy jsme nevydali desku z jiného důvodu, než že jsme se prostě nemohli dočkat, až se podělíme." Nuno Bettencourt
stargazer - 03.05.2023 04:41:31 #
"Stál jsem tam s kytarou a nevěděl, co stím vším dál. Vnímal jsem, jak cosi hraju, ale strašně jsem se trápil. Byl jsem z toho všeho unavený a nezvládal jsem s tím bojovat. Cítil jsem, že to musím udělat. A kdybych to neudělal, třeba by nikdy nenašli Phila Collinse"......Anthony Phillips, kytarista o svém odchodu ze skupiny Genesis
stargazer - 02.05.2023 05:11:05 #
"Dobrý příklad toho, co byste neměli dělat je vyjet na turné s novým albem, které ještě nevyšlo a celé to dvojalbum hrát naživo".....Mike Rutherford o The Lamb Lies Down on Broadway
« další předchozí »
Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0528 s.