Mick Abrahams se narodil 7. dubna 1943 jako Michael Timothy Abrahams v Lutonu – hrabství Bedfordshire, v Anglii. Poslouchal rock and roll, ale uhranuly ho blues a jazz. Začínal v polovině šedesátých let ve skupinách Hustlers, Crusaders, Toggery Five a McGregory´s Engine. Osvojil si rychlou orientaci ve stupnicích a slušnou kytarovou techniku, kterou dále rozvíjel.
Společně s multiinstrumentalistou, skladatelem a zpěvákem Ianem Andersonem (1947) založil Jethro Tull. Mick Abrahams se vypracoval na bluesového kytaristu s jazzovými prvky. Brzy převládl Andersonův vliv, protože více skládal a aranžoval a jeho skladby se zdály být vedle Abrahamsových nosnějšími. V r. 1968 vychází jejich první album This Was. Abrahams se jako kytarista blýskl v traditionalu Cat´s Squirrel, který se stal ozdobou alba. Rovněž jeho kytarová hra v coververzi Rolanda Kirka Serenade To A Cuckoo potvrdila jeho vynikající kytarové postupy. Anderson měl ale vyšší ambice a chtěl kapelu vymanit z bluesových principů a prosadit se nejen v Británii, ale i po celém světě.
Abrahams naproti tomu miloval klubové hraní a nebyl ochoten hrát více než tři noci v týdnu v klubech. Kromě toho nemiloval nekonečně dlouhá turné, která byla podmínkou pro slibně se rozvíjející kariéru skupiny.
Díky těmto okolnostem se rozhodl krátce po dokončení alba odejít z Jethro Tull a realizovat se ve vlastní skupině, kterou brzy nato založil. Dostala název Blodwyn Pig a stala se ozdobou britské scény jako tehdejší progresivní hudební těleso. Její sestava – Mick Abrahams: elektrická kytara, slide-kytara, akustické kytary, mandolína, zpěv, Jack Lancaster: saxofony, flétny, housle, klarinet, Andy Pyle: baskytara a Ron Berg: bicí nástroje. Firma Island jim v r. 1969 vydala skvělé album Ahead Rings Out. Na albu je dodnes cítit zřetelná snaha bluesovou formu propojit s energickým jazzem a výbušnou rytmikou. Abrahams používal i model devítistrunné kytary, kterou organicky zapojoval do kolektivní práce kapely. Vynikajícím příkladem jeho kytarových schopností byly např. skladby Dear Jill a The Modern Alchemist.
V r. 1970 vychází Blodwyn Pig druhé album – Getting To This. Na tomto projektu bylo cítit, že autorsky se přes veškerou snahu nepodařilo úplně stoprocentně dodržet progresivní linii a hudební materiál lze zpoloviny označit za postupný sestup z nasazené příčky. Koncem téhož roku dochází ke střetu vzájemných ambic a Abrahams skupinu rozpouští.
Ve snaze více profilovat svou osobnost, spojuje se se skupinou Womat, kterou přejmenoval na Mick Abrahams Band. Její sestava – Mick Abrahams: kytary, zpěv, Bob Sargeant: varhany, el. piano, klavír, Walt Monagham: baskytara a Ritchie Dharma: bicí nástroje, percussion. Upustilo se od jazzových struktur a skupina se posunula k energickému rocku kořeněném blues. Vydali dvě alba – první An Evening Music With Mick Abrahams (1971) bylo zdařilé, na dalším At Last (1972) se opět projevil nekoncepční přístup a spoluautorství v hudebním materiálu jednotlivých hráčů se ukázalo jako nevýhoda. V některých skladbách se objevil překvapivý posun ke country-rocku. V r. 1972 se kapela rozchází… (pozn. hejkal - z roku 1974 existuje koncertný záznam Live in Madrid, v roku 1975 vydal Abrahams na platni gitarovú školu, na CD nikdy nevyšla, a preto nie je v diskografii)
Kolem r. 2000 Mick Abrahams sestavil z bývalých členů Jethro Tull (baskytarista Cornick a bubeník Bunker) skupinu, kterou pojmenovali This Was a na koncertních vystoupeních přehrávali repertoár z prvního alba Jethro Tull. Kupodivu neprotestoval sám Anderson, ba naopak v tomto období s Abrahamsem spolupracoval při studiové práci a po mnoha letech dokonce vystoupili na jednom pódiu.
Na albu Lies (1994) ho doprovázeli Jackie Challoner: zpěv, Dave Lennox: klávesy, zpěv, Nick Paynes: harp, saxofony, Mike Summerland: baskytara, zpěv, Graham Walker: bicí nástroje. V r. 1996 se přihlásil albem Mick´s Back s kytaristou Normanem Beakerem, Dave Baldwinem: klávesy, Lennim: saxofon, Johnem Hulmem: trubka, Johnem Pricem: baskytara a Timem Franksem: bicí nástroje a percussion.
Jeho alba jsou příkladem poctivého stylotvorného hudebníka s uměřeným citem pro formu. Abrahamsovská kytara je stylotvorným příkladem muzikantské dokonalosti bez manýristických pompézností. Mezi znalci je však dodnes jeho jméno vyslovováno s respektem a uznáním.
... (celý článek)