Mouzon, Alphonse - The Man Incognito (1976)

Reakce na recenzi:

stargazer - 4 stars @ 24.09.2023 | #

Je to jen pár měsícú od data téhle recenze, kdy jsem se seznámil s hudbou bubeníka jménem Alphonze Mouzon. Pravdou je, že nevlastním jediný fyzický nosič, ale to mi nevadí. Stejně už nemám místo pro další přírustky nových interpretů. 
Al se v roce 1976 pouští do světa zábavy a vydává album, na kterém se krom jazzu a funky pouští dobývat i hudební styl disco. Osobně a jakkoliv to bude znít hloupě, já disco sedmdesátých let mám moc rád. Ne že bych vlastnil tuto hudbu a aktivně jí poslouchal, tak to ne. Ale když se namane příležitost - jako je třeba tenhle titul, nemám problém si to poslechnout. Jako disco songy, na kterých by se eventuelní tanečníci ze sedmdesátek mohli odvázat, tak to by byla nejspíš úvodní Take Your Torubles Away. Písně jako You Are My Dream a New York City by se jako taneční disco daly taky použít. Všechny tři skladby jsou zpívané trojicí zpěvaček. I zbytek alba je v duchu disco oparu i když v těch instrumentálních skladbách je přece jen o něco více funky a jazzu. Na melodičnosti však neztrácejí ani chlup. Krom bicích Ala se mi moc líbí i syntezátory. Mají přesně ten zvuk, co jsem jako dítě slýchával, když jsem si v obyváku hrál z hračkama a můj otec si tyhle a jim podobné věci pouštěl. 

The Man Incognito je krásně uhlazený jazzík, pohodová a pozitivní hudba. I když nemám Mouzonovu diskografii dokonale naposlouchanou, jsem přesvédčen, že ****z***** jsou akorát.

 

Antony @ 03.01.2024 14:56:52 | #
jiří schwarz:

Ad "bigbít". V případě názorového sporu je nutno předložit argumenty. V krátkosti alepoň tyto.
Prvním argumentem byl odkaz na sdělení pana Sedláčka, kde popsal, jak a proč zmíněné slovní spojení vzniklo. Druhým argumentem je samotná definice pojmu neologizmus, která odpovídajícím způsobem přiléhá ke vzniku termínu bigbít. Třetím argumentem je slovníkové zařazení v Akademickém slovníku současné češtiny, kde je přidána poznámka "(v Československu)", tedy je zdůrazněn regionální význam. Čtvrtým argumentem je publikace "Pseudoanglicismy: české neologismy z anglických slov - IVANA BOZDĚCHOVÁ – ALEŠ KLÉGR", vydaná při Ústavu pro jazyk český zřízeného Akademií věd České republiky, kde je bigbít za neologizmus důsledně označován. Vzhledem k tomu, že zmíněná instituce (AV ČR) je arbitrem ve vědeckém výzkumu v oblasti českého jazyka a jazykového vzdělávání, nepovažují za smysluplné jakékoli další zpochybňování jejích závěrů a považuji svůj názor za dostatečně prokázaný.
Ještě upřesním, že mluvím o vzniku slovního novotvaru bigbít (slovník připouští i méně časté podoby bigbeat a big beat)  v československém prostředí s novým lexikálním významem, ostatně jak vyplývá z definice termínu neologizmus. Nikoli o jeho následném použití, které se různými cestami rozšířilo. Proto existence rádia TheBigbeat.fm nijak nenarušuje integritu mých úvah.
Tím téma v tomto Mouzonově vlákně ze své strany uzavírám. Nebráním se však pokračování disputace v samostatném vlákně, které případně mohu založit, neboť samotná tematika je úzce svázaná s historií prostředí i na Rockboardu probíranou hudbou.


Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0114 s.