Recenze
Blue Effect / Modrý Efekt & Radim Hladík (1974)
Fenomenální dílo... u mě součást vrcholné éry, která u mě končí deskou 33... Hladík se tady ocitl na jednom z vrcholů svého kytarového kouzlení a je jasné, že kdyby okolnosti chtěly, mohly se dít věci zcela nevídané. I tak jde ale u mě o jasně pětihvězdičkovou záležitost, legednární úvodní Boty s průrazným úvodním riffem, hloubavá Čajovna, nesčetněkrát za ta léta ukradená i vykradená, Skládanka, možná nejprogresívnější skladba s totálně šílenými harmoniemi všech zúčastněných (Josef Kůstka je na téhle desce nepostradatelný) včetně famózní Stivínovy flétny, Ztráty a nálezy s nesmírně podmanivým začátkem, několikrát gradující. Hypertenze parádně harmonuje Hladík s Kůstkou a vyřádil se tady skvěle na piano i Lešek Semelka, jehož výkon na desce zasluhuje rovněž absolutorium, nehledě na jeho pozdější směřování. Náročné instrumentální pasáže se přelévají do dramatických vln a proud tónů strhává posluchače s sebou, závěru vévodí nádherně podmanivá, typická effectovská vokální melodie. Z bonusů z vydání z r. 2000 nezaostává již vokály opatřené Armageddon, naléhavá kompozice vyvedená zcela v duchu zbytku alba (pamětníci mi možná sdělí, zda vznikala souběžně s nahráváním desky nebo jindy - z bookletu plyne, že zřejmě relativně souběžně) a živá verze ´Clary´, nahraná v tehdejší NDR. Z bookletu jsem se dozvěděl i řadu peripetií kolem vydání této desky u nás a právě v NDR, o řadě z nichž jsem neměl ponětí. Vynikající dílo.
» ostatní recenze alba Blue Effect - Modrý Efekt & Radim Hladík
» popis a diskografie skupiny Blue Effect