Head Over Heels  - Head Over Heels  cover

Head Over Heels / Head Over Heels (1971)

hejkal | 5 stars | 28.12.2011 | #

Prečo, pýtam sa, sa dnes už nenosí poctivý a neučesaný hard rock? Preto, odpovedám si, aby sa jeho fanúšik mohol vnárať do vôd dávno minulých a docenil jeho kvality. A na Haed Over Heels je veru čo oceňovať.

Zaznie hrdzavý rif a už sa na mňa valí prílivová vlna zeppelínovského typu pomenovaná Road runner. Skladba má jedinú chybu, končí rýchlym fade-outom. Kým si to človek uvedomí, zabrnká jemná gitarka, pridá sa podobne ladený spev a už je tu sladom pretekajúci refrén Right away. Celé mi to pripomína debut Frijid Pink. Jeden z najklasickejších bluesových štandardov je Little red rooster, nuž si ho Head Over Heels zahrajú pekne od podlahy, čo neprekvapuje, keďže ide o kúsok nahratý kdesi na koncerte. Čo prekvapí, je záverečný odklon od blues a dokonca aj akési perkusie občas začuť. Oddychová selanka Children of the mist si ponecháva aj predchádzajúce perkusie aj nepredchádzajúce citlivé momenty. Gýčové gitarové sólo sa k tomu parádne hodí. Ak ste si pokladali nechápavú otázku, vedzte, že Question znamená jediné – rify vracajú úder! Veselá nálada opantáva dvojitú kompozíciu Tired and blue/Land, land. Druhá časť je navyše výrazne pomalšia, niečo ako bluesová balada od Free. Veselosť je nákazlivá, nuž aj In my woman svižne a roztopašne uplynie, aby neroztopašne počala záverečná vec nazývaná Circles. Z nej sa postupne vyliahne drsná a ťažkotonážna delovica, aby bolo jasné, že Head Over Heels, to je predovšetkým lomozný hard rock!

Nenachádzam ani náznak pochýb v mojej náklonnosti k podobnej vykopávkovej hudbe, nuž dám päť hviezd.

» ostatní recenze alba Head Over Heels - Head Over Heels
» popis a diskografie skupiny Head Over Heels