Keef Hartley Band - The Battle Of North West Six cover

Keef Hartley Band / The Battle Of North West Six (1969)

hejkal | 5 stars | 13.01.2012 | #

Keef Hartley nedávno opustil tento svet, nuž si aspoň takto uctím jeho pamiatku, čoby bubeníka, ktorý tvoril dejiny s Mayallom a netreba zabúdať, že patril k tým bubeníkom, ktorý tvorili vlastné skupiny (to bola doba). Dýchavičný blues i (očakávane) džez rock som si obľuboval dlho a postupne, dnes naň nedám dopustiť. Album The Battle of North West Six naznačuje neľahký boj s nahrávacou spoločnosťou Decca (jej štúdiá sídlili v Londýne, vo West Hampsteade North West 6) a nachádza sa tu desať skladieb.

Úvodný rázny sólový vstup sa utíši a započne príjemná blues rocková záležitosť The Dansette Kid – Hartley jam for bread. Je o naozaj džemovačka a gitarista si schuti zasóluje. Clivá skladbička Don’t give up príjemne plynie a to platí aj o ráznom blues Me and my woman. To je vrchol celého albumu, také skladby by som počúval od rána do večera. Hickory sa potuluje vo flautových jemných džezových lúkach, do allmanovských pustín sa vydala južanská pecka Don’t be afraid. V podobnej nálade sa nesie aj skočné horské blues Not foolish, not wise, obsahuje aj malý bubenícky vstup. Waiting around prináša taký ten kabaretne komerčný slaďáčik. Tadpole je pomalé klávesové blues, nemá chybu (neprekáža ani saxofónové sólo). Poor Mabel (you’re just like me) prekvapuje od prvej chvíle. Ide o svižné country blues s harmonikou. Pôsobí neuveriteľne sviežo, niečo ako vyprážaný rezeň po mesačnom konzumovaní sójových výrobkov. Záverečný kúsok počúva na meno Believe in you, ide o takú pokojnejšiu náladovku, dokonca zaznejú husle.

Druhý album Keef Hartley Band mám z celej jej tvorby najradšej. Briti znejúci ako nefalšovaní Američania, čo dodať.

» ostatní recenze alba Keef Hartley Band - The Battle Of North West Six
» popis a diskografie skupiny Keef Hartley Band