Recenze
Within Temptation / Enter (1997)
Melodická klavírní linka a jemné smyčce podbarvují vzletný hlas zpěvačky Sharon den Adel v úvodu první kompozice nazvané Restless. Pozvolna se hromadící napětí graduje ve hřmotný kytarový vstup, nad kterým již tak výborný vokál získává ještě větší naléhavost. Po tomto epilogu přichází Enter - a je to nástup jako hrom. V titulní skladbě se pěvecky prezentuje i kytarista Westerholt, growling obecně však není mým šálkem čaje, takže jeho vstupy příliš neocením (musím nicméně přiznat, že spojení jeho hlasu s etérickým vokálem Sharon den Adel jisté kouzlo má). Jemný úvod Pearls Of Light je pouze klidem před bouří, z vydrnkávané slupky se posléze vyloupne další výborný nářez. A jen houšť - Deep Within je asi nejtvrdší skladba na desce, zkreslené kytary a Westerholtův řev k sobě padnou jako ulité a já zjišťuji, že i growling se ve správné aranži dá bez újmy na duši poslouchat. Další skladbu Gatekeeper lze rozdělit do dvou částí - v první, instrumentální, dostávají dostatek prostoru kytary a klávesové nástroje, v té druhé si Westerholt a den Adel dopřejí pěvecko-growlingový duet (Sharon tu svůj hlas směřuje do mé oblíbené "jedovaté" polohy). Zbytek desky plyne v podobně příjemném duchu, žádného výraznějšího okamžiku už se nedočkáme (na druhou stranu, co by vlastně mohlo být výraznější než hromové kytary a do toho ječící Sharon), ale to zas tak nevadí, jakékoliv vybočení z linie vytyčené první polovinou alba by zde bylo spíše rušivé.
A tak končí prvotina holandských metalových symfoniků, vidím to tentokrát na čisté tři hvězdičky za příjemný metal, leč bez nějaké té hitovější pasáže.
» ostatní recenze alba Within Temptation - Enter
» popis a diskografie skupiny Within Temptation