Head Machine - Orgasm cover

Head Machine / Orgasm (1970)

luk63 | 3 stars | 26.03.2013 | #

Protože se pozadím vzniku tohoto LP zabývá poměrně podrobně Borek v biografii kapely, já se zde omezím pouze na to, co slyším ze svého CD. (To jsem mimochodem získal od Progboardu před dvěma lety a tuším, že do ´soutěže´ ho tehdy dal právě Borek.)

Deska začíná moc dobře - pěknou hardrockovou skladbou "Climax". Té opravdu nic nechybí - úderný riff, dunivá basa, živé bicí, kytarové sólo, podbarvující hammondky a dobré vokály. Navazující "You Tried To Take It All" pokračuje ve stejném duchu, je však trochu jednodušší. Uzavírá ji milé kytarové outro. Pomalá "Make The Feeling Last" je trochu vlezlý popík a moc mě nebere. "You Must Come With Me" - opět jednoduchá šlapající hardrockovka. Další pomalá píseň "The Girl Who Loved, The Girl Who Loved" je moc příjmená záležitost. Kytara, jako by si chvílemi vůbec nehleděla vokálu, se drží zpátky a na pozadí organu si přede své melodické linky.

Titulní devítiminutový "Orgasm" ukáže kapelu v tom progresívnějším světle. Po kvílivé kytaře nastoupí pomalý jednoduchý a dunivý sabatovský riff, přidá se zpěv a za docela zajímavých změn se skladba sune dál přes jedno hlušší místo k divokému závěru. " The First Time" je další píseň k pomalému tanci mající snad až hitové ambice. Ale mě se docela líbí. Závěrečná "Scattering Seeds" už má hodně z toho, co o něco později tak slušelo Uriášům - dost dobrý riff, zajímavou melodii, progresívní náladu a typické vokály.

Líbí se mi práce dvou kytar, album je zajímavé i tím, kdo na něm hrál. Lepší producent by z kapely nejspíš vydoloval víc a zvukově nahrávka taky dost trpí. Ale určitě je zde řada parádních momentů a kdo máte rádi ranný hardrock, asi budete spokojeni. I když na tvářích těch, co poslouchají spíše pozdější velikány žánru, může Orgasm vyloudit mírný úsměv.

V mé sbírce si tahle deska své místo našla. Čtyři hvězdičky by asi bylo moc, ale tři si zaslouží.

» ostatní recenze alba Head Machine - Orgasm
» popis a diskografie skupiny Head Machine