Emergency - Get Out To The Country cover

Emergency / Get Out To The Country (1973)

hejkal | 3 stars | 11.06.2014 | #

Get out to the country je tretí album nemeckej kapely Emergency, čo dokazuje minimálne to, že aj emigranti mohli na údajnom mrzkom Západe v pohode hrať, čo ich bavilo.

V obmenenej zostave došlo aj na skrátenie skladieb, čím sa ich na album, oproti minulým počinom, dostalo až osem. Hneď úvodný kúsok I know what’s wrong. prekvapuje nasadením syntetizérového soundu, možno je to len môj pocit, ale k zvyšku nástrojov sa nehodí. Čo prospievalo Emerson, Lake & Palmer, to nutne neprinášalo osoh iným hudobným prejavom. Akoby niekto spravil z poctivej muziky tuc-tuc samplované techno. Našťastie ide len o jedno sólo. Plus je tu krátky bubenícky vstup, hneď mám lepšiu náladu. Jeremiah je pomerne vydarená náladovka, z ktorej má človek pocit osudovosti, nech už si pod tým predstavíte čokoľvek. A verte mi, že jedno gitarové sólo vás určite prekvapí. Zbaladieva sa, Take my hand je toho dôkazom. Dychy však nevydržia v pokoji, nuž z toho napokon spravia priam gospelovú seansu z amerických kostolov plných tancachtivých spievajúcich černochov. Confessions sa nikam neponáhľa, Early in the morning detto, v týchto momentoch sa z rockujúceho diela stáva trošku unavený gýč. The flag sa vracia k veselej rýchlovke a teraz výnimočne nemyslím na sex. Little Marie je predvídateľne pokojná záležitosť a záverečná titulná skladba (Get out to your country, opakovanie je matkou múdrosti) je nielen najdlhšia, ale s prehľadom aj najambicióznejšia vec, čo sa na albume nachádza.

Aj tento album je dobrý, korenený ženskými zbormi, podľa mňa má brassrock „komerčný“ potenciál, ktorý, nevedno prečo, nikdy nenašiel uplatnenie.

» ostatní recenze alba Emergency - Get Out To The Country
» popis a diskografie skupiny Emergency