Darryl Way's Wolf - Canis Lupus cover

Darryl Way's Wolf / Canis Lupus (1973)

Le Fantak | 5 stars | 09.06.2015 | #

Během svého prvního roku na Progboardu jsem objevil obrovské množství mně do té doby zcela neznámých skupin – a taky jsem zjistil, že ačkoliv jsem své hudební vědomosti více než zdvojnásobil, pořád vlastně neznám skoro nic, to se však, jak doufám, dá snad časem napravit. A jedna z vůbec nejlepších desek, co jsem díky těmto sktránkám poznal je právě Canis Lupus. Progresivní rock je zde protkán jazzem okořeněn o špetku psychedelie a kapku folku a krásné jsou melodie podtrženy příkladnými muzikantskými výkony.
Úvodní skladba The Void nastiňuje smířlivou náladu celého alba. Pod zasněným zpěvem se ovšem prohání energická rytmika, rak typická pro tuto desku. Druhý song je ještě nadupanější. Velký prostor tu dostávají Wayovi housle (ale to vlastně platí tak nějak o tvorbě kapely obecně). Zato následující Go Down s nádhernou akustickou kytarou je velmi klidná (a krásná) balada. Z polospánku vás pak probudí ostrý syntetizátorový nástup a začátku čtvrtého songu. Nádhernou zpěvnou skladbu po chvíli ukončí kytarové sólo a na řadu přichází Cadenza, v níž všichni hudebníci ukazují, co dokážou jejich nástroje zplodit. Vůbec to však není to jen nějaké bezduché machrovnání, naopak Cadenza patří k tomu nejlepšímu co album nabízí. Je plná ostrých nástupů, nezastavitelné bicí soupravy a surové kytary.
Proto vám pak Chanson Sans Paroles může připadat jako nějaká jemná písnička, tedy alespoň než přijde na řadu střední tajemná pasáž za kterou by se nemusel stydět ani Peter Hammill. Ta postupně graduje sólem na elektrickou kytaru, aby se song opět vrátil k úvodnímu houslovému tématu. A housle gradují a gradují...až nakonec náhle ztichnou. Celou desku zakončuje jemný McDonald's Lament. Melancholické housle se prohánějí na pozadí tentokráte mírně tlumené rytmiky. Atmosféra podzimního večera neodvratně kutálí celé dílo k jeho konci.
Nemám slov, na mysl mi nepřicházejí žádná negativa. Album je nápadité, krásné, i na první poslech příjemné, perfektně zahrané...co víc si ještě přát? ...čistých pět hvězdiček.

» ostatní recenze alba Darryl Way's Wolf - Canis Lupus
» popis a diskografie skupiny Darryl Way's Wolf