Gotthard - Lipservice cover

Gotthard / Lipservice (2005)

alienshore | 5 stars | 26.10.2015 | #

Albumy švajčiarskych Gotthard sú tradične kvalitné a sú určené prevažne fanúšikom hard-rocku a melodického rocku. Nebol by som z nich až tak namäkko nebyť dosky Lipservice, ktorá uzrela svetlo sveta v roku 2005 a ktorá ma v tej dobe doslova priklincovala do kresla. Beriem ho ako jeden z najvymakanejších počinov ich diskografie. Sedí tu úplne všetko od zvuku, aranžmánov až po melódie. Dostali sa na svoj skladateľský vrchol, ktorý dosiahli len a len tvrdou prácou. Nie je tu samozrejme nič, čo by skúsený rocker nepočul už v minulosti, ale to pozitívne fluidum a nadšenie je vec, ktorá sa jednoducho nedá kopírovať a vyžaruje to tu na všetky možné strany.

Steve Lee je frontman na pravom mieste. Charizmatický spevák s ľahko rozpoznateľným hlasom a taktiež talentovaný skladateľ. Predovšetkým jeho podanie rockových melódií je najsilnejšou stránkou albumu. Samozrejme nijako tým neznižujem aj nápadito spracované gitary či rytmiku. Prvý kontakt s trackom "All We Are" je zahrievací, ale hneď nasledujúca krasojazda "Dream On" naznačuje, že to nebude ani náhodou len nejaká tradičná nahrávka. Tak trochu glam-rocková "Lift U Up" patrí medzi ich najväčšie hity. Baladická skladba "Everything I Want" nezaprie inšpiráciu britskými Def Leppard. Elementy tvorby Deep Purple zase ponúkne "Cupid's Arrow", ale refrén je pre zmenu typickým produktom Gotthard.

Ďalší nezabudnuteľný refrén vylúpne "I Wonder "a nečudo, že sa ženám na živých koncertoch podlamovali kolená, keď im do uška spieval Steve Lee. Nežnejšie pohlavie určite ocení aj dojímavú "I've Seen An Angel Cry" a chlapci si zase môžu zahulákať pri purpleovskej "Stay For The Night". Silné hitové ambície majú nasledujúce dva songy "Anytime Anywhere" a predovšetkým "Said and Done". Sú však veľmi prirodzené a refrén opäť chytá za rockerské srdiečko. Album si udržuje príjemný a harmonický charakter aj pri posledných troch skladbách.

Lipservice odporúčam počúvať aj vo dvojici a tým pádom môžete s radosťou vynechať rádiové stupidity. Hudba nemusí byť v zásade len inovatívna, stačí ak poteší vaše vnútro a zlepší vám ťažký deň po práci. Gotthard sú vyslancami pozitívnych myšlienok a v skladbe "Dream On" je ich filozofia zhrnutá v jednej jednoduchej vete - "we gotta learn how to love, learn how to live to be free".

» ostatní recenze alba Gotthard - Lipservice
» popis a diskografie skupiny Gotthard

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0375 s.