Gotthard - Lipservice cover

Gotthard / Lipservice (2005)

horyna | 5 stars | 24.10.2016 | #

Deska Lipservice spadá do vrcholně tvůrčího období kapely, která tímto albem jasně přepíná na vyšší rycholstní stupeň a i když se samozřejmě v této bohaté kolekci najde místo pro typické balady alá Gotthard, je jich tu přec oproti minulosti znatelně méně a pánové bojují na velice pestrém hard rockovém kolbišti ráznějšími prostředky. Jasné melodie, rozpoznatelné refrény, silný hitový potenciál, jimž pod kapotou rytmický burácí občas pěkně divocí koně. Přehledně čistý zvuk je u Švýcarů téměř samozřejmostí a parádní hráčské výkony jsou tentokrát korunovány opravdu navýsost kvalitně připraveným materiálem.

Komplet skladeb je vskutku bohatý a na mém digipacku je dokonce o bonus víc, no a když začít tím nejlepším, musím tedy zmínit onu skladbu poslední s názvem Can't Stop- která mne svou silou a zřejmou hitovostí na závěr kolekce vždy pošle do kolen, Steve Lee pěje jako bůh, kytary neuvěřitelně "jedou" a katarzní chorus jasně míří do emočních pater. Takových pecek je tu ale mnohem více, zmíním například na jasném riffu postavený otevírák All We Are- s jemným 70-tkovým klávesovým podkresem a snadno zapamatovatelným refrénem, metalicky laděnou, v parádním tempu upalující a skvělým sólem otevírající dvojku Dream On. Klipovku Lift U Up- jedinečnou skladbu repertoáru kapely s jasným rock n rollovým podtextem, která se dere pod kůži okamžitě při prvním poslechu. Dále osobní oblíbenkyni, šestou, polibkem geniality obdařenou píseň I Wonder- která prostě nepostrádá koule i atmosféru a je neuvěřitelně cool. Solidní jízda se ukrývá pod pořadovým číslem sedm, jmenuje se I'm Alive- v níž dvou kytarový zápřah zní na poměry Gotthard značně neotřele, Lee se do vokálu patřičně opírá a bicí dusot žene píseň kupředu, či Journeyovskou melodikou nasáklá Said and Done. To dvanáctá The Other Side of Me se s posluchači příliš nepáře, sekané rytmy, dobrodružný a životaschopný refrén postupně rozpumpovávají všemi esencemi kořeněný styl kapely do solidních obrátek.

V závěru bych se ještě rád zmínil o baladické tváři alba, z celkového počtu čtyř, stojí o pozornost osmá, klávesovým tokem unášena, neobyčejně procítěná I've Seen an Angel Cry a čtrnáctá, španělkami aranžovaná And then Goodbye- v níž opět Stevova hvězda září nad ostatní.

Tohle a následující dvě alba Gotthard doslova hltám, v osobním žebříčku hudebních hodnot, laborujících v hard rockovém sektoru jim patří přičky nejvyšší. Prostě a jasně- Gotthard nás berou na zteč v čele s famózním a nezapomenutelným frontmanem Stevem Lee.

» ostatní recenze alba Gotthard - Lipservice
» popis a diskografie skupiny Gotthard

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.036 s.