Jethro Tull - Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die cover

Jethro Tull / Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die (1976)

kamila | 5 stars | 25.10.2016 | #

Nahrávku Too Old To Rock'N'Roll: Too Young To Die znám dlouho, mělajsem ju půjčenou už v teenagerovským věku. Společně s Aqualungem ji poslouchali moji známí a jelikož se mě tahle do té doby neznáma kapela vcelku rychle zalíbila, cédéčka z přehrávače nešly dlouho vyndat. Kromě zvláštní pobudovské image a nezaměnitelnýho Ianova hlasu, mě upoutalo především zařazení fétny jako rovnoceného nástroje. Po vrácení nahrávky původnímu majiteli jsem ji pustila ze zřetele a až teď se k ní vracím.

O tom, že je deska jiná, vlastně úplně jiná než Minstrel nebo Songs, mezi kterejma vychází, jsem veděla a její návrat do přehrávače to okamžitě potvrdil. Fléten je tu míň na úkor kytar, folk přepouští pole rockovým výbojům a Martin Barre pro jednou zase pěkně řádí, no kdy tenhleten hošík hrál špatně(nudně), určitě nikdy.

Vůbec bych neřekla že je deska slabší (jak nějací kolegové), je jen jíná, ne tolik artová, ale copak jí to na zajímavosti nějak ubírá? Ty písničky jsou natolik dobrý, aby si pozornost zasloužili. Těžko se něco vyloupne před ostatní, album působí spíš jako celek a když bych měla upozornit, nebo někomu našeptat, kterou skladbu vyzkoušet, tak třeba akustickou Salamander, její opak, elektriku Taxi Grab se zajímavou foukací harmonikou, starodávnou From A Dead Beat To An Old Greaser(dokonce jsem zaslechla saxofon), folkovou baladu Bad-Eyed and Loveless a jako zlatý hřeb Big Dipper s houstnoucí flétnovou melodií. A samozřejmě titulní hit, který zná jistě i spousta malých dětí.

Nevím jestli si deska zaslouží vysoká hodnocení, u každýho nejspíš ne, ale u člověka který má kapelu léta v oblibě obstojí určitě.4,5

» ostatní recenze alba Jethro Tull - Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die
» popis a diskografie skupiny Jethro Tull