Hackett, Steve - The Night Siren  cover

Hackett, Steve / The Night Siren (2017)

Tomáš Rojt | 5 stars | 29.07.2017 | #

Smekněte klobouky a poklekněte prosím, její veličenstvo král artrockového a progrockového království Steve Hackett právě přichází a s ním i vybroušený klenot v podobě posledního CD. „ Ano, i takto by se dal uvést nejnovější počin někdejšího kytaristy GENESIS. Jakoby pokropen živou vodou, nevydává od roku 1999 v podstatě slabé desky. Spojení s Rogerem Kingem, dvorním klávesistou, zvukovým architektem, spolutvůrcem a spoluproducentem se jeví jako extrémně šťastné. Hackettovo neuvěřitelně pestré album se spoustou zajímavých hostů zní veskrze moderně a uzemní vás již úvodní skladbou „Behind the Smoke“, kde významnou roli hrají orientální vlivy. Ty jsou patrné i v několika dalších skladbách, ale aby bylo jasné: Steve Hackett se nemíří pouze tímto směrem. Umně vstřebává i vlivy ostrovního folku, přičemž ani ostatní vlivy world music mu nejsou cizí a výsledkem, který po přetavení předkládá posluchačům, je pestrá kolekce, která sedí velice dobře při sobě. V tomto směru to připomíná obdobné snahy Roberta Planta na jeho zatím posledním albu, a i když oba toto téma zpracovávají zcela odlišně, výsledek je vždy ohromující. Ze všech kompozic sálá lehkost, nadhled a čirá radost. Téměř všechny kompozice se pyšní košatou stavbou, jsou mnohovrstevné, přičemž pestrá a měnící se aranžmá, změny rytmu a nálad vám nedají chvilku oddechu a vy těšíte, čím že vás překvapí v dalším taktu. Aranžmá jsou vůbec silnou stránkou alba a drobné libůstky vás čekají na celém albu. Jen těžko se hledají ty nejsilnější okamžiky, protože album drží pohromadě jako celek, ale přesto nemohu neuvést „In Another Life“ s tklivým motivem dud ke konci, při kterých se vám okamžitě vybaví nepřehledné zelené skotské pláně. Proměnlivá a mnohovrstevná „Fifty Miles from the North Pole“ s úžasnou vokalistkou Amandou Lehmann je nepochybně příběh sám o sobě. K vrcholům patří nepochybně „Inca Terra“ s vokálními eskapádami a majestátní až hymnická „West to East“. A samozřejmě všudypřítomná a nezaměnitelná mistrova kytara. Takto nějak by mohli znít GENESIS, kdyby ….. řeknou si určitě všichni jejich fanoušci a zejména ti, kteří nikdy neskousli jejich stylové pootočení kormidlem na začátku 80. let. Událost roku, chtělo by se mi říct docela potajmu. Mám ale za to, že se zas tolik nezmýlím, když si na to vsadím.

» ostatní recenze alba Hackett, Steve - The Night Siren
» popis a diskografie skupiny Hackett, Steve

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.038 s.