Screaming Trees - Uncle Anesthesia cover

Screaming Trees / Uncle Anesthesia (1991)

EasyRocker | 5 stars | 21.03.2020 | #

Pro milovníka seattleské scény jsou "Řvoucí stromky" dávno kultovní věcičkou. Po prvé experimentálně-psychedelické fázi musel přijít zlom. Za pult zasedl mj. matador Terry Date (Soundgarden, Overkill, Pantera...). Lehce zvukově očištěni vyšli vstříc širší posluchačské obci.

Po psychedelicky zamlžené a grungeově rozostřené šlupce Beyond This Horizon poodhalí v houpavé Bed Of Roses dosud jen nesmělé hitové ambice. Titulka svým zamlženým oparem jako by konala pouť zpět v čase, Lanegan útočí jak vzteklý čokl. Po fláku Story Of Her Fate s punkovým tahem na bránu přijde korunovační duet. Caught Between, zásadní hit zbudovaný na vypjatém riffu, zběsilých sólech a hlasové krasojízdě. Lay Your Head Down prostou krásou upomíná dávno zašlé časy sixties. Before We Arise je beznadějnou grungeovou tryznou za padlé duše. Výprask Something About Today ukáže, zač je toho rockový loket!

Dojemná zpověď Alice Said tasí všechny zbraně - dokonale frázující Lanegan, životodárné kytarové proudění a parostroj Pickerel, tu a tam až lehce funkující. Time for Light po samplové overtuře ztěžkne do neprostupného sabbatovského bahna. Jakýsi prapředek válu Gospel Plow z poslední desky Dust. Laneganovo výjimečné baladické nadání obnaží perla Disappearing. Po další punkové náloži Ocean Of Confusion uzavře kolekci Closer. Další geniálně houpavá kytarová smyčka, jedno z nejlepších hrdelních vzepětí Marka Lanegana a tempo, neúprosné jako monopost F1. Skutečně velkolepě pojaté finále.

Subjektivně jeden z nejlepších záseků do grungeového špalku. Lanegan, ospalý, leč magnetizující, rozostřená, rafající kytara Gary Lee Connera. A jako skála pevná rytmika jeho bráchy Vana a Marka Pickerela (též Truly), který hned poté kapelu opustil. Dokonale exekuováno. 5/5

» ostatní recenze alba Screaming Trees - Uncle Anesthesia
» popis a diskografie skupiny Screaming Trees

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0369 s.