Trower, Robin - Bridge Of Sighs cover

Trower, Robin / Bridge Of Sighs (1974)

hejkal | 5 stars | 09.02.2023 | #

Dňa 20. apríla 1974 vydal britský gitarista Robin Trower svoj druhý sólový album Bridge Of Sighs a prerazil v Amerike. V rebríčku sa umiestnil na siedmom mieste, ostal v ňom vyše pol roka a v septembri 1974 bol zlatý.

Osem skladieb sa drží na pomedzí hard rocku a blues rocku, klasické rockové trio sa pre takúto hudbu hodí ako cela pre politika. Ušetrím vás obligátnych kecov o rýchlych (Day Of The Eagle, Lady Love) a pomalých (In This Place, About To Begin) skladbách, napokon, podstatné je, čo z nich cítim. Odkaz Hendrixa, nesmiernu drsnosť a prekvapivo súdržnú rytmiku, ktorá je skôr minimalistická. Toto nie je Bogert s Appiceom, ale Dewar s Isidoreom. Samozrejmým vrcholom albumu je pomalá temná titulka Bridge Of Sighs. Osobne mám však najradšej skladbu Little Bit Of Sympathy. Dewarov hlasisko jej dodáva neopakovateľnú atmosféru. Nečudujem sa, že sa z nej stala koncertná stálica, je to masaker! A musím pochváliť aj skladbu The Fool On Me. Nie, že by som ju radil k tomu naj, čo sa na albume nachádza, ale majstrovsky skĺbila funky rytmus s drsnou muzikou. Až tak, že mi to neprekáža. A to je veru čosi mimoriadne!

Album sprevádzal singel Too Rolling Stoned/Lady Love, to len, aby ste vedeli. Kým na albume má blueosvka Too Rolling Stoned sedem a pol minúty, singlová verzia nemá ani tri. A perlička na záver. Robert Fripp, frontman King Crimson, o Trowerovi povedal toto:

„Robin Trower je jedným z mála anglických gitaristov, ktorý majstrovsky zvládol ohýbanie a chvenie tónu. Nielen, že ich inštinktívne ovládol, poznajúc silu ich pôsobenia, v jeho rukách ožili. Je to jeden zo vzácnych príkladov anglických gitaristov, ktorý dokázal stáť popri tých amerických a hrať s nimi fundamentálnu americkú muziku ako seberovný. Trower je často kritizovaný pre vplyvy, ktoré sú v jeho hre. To ma nikdy netrápilo. V roku 1974 som bol na turné v USA, Ten Years After boli hlavné hviezdy, my druhí a Trower bol na úvod. V rebríčkoch sme boli naopak. Ten Years After boli v stošestdesiatke Billboardu, King Crimson v šesťdesiatke a Trower sa bez výčitiek vyšplhal do Top 20. Takmer každý večer som si ho bol vypočuť. Bol to chlap, čo dbal na detaily, kvalitný zvuk, na každú nuansu pri tvorbe tónu, uvoľnenie sa precíteniu okamihu. Zachránil mi život. Neskôr v Anglicku ma učil hrať na gitaru.“

Bridge Of Sighs patrí do zlatého fondu rockovej hudby a každý rocker by si ho mal aspoň raz vypočuť. Netvrdím, že sa musí páčiť každému, ale rozhľad v rockovej muzike je bez neho neúplný. Ja mu dávam absolutórium.

» ostatní recenze alba Trower, Robin - Bridge Of Sighs
» popis a diskografie skupiny Trower, Robin

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0365 s.