Di Meola, Al - World Sinfonia cover

Di Meola, Al / World Sinfonia (1990)

stargazer | 2 stars | 13.02.2023 | #

Devadesátá léta Al Di Meola načal svou diskogrfii naprosto /pro něho samého/ novátorským způsobem - čistě akusticky. Sestavil technicky i žánrově rozmanitou skupinu hudebníků pod jménem World Sinfonia a současně s touto skupinou natočil materiál hodný tomuto pojmenování. Světová Sinfonie není jen o samotných hráčích, kde každý pochází z jiné země, ale je to hlavně i o přínosu, kdy každý z nich albu vtiskl něco ze své kultury. World Sinfonia je i určitou poctou argentinskému hráči na bandoneon Astoru Piazzollovi. Bandoneon je tahací harmonika s knoflíky a Astor byl mistr hry v tomto ranku. Nemám nejmenší ponětí, jak došlo k hudebnímu propojení Di Meola - Piazzolla, i když tito dva spolu nikdy nehráli, /Astor Piazzollaala to nejspíš nestihl, umřel v roce 1992 a tahle deska je z roku1991/ každopádně díky tomuto spojení inspirace a kytarové virtuozity, staro-nově vznikly skladby Tango Suite I. III. Píseň Last Tango For Astor složil mistr Al a věnoval ji právě mistrovi na bandoneon. A pro představu jak World Sinfonia zní - takže dvě akustické kytary, bandoneon, perkuse a lehké, až minimalistické bicí a občas se ozve nějaký ten vokál. Celá produkce se nese v klidném komorním prostředí. Al si zavzpomínal i na sedmdesátá léta a skladbou No Mystery "oprášil" slavné Return to Forever, kterých byl členem.

World Sinfonia bude pokračovat dál. Není to jednoalbový projekt, zapadlý někde v koutku ostatních velkolepých titulů, co Di Meola vytvořil. WS má své pokračování v Alově diskografii a dosáhne na ty nejvyšší mety. Ale o tom zas jindy. Hodnocení je na AllMusic poměrně vysoké, já se držím pěkně při zemi a dávám **z***** protože se jedná o velmi výstřední titul, který bude bavit jen určité zasvěcence. Ale ta hudba je naprosto špičková.

» ostatní recenze alba Di Meola, Al - World Sinfonia
» popis a diskografie skupiny Di Meola, Al

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0366 s.