Free - Highway cover

Free / Highway (1970)

hejkal | 4 stars | 20.05.2023 | #

V decembri 1970 sa na pulty v slobodných krajinách sveta dostal štvrtý album bluesrockovej legendy Free nazvaný Highway.

Po nečakanom úspechu singla All Right Now a albumu Fire And Water bola kapela tlačená k okamžitému zúročeniu dosiahnutých mét. Lenže mladíci mali dosť sami so sebou, nieto, aby zopakovali hit. Pokus so skladbou Stealer nevyšiel, album Highway prepadol a kapelu to zdrvilo natoľko, že sa rozpadla.

Najväčším mínusom v ušiach poslucháčskej verejnosti je nepochybne odklon od tvrdších skladieb v prospech jemných balád. Freeovsky originálnych, ale predsa len pokojných. On My Way, Be My Friend, Sunny Day, Love You So, Bodie, Soon I Will Be Gone... Je ich akosi priveľa. A tie ostrejšie skladby ako The Highway Song, Stealer a Ride On The Pony skrátka nie sú takými peckami ako All Right Now.

Avšak! Rodgers bol majster jednoduchých balád, či už sú klavírne alebo gitarové, vždy majú podmanivú náladu a jeho hlasový prejav je presvedčivý tak, že by som mu uveril aj to, že existuje poctivý politik. Navyše album obsahuje dve ikonické skladby, a síce fenomenálnu rockovú baladu Be My Friend a parádnu posadenú pecku Ride On The Pony, ktorá na koncertoch rozkvitla do brutálnej podoby. Osobne mám rád i tradičnú melancholickú záverečnú vec Soon I Will Be Gone. Kráča v šľapajách Over The Green Hills a Mourning Sad Morning. Akurát je ostrejšia.

V diskografii kapely je tento album „iba“ dobrý, v mojom rebríčku je výborný. Free patrí medzi moje srdcovky, nič vyslovene slabé od nich nepoznám, nuž sa nečudujte, že bežné kritériá na túto muziku pre mňa neplatia. Kiežby som ich mohol zažiť naživo!

» ostatní recenze alba Free - Highway
» popis a diskografie skupiny Free

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0319 s.