Tucky Buzzard - Tucky Buzzard cover

Tucky Buzzard / Tucky Buzzard (1971)

hejkal | 3 stars | 08.12.2009 | #

V predvianočných časoch ma prepadá nostalgia a ja chňapnem po niečom, s čím som vyrastal. Áno, hard rock a Vianoce, čo môže byť vo väčšom súlade? A tak som vytiahol Time will be your doctor – rare recordings 1971-1972. Na progboarde žiadna snaha o recenzie, na profile sa pracuje, nuž som sa rozhodol túto idylku narušiť ďalšou mojou slovnou eskapádou.

Z ticha sa vylúpne klávesová vyhrávka sprevádzaná šamanskými perkusiami a postupne nabehne charakteristický kopákový rytmus Time will be your doctor. Je to našľapaná vec, účastníci zoskupenia Tucky Buzzard ju však hrajú jemnejšie než Fuzzy Duck. Vôbec je jemnejšie poňatie vokálnych melódií a prejavu základným poznávacím znamením tohto debutu. Krásne to počuť aj v druhej skladbe, sixtýsovej Stainless steel lady. Rockuje jej to sedemdesiatkovo, spev sa však drží o dekádu vzadu. A komplet v staromilstve sa drží akustická pokojnosť Sally Shotgun. Ešte, že je v nej klávesový záver, ktorý plynule naviaže na divokú Gu gu gu. Beatlesovská melodika My friend stojí okrem iného na klavíry a celkovo ma veľmi neberie. Ešte, že sa ozve vytvrdená Pisces apple lady. Čosi ako rock and roll s názvom She’s meat sa počúva jedna báseň, havajózny blues rock Ace the face takisto. Aj tak je však vrcholom albumu pokojná repetitívna skladba Whiskey eyes. Má náboj a človek sa pri každom refréne strhne. Bomba. Svižnejšia, dychmi šmrncnutá, melodická Rolling cloud sa tiež dobre počúva a uzatvára príjemne strávené chvíle pri reprákoch.

Trošku sa umravním a 3,5* zaokrúhlim dole. Poctivá hard rocková doska, ktorá však naznačila iba časť z budúcnosti.

» ostatní recenze alba Tucky Buzzard - Tucky Buzzard
» popis a diskografie skupiny Tucky Buzzard