Tempest - Tempest cover

Tempest / Tempest (1973)

harun | 5 stars | 16.12.2009 | #

Prvý album od skupiny Tempest osobne považujem za jeden z najvzácnejších drahokamov rockovej hudby.
V časoch vydania prvého albumu tejto kapely bolo množstvo výbornej hudby, no Tempest je naozaj niečo výnimočné a neopakovateľné. Prvý album je vzácnou fúziou hardrocku, progressivneho rocku a jazzrocku.
Fascinuje ma aj obal albumu, ktorý zdá sa mi, poukazu je tak trocha na staroveké Grécko. No aký je vzťah skupiny k antickej mytológii a filozofii, to si netrúfam tvrdiť. Najradšej by som sa to opýtal členov kapely. Skladby na albume sú všetky fajn, Foyers of Fun, Brothers a Upon Tomorrow považujem za bombastické. Všetci členovia kapely podávajú vynikajúce výkony. Holdsworth vynikajúco narába s tónom a predvádza brilantnú techniku hry na gitaru. Ako hráč sa neskôr vyvíjal jednoznačne ako jazzman, no aj na tejto doske sú už jeho schopnosti dobre pozorovateľné. Uplne úchvatné je gitarové sólo v skladbe Brothers. Ktrátke ale silné. Hiseman už v Collosseu predvádzal jazzovú techniku hry na bicie, o to cennejšie sú jeho hardrockové doprovody pri hutných riffoch. Občas to rozbalí ako napríklad v Brothers a Upon tommorow nadštandardnými kúskami. Williams vynikajúco spieva bluesovým nádychom, jeho hlas má zaujímavý odtieň. Niečo iné ako Gillan alebo Plant. Clark sa prejavuje ako štandardný bass player a dobrý vokalista. Celý prvý album od Tempest je veľmi vzácnou syntézou rôznych prvkov a dokopy dáva neopakovateľný zážitok. Album je dobrým svedectvom vývoja rockovej hudby v druhej štvrtine sedemdesiatych rokov. Bola to fáza kedy sa po určitej stránke dosiahla dokonalosť, čo dokumentujú také formácie ako Beck, Bogert and Appice, West, Bruce and Laing ale aj produkcia známejších kapiel bola v tej dobe excelentná. Prvá doska od Tempest je čimsi ešte výnimočnejšia, proste klobúk dole. Všetka úcta.

» ostatní recenze alba Tempest - Tempest
» popis a diskografie skupiny Tempest

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0339 s.