Red Hot Chili Peppers - I´m With You (2011)

Tracklist:
1. Monarchy of Roses
2. Factory of Faith
3. Brendan´s Death Song
4. Ethiopia
5. Annie Wants a Baby
6. Look Around
7. The Adventures of Rain Dance Maggie
8. Did I Let You Know
9. Goodbye Hooray
10. Happiness Loves Company
11. Police Station
12. Even You, Brutus?
13. Meet Me at the Corner
14. Dance, Dance, Dance



Obsazení:

Anthony Kiedis - vocals
Josh Klinghoffer - guitars, vocals
FLEA - bass
Chad Smith - vocals

 
12.11.2011 Hikoki777 | #
5 stars

Souhlasím s předřečníkem. Poslouchám CD potřetí a začínám ho ´žrát´. Není tam slabé místo, šlape to, má to obrovský drive, jako by se kluci vrátili o 20 let zpátky, ale současně udrželi melodičtější přístup pozdějšímnahrávek. Aranžerské,harmonické postupy a instrumentalizace jsou ozvláštˇňovány o dříve neslyšené a originální vychytávky (poprvé sem snad slyšel u RHCP trubku a latinskoamerické rytmy ), vokály jsou skvělé a objevují se tu a tam sbory, ale vše se podřizuje a slouží základnímu pojetí hudby RHCP-nic nevyčuhuje a neruší samoúčelně. Ale nejde o žádný ústup z pozic, to rozhodně dne!!!
Nevím skladatelsky přispíval nový kytarista, nevím, ale jeho kytara je skvělá.
Skladby jsou mnohem bohatší na neočekávaná překvapení, což je pro mě naprosto něco nečekaného u kapely, která je tak dlouho navrcholu a občas už na mě působila příliš předvídatelně.
Teď zrovna hraje piáno, a něco jako bigbítový swing , no slyšeli ste to někdy u RHCP ? Ale je to super.
Jo, a nahrávka má skvělej zvuk a úžasnou dynamiku.
Kdo by to od kluků 40níků čekal? Já už teda ani ne.

reagovat

Hikoki777 @ 12.11.2011 08:43:04
oprava: Nakolik skladatelsky přispíval nový kytarista, nevím.....

merhaut @ 12.11.2011 15:33:14
Jen technická: DR tohoto alba se pohybuje mezi 3 a 4, což pro audiofila značí zvuk zprasenej na ultimum, de facto bez dynamiky.
V éře semletého cokoliv to ale může v někom vyvolat pocit skvělého zvuku s úžasnou dynamikou:-)

Pro mě zvukový fujtajbl.

Hikoki777 @ 12.11.2011 17:04:29
Možná. Je to čistě subjektivní a pocitové a porovnávám s předchozími CD stejné kapely.

merhaut @ 12.11.2011 20:53:12
DR je exaktně měřitelná veličina, proto u ní žádné možná neplatí. Ta nahrávka zkrátka nemá dynamiku. Je to ošal pro poslech z mobilů apod. krabiček, u nichž je dynamika nežádoucí:-)

Hikoki777 @ 12.11.2011 22:29:04
Mě to hraje z Iaudia X5 přes Senny PX 100 velmi slušně, a hodně dobře to pak jede z céda přes Yamahu a Senny 595ky, ale naštěstí nejsem žádný audiofil, jen se hudbou pasivně a aktivně zabývám dobrých 35 let a tahle věc hraje prostě velmi slušně bez ohledu na nějaké DR. Škoda, že si to asi pro tu ubohou dynamiku nebudeš moct poslechnout. Je to fakt moct dobrá muzika.
Jo a z mobilu sem muziku snad nikdy neposlouchal.

merhaut @ 12.11.2011 22:57:59
Já to CD slyšel měsíc před ofic. vydáním, holt výhoda recenzenta.

Samozřejmě, že někomu může znít i 4dB "dynamika" skvěle, takový "sluchař" by ale neměl termín dynamika vůbec vyslovovat nebo vyťukávat, neboť prokazatelně ani po 35 letech muzicírování nechápe, co ten termín vlastně znamená:-)

Pro ostatní: hraje to jak z hovna kula:-)

gunslinger @ 13.11.2011 06:38:30
merhaut je už horší ako "cikán"

Hikoki777 @ 13.11.2011 06:47:59
Velmi dobře vím, co pojem dynamika znamená, ale myslím, že diskuze s odborníkem-recenzentem nikam nevede, zvlášť když se z mé minirecenze zaměřil pouze na možná čirou radostí ze šlapající hudby nadsazenou poznámku o zvukové kvalitě náhravky. Promíň, ale tyhle věci sem řešil v 16 a ubezpečuju tě, že jsem byl svými vrstevníky považován za podivína, když sem tónovým generátorem zkoušel kam až slyším. Pravda, po těch letech tak jak tehdy neslyším, ale kvalita zvuku mě vždycky zajímala poměrně hodně. Přece jen ale dneska ten obsah teď tak nějak vítězí nad formou. A mimochodem, dynamika v nahrávce např. RHCP bude asi vždycky trochu prázdným pojmem už z prostého důvodu charakteru samotné muziky-jinak tomu samozřejmě bude třeba u Janáčka, že? Zdravím a přeju hezké recenzování!

Rey @ 05.12.2011 15:40:26
V hodině mezi psem a vlkem jsem se vrátil z Berlína skrz red hot mlhu a počasí v horách Krušných ze včerejšího koncertu RHCP v tamější O2 Areně. Pro všechny recenzenty, nerezenzenty, znalce dynamiky a jiných fines nám - obyčejným fanouškům a konzumentům kvalitní muziky - neznámým vezu špatnou/dobrou zprávu: RHCP jsou zpět a pořádně HOT!!! Kapela naživo je nabroušená jak břitva a zcela kacířsky prohlašuji, že zní fakticky líp než dřív. Nekamenujte mě, trvám na tom, je to pravda, je to tak a ne jinak - prostě jsme s kámošema překonali lenost a vyjeli si do Berlína potvrdit to, co si na rozdíl od většiny českých recenzentů myslíme, že tahle poslední placka je prostě skvělá.

Pár poznámek k tomu absolutnímu zážitku:
- v Berlíně byla zima, vítr byl sice red hot, foukal ale naštěstí z tý správný strany Branderburgský brány - tedy ze západu na východ. Na Unter Den Linden to vypadalo jako Na Příkopech - tedy jako v Moskvě, což v kombinaci s volbami v Rusku a ruskou ambasádou se vstupem přímo z Unter Den Linden byla red hot kombinace, takže honem na tu správnou zdi (naštěstí bývalé)k Check Point Charley, do bavorké hospody na pivo a pak hurá do haly.
- Ein Kessel Buntes už opravdu nikdy nebude - ten šerednej palác naštěstí zbourali a je tam provozováno cosi jako vykopávky - že by chtěli vymýtit všechno bývalé až do kořenů? Pokud ano, tak tleskám. Bez vykopání a vyřezání kořenů se nikam nedostaneme.
- Němci jsou národ se smyslem pro disciplínu, před halou se nikdo netlačil, všechny vstupy byly otevřený, před každým stála spořádaně bez jakejkoliv tlaků samostatná fronta, o všechny bylo postaráno, nalodění tedy proběhlo hladce.
- Němci jsou kulturní národ - hned od prvního songu Monarchy Of Roses zpívala s RHCP celá hala nabušená až pod střechu. (Youngovku Everybody Knows... jsme zase dali hlavně já s Georgem - mým kámošem, co mně před drahnou řádkou let do Neila zasvětil. Nikomu to nevadilo...)
- Flea je zvláštní stvoření: nemá krční páteř a přesto se mu hlava udrží na krku, v devětačtyřiceti takový skluzy!!!, na rukou má snad dvakrát tolik prstů než normální basisti (Pozor! záměrně nepíšu než normální lidi), jak tyhle kusy může předvádět naživo? Prostě Flea...
- Josh Klinghoffer je MISTR SVĚTA!!!! Věděl jsem to a trvám na tom. Naživo je prostě VYNIKAJÍCÍ. Je to lovec zvuků, pazvuků a tanečník po všech efektech a krabičkách. JE BOŽÍ!!!! (přičemž neberu vám, nám, ani sobě iluze o Frusciantem).
- Anthony je ve formě. Jen před přídavkama si asi dal buď moc krátkou, nebo moc dlouhou lajnu, čemuž odpovídal jeho i kapely absolutně nejlepší výkon v Give It Away a pak odešel snad tu lajnu prodloužit, nebo zkrátit, nevím, už se nevrátil - prostě hrál jinej sport na úplně jiným hřišti - a jak si to zaloužil!!!!!
- Chad Smith je bijec s výdrží - prostě má ránu jako ten imaginární bicák od Iggyho v Kafi a cigárech
- zvuk: drtivej a vynikající, scéna: vynikající, setlist: vynikající,...
- celek: RED HOT!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak řek´ můj kámoš George: "...příjemně mi píská v uších. Když ti po koncertě v uších nepíská, tak ten koncert nestál za nic..." a já dodávám: i mně příjemně a tak trochu red hot píská v uších a RHCP přeju, ať to takhle valej dál a jdu si pustit Nebe nad Berlínem, Lola běží o život a Životy těch druhých. RHCP na Hrad!

sato @ 24.12.2011 21:03:32
Kamarádka z práce byla na koncertě s celou partou v Berlíně a protože jsem tam nemohl být, tak jsem od ní dostal pod stromeček 2LP. O koncertu darmo mluvit. Pro všechny životní zážitek, o kterém se bude mluvit ještě dlouho. Z desek jsem měl strach. Přece jen zvuk CD je všude propírán s notným despektem, ale desky vyšly zvukově jednoznačně líp. Né ovšem špičkově. DR okolo 9, ale je to hudebně silně návykové album a tak se dá poslouchat celkem v pohodě. O hudbě samotné se nebudu vyjadřovat. To už napsali moji předchůdci a s tím se stotožňuji. Pokud tedy není zvuk CD tím pravým, tak zkusit LP.

aselzesarp @ 25.12.2014 10:34:08
To je zase audiofilské povyšování. Zaprvé loudness war prostě už patří k modernímu soundu. Ale šlo by to i bez ní, to nepopírám. Každopádně vždycky lituju sám sebe, když mám třeba na kole nebo při cestě ulicí poslouchat třeba Genesis. To chvílemi ty tiché pasáže prostě vůbec není slyšet. Jasně, pro domácí poslouchání je to z nějakého "gurmánského" hlediska lepší, ale v dnešní době se prostě hodně poslouchá venku. A i přes nízký DA mi nahrávky redhotů taky připadají skvěle dynamické.


merhaut @ 25.12.2014 13:13:16
Poukaz na zprasený zvuk není žádné audiofilské povyšování, nýbrž přirozené estetické lpění na základních parametrech zvukového záznamu.

PaloM @ 25.12.2014 13:31:53
DR 3 až 4 dB som ešte nepočul, DR = 5 dB (čo je dnes žiaľ bežné) je príšernosť pre uši.
Ak sa ktokoľvek zmieril s "loudness war", že je to dnes normálne, tak ho ľutujem. Lebo posluch hudby sa mení na utrpenie. Blahoslavení nevedomí.

aselzesarp @ 25.12.2014 13:56:16
Já nejsem nevědomý. Já moc dobře znám rozdíl mezi zvukem kapel s normálním DA a s ořezaným DA. Poznám to víceméně za deset sekund poslechu. Každopádně jak jsem psal, dnešní doba zkrátka přeje loudness war. Kdo je skutečný audiofil a chce do hudby investovat, musí si dnes koupit gramofon a nahrávky shánět na vinylu. Vinyl je totiž zafixovaný jako něco pro hudební fajnšmekry, tak na něm často hudba není ořezaná (což není vinylem jako takovým, jak si plno lidí nesprávně myslí, ono to jde neořezat i na cédéčko).

Ono je to stejně jedno. Dneska už prakticky žádná zajímavá hudba nevzniká. Jediné nebezpečí jsou remastery starých nahrávek, kde se i nahrávky s výborným DA prasí. Každopádně si furt stojím za tím, že dnešní doba je prostě taková, že přeje loundess war. A je třeba svět vnímat komplexně, hudba není v izolaci.

merhaut @ 25.12.2014 14:17:18
Poukazování na nehorázné slisovávání dynamiky hudby nemá s (ne)komplexním vnímáním světa vůbec, ale vůbec nic společnýho. Má ale hodně společného s estetickým vnímáním hudby:-)


aselzesarp @ 25.12.2014 14:19:17
Ale ano, má a hodně. Jestli nechápeš, proč se dneska nahrávky tak prasí, asi pořád žiješ v sedmdesátých letech a dnešní doba ti nějak utekla.

gunslinger @ 25.12.2014 14:23:10
aselzesarp.. Určite to bude tým... :-) vieš, už má svoje roky...

aselzesarp @ 25.12.2014 14:32:59
Aby bylo jasno, tak já nepíšu, že je to fajn a že to tak má být. Ale podívejte se kolem sebe. Dneska se všechno generuje jenom pro co největší a nejrychlejší zisk a je určeno k okamžité spotřebě. Nikdo dneska neřeší nějakou kvalitu. To je pro dnešní podnikatele, a co jiného, než podnikatelé jsou vydavatelé a koneckonců i hudebníci, že ano, leda sprosté slovo.

Bohužel to není vidět zdaleka jen na hudbě. Je to vidět i na filmech. I na počítačových hrách - o ty se tu asi moc lidí nezajímá, ale věřte, že i jejich kvalita je dnes na naprostém dně. Se starými hrami se to nedá srovnávat. Já očekávám, že buď nastane nějaká renesance, nebo jako civilizace totálně upadneme. Ale asi nemá cenu tu začínat filozofické úvahy..

merhaut @ 25.12.2014 20:18:19
Hošíci, já se těmahle věcma zabývám profesně. Neučte orla lítat:-) Kdybyste se chtěli oborově trochu dovzdělat, přečtěte si na toto téma pár mých článků ve Sparku. Nejnovější vyjde za týden:-)

aselzesarp @ 25.12.2014 20:31:58
Cože? Já moc dobře vím, o co jde a znám taky důvod. Nevím, v čem bych se měl vzdělávat. Zkrátka mi jde jenom o to, že dnes kritizovat nahrávku za nízký DR je absurdní. Dnes je to prostě samozřejmost.

merhaut @ 25.12.2014 21:06:25
Omyl za omylem. Kritizovat zprasený zvuk je jediná cesta k nápravě, žádná absurdita. I hudebníci se začínají probouzet. Ani o tom jsi neslyšel, příčino?:-)

aselzesarp @ 25.12.2014 21:17:36
Ne, to fakt řešení vedoucí k nápravě není. K nápravě by vedlo, kdyby právě kvůli nízkému DR klesly prodeje. O čemž teda nevím. Možná tě to překvapí, ale hudba se tvoří hlavně kvůli penězům. A drtivá většina lidí, co si kupuje hudbu, vůbec o nějaké loudness war ani netuší.

A fakt nevím o tom, že by se hudebníci v tomhle ohledu začínali probouzet. Rozhodně jsem si toho nevšiml u kapel dneška, co za něco stojí a pouze nehrají už stokrát slyšené.

merhaut @ 25.12.2014 21:43:57
Ano, nevíš, nevšiml sis. Příznačné:-)

aselzesarp @ 25.12.2014 21:48:18
Tak teď jsi mi to fakt nandal. Cítíš se dobře, že jsi nemusel opustit svoji komfortní zónu a mávl jsi nad mými argumenty rukou?

merhaut @ 25.12.2014 21:51:59
Argumenty?:-) Nepleť si pojmy a dojmy...

aselzesarp @ 25.12.2014 21:53:32
Přestáváš mě bavit a začínám mít dost silný pocit, že mě nemáš čím obohatit. Pořád píšeš to samé dokola, argumenty nenabízíš, jenom laciné fráze.

merhaut @ 25.12.2014 22:00:22
Přečti si nějaký z mých článků na toto téma, a pak mudruj o argumentech:-) Začni se dovzdělávat: >> odkaz

aselzesarp @ 25.12.2014 22:10:54
Nevím, proč bych si měl číst nějaký tvůj článek. Buď napiš něco proti tomu, co píšu, sem, nebo to nebudu brát na vědomí. Povyšuješ se.

merhaut @ 25.12.2014 22:18:00
Ty tvrdíš, ty dokazuj. Zkus například rozklíčovat tohle své tvrzení: "A i přes nízký DA mi nahrávky redhotů taky připadají skvěle dynamické." Co si, Kefalín, představujete pod hentakým "skvěle dynamické"?

aselzesarp @ 25.12.2014 22:21:01
Však já svá tvrzení podkládám argumenty, a navíc ty tu taky něco tvrdíš.

A vytasit na mě tady, ať podložím argumenty něco, kde použiju "mi připadají", je úsměvné.

yngwie3 @ 25.12.2014 22:23:58
to aselzesarp: ak dovolíš, Jaromír Ti chce povedať, že práve prečítaním si ním uvedených článkov, dostaneš odpoveď na veľa vecí a to je to, čím Ťa obohatí ... a ešte aj tak budeš dlhú dobu ťahať za kratší koniec ;o) ...

merhaut @ 25.12.2014 22:32:11
No tak co si, Kefalín, představujete pod hentakým "skvěle dynamické"? Já když cokoliv napíšu, tak to umím odůvodnit.

aselzesarp @ 25.12.2014 22:39:17
Že na mě ta nahrávka paradoxně působí dynamicky, i když má nízký DR. U jiných dnešních nahrávek takový pocit nemám.

K těm článkům - už jsem několikrát psal, že mám o LW načteno a vím, o co jde. O tom tahle diskuze ale není. Ta je o tom, jak tomu zabránit a jestli se tak děje.

merhaut @ 25.12.2014 23:05:11
To není paradox, to je buď čirý protimluv anebo neznalost pojmu dynamika.

aselzesarp @ 25.12.2014 23:08:04
Ne, to je jenom rozdíl mezi "připadá mi" a "je".

merhaut @ 25.12.2014 23:23:09
Dynamika hudebního záznamu je kvantifikovatelná, má dokonce své matematické vyjádření. Hodnota DR je přímo úměrná této dynamice. Proto opakuju, tvá "skvělá dynamika" u záznamu s DR 4 je protimluv, anebo neprosté nepochopení termínu dynamika. Ještě je zde v záloze hluchota, to pro úplnost:-)

Kontrolní otázečka: jaký je dynamický poměr mezi 10 V a 0,1 V naměřenými na reprosvorkách 2 pásmových, 4 ohmových reprosoustav?

aselzesarp @ 25.12.2014 23:25:48
Tak asi postopadesáté - já vím, já vím, já vím. Ale ty asi nechápeš rozdíl mezi "něco mi připadá" a "něco nějak je". Navíc fakt nechápu, jak zrovna tohle souvisí s podstatou diskuze, ale to tu asi nechápe nikdo kromě tebe.

"10 V a 0,1 V naměřenými na reprosvorkách 2 pásmových, 4 ohmových reprosoustav? "
Lol, absolutně netuším. A teď co? Teď si myslíš, že jsi mi to nandal? Teď sis spravil náladu?

merhaut @ 25.12.2014 23:33:30
Tvrdils, že víš o čem píšeš, že máš načteno. Teď se prokázalo, že nemáš vůbec tucha vo co go. Malá rada na závěr: vyvaruj se používání termínu dynamika, ušetříš si následné zoufalé kličkování:-)

aselzesarp @ 25.12.2014 23:38:49
Aha, takže protože nedokážu sám měřit dynamiku, tak nevím nic o loudness war a o tom, co to dynamika je. Promiň, ale já už se ti musím jenom smát, až se za břicho popadám :-)

merhaut @ 26.12.2014 01:48:51
Popadej se za hlavu, tvoje břicho je v tý tvý "skvěle dynamický" trapárně nevinně. A o jakém měření to mluvíš, ten můj příklad se počítá z hlavy... Fakt se už nepleť do technických debat.

EasyRocker @ 26.12.2014 07:16:40
Pro pána Jána, to je zase debata. Někdo tady něco plácne bez znalosti věci, a když s ním začne debatovat někdo, kdo se tím zabývá, tak ve své zatvrzelosti už nechce uhnout z vyřčeného (i když je to snůška blbin) a obhajuje to a zapadá do toho ještě hlouběji... taky příznačné. Nebudu začínat debatu o zvuku, když o něm v podstatě nic nevím...

PaloM @ 26.12.2014 10:37:19
"Zkrátka mi jde jenom o to, že dnes kritizovat nahrávku za nízký DR je absurdní. Dnes je to prostě samozřejmost."

Ďalej nemám silu podrobne čítať, lebo je to strašné, aby skutočný hudobný fanúšik mal také názory.
Pri každej príležitosti budem kritizovať to, čo sa tu mladíkovi zdá absurdné a neprijímam to ako fakt.
Keď už nič iné, treba si uvedomiť, že umelo upravené DR k nízkym hodnotám škodia zdraviu a nielenže kazia estetický dojem, ale poškodzujú sluch.
Nahrávky takto zmršené sú určené najmä pre posluch cez štuple v ušiach, v aute a podobne. To viete, čiže posluch "vonku". Aby som niečo vonku počul, musím zvýšiť hlasitosť posluchu. A bubienky trpia a zvuk je úplne neprirodzený.

Merhautovi a osvete, ktorú robí ohľadom zvukovej kvality hudobných nahrávok, patrí moja úcta a vďaka.

Jeden príklad: album Rush - Clockwork Angels. Kúpil som si digipack kôli bookletu a počúvam z napáleného CD, ktoré som si vyrobil z vinyl ripu.
Rozdiel musí počuť aj hluchý :-) Tu sú technické parametre CD a vinylu >> odkaz

aselzesarp @ 26.12.2014 14:36:04
Je úplně jedno, jak se počítá, zkrátka to nijak nevypovídá o znalosti problematiky, které může rozumět i naprosto netechnický člověk. To, že ty umíš něco spočítat, je jenom naprostý detail, co nemá s podstatou problému nic společného.

merhaut @ 26.12.2014 14:56:09
Další protimluv: nemůžeš napsat, že dynamice a jevům s ní spojených rozumíš a současně přiznat, že nevíš jak se počítá, tedy co vlastně vyjadřuje:-)

aselzesarp @ 26.12.2014 15:15:45
To teda opravdu můžu. Můžu vědět, co je to dynamika a v čem je dnes v tomto ohledu problém, aniž bych to uměl spočítat. To fakt nevidím jediný důvod, proč ne. Ale tohle nemá cenu, ty jsi tak zarputilý, že neustoupíš ani o krok, jsi jak profesoři na univerzitách, co studenty dusí na naprosto nepodstatných hovadinách a neřeší, zda student rozumí podstatě věci.

merhaut @ 26.12.2014 15:32:06
Tak co je to podle tebe dynamika hudebního záznamu? Jak se kvantifikuje?

Michálek @ 26.12.2014 15:43:43
V 80 letech byla ČS studia plná zvukových inženýrů, které dozajista nemůžeme obviňovat z toho, že by nerozuměli problematice. Byli studovaní, zkušení i dostatečně arogantní. Dodnes máme možnost poslechnout si ty prasárny, co produkovali. Myslím, že "vědecký" pohled na věc nemá z muzikou nic společného, protože umělec neběhá kolem beden s měřákem, ale zajímá ho posluchačův pocit, nebo, chcete-li, způsob, jak je jeho dílo zprostředkováno posluchači. Proto, napíše-li posluchač, že se mu dílo líbí svoji dynamikou, nemá asi cenu mu tvrdit, že jeho hodnocení je špatné, protože na měřáku to dává hodnoty, potvrzující paskvil. Na druhé straně ale, vděčíme technikům a lidem deteilně znalým problematiky veškerému nemalému pokroku v audio technice, nahrávání atd., proto bych vzdal všem inženýrům dík, ale do hodnocení jednotlivých alb bych tento "měřákovský" pohled netahal.

aselzesarp @ 26.12.2014 15:44:47
Dynamický rozsah je rozdíl mezi nejtišším a nejhlasitějším místem nahrávky. V dnešní době je ten dynamický rozsah pokud možno co nejmenší, aby písničky působily co nejhlasitěji i bez toho, že člověk zesílí skladbu na přehrávači. A?

Řeč je tu přece o tom, jak a jestli vůbec jde tahle problematika řešit. A já tvrdím, že jde tak, že to bude vadit většinovému spotřebiteli.

merhaut @ 26.12.2014 15:55:40
To je ale tzv makrodynamika, ta není až tak důležitá. Důležitější je tzv mikrodynamika, jejímž odvozeným vyjádřením je DR. To sou věci, co?
No a jak se dynamika kvantifikuje už víš? Slyšels někdy o hentakém dB?:-)

Dovzdělej se, tady je to všechno popsané elegantně a přitom polopaticky: >> odkaz

aselzesarp @ 27.12.2014 20:51:08
"Vnitřní dynamika neboli mikrodynamika je průměrný rozdíl aktuální hlasitosti signálu od hlasitosti průměrné"

To je ale akorát o tom, aby to pokrylo celou nahrávku, a ne aby se stalo, že třeba nejtišší místo bude fakt tiché a nejhlasitější fakt hlasité, a ten zbytek mezi tím žádnou dynamiku mít nebude, takže by to o ničem nevypovídalo - ale pořád jde o to samé.

A pořád nějak nechápu, jak mi jako mají tyhle technické aspekty dokázat, že to, že si tady budeme na nízký DR stěžovat, nějak ten problém vyřeší. Nějak pořád píšeš to samé dokola, a pořád nic z toho.

merhaut @ 27.12.2014 21:49:57
Zkrátka nechápeš, co se dá dělat:-)

aselzesarp @ 29.12.2014 21:10:45
Ale chápu velice dobře. A nemyslím si, že DR je to jediné, co ovlivňuje dobrý zvuk. Třeba takové album Californication má DR na prd, ale nástroje na něm jsou krásně čitelné, není to taková ta dnešní zvuková stěna. Takže evidentně jde i o něco jiného.

merhaut @ 30.12.2014 01:20:50
Víš jaké jsou relikty komprese a limitace, rodných to bratrů nízkého DR, a proč? Když tomu tedy tak rozumíš:-)

zdenek2512 @ 30.12.2014 06:15:50
Myslím, že při poslechu přes reproduktorky u počítače nemá cenu se nějakém DR vůbec bavit. Když si chci vvychutnat dynamiku tak musím jít na koncert. Někde jsem četl, že ne vždy mají vinyly lepší dynamiku, než CD. Na druhou stranu je pravda, že tak krásně měkké basy a výšky CD neumí. Tohle všechno má význam, když to budu poslouchat na aparatuře od osmdesáti tisíc výše, rozhodně žádné domácí kino, nebo věž za pět tisíc.

gunslinger @ 30.12.2014 07:17:05
zdenek2512 pri počúvaní tých tvojich "vysoko umeleckých" kravín na tom takisto nezáleží...

aselzesarp @ 30.12.2014 19:58:52
merhaut: Jestli máš pocit, že víš něco, co nevím, tak to normálně napiš. Takhle působíš akorát jako starý ješita, a to nemá cenu se s tebou vůbec bavit.

aselzesarp @ 30.12.2014 20:02:21
zdenek2512: "Myslím, že při poslechu přes reproduktorky u počítače nemá cenu se nějakém DR vůbec bavit."
Co? Ten rozdíl je slyšet i u sluchátek za pár korun. Navíc nemám typická chrastítka k PC, ale trošku kvalitnější repráky, u kterých se dá už o nějakém reálném zvuku bavit.

"Někde jsem četl, že ne vždy mají vinyly lepší dynamiku, než CD"
To jsi možná četl tady, psal jsem to totiž já - dynamika s vinylem nesouvisí. Na vinylech je to s větším DR zkrátka proto, že vinyl je zafixovaný jako něco, co si kupují hudební fajnšmekři. Ve stejné kvalitě to ale jde dát i na CD.

"Tohle všechno má význam, když to budu poslouchat na aparatuře od osmdesáti tisíc výše, rozhodně žádné domácí kino, nebo věž za pět tisíc"
Tohle je prostě směšné audiofilní povyšování..

merhaut @ 31.12.2014 02:22:10
zlesa, nekličkuj: víš nebo nevíš jaké jsou relikty komprese a limitace, rodných to bratrů nízkého DR, a proč tyto relikty vznikají? Víš vůbec o čem je řeč?:-)))

Brano @ 31.12.2014 09:14:15
K téme DR...Včera som počúval CD Sound of Contact-Dimensionaut(InsideOut) na zostave :základné modely komponentov Yamaha+repro Chario Silhouette 300.So zvukom som bol veľmi spokojný a celkom som si to užíval.Potom som pozrel na nete DR a bolo tam číslo 8 v červenom štvorčeku-teda zle.Teda subjektívne som s tým spokojný,ale papierovo je to na prd.Nechcem sa hádať,vzdelaním som poľnohospodár,teda od elektrotechniky a akustiky mám ďaleko,ale predsa len si myslím,že s tým DR to nie je až tak jednoznačné.

aselzesarp @ 31.12.2014 09:31:03
merhaut: Nevím. Ani tu tvoji otázku nechápu. Protože je záměrně napsána ve stylu "Jsem starý ješita, co všechno ví nejlíp a teď tady někoho podusím". Počkat, to není záměr. On je to fakt.

PaloM @ 31.12.2014 10:18:14
aselzesarp: veľmi pekne Ťa prosím, môžeš sa skúsiť zaprieť a nemať posledné slovo? Je to už dlho jalová debata, ktorá zachádza do osobných útokov. Tu iba spamuje a nič nevyrieši.
V balaste sa strácajú hodnotné príspevky.
Ďakujem za pochopenie.

06.09.2011 Rey | #
5 stars

Vážně nemůžu jinak než dát plnej počet hvězd, protože to pro mně výjimečný album je (jak pro mně, tak možná i z hlediska vývoje RHCP, tedy kapely jako instituce z těch či oněch důvodů), a to musím říct, že jsme nikdy nebyl programovým fanouškem RHCP - tedy fanouškem tzv. "až za hrob", na to já mám jiný kandidáty.
RHCP jsem poslouchal a poslouchám dost, ale vždycky tak nějak mimochodem, prostě když na ně přišla nálada, nebo když udělali novej zářez do pažby, nebo když (světe div se) náhodou poctili Prahu svým koncertem, protože se buď našel osvícenej promotér nebo už těm neosvícenejm bylo opravdu trapný RHCP k nám nepozvat a naposledy tedy RHCP vyprodali O2 Arénu 14/06/2003 a já tam šel s velkým očekáváním, který se mi splnilo, i když jsem v koridoru pod podiem byl bezkonkurenčně nejstarší a i když se mi možná i právě proto zdálo, že se Chad Smith zpoza bicích šklebí jen na mě a můžete mi věřit, že hezkej pohled to tedy opravdu nebyl.
I já jsem si doposud myslel, že John Frusciante je pro RHCP nenahraditelnej (komu se nelíbí jeho sólo v Dani California, ať ho zkusí takhle zahrát!), že kapela má svůj poznávací zajetej sound, že prostě bez Fruscianteho to jaksi nemůže bejt a nebude ono a že RHCP prostě svůj zvuk jeho odchodem ztratí. Mimochodem naopak jsem ale vždycky uvítal kdejakou novou placku JF a řeknu vám, vždy to bylo skvěle ulítlý a vždy to zřejmě odráželo jeho psychickofyzickej stav po tunách povzbuzovacích,vyprošťovacích, vyndavacíchazastamdacích sloučenin, který do sebe tenhle ukázkovej magor pral ve stavu tekutým i pevným, cestou orální či intravenózní, jemu to prostě bylo jedno. Proto je třeba jehoplacka To Record Only Water For Ten Days tak výborná a odřená až na kost jako když opalujete starej nátěr na starejch oknech, který jsou ještě dobrý na to abyste je vyměnili za hezký plastový, a po opálení laku vidíte tu krásnou strukturu 80let starýho borovicovýho dřeva, tak jak to JF udělal, když si podle některejch zpráv nechal transplantovat kůži na obou předloktích - prostě vyměnil starej nátěr za novou povrchovou úpravu, aby vůbec moh´ zpátky mezi lidi (protože okna domu, to jsou oči do jeho duše).
A tak jsem v duchu výše popsanýho zrovna nezajásal, když mi před tejdnem zavolal kámoš, abych šel s ním do kina Aero na satelitní přenos živáku RHCP I´m With You z Kolína nad Rýnem (od kapely vynikající marketingovej tah), protože jsem prostě byl po Frusciantovsku fanouškovsky zaťatej a novince od RHCP jsem se bránil no jako ten starej prvorepublikovej lak, když ho z těch starejch oken chcete sakra dostat dolů. Ale řek´jsem si, povzbuzen domácí omladinou, že jim prostě dám šanci a vono to šlo. Co šlo, bylo to vynikající! No a druhej den už jsem běžel pro novej RHCP stříbrnej koláček a od tý doby se ho nemůžu nasytit jak je výbornej.
Dejte mu šanci. Není to placka na první poslech. Ale už při druhým poslechu vás chytí a nepustí. První co vás dostane je opravdu hutnej zvuk. Když si tu placku pustil jinej můj kámoš v pojízdným bavorským přehrávači, vytočily se mu šroubky na interierovým tapecírunku předních dveří. Druhý co vás dostane je absolutně kosmická a přesná Fleova basa - a kdo ten živák v kině viděl, tak ví, že to opravdu jde naživo zahrát bez toho že by člověk byl chobotnice, no jen se Flea oproti dřívějšku možná o trochu víc téměř neznatelně soustředí, když třeba převezme kytarovou linku do melodickejch vyhrávek. A další věc co vás dostane je opravdu skvělá Klinghoferova (jo, to je ten "nováček" v RHCP týmu, kterej si myslím má spolu s Fleou největší zásluhy na redhotím upgradovaným restartu) práce s kytarou. A opět kdo byl v kině, ví co tenhle kluk dokáže, obzvlášť jeho lehkonohý tanečky po nášlapech různejch efektů (aby naohejbal ten kytarovej zvuk až někam za dva rohy, kam samozřejmě nemůže vidět, protože kdyby tam běžel, tak vlastně z hlediska geometrickýho bude hrát zády k publiku) a jeho rockerský skluzy stály za to.
No a když k tomu připočtu standardně přesný a hutný bicí ChS, standardně výbornej zpěv AK a jeho novou exkluzívní image (ať se to komukoliv líbí nebo nelíbí - tu odvahu prostě měl, udělal to a to se cení), vracím se na začátek a dávám pět hvězd, protože prostě slovy velkého VK opravdu ale opravdu nemůžu jinak.
A dal bych i šestou za:
- odvahu, že do toho tihle chlápci s jejich reputací šli
- to, jaký to jsou sympaťáci a když je kamera nevezme úplně zblízka tak ti staří tři mušketýři dokonce nevypadaj jako bezdomovci
- to, že JK do toho s těma kumpánama šel, měl tu odvahu a řek´ "I´m With You"
- to, že se Rick Rubin nepokoušel o návrat ke Californication
- to, co bude dál - třeba některýmu našemu promotérovi zase bude trapný, že RHCP jezděj všude okolo a na cestě mezi Mnichovem a Vídní nabídne zastavení v Praze, pokud to tedy ehm.. nebude kolidovat s předvánočněvánočním koncertem našich hvězd na hradě Houska v živým provedení z O2 Areny, abychom se na ně pak třeba na Silvestra mohli na jedný z našich vynikajících TV mohli v klidu podívat a pravou rukou přitom šmátrat v krabici s vanilkovýma rohlíčkama.
reagovat

vance @ 09.10.2011 08:55:50
Moc,moc pěkný. No já sem asi ten fanda"až za hrob", čímž sem asi mírně nekritický a to samé se dá říci o mém vztahu k tvorbě JF. Koncert sem bohužel neviděl,zastihla mě práce,jak už to tak chodí. Musím přiznat že sem k novému počinu přistupoval také skepticky,ale,a teď musím oponovat názoru o prvním poslechu,mě první poslech uzemnil. Já v tom vidím přirozený vývoj téhle party,nový kytarista svého předchůdce plně nahrazuje a řekl bych že často jde i v jeho stopách. Přeci jen,spolupracovali spolu a také natočili desku a na jeho stylu je to myslím znát. Pro mě je každá deska malý zázrak v době,kdy zejména americká scéna je,mírně řečeno, uniformní. Takže Reyi,velký dík a souhlas s recenzí.

PaloM @ 09.10.2011 15:51:03
Vďaka za pripomienku skvelej kapely.
S veľkým očakávaním som počúval novinku z mp3 vzorky a bol som znechutený výraznou popovosťou. "Stadium Arcadium" ma úplne najviac baví a mám teraz problém čokoľvek iné od Red Hot Chili Peppers počúvať.
To je podobné, ako keď ma sklamal "By The Way" po "Californication". Skúsim sa vrátiť k "I´m With You" neskôr.

vance @ 09.10.2011 16:46:32
PaloM-tak já mám zase radši By the Way, Californication mi přišlo více hitové,tedy asi tak první půlka, a díky tomu značně nevyvážené. První půlka alba byl samý hit,kdežto síla druhé poloviny se mi začla vyjevovat až po několikerém poslechu. O Stadium Arcadium není proč diskutovat. Bezkonkurenčně nejlepší album RHCP. Tím ovšem nezatracuji ani jedno z jejich diskografie,včetně prvních tří alb,které moc lidí nemusí. Ale poslední album si určitě poslechni víckrát,myslím že Ti časem vyjeví svojí sílu.

PaloM @ 09.10.2011 16:55:46
vance, nevieš, či vydali koncertné DVD s repertoárom Stadium Arcadium ?

vance @ 09.10.2011 17:43:29
Člověče,tak na to sem nikde nenarazil. Já osobně si myslím,nebo sem přesvědčen že ne,ale stoprocentní pravdu mít nemusím. Mě totiž přijde že po tomto albu a pár koncertech se JF vydal na solovou dráhu. Ale jak říkám,pravdu mít nemusím.

Hikoki777 @ 09.10.2011 17:51:41
No to je zajímavý, jak to máme každej jinak, je zas, ať chci nebo nechci nejvíc vždycky ulítávám Blood Sugar Sex Magic. Pro mě je to to esence RHCP. Takovej drive už žádná deska jako celek neměla. Ale to poslední sem teda ještě neslyšel.



Detail hodnocení alba (hodnoceno x)
5 hvězdiček - hodnoceno 2x
Hikoki777, Rey
4 hvězdičky - hodnoceno 0x
3 hvězdičky - hodnoceno 1x
moonySK
2 hvězdičky - hodnoceno 2x
loverman, guns n roses
1 hvězdička - hodnoceno 0x
0 hvězdiček - hodnoceno 0x




Copyright © easyaspie.cz Created in 0.084 s.