King, B. B. - In London (1971)

Tracklist:
01. Caldonia [Moore] (3:59)
02. Blue Shadows [Glenn] (5:09)
03. Alexis Boogie [Korner] (3:29)
04. We Can´t Agree [Jordan/Gray] (4:45)
05. Ghetto Woman [King/Clark] (5:14)
06. Wet Hayshark [Wright] (2:28)
07. Part-Time Love [Hammond] (3:16)
08. Power of the Blues [Wigfield] (3:14)
09. Ain´t Nobody Home [Ragovoy] (3:51)

Bonus track (1993):

10. May I Have a Talk With You [Burnett] (3:50)



Obsazení:

B. B. King - guitar (1-9), lead vocals (1-2, 4-5, 7-9)
Gary Wright - organ (1, 7, 9), electric piano (2, 4), acoustic piano (5-6)
Klaus Voorman - bass (1-2, 4-7, 9)

Joshie Armstead, Tasha Thomas, Carl Hall – backing vocals (9)
Jim Price - trumpet (1, 6-7, 9)
Ollie Mitchell - trumpet (1)
Chuck Findley - trombone (1)
Bobby Keys - tenor saxophone (1, 6-7, 9)
Bill Perkins - baritone saxophone & clarinet (1)
Duster Bennett - harmonica (1)
Steve Marriott - harmonica (3)
Peter Green - guitar (1)
John Uribe - guitar (2, 4, 9)
Alexis Korner - guitar (3)
Dr. John - guitar (5)
Paul Butler - guitar (8)
David Spinozza - guitar (9)
Rick Wright - electric piano (1)
Jim Price - electric piano (5)
Pete Wingfield - acoustic piano (8)
Jerry Ragovoy - acoustic piano (9)
Steve Winwood - organ (2, 4)
Greg Ridley - bass (3)
John Best - bass (8)
Jim Gordon - drums (1, 5-6)
Jim Keltner - drums (2, 4, 9)
Jerry Shirley - drums (3)
Ringo Starr - drums (5-7)
Barry Ford - drums (8)

 
04.11.2011 Petr Gratias | #
4 stars

Album B. B. King In London jsem koupil na burze a s velkým očekáváním jsem ho přinesl domů někdy koncem sedmdesátých let. Když jsem se podíval na obsazení hudebníků, tak byl důvod k radosti. V různých obměnách a sestavách se zde objevovali členové Humble Pie, Fleetwood Mac, Spooky Tooth – byl zde i Rick Wright z Pink Floyd, ex-Beatle Ringo Starr, známí doprovazeči Rolling Stones a ex-Beatles, slavný britský bluesman Alexis Korner, Dr. John a další jména… Prostě pocta bluesových hudebníků tehdejší mladší generace, která si pokládala za čest si s B. B. Kingem zahrát na jeho londýnské prezentaci….
B. B. King je bluesový kytarový mýtus. Nemám sice nějak zastoupenu jeho košatou diskografii ve své sbírce, ale pro blues je to kytarová ikona, která představuje stylové pojetí a neuvěřitelnou výrazovost podání. V jeho hudbě není sice ta drsnost Muddyho Waterse nebo Johna Lee Hookera, která je mně o poznání bližší a vyvolává ve mně výraznější emoce, ale umět hrát na kytaru blues jako B. B. King – to by znamenalo virtuální hudební univerzitu s nejlepším doporučením…

CALDONIA – klasické blues jako když vymaluje. Tady krásně vnímám atmosféru Ameriky třicátých let. Asi to dělá ta dechová sekce – velmi stylová. Skladbu mj. nazpíval (anglicky) nekorunovaný král českého rock and rollu Miki Volek na beatovém festivalu a vůbec ne špatně. Bzučení hammondek se střídá s měkkými kytarovými tóny B. B. Kinga celý doprovod šlape jako namazaný stroj. Duster Bennett na foukací harmoniku je opravdu formát. Dravé a přesvědčivé od samého začátku!

BLUE SHADOWS – krásně čisté kytarové tóny bez zkreslení a výtečný hlas Kinga je doplňován Gary Wrightem na Fender-Rhodes a pleskavé rytmické základy bez nějakých drsnějších poloh. Houpavý rytmus s několika Keltnerovými breaky na bicí a hammondkami, které vykrývají harmonický prostor. Skladba, která poskytuje nespočet inspiračních zdrojů k jamování a dalším vstupům do tématu. Voormann se svou basovou linkou krásně dotváří rytmický základ a je to opět King, který sází ty správné tóny nezatěžkané žádnými krabičkami……

ALEXIS ´S BOOGIE – další skladba je příležitostí pro akustické kytary. Hrají na ně King a Alexis Korner – další významná persona rhythm and blues na britské scéně. Jejich kytarové výměny doprovázejí skoro kompletní Humble Pie! Marriott na foukací harmoniku je velmi přesvědčivý a oba kytaristé se krásně doplňují ve svých předivech stojících na základním modelu boogie, ze kterého nikam neodbočují. Delikatesa pro milovníka daného žánru. Hraje se pouze prsty bez trsátek a je to to pravé ořechové!

WE CAN´T AGREE – výrazně zpomalená verze blues. Voormann a Keltner jsou důrazní, stylově přesvědčiví a přesto nijak nápadní. Hammondky dokreslují soundu vedle Wrightova elektrického piana a B. B. King rozechvívá svoje čisté tóny s mírným dozvukem. Nijak nehýří tónovou paletou. Hraje úsporně a přesto adresně a důkladně. Velmi jasně akcentovaná hra a ty bržděné akordy jsou výtečné. Klasické téma bez nějakých progresivních doplňků….

GHETTO WOMAN – vynikající skladba! Když se do ní zaposlouchám, zcela jasně si uvědomuji, kde čerpal inspiraci slavný Peter Green a později i Gary Moore. Propojení instrumentace s aranžovanými smyčci je báječné. Smyčce jsou pod kontrolou Jimmieho Haskella a na rozdíl od Paula Buckmastera nijak neovládají celá prostor, ale na druhé straně nejsou nasládlé a sirupovitě pobízivé a jako háďata na bažinaté půdě se mrštně hlásí o slovo. Krásné prolínání mollových akordů se septimovými a durovými. B. B. King vyzpívává emocionálně pocity černošské ženy žijící v newyorském ghettu třicátých let. Dusot a přesné nástupy propojené se smyčci s jiskřením jeho kytary jsou jedinečné….

WET HAYSHARK – ano, tohle jsou postupy jako u Spooky Tooth. Wrightův rukopis je dost čitelný. Vychází z bluesové formy, ale přidává tam vlastní otisk – Jim Price na trubku a Bobby Keyes na saxofon dotvářejí svými ráznými nástupy atmosféru, zatímco Wright hraje skvělé klavírní party, které mají obsažnost, dynamickou údernost a přesvědčivost spolu s Kingovými kytarovými výjezdy….

PART-TIME LOVE – další blues klasického typu. Ringo Starr a Klaus Voormann si jako rytmika dobře rozumějí, v téhle době spolu hrávali docela často a sehráli se do výtečného tvaru. Wright už sedí zase za hammondkami a přesvědčivě sekunduje Kingově kytaře. Také Kingův hlas získává větší hutnost a dokonce i drsnost, která u něho není v prvním plánu.

THE POWER OF THE BLUES – výrazné klavírní party. Nejprve jsem si myslel, že za klávesami sedí Dr. John, ale je to Pete Wingfield. Skladba má správný odpich a elasticitu v blues ne tak úplně typická. Baskytara Johna Besta je velmi vyprecizovaná, trochu se ztrácí v instrumentaci, ale je úplně jiná než Voormannova, také Barry Ford na bicí hraje s drastičtější vervou. Opravdová síla blues a její další odstín, zdařile prezentovaný.

AIN´T NOBODY HOME – velmi zásadní skladba od Ragovoye. Dobře vystavěná harmonie. Blues se zde nádherně propojuje se soulem a gospelem – to je čitelné především ve vynikajících sborech. Kytarová témata jsou posunuta do pozadí a skladbě vedle sborů vévodí dechová sekce, výrazné hammondky. Vynikající skladba, která inspirovala hodně zpěváků napříč spektrem daného žánru, je také více než důstojnou tečkou za celým albovým projektem…

V jistém slova smyslu se jedná o jakýsi hudební protipól album London Session, které natočil jiný slavný bluesman Howlin´ Wolf, které ale hudební kritika navzdory obsazení nepochválila…
B. B. King In London mi v dané době „závidělo“ dost lidí a chtěli albu ode mě koupit nebo vyměnit, navzdory tomu, že nemělo dobrý zvuk, bylo jaksi utopené a matné. Nakonec jsem dospěl po letech k digitální podobě, ale kvalita zvuku se zase až tak markantně nevylepšila. Možná jsem byl tehdy trochu zklamán, ale nakonec jsem se s touto okolností vyrovnal. B. B. King neznamená Pink Floyd a čistota soundu zde není tou hlavní prioritou. Jde hlavně o výraz a možná i jistou „potemnělost“ v soundu a když se tak dívám z okna do podzimního rána plného mlhy, tak tahle hudba a její sound přesně korespondují s bytostnými vibracemi blues.
Jsem rozkročen mezi čtyřmi až pěti hvězdičkami. Album je výtečné, ale v Kingově bohaté diskografii nezaujímá to nejzásadnější místo, přestože je zde instalovaná výborná hudba se zajímavými muzikantskými přístupy, a tak tentokrát uberu a dám čtyři.



reagovat

Óin @ 04.11.2011 09:13:11
Milý Petře. Myslíš, že by bylo možné, abys k profilu B. B. Kinga umístil celou jeho diskografii? Obaly alb klidně doplním, bude mi úplně stačit, když tam nahodíš názvy jeho LP, obsazení a skladby.

Óin @ 04.11.2011 10:30:36
Už jsem se s tebou na to téma pokoušel několikrát komunikovat, ale pořád děláš mrtvého brouka. Můžeš mi alespoň odpovědět a poslat mě do háje?

Petr Gratias @ 04.11.2011 12:31:20
Zdravím Óine....
omlouvám se. Nejsem mrtvej brouk a nejsem ani domýšlivý idiot, který nereaguje.
Jsem zaneprázdněn různými pracovními povinnostmi a mezi recenzemi odskakuji k těmto věcem a není možné bohužel reagovat vždy promptně, včas a k věci....
Co se týče B. B. Kinga - tak to bude pěkný náklad. Myslím, že ve hře bude čtyřicet nebo i více alb!!
To je teda kláda na psaní.... Jak to udělat?
Naráz v žádném případě nemohu.
Jedině postupně.
B.B. King je něco jako Elvis Presley, Frank Zappa, Beach Boys, Beatles, Rolling Stones..... začneš psát a nebudeš vědět, kdy skončit.
Nenapadá mě nic lepšího.
Také bych potřeboval vědět, kam názvy alb psát - nějaký e-mail, nebo do diskuze?
Sorry, za tu "nevstřícnost". Díky za pochopení.
Zdravím!

Petr Gratias @ 04.11.2011 12:34:57
Ještě pro Óina...
napsat pro tolik alb názvy skladeb, autorů a obsazení.... to opravdu přesahuje moje síly.
Kam se nám ztratil bluesový specialista Filozof?
Možná by mohl On přihodit v rámci B. B. Kinga "trošku do mlýna", myslím, že už několik měsíců dělá on "mrtvého brouka" a postrádám jeho
komentáře na Progboardu a blues je jeho parketa!

Óin @ 04.11.2011 12:41:35
Tak já to naposledy doplním, ale prosím tě, abys už sem hesla nepřidával, pokud nebudeš mít dost času na to, abys je sem přidal kompletní. Bude-li se jednat o interpreta/kapelu s cca šesti alby, zvládnu to, ale v případě B. B. Kinga a jemu podobných už to vážně dělat nehodlám. Zdá se ti to jako férová dohoda?

PaloM @ 04.11.2011 13:15:24
Ale to nie je len o dohode medzi vami dvomi. Je to predovšetkým o rešpektovaní pravidiel Progboardu všetkými účastníkmi. Nechápem, prečo má Óin robiť komukoľvek služobníka.
Napr. nahodím tu jeden album. Óin doplníš mi biografiu a aspoň 5 ďalších albumov ? Vopred ďakujem, idem na to.
Treba to takto chápať a riešiť problém s adminom Pokim, nespoliehať sa na Óinovo dobráctvo.
Všetci sme rovnako fanúšikovia hudby, rovnako máme nedostatok času a preto tu bolo od začiatku zaužívané, že kto tu chce vložiť recenziu na nového umelca, tak sa aj postará o zbytok. Čiže biografiu plus diskografiu. Nech platí jeden meter pre všetkých. Ďakujem za pochopenie.

Petr Gratias @ 04.11.2011 14:08:09
Děkuji Óine za vstřícnost a ochotu....
Zdravím PalaM.... já samozřejmě nechci zneužívat Vaší dobroty, laskavosti a shovívavosti... Co se mne týče, už jsem to myslím psal - nejsem s PC takový kamarád jako ostatní a ¨vyhledávání obrázků alb prostě nezvládám.... omlouvám se a požádal bych raději o shovívavost někoho jiného.
Poprosil bych o vložení obalu (obrázku alba) recenzovaného titulu. Profil, popis, názvy skladeb a obsazení dodám sám, ale tohle prostě nezvládám.
To není výmluva, nebo pohodlnost, ale myslím, že mezi pány progboardisty jsou PC nadšenci, kteří zabrouzdají a tohle doplní levou zadní. Pokud najdu někoho, kdo mi tu a tam vyhoví, budu mu povděčen.
Je to technickáu a časová záležitost, ne nějaká póza.
Omlouvám se a děkuji všem, že mě pochopí a vyhoví.

Cossack @ 04.11.2011 15:48:56
Petře, taky k tomu pár poznámek přidám...
Pokud jde o obaly alb, fajn, Óin se nabídl, že Ti je tam přidá, když to pro Tebe je takový problém. Co se týče uvedení názvů skladeb (případně jejich stopáže) a sestavy, která dané album nahrála, to už jistě zvládneš sám. A chci Tě vyvést z omylu – pro nikoho to není jednodušší a Tvá představa, že to někdo „zvládá levou zadní” je velice zkreslená. Každý to totiž musí na té klávesnici naťukat, upravit, vložit; a když máš čas a sílu na sáhodlouhé recenze (mnohdy opravdu tak dlouhé, že já osobně „nemám sílu” je číst), pak Ti jistě zbyde i trocha na doplnění základních informací o albech (tj. už zmíněný tracklist a obsazení). Jinak nemá smysl sem takové „polotovary” umísťovat.

Omlouvám se, pokud jsem to napsal „moc tvrdě”, ale tak to opravdu je (a mělo by být). Nic osobního v tom rozhodně nehledej. Buď zdráv! ;-)

PaloM @ 04.11.2011 16:27:01
Cossack to presne opísal, taká je tu realita.
V žiadnom prípade neide o osobné výčitky. Proste sme tu vybudovali určitú štandardnú úroveň a veľmi zle sa znáša, ak tú úroveň niekto nedodržiava. A to platí všeobecne, že nesplnením aspoň tých základných požiadaviek pri vkladaní nových profilov a diskografií sa veľmi znižuje hodnota akokoľvek kvalitnej recenzie.

Petr Gratias @ 04.11.2011 16:39:19
Jak se nejlíp vyjádřit k Vašim připomínkám, abychom si rozuměli.... zkusím to.
a) zadám novou skupinu
b) přiblížím její profil
c) napíšu název alba a rok vydání
d) napíšu seznam skladeb
e) napíšu muzikantská obsazení
f) napíšu recenzi včetně hodnocení.

Poprosím Někoho z Vás, aby dodal obrázek recenzovaného alba. That is all.
Souhlasíte?

Pokud by Vám to nevyhovovalo a bylo třeba, abych u každé nové kapely a interpreta dodal ještě další alba - nebudu obtěžovat a raději budu psát recenze tam, kde už je všechno zadáno.
Na víc bohužel nemám čas. Živí mě psaní a korektury a je to dost náročné.... s tím nechci obtěžovat.
Každý děláme něco, co je více či méně náročné....
Doufám, pánové, že jste mě pochopili.
Všechno v dobrém, ahoj Petr.

PaloM @ 04.11.2011 16:43:10
Petr: nech sa k tomu vyjadrí admin Poki.

merhaut @ 04.11.2011 16:56:08
Nemožnost recenzovat alba interpretů bez profilu je jedna ze systémových vad Progboardu. Nestihnul jsem ji odstranit:-)

Petr Gratias @ 05.11.2011 08:19:52
Ahoj Jardo.....
co se mě týče, tak já, v případě každé nové skupiny nebo interpreta dodávám vždycky nový profil. Tohle považuji za samozřejmost... dokonce jsem několikrát upozornil Pokiho, kde profil chyběl anebo jsem sám profil napsal a odeslal....
Mně osobně se jedná o to, že nemohu zajišťovat obrazový doprovod (obrázek alba) na levé liště
a u každého nového interpreta a kapely automaticky dodávat obrazky všech dalších alb jeho diskografie a s tím souvisejících obsazení a tracklistů... to je to oč tu běží.
S profily jsem nikdy neměl problém.
Znovu zdůrazňuji, že nechci dělat komplikace nikomu, ale tohle už prostě v rámci mé další práce nezvládám - je to technická záležitost a snažím se to obšírně dovysvětlit.
Zdravím a přeji všechno dobré.
Ahoj Petr

hejkal @ 05.11.2011 08:45:19
Peter - hold, záleží na tom, ako veľmi ťa miestni považujú za prínos. Dopĺňanie albumov je o vôli a ochote. Jeden človek to nezvládne (vďaka patrí Óinovi), viacerí by mohli, ale smrdí to robotou a určite v tom sú aj personálne sympatie, ktoré, ako nás život učí, sú tým hlavným. A k pisateľom, ktorí majú vyhranený názor a neváhajú ho prezentovasť, sa väčšinou nájde viac nesympatizantov ako sympatizantov. A že nemáš rád metal, to sa neodpúšťa. :) Ja by som sa na to podujal, keď mi zvýši trocha času (fčuleky ho mám akosi primálo), ale chcelo by to mať aspoň nejaký zoznam skupín, ktoré pridávaš, pretože nemôžem stále sledovať, čo je nové a stráca sa to v záplave iných prírastkov na progboarde.

Petr Gratias @ 05.11.2011 10:02:16
Zdravím, Hejkale...
tohle je opravdu vstřícný kamarádský přístup.
Děkuji Ti a vážím si toho.
Znovu zdůrazňuji, že nechci přidělávat nikomu práci navíc a asi to bude tím, že si nedokážu představit kolik je s podobnou prací spojeno námahy a vynaloženého času.
Pokud by snad mělo moje obtěžování získat nějaký megaproblém pro celou progboardistickou obec, tak jsou dvě možnosti:
a) budu psát pouze recenze na již zavedené tituly, které jsem doposud nenapsal
b) přestanu psát na Progboard úplně a nebudu už nikoho zatěžkávat svými prosbami o spolupráci.
Abych to správně vyložil - tohle neznamená, že jsem se urazil, naštval...., ale prostě z téhle záležitosti prostě tiše odejdu, jako jsem do ní přišel.
Recenze na Progboard píšu rád a pokud dokonce někomu objevím nějaký neznámý hudební projekt, nebo vyvolám nějaké vibrace a emoce, tak mě to těší, ale nemělo by cenu, aby si někdo z Progboardistů říkal:
"Už zase ten Gratias opruzuje a musím za něho makat a ještě navíc číst ty jeho dlouhé bláboly..."
Já jsem se snažil celý můj přístup vysvětlit proč, zač a nač tak jak to cítím...
Když jsem působil na rockovém formátu Rádia Hey 96,8 FM, tak se stávalo, že občas někdo zavolal anebo napsal, že jsem někomu předtavil zajímavou hudbu, kterou neznal anebo hudbu, kterou dávno zapomněl pojmenovat a znovu jsem mu ji objevil.... kvůli takovým věcem má smysl dělat tuhle práci. V jistém slova smyslu i tohle jsem vnímal v podobných dimenzích na Progboardu. Myslím, že jsem uvedl už pár kapel a desek, které by se zde nikdy jinak neobjevily a zapadly by do víru historie a zapomnění.
Myslím, že základ svého sdělení jsem už vyjevil a nechci dále obtěžovat nějakými výklady, které možná někomu přijdu zcela zbytečné.
Zdravím a děkuji!
V každém případě

Cossack @ 05.11.2011 10:16:25
Nejen pro hejkala:
Pokud jde o doplňování chybějících alb, nemyslím, že by to byl zas až tak zásadní problém...
Co na tom vadí mně, je pouze (zanedbatelná) „kosmetická” vada, konkrétně, že každý ty tracklisty píše trochu jinak, takže pak je to značně nejednotné (někde jsou i autoři a časy, jinde pouze názvy skladeb, někde je nula před jednocifernými čísly, jinde ne apod.); ale to je opravdu celkem drobnost. :-)
Hlavní problém je určitě v té „robote” (jak zmiňuje hejkal), za sebe bych dodal, že taky v oblibě daného interpreta; častokrát jsem přidával a doplňoval chybějící alba u skupin, které mám rád, určitě bych si tu práci nedal s interprety, které moc nemusím či vůbec neposlouchám. To je myslím pochopitelné.
Ovšem rozhodně nesouhlasím s hejkalovou spekulací o osobních antipatiích nebo „neodpustitelnosti” toho, že někdo, tady konkrétně Petr Gratias, nemá rád (nebo přesněji přímo nesnáší) metal! To je, milý hejkale, pěkná PITOMOST...
(Já se s Petrem shodnu ve spoustě názorů, např. na naše artrockové kapely; těžko se s ním mohu shodnout ve všem, stejně jako s kýmkoliv jiným, nevidím ale nejmenší důvod, proč bych ho kvůli tomu měl jakkoliv nesnášet, nebo něco podobného.)
Podle mě je tato Tvá poznámka zbytečným „přiléváním oleje do ohně”.

Na závěr jen smekám před dříčem Óinem, který už za svou mravenčí práci musí mít minimálně svatozář!

PaloM @ 05.11.2011 10:20:40
Cossack: súhlasím, tvoj názor mi je blízky.

Cossack @ 05.11.2011 10:32:35
Ahoj Petře,
naše reakce se míjely, tak jen doplním něco k té Tvé... Nemyslím si, že by mohla někoho „obtěžovat” přidaná recenze na album, ať už bude libovolně dlouhá a napsaná kýmkoliv. Kdo nechce, nemusí ji číst!
Pokud jde o interpreta a album, o něž se zajímám, přelouskám klidně několik stran textu; je-li to někdo mimo můj (myslím vcelku široký) záběr, nevěnuji pozornost ani třem řádkům. ;-)
Jinak jsem svůj názor už vyjádřil, takže Tvůj návrh přidávat recenze k albům či interpretům, kteří tu již jsou, je asi nejrozumnější. Ale to píši za sebe, jako řadového návštěvníka Progboardu, co tu a tam přidá řádku...
Jak zmínil Jaromír, možnost recenzovat alba interpretů bez profilu na Progboardu není (zda je to dobře anebo ne, to je věc názoru).

P. S. Od B. B. Kinga mám rád pár věcí, další plánuji poslechnout, ale celou diskografii ani neznám - dávat ji sem by mě asi „zabilo”... :-)

hejkal @ 05.11.2011 11:00:11
Cossack - hej, prilial som oleja do ohňa, hoci v momente písania som to bral ako vtip. Obliatym sa ospravedlňujem. Pravda, tiež radšej dodávam diskografiu niekoho, o kom mám šajn. Rozdielny formát, s tým asi ťažko niečo zmôžeme globálne, bývali tu aj takí admini, čo to zjednocovali, ale už ich niet a noví regruti v nedohľadne...



Detail hodnocení alba (hodnoceno x)
5 hvězdiček - hodnoceno 0x
4 hvězdičky - hodnoceno 1x
Petr Gratias
3 hvězdičky - hodnoceno 0x
2 hvězdičky - hodnoceno 0x
1 hvězdička - hodnoceno 0x
0 hvězdiček - hodnoceno 0x




Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0499 s.