Metallica - Kill 'Em All (1983)
01. Hit the Lights [Hetfield/Ulrich] (4:17)
02. The Four Horsemen (7:13)
03. Motorbreath [Hetfield/Ulrich] (3:08)
04. Jump in the Fire (4:41)
05. (Anesthesia) Pulling Teeth [Burton] (4:14)
06. Whiplash [Hetfield/Ulrich] (4:09)
07. Phantom Lord (5:01)
08. No Remorse [Hetfield/Ulrich] (6:26)
09. Seek & Destroy [Hetfield/Ulrich] (6:55)
10. Metal Militia (5:11)
All songs written by James Hetfield, Lars Ulrich and Dave Mustaine, except where noted.
Obsazení:
Kirk Hammett - lead guitar
James Hetfield - rhythm guitar, lead vocals
Cliff Burton - bass guitar, backing vocals
Lars Ulrich - drums
Onehdá ke mě na burze přišel človíček (r.84?)a povídá jestli znám Metallicu.Byla to neznámá kapela,ale koupil jsem.Sakra to byl kup!Tehdy Iron Maiden,Saxon,Judas Priest ap.kapely co "jeli",říkám si a mažu domů.Mlasknu to na gramec-A TO jsem ještě neslyšel!Nasazení jako kráva,fofr,melodie,nasranost a to tehdy u muzikantů mladších než já.TOHLE je jedna z NEJ placek co mám rád.Dvojka je taky prima ale není to vono,a jak ubírali plyn,tak se mi vzdalovali víc a víc.Nebudu popisovat jednotlivé skladby,páč to jede jako celek ale nejradši mám Whiplash a Metal Militia.Kupodivu se ten človíček ke mě přihlásil když vydali Helloween "Jericho" a čuměl jsem znova...Nicméně je to PECKA!
reagovat
gunslinger @ 25.01.2012 04:30:25
metál nemám veľmi rád , ale toto môžem... skladby ako Hit the Lights alebo No Remorse sa už neopakovali
Peterth @ 31.01.2012 09:09:14
to musel bejt šok :D já tedy naopak nejraději dvojku, možná i proto, že je to prvé album co jsem od nich slyšel...
ad. Helloween debut - to je shodou okolností jediné album od nich které poslouchám, poté už mi to přijde také, no neslané... :D (snad se nikdo neurazí)
dalibor66 @ 06.02.2012 20:26:10
Zajímavé, jsem tak nějak proti všem,ale tento styl hudebního vyjádření mi byl nepříjemný v době vydání, to mi bylo 17 a je celkem logické,že se na tom příliš nic nezměnilo.Myslím, že hudební vrchol Metallicy je Black album, Load a Reload. Chci zdůraznit hudební, ne thrash metalový a to je myslím mnohem víc.
Roku 1983 přišla doslova zakladatelská nahrávka stylu - thrashe - který si liboval v kultuře odpadu, provokativních tématech a to vše bylo obvykle spojené s velkou rychlostí skladeb a hráčskou virtuozitou. V podobě Kill Em All byl styl doslova definován. Je třeba říci, že podobnou funkci sehráli tehdy i méně známí EXODUS. Muzikanti tvořili na základech feelingu klasického heavy metalu naroubovaném na agresivní punkové cítěnía punku skladby hrané s děsivou rychlostí, tvrdostí a intenzitou a přitom technicky vyspěle. Cílem našich mladíků bylo hrát rychleji a tvrději než ostatní, doslova "tak aby to znělo jako heavy metal puštěný místo 33 otáček rychleji na 45". Celá deska má doslova punc něčeho nového a nečekaného. Velkou inspirační roli pro tehdejší nováčky na scéně sehrála jistě smečka jménem Venom a nesmíme zapomenout ani inspiraci britskou NWOBHM (např. Diamond Head). Výsledek nahrávání tak doslova otevřel pověstnou Pandořinu skříňku...
Některé ze skladeb desky spatřily světlo světa již na kompilaci Metal Massacre a na demu No life Till Leather. Tyto protoverze pozdějších fláků zněly mnohdy neurvaleji než na desce. Zpočátku velký skladatelský přínos pro kapelu znamenal později kvůli drogám a chlastu vyhozený Dave Mustaine, nahrazený rychloprstým kytaristou Exodus Kirkem Hamettem, který však ke skládání nepřispíval nijak závratně. Zpočátku tedy kapelu táhlo skladatelské trio Hetfield/Burton/Ulrich. Na druhou stranu vznikly dvě výtečné kapely. Dalo by se i říci, že Mustaineův typický rukopis je v počátcích kapely hodně znatelný.
Celé desce dominuje ostrá a temná barva dvojice riffujících kytar s Ulrichovými intenzivními bicími, které pravda teprve hledaly propracovanost pozdějších desek. Brutální rychlé riffy (někde jsem doslova slyšel přirovnání k motorům F1) jsou doslova prošpikovány kořením Hammetových kytarových sol, která se doslova zabodávají do uší. Hetfieldův zpěv je oproti pozdějším albům ještě poměrně syrový a nevyrovnaný a působí spíše pubertálním dojmem (jak by taky ne, když jim nebylo ani 20). Pro mě toho času byla ta deska na poslech poměrně složitá, neboť jako prvou jsem slyšel "Ride the lightning" s její uhlazenou produkcí a tak to byl v podstatě pro mě krok zpět. Kill Em All bylo ostatně jistě (resp. mohlo se zdát) po propracované muzice např. takových Deep Purple poměrně jednoduché a primitivní. Ovšem ta intenzita a negativní atmosféra a mladický zápal si posluchače nakonec získá... Tedy již ovšem k hudbě samotné, jen si dovolím poznámku, porovnejte si debutová alba velké čtyřky a zjistíte, že zní v podstatě velmi podobně (i když debuty SLAYER, MEGADETH a ANTHRAX přišly o něco později). I tak si každá z těch kapel našla "svůj zvuk"...
S HIT THE LIGHTS přichází dvojkopákový úvod, který je doslova spalující (poslechněte si Agressive Perfector od Slayer :D ). Zpunkovaná jízda se žene neurvale vpřed. Zpomalená mezihra je opět následována zběsilým sólem Tato skladba se objevila již na zmiňované kompilaci Metal Massacre. THE FOUR HORSEMEN je již původně Mustaineova věc poněkud jiných kvalit, propracovanější a s komplikovanější strukturou a melodičtějšími vyhrávkami... Později se objevila na prvém albu Megadeth pod názvem Mechanix. Pod názvem "MECHANICS" byla píseň ovšem zastoupena již na demu - na finálním LP dostal však tento "polotovar" značně jinou podobu. Textově je píseň inspirovaná příběhem 4 apokalyptických jezdců: "The Horsemen are drawing nearer, On the leather steeds they ride, They have come to take your life"... MOTORBREATH je opět o něco punkověji založená a hudební strukturou ji můžeme odkazovat k Lemmyho smečce. JUMP IN THE FIRE jde lehce mimo celkovou koncepci alba, je to spíše nedoceněná píseň, ovšem její výrazný šlapavý riff je vyjímečný. Později vyšla na EP. V případě ANESTHESIA (PULLING TEETH) jde v podstatě o Burtonovo basové sólo. Jen málokterá kapela si mohla dovolit něco podobného zařadit na studiovou desku. Při živém vystoupení býval Cliff doslova v tranzu a vzduchém létala jeho "vlasová vrtule" :D Zhruba v polovině skladby počnou doprovázet Larsovy bicí a může se zdát, že je to spíše předehra k následující značně brutální písni WHIPLASH. Ta svou zničující rychlostí doslova nastolila budoucí rychlostní standarty thrashe. Druhá strana LP je naopak očividně propracovanější. Načíná ji náladovka v podobě PHANTOM LORD s pomalou střední částí, která je dodnes kopírována. Tato skladba již připomíná to, co později kapelu proslavilo. Následuje protiválečná NO REMORSE ("No remorse No repent, We don't care what it meant, Another day Another death, Another sorrow Another breath, No remorse No repent, We don't care what it meant, Another day Another death, Another sorrow Another breath"). Je třeba podotknout, že války a válečné dění vždy patřily do textových kánonů metalových kapel... Následuje asi jediný výraznější "hit" alba v podobě mocné SEEK AND DESTROY, jejíž riff má sílu Čingischánových hord. Závěr desky je obstarán rychlovkou METAL MILITIA. Dominuje zničující tempo, kde není nouze o bzučící riffy a proplétající se sóla. Po padesáti minutách doslova posluchač nemůže uvěřit, co slyšel a desku si pouští znovu :D
Celkově jde v dobovém kontextu o zcela vyjímečnou desku, která zapříčinila inspiraci mnoha dalším kapelám a daleko extrémnějším stylům. Například po textové stránce je sice značně nevyrovnaná, ale to lze spíše přičíst na vrub věku. Proto se vždy pousměji nad těmi, kteří od nich znají pouze "Nothing Else Matters" a mají je za kapelu, která skládá balady...
reagovat
Nie Master of Puppets.
Nie Ride The Lightning.
Dokonca ani Justice.
Áno, je to práve KILL ´EM ALL, debut Metallicy z roku 1983, ktorý je naozajstným heavy metalovým miľníkom. Už úvodná "Hit The Lights" začína naozaj dravo, a ďalej už Ulrich a gitary Hammetta a Hetfielda spolu s basou Burtona tvoria až speed-metalový rytmus. Prichádza záverečné sólo Hammetta, a po ňom si nestihneme ani vydýchnuť a-..."The Four Horsemen", pôvodne Mustainova "Mechanix" je druhá, zase rýchla pieseň z Hammettovým pomalším stredom, ktorá nechýba skoro na žiadnych koncertoch Metallicy. "Motorbreath". Tretia heavy metalová pieseň s Ulrichovým bleskovým rytmusom zase navodzuje pocit "live in the fast line", ako sa aj v tejto piesni spieva. Ďalšie dve "Jump In the Fire" a "Anesthesia Pulling Teeth" patria do zlatého, aj keď mnohými "vernými" fanúšikmi
nepoznaného fondu Metallicy. V prvej sa predstaví Metallica ako kapela, a v druhej, vďaka basovému sólu, ktoré do roku 1986, kedy zahynul, patrila do repertoáru, sólový hráč na basu Cliff Burton. Potom prichádza posledná pieseň prvej strany "Whiplash", ktorá je viacmenej trashová ako heavy. Veľmi pekne znela v "Live Shit". Druhú stranu otvárajú nemenej lepšie "Phantom Lord" a "No Remorse", ktoré tiež Metallica s obľubou zahrala celé, alebo ich zahrnula do svojho "Kill/Ride Medley". Potom však už prichádza prvý vrchol albumu "Seek And Destroy", čo je bezpochyby vypalovák a hviezda albumu a koncertov. Kto nepozná "Seek", nepozná Metallicu. No a koniec albumu patrí tiež trashovej "Metal Militia", ktorá je druhý vrchol albumu. Album uzatvára pochod vojakov.
Môj názor je, že toto, zdvôrazňujem TOTO je METALLICA s veľkým M. Za päť (keby bolo šesť dám) hviezd.
METAL UP YOUR FUCKING ASS!!!!
reagovat
Mirek Kostlivý @ 23.07.2010 21:38:59
A co nám chtěl básník tím závěrečným
"METAL UP YOUR FUCKING ASS!!!!"
blábolem říct? Chudák Metallica, takové recenze si opravdu nezaslouží ...
Cossack @ 24.07.2010 10:07:39
Mirek Kostlivý:
Možná to nevíš, ale to byl původní název debutu „Metaliky”, který neschválila vydávající firma - tedy bez toho FUCKING... Na obalu byla záchodová mísa a z ní trčící ruka s „vystřelovákem” (nožem) - ten taky cenzura nepustila... Nebožtík Cliff na to reagoval slovy „Ku...va, zabít je všechny!”, no a nový název alba byl na světě... ;-)
Je ale fakt, že moonyho „výkřik” bez uvedení souvislostí působí poněkud zvláštně...
Cossack @ 24.07.2010 10:12:47
moonySK:
Já mám "Kill’em All" taky hodně rád, ale na následující dva počiny ("Lightning" a "Master") podle mě nemá... K vrcholu ještě krůček chybí (byť ne nijak velký)...
moonySK @ 24.07.2010 18:34:20
Cossack: Okey, beriem, ja skôr inklinujem k tej prvej Metallice.
Mirek Kostlivý: Veľmi pekne ďakujem za oslovenie básnik, nečakal som ho. A aby bolo jasné, Metal Up Your Fucking Ass je odpoveď Jamesa Hetfielda, z interwiew s nejakým dánskym reportérom z roku 1983, keď sa ho spýtal, čo vy dodal k albumu. A keď to považuješ za blábol, nech sa páči. Prajem pekný deň!
Cossack @ 24.07.2010 18:50:13
moonySK: Taky to beru... Každému se líbí (víc) něco jiného... ;-)
Ale pokud jde o slova "Metal Up...", to se trochu pleteš (viz kousek výš)...
Filozof @ 26.07.2010 06:55:03
Moony
Docela souhlasím. Z metalu mám a poslouchám jen pár skladeb, ale některé tyto jsou mezi nimi. Whiplash a podobné - to je správné tempo pro metal.
Cossack @ 26.07.2010 22:20:59
Filozof: To jsem netušil, že pro jednotlivé styly existují nějaká „správná tempa”... (Zajímalo by mě ještě třeba „správné tempo” pro art rock...) :-P
PaloM @ 27.07.2010 07:15:02
Výborný debut hudobnej legendy nemôže chýbať v žiadnej kvalitnej metalovej diskotéke. A kašlite na slovíčkarenie. Zaplaťte domovú poistku proti živelným pohromám a vytočte hlasitosť na plné gule !
Filozof @ 27.07.2010 09:07:45
Cossack - u mne pro metal zjevně ano. Kromě pár kousků, které jsou rychlé, mne neskutečně nudí.
Metalový fanoušek jistě miluje metal jakéhokoliv tempa.
Cossack @ 27.07.2010 09:55:16
Filosof: Bylo mi jasné, jak to myslíš, ale ta slůvka „pro mě” tam prostě chyběla... (Někdo by to mohl špatně pochopit a pak myslet, že metal musí být „jen kvapík”, a tak to není...) ;-)
Nápis Metallica prvýkrát na obale metalového albumu. Priam dokonalá symbióza. Kill´ em All pre mňa predstavoval jeden z prvých metalových albumov, ktoré som počul(No.1 je Black Album) a taktiež lásku na prvý pohľad. Ako cca 7,8 ročný som vtedy nevedel poriadne písať a čítať, ale tóny tohto punk/thrashového míľnika mi boli dôverne známe. Ani dnes prakticky nedám na tento album dopustiť a radím ho k najkvalitnejším a kompozične k najlepším debutom všetkých čias v metalovej hudbe. Dvojičky Hetfield/Ulrich do toho režú hlava nehlava, Burton pridáva svoj nezameniteľný prejav a novic Hammett nesmelo vystrkuje svoje rožky.
Prakticky každá skladba má čo ponúknuť, či už sa jedna o thrash metalové uragány Metal Militia, Whiplash, či Motorbreath či prepracovanejšie hymny The Four Horsemen(!!!) a Seek and Destroy. Punkovú tvár vtedajšej Metalliky určite prezentujú úderne Hit The Lights či Phantom Lord.
Kill´em All je symbolom doby. Hoci som sa narodil niekoľko rokov po jeho uvedení na trh, nádherne na mňa vplýva jeho archaičnosť, neučesanosť a zlom v ponímaní metalovej hudby. Nastala doba thrash metalu.
reagovat
Apache @ 15.05.2009 16:36:13
Archaičnosť???
Demonic @ 16.05.2009 21:38:02
Ano?
Maeror @ 05.07.2009 20:39:12
To slovo archaičnost mi tam nesedí. V čem je to konkrétně archaické?
Demonic @ 15.07.2009 22:53:17
Tak určite vo zvuku a po kompozičnej stranke :) A ked to porovnam s neskoršim Ride The Lightning, tak je to zretelne poznat :)
Apache @ 16.07.2009 06:38:05
Ono tam jde o nějakou kompoziční stránku? A já si vždycky myslel, že tam jde o nářez.
Maeror @ 29.07.2009 07:13:33
Zvuk není archaický ale odpovídající té době. Když si poslechneš i jiné thrash metalové kapely v té době tak nemají moc hutný zvuk (Slayer, Kreator např.). Co se týká kompoziční stránky tak tam není archaického, je to opět thrash mírně říznutý punkem odpovídající době. Archaické ne, ale nadčasové a stylotvorné to je.
SoleSurvivor @ 16.08.2009 04:24:59
Právě protože odpovídá době, která je kurevsky hodně vzdálená, tak to z toho zvuku činí v podstatě archaickou (starou ale zachovalou) záležitost. Dneska už nikdo takovej hrubej zvuk asi mít nebude :)
PaloM @ 16.08.2009 07:29:06
Slovo "archaický" sa prevažne používa v negatívnom zmysle, teda nie "starý" ale "zastaralý", čiže nevhodný do novšej doby. Ako môže niekto o štýlotvornej platni napísať, že je archaická ? Potom sú archaické aj Sgt.Pepper, Shades of D.Purple či Led Zeppelin I.
Keby bol zvuk na úrovni nahrávacej technológie 50. rokov, na vynikajúcom obsahu to nič nezmení.
boffors @ 02.05.2010 15:58:59
V r.1983 se z dovolenky vrátil jeden maník z Prahy
a na kazetě měl nahranou Kill´em All a když mě to pustil tak sem říkal to je bomba!
Do té doby sem poslouchal IM,JP nebo třeba Saxon
ale od té doby sem začal shánět vše od Metalliky.
Ale že by to bylo archaický ani náhodou!
griwco @ 23.08.2014 15:42:22
...pre mňa jednoznačne za plný počet, absolútny pionieri štýlu aj doby ...áno je to rýchle,surové a špinavé ale preplnené prvotriednými riffmi a melódiami, prepracovanými sólami za ktorými šlape lokomotíva menom Ulrich
- hodnoceno 11x
- hodnoceno 3x
- hodnoceno 1x
- hodnoceno 0x