Kaipa - In The Wake Of Evolution (2010)

Tracklist:
1. In The Wake Of Evolution (10:57)
2. In The Heart Of Her Own Magic Field (5:12)
3. Electric Power Water Notes (17:51)
4. Folkia's First Decision (2:33)
5. The Words Are Like Leaves (5:36)
6. Arcs Of Sound (8:22)
7. Smoke From A Secret Source (9:24)
8. The Seven Oceans Of Our Mind (10:09)

Total Time 70:05



Obsazení:

- Patrik Lundström / voice
- Hans Lundin / keyboards and vocals
- Jonas Reingold / basses
- Morgan Ågren / drums
- Per Nilsson / electric and acoustic guitars
- Aleena Gibson / vocals

Guest Musicians:
- Fredrik Lindqvist / recorders
- Elin Rubinsztein / violin

 
11.09.2019 horyna | #
5 stars

Podobně příjemné vibrace jaké ve mně vyvolalo album Notes From the Past, jsem zažil i s deskou In the Wake of Evolution. Sice jsem ještě neslyšel předchozí nahrávku Angling Feelings – první s novým mužem na kytaře Per Nilssonem, ale deska recenzovaná na mne působí, jako by se jejím prostřednictvím švédská Kaipa znovu probudila k životu, a podobně jako na Notes ze sebe toužila vymáčknout to nejlepší možné.

Nejen že mi Roine Stolt u souboru vůbec nechybí, Per ho nahradil víc než bravurně, ale zdá se mi, že bez jeho podílu a identifikovatelně typické hry, mohl soubor daleko víc roztáhnout křídla a vyzkoušet si i postupy dříve neslýchané. Najednou má Kaipa větší spád, čerpá více ze severského folku, melodie jsou jiné a zní nově a neokoukaně. Z desky cítím větší hravost i chuť pokořit další mety. Vokál Aleeny Gibson krapet zdrsnil, zní zemitěji a ještě vyzývavěji než na minulých deskách. Hans Lundin sype z rukávu další soustavné porce zajímavých nápadů a s Perem se skvěle doplňují. Mám pocit, že i hlas Patrika Lundströma prochází vývojovou fází a dnes si ve svém výrazu dovolí zajít daleko dál, než před pár lety. Velice kvituji vstupy a hru na zobcovou flétnu, která do tvorby Kaipa výborně zapadla, stejně jako chladivé party houslového doprovodu.

Z jednotlivých skladeb musím upozornit na hitovou náladovku In the Heart of Her Own Magic Field (takový nenápadný lamač srdcí s nedostižnou Aleenou Gibson). Nejdelší, sedmnáctiminutový kus Electric Power Water Notes, ve kterém to bravurními nápady a keltskou atmosférou doslova praská. Dynamickou pocitovku The Words Are Like Leaves, Flower-Kingovského jha totálně zbavenou Arcs of Sound, nebo severským folklórem dosti šmrncnutou The Seven Oceans of Our Mind.

Kaipa se s odchodem Roine Stolta převlékla do nového a ještě slušivějšího kabátce, který jí sedne jako ulitý a posluchač má (alespoň na této nahrávce) jistější pocit, že neposlouchá x tou variaci (i když nesmírně povedenou) na bratry Flower Kings. Za sebe volám hurá.
reagovat

steve @ 11.09.2019 11:33:31
Vystupování Roine Stolta spolu s Kaipou začalo postupně docela zadrhávat. Roine už nepřinášel tak čerstvé nápady jako dřív, proto ho Hans Lundin vyměnil. V médiích to samozřejmě proběhlo jako přátelské vyrovnání, ale četl jsem Hansovo vyjádření nad Stoltovou postupnou stagnací.
Per Nilsson byl čerstvá mladá posila, jenže to už dnes taky neplatí. Kaipa je skladatelsky vyčerpaná.

PaloM @ 11.09.2019 18:02:17
Marek, palec hore. Vďaka

Jarda P @ 12.09.2019 05:01:44
Toto je moje poslední deska od Kaipy, pak už mi to zní všechno stejně. Za mě: čím méně toho ženského zpěvu, tím lépe.

horyna @ 12.09.2019 06:55:54
Tak to mně se hlas bábrdle Aleeny Gibson zamlouvá hodně.

06.08.2010 Brano | #
3 stars

Nová Kaipa začína veľmi nádejne veselou kompozíciou In the wake of evolution.Keď tvrdím,že veselou, tak mám na mysli úprimnú,nefalšovanú a číru veselosť a radosť, nie gýčové silené ujúchanie. Z tejto skladby sála pozitívna energia, ktorá je veľmi nákazlivá.Za mikrofónom sa striedajú Aleena Gibson aj Patrik Lundstrom. Nejedná sa však o duet v klasickom slova zmysle. Nasledujúca skladbička je tiež úchvatná a ja plný očakávania a dobre naladený čakám, čo bude ďalej. Avšak krivka na grafe mojej sústredenosti začne pomaly,ale isto klesať každou ďaľšou skladbou. Myšlienky mi odbiehajú na pracovné a osobné záležitosti a začínam sa nudiť. Hudba plynie ďalej,ale iba tak povedľa mňa. Chýba mi tu totiž druhý pilier znovuzrodenej Kaipy-Roine Stolt. Jeho osobný prínos,charizma, aranžérske a kompozičné schopnosti, cit pre melódiu a tiež tie nádherné gitarové sóla. Možno je to tým,že som desiatky hodín strávil počúvaním jeho skupiny The Flower Kings,poctivo som sa brodil tými zložitými dlhominutážnymi kompozíciami a nasával plnými dúškami tú krásu. Hans Lundin ako autor ma jednoducho nedokáže naplno zaujať celých sedemdesiat minút! Aleena a Patrik spievajú opäť skvostne,ale to už nestačí! Album hodnotím ako dobrý, nie však zásadný!
reagovat

PaloM @ 06.08.2010 09:39:10
Z reunionu v 21. storočí som prvý album počul In The Wake Of Evolution a to ma priviedlo k vyhľadaniu starších. Napriek nepriaznivým ohlasom, ja sa teším.

Ešte k dĺžke albumov. Nad 60 - 70 minút si CD obyčajne dávam na 2x, pri počúvaní doma pozornosť musí zákonite klesať, nech je to čokoľvek. Všeobecne, priamo na koncertoch je to iné.

Iná vec je, mnohé skupiny už pochopili, že 40 - 50 minút na CD je ideálna dĺžka. Dúfam, že minuli časy, že keď už máme formát CD, tak pod 70 minút neísť. Pamätám, ako ma kedysi takto vytočil Brian Adams - pol CD samá vata. A sranda je, že my fanúšikovia sme sa cítili spočiatku okradnutí, keď nahrávka na CD bola pod 40 minút :-)

Brano @ 06.08.2010 10:26:41
Palo,mňa po znovuvskriesení Kaipy zaujal najviac album Notes from the past.Tu mi vôbec nevadí tá plná minutáž -80 minút a nemám problém vypočuť si to celé v kuse,lebo je to pestré a nenudí to.Podobne je na tom aj Keyholder,ktorý je o niečo slabší ako Notes...Tiež to zmáknem celé vkuse,bez problémov.Mindrevolutions ma už neoslovil,je to slabý album ,tak trochu prepadák.A po odchode Stolta to už nie je ono,už to nemá tú silu a tú správnu chémiu.A s odkazmi na roky sedemdesiate a na velikánov tej doby ja osobne nemám žiadny problém.:-)

luk63 @ 06.08.2010 10:39:58
Brano, slyším to hooodně podobně, jako ty

Jarda P @ 14.05.2011 07:41:25
Ke Kaipě jsem se dostal díky pořadu Pavla Lněníčka na rádiu Hey a rychle se dal do shánění. První byla Notes From The Past, asi nejlepší jejich deska. Proto jsem měl před poslechen In The Wake... díky zdejší recenzi a recenzi Merhauta v Rock+ trochu obavy, ale marně. Pro mě vynikající deska, plná nápadů, nová kytarista Stolta zdatně nahradil. Plný počet bodů bych asi nedal, ale 4 určitě.

21.03.2010 PaloM | #
4 stars

Náhodné vypočutie tohoto albumu ma doslova prebralo z letargie a prinútilo vložiť ho na Progboard. Osmelím sa po dlhej dobe pridať i pár postrehov.
Skupina patrí medzi klasikov nielen švédskeho progresívneho rocku, čo som však "objavil" až minulý rok. Úvodná skladba In The Wake Of Evolution okamžite zaujme fantastickým art rockovým inštrumentálnym nástupom, pokračujúcim kontrastne kľudnou speváčkou Aleena Gibson, inštrumentálnou pasážou, po nej nastupuje spevák Patrik Lundström najskôr sólo, potom v duete - a mne prichádzajú zimomriavky, neklamný znak, že sa konečne v domácej diskografii čosi nové udialo. To ešte netuším, že začal sviatok hudby.
In The Heart Of Her Own Magic Field nápadne pripomína írsku baladu, ak je to ich vlastná melódia, klobúk dole.
Takmer 18-minútová Electric Power Water Notes nemá jediné hluché miesto, vzorová konštrukcia progresu, rockového napätia v spievaných častiach a inštrumentálnych plôch.
Folkia's First Decision je bohato aranžovaná inštrumentálka "akoby" ľudového tanca.
The Words Are Like Leaves a Arcs Of Sound sú pekné melodické rockové pesničky a zaujmú skvelými výkonmi oboch spevákov.
Smoke From A Secret Source je dosť založená na wakemanovsky aranžovaných klávesách, nestráca ani na okamih rešpekt lacnou imitáciou.
Záverečná 10-minútová The Seven Oceans Of Our Mind
je veľkolepým vyvrcholením úžasného albumu a môjho najväčšieho tohoročného prekvapenia.
Plný počet nedám len z opatrnosti a neznalosti ostanej novej tvorby výbornej skupiny Kaipa.

Ukážky:
In The Wake Of Evolution (Album Documentary) >> odkaz
In The Wake Of Evolution >> odkaz
In The Heart Of Her Own Magic Field >> odkaz
Smoke From A Secret Source >> odkaz
reagovat

PiKey @ 21.03.2010 14:13:33
Ukazky su pekne, zaujimavy tip! Po Keyholder ma dalsie albumy skor nudili, uvidime... apropo ma zarazilo studio v akom to nahravaju, konkretne ta akustika (hole steny, nizky strop) mi prisla udesna, ale mozno zvuk hand kamery klame.

martin69 @ 26.03.2010 09:36:07
PaloM : souhlasím s tebou ,i mně se tato deska velmi příjemně poslouchá .

Lothian @ 26.03.2010 16:04:49
Mi tam nějak hodně vadí ta zpěvačka.

merhaut @ 18.04.2010 15:11:33
Tak to vás pánové v příštím Rock+ moc nepotěším :-)

mikepis @ 06.08.2010 08:12:59
dak. za ukazky. potvrdilo sa mi opat, ze ked chcem pocut hudbu yes, tak si pustim yes, ked ELP tak si pustim ELP.

sak kto rad nosi handry od cinanov. lepsie si je zajst do znackoveho butiku :-)

PaloM @ 06.08.2010 08:28:50
To je zbytočné machrovanie, páchnuce malomeštiactvom.
Drvivá väčšina novoprogresívnych skupín sa inšpiruje, čerpá, či cituje 70. roky a napriek tomu sú veľmi populárni. Nie je to nič nové, také umelecké postupy robil napr. J.S.Bach.
Pri ďalšom počúvaní ti odporúčam dať si transplantovať uši neakého hudobného génia, aby si bol stále originálny :-)

yngwie3 @ 23.05.2011 09:49:57
Moje poďakovanie tu prítomným za upozornenie na Kaipu. Zatiaľ som si vypočul In The Wake Of Evolution a Angling Feelings, takže idem pospiatky k začiatkom. Jedným slovom, PARÁDA.

Mohyla @ 08.08.2011 16:03:56
PaloM: Celkomm sa mi páči, ako si dosku zhodnotil, pripájam sa.

PaloM @ 08.08.2011 18:02:32
Mohyla, ďakujem za postrehy, yngwie3 dodatočne ďakujem za reakciu - prehliadol som ťa v mori iných príspevkov.

luk63 @ 27.01.2012 17:09:36
Konečně jsem asi před měsícem CD koupil. Jsem okouzlen od prvního poslechu. Dnes si jej pouštím už asi pošesté a nadšení trvá...

Mohyla @ 27.01.2012 18:07:42
Luk63. Pre mňa bol tento album tiež veľmi príjemným prekvapením.



Detail hodnocení alba (hodnoceno x)
5 hvězdiček - hodnoceno 1x
horyna
4 hvězdičky - hodnoceno 4x
PaloM, Mohyla, kaktus, Petr59
3 hvězdičky - hodnoceno 1x
Brano
2 hvězdičky - hodnoceno 0x
1 hvězdička - hodnoceno 0x
0 hvězdiček - hodnoceno 0x




Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0632 s.