Bohemia - Zrnko písku (1978)

Tracklist:
strana A

1. Jan Kubík / Pavel Vrba
CHÓR MINULÝCH NOHOU V PRŮCHODU “PASÁŽ“ (7‘16‘‘)

2. Michal Pavlíček / Pavel Vrba
ZÁTIŠÍ PERONNÍCH LÍSTKŮ (6‘32‘‘)

3. Lešek Semelka / Pavel Vrba
SEN O SNU (5‘56‘‘)


strana B

4. Jan Kubík / Pavel Vrba
HORKÉ LETNÍ STMÍVÁNÍ (9‘14‘‘)

5. Jan Kubík / Pavel Vrba
MILENCI PŘED POLLOCKOVÝM OBRAZEM (7‘24‘‘)


(total time- 36‘22‘‘)



Obsazení:

LEŠEK SEMELKA - el. piano, sólový zpěv
JAN KUBÍK - tenorsaxofon, klarinet, flétna, zpěv
MICHAL PAVLÍČEK - el. kytara, akust. kytara
VLADIMÍR KULHÁNEK - baskytara
JAN HÁLA - syntezátor ARP
PAVEL TRNAVSKÝ - bicí
j.h. MICHAEL KOCÁB - el. piano, akust. piano, clavinet

 
15.08.2018 EasyRocker | #
5 stars

K pozitivistickému a hudebně vytříbenému teritoriu jazzrocku jsem přičichl až před 3-4 roky. Jedním z prvních domácích vzorků je tohle excelentní album. Je určitě škoda, že zůstalo jen u něj.

Údery akustického a elektrického piana přinášejí vynikající jazzrockový riff. Celá sestava se utrhne ze řetězu do ďábelského tempa a samozřejmě je tu Efekty protřelý hlas Leška Semelky. Jan Hála s ARP synťákem vytváří působivá neklidná zákoutí. Skvost domalovává Kubíkův tenorsaxofon. Krásný úvod. Zátiší peronních lístků uvozuje lehkonohý klavírní úvod a Semelkův strhující hlas pak dotváří komornější podobu fúze. V té samozřejmě kytara ustupuje, ale tady si Pavlíček vzal první sólo.

S až crimsonovskou náladou přichází balada Sen o snu. Vedle citlivé Pavlíčkovy akustiky a Semelkova hlasu je tu přesně a dynamicky pulzující Kulhánkova basa. Do nebeských sfér ale skladbu posouvá Kubíkova flétna. To ani nelze popsat slovy. Devítiminutový výbrus Horké letní stmívání nastupuje s dokonalou rytmikou Kulhánek/Trnavský, na kterou se nabalují kytarové a basové, a pak i Kubíkovy flétnové záseky. Dokonalé prolínání sekaných meziher a melodičtějších zákoutí. Ospalá nálada, opentlená i Kocábovým clavinetem.

Milenci před Pollockovým obrazem uzavírají klasickou albovou verzi (na bonusové je ještě šestice kratších věcí semelkovského střihu, nemajícících jinak s albem spojitost). Klavírní tóny vytvářejí s rytmickou sekcí úplné tónové orgie, do kterých se zapojí i Kubík. Přichází až vandergraafovský zlom do temnoty, v obou částech ovšem kraluje Semelka. Nakonec přichází instrumentální atak, který žene skladbu do konce. Pavlíček s Kubíkem se opět dotkli hvězd.

Stačí se kouknout výše na sestavu, která se na Zrnku písku podílela, a další slova jsou asi zbytečná - naše tehdejší úplná extratřída. Výsledkem je vrcholná vize léty hudebně protřelých matadorů, podtržená ještě Vrbovými kvalitními texty. Nemohu než plný počet. Nekopíruje zahraniční vzory, spíše rozvíjí jejich odkaz.
reagovat

Snake @ 16.08.2018 07:48:20
Před lety jsem "študoval" tuzemskou rockovou scénu sedmdesátých let a snažil se poslechnout - případně koupit - všechno, co v té době oficiálně vyšlo. Tak jsem přišel aj k Bohemii a líbí se mi. Písničky mají celkem jasnou strukturu, pěkně to bublá a pulsuje a hlavně - je to česky. Byť těm metaforickejm textům nerozumím ani za mák :)

Mám vydání s bonusy a za skladby "semelkovského sřihu" považuji jen první dvě a i ty se dají poslouchat. Nejraději mám ovšem inštrumentálky "U studánky", "Návštěva ve Zverexu" a "Bulgaria Expres". Ty poslední dvě jmenované, to je jízda jako kráva...

Viděl bych to někde mezi tři a čtyři, ale zatáhnu to směrem nahoru. Tahle pěkná reedice od Supraphonu si je zaslouží. Easy, dík za recku.

EasyRocker @ 16.08.2018 09:49:20
Snake: ahoj, díky za reakci. Jo, něketré ty bonusy se dají, ale hodně mi to připomíná ty Semelkovy bonusy na Světu hledačů od BE, kde to taky dost narušuje koncepci toho alba. A ještě ty texty - ano, musí se hodně bádat. Ale on to Vrba vstříc různým kulturním komisím jinak udělat nemohl... podobně Kainar a další.

Mohyla @ 16.08.2018 13:56:59
EasyRocker. Myslím, že je chybou hodnotiť bonusy takto:

"Jo, něketré ty bonusy se dají, ale hodně mi to připomíná ty Semelkovy bonusy na Světu hledačů od BE, kde to taky dost narušuje koncepci toho alba" .

Predsa nie sú súčasťou albumu, tak nemôžu narušovať jeho koncepciu, je to záležitosť vydavateľstva! Sú to "bonusy", nie je problém ich vynechať. Mal som šťastie, Bohemiu som zažil naživo v nebohom bratislavskom PKO!

nowhere_man @ 16.08.2018 14:17:10
Ja stále dúfam, že vyjde znova reedícia albumu, na ktorú zaradia aj tri skladby Bohemie, ktoré na tejto recenzovanej reedícii vynechali. Jedna z nich sa aspoň objavila na CD Československý jazzrock.

EasyRocker @ 16.08.2018 17:13:46
Taky bych tu reedici přivítal, ale i za tuhle má Supraphon plus, protože spoustu vykopávek prostě už od nich neuvidíme.

Pacman @ 16.08.2018 17:54:20
Komu chybí třeba skladba Kam jdou od Bohemie, může nakupovat i online (písnička za 15kč) na Supraphonline: >> odkaz

28.05.2013 Petr Gerneš | #
5 stars

Bohemia podle mne patří mezi největší jména v československé jazz-rockové historii. Tvořila ji opravdová elita českého bigbítu, za piano a za mikrofon usedl Lešek Semelka, proslulý hlavně spoluprací s Hladíkovým Modrým efektem, který podle mne v té době patřil mezi největší české rockové vokalisty vůbec (jeho zastřenému tenoru mohl v našich končinách konkurovat jenom Olda Veselý), baskytaru vzal do rukou Vladimír ,,Guma" Kulhánek, pamětník časů legendárních rhythm´n´bluesových vodvazů Donald a samozřejmě spoluautor dnes již klasického Kuřátka, na němž spolupracoval i další člen této nové, silné rockové jednotky, dechař Jan Kubík. Ale není tu přítomna jenom stará garda, do toho jazzového rachotu ještě bzučí na syntezátor ARP Jan Hála, zasvěceným známý z Mahagonu, do bubnů zarputile buší Pavel Trnavský a kytaru perfektně zvládá Michal Pavlíček. Ano, asi největší kytarista druhé české rockové generace, který se vlastně dostal do téhle sestavy náhodou (Kulhánek, Kubík a Semelka chtěli do kapely Jelínka, ale spletli si osoby), přes svoje mládí zásadní měrou přispěl k unikátnímu, vybroušenému zvuku téhle skupiny, který je slyšet na jejím jediném albu, na kterém ale ze sebe vydala naprosté maximum.
To je cítit hned v otvíráku téhle desky, v CHÓRU MINULÝCH NOHOU V PRŮCHODU ,,PASÁŽ". Závažné intro vás zarazí do křesla, ze kterého se vynoříte až po sedmi minutách absolutního, progresivního blaha. Tahle svižná skladba, to je opravdový jazz-rockový nářez, na kterém si každý artrockový gourmet řádně pochutná. To ovšem mohli tehdejší posluchači čekat, nebot´ tuhle píseň napsal Jan Kubík, už v té době živoucí legenda. Co mohlo určitě překvapit, byla skladba ZÁTIŠÍ PERONNÍCH LÍSTKŮ, něžná, tklivá, ale rychlá rocková skladba s perfektním Vrbovým textem, kterou napsalo v té době ještě bigbítové ucho, Michal Pavlíček. Na jeho věk (a vlastně na jakýkoliv) je to přímo nadprůměrná věc, perfektně vyvážená, vygradovaná skladba s perfektně vypointovaným sólem, ale hlavním plusem téhle skladby je asi Semelkův krásný vokál. Vždycky když slyším tuhle skladbu, cítím pocit lítosti z toho, že jej v osmdesátých letech Lešek zaprodal normalizačnímu popu. Totéž cítím, když slyším SEN O SNU, jemnou, pomalou, meditativní píseň, která patří asi k tomu nejlepšímu, co tato význačná osobnost české art-rockové hudby složila.
Pak se rozjede HORKÉ LETNÍ STMÍVÁNÍ, silná, atmosferická věc, plná pozoruhodných změn hudebních nálad a perfektně vyvážených sól. A desku uzavírá MILENCI PŘED POLLOCKOVÝM OBRAZEM, asi nejsilnější skladba na celém albu. Začíná temným intrem kláves hostujícího Kocába, na které navazují temné obrazy, jímž vévodí Semelkův vypjatý zpěv, zvýrazněný stereofonním efektem. Tato temnota, ve své podstatě až dráždivá, přejde náhle v klidnou pasáž, jíž dominuje preludování Pavlíčkovy akustické kytary, jež se s elegancí přemění ve svižnou jazzovou pasáž s výrazným rytmem, kde se Kubík dostatečně vyřádí, aby se černota ze začátku vrátila, aby tohle jedinečné hudební dobrodružství ukončila.
Myslím si, že po těchhle zhruba čtyřiceti minutách hudební rozkoše každý, kdo má uši, musí zvolat:,,Pět hvězdiček je sakramentsky málo!"
reagovat

luk63 @ 28.05.2013 12:30:47
Ahoj Petře. I v tvém případě tě chci poprosit, abys dělal odstavce, resp. vynechával jeden řádek. Jinak je dost namáhavé tvé dlouhé a zajímavé recenze číst a orientovat se v nich. Díky za všechny :-)

Petr Gerneš @ 28.05.2013 12:50:32
Není zač. Pokusím se udělat menší ústupek davu. :-)

tykeww @ 28.05.2013 13:01:17
Už jsem to sem asi psal, ale tohle album... Je prostě úžasné. A Vrbovy texty tomu nasazují korunu.

Petr Gerneš @ 28.05.2013 13:27:41
S tykwwí se asi shodnu ve všem.

06.01.2013 Azor | #
5 stars

Tohle album je mou srdeční záležitostí, je historicky prvním autorským elpíčkem Michala Pavlíčka, Pavla Vrby a jeho první spolupráce s pozdějším přítelem Leškem Semelkou (pominu-li album Nová Syntéza 2) Při čtení jeho básní se musely soudruhům pěkně protočit oči:-), že jim nezbývalo, než mávnout rukou, a doufat, že se tohohoto nízkého nákladu "nikdo nevšimne."
Myslím si, že se zdařil cíl na výbornou, a to vytvořit pokračování Kuřete v hodinkách, a to bez nadsázky po všech stránkách. Instrumentální pasáže skvěle střídají Leškův expresivní tenor, "nejen v té o tom expresivním malíři" :-)
Ano, je to jedno ze zlatavých zrnek písku české rockové hudby. Zaslouží si plný počet hodnocení. Vše podstatné už zde padlo.
reagovat

Azor @ 06.01.2013 19:37:27
Zapomněl jsem říci, že je mi líto, že nemohlo být trošičku delší...ale na tom nesejde

tykeww @ 06.01.2013 20:26:54
Mám to šťěstí, že mám doma originální elpíčko, a je to vážně pecka. Ani jedna skladba nevyčnívá ani nezaostává za ostatními. Díky za recenzi a za připomenutí - hned si to jdu pustit :-)

Azor @ 07.01.2013 13:22:05
Jsem sběratelem a milovníkem elpíček, tento kus jsem zakoupil v antíku za 60 Kč a ve vynikajícím stavu... A to se nejedná o nějak zrovna častý artikl...Čili jsem šťastný jako blecha...

PaloM @ 08.01.2013 12:40:13
Je to dobrý album, nikdy som ho však nevnímal ako pokračovanie Kuřete, je to iný hudobný žáner a v skladbách nie je až taká sila.

28.10.2011 kedul adnavs | #
4 stars

Tak tento ansámbl pro mne ve své době znamenal strašně moc.
Ve 2. polovině 70. let sice ještě komunistické ledy ani zdaleka tát nezačaly, nicméně situace na naši scéně začala být, oproti předchozí pětiletce, přece jen o poznání snesitelnější. Někteří hudebníci začali opouštět teplá místečka v doprovodných bandech, více, či méně úspěšných interpretů pop music a vrhali se do značně nejisté existenční situace, na poli rockovém.
Mezi těmito dobrodruhy byli i Jan Kubík a Vladimír Guma Kulhánek, dlouhá léta nerozluční parťáci, kteří to spolu táhli od Flamenga, přes kapelu Evy Pilarové, Kroky Františka Janečka a já nevím co ještě, až po Blues band Luboše Andršta.
Ale to už trochu předbíhám. V roce 1975 se tito dva protagonisté sešli s Leškem Semelkou a Josefem Kůstkou, z čerstvě rozpadlého Blue effectu, sestavu doplnili o vyníkajícího, dnes už téměř zapomenutého bubeníka Pavla Frištenského a nová kapela byla na světě. Zpočátku fungovali pod názvem Veteráni, ale záhy se přejmenovali na Bohemii. Chtěli navázat na „mišíkovské“ Flamengoa to se jim vcelku úspěšně podařilo.
V poměrně krátké době vznikl zcela nový, původní repertoár - hudbu psal Jan Kubík, o texty se postaral Boris Janíček, alias Eduard Pergner.
Krátce se v Bohemii mihnul ještě trumpetista Jindřich Parma.
Tehdy ještě vlasatý Lešek Semelka se v oné době nacházel na absolutním vrcholu svoji kariéry. V Bohemii ještě nepoužíval syntetyzátory - hrál jen na elektrické piano Korg, u kterého napůl seděl na vysoké, barové stoličce a obstarával vtipné, průvodní slovo. Doprovodné vokály mu zpívali Kubík s Kulhánkem.
Josef Kůstka kapelu opustil poměrně brzy - nedokázal odmítnout finančně lákavou nabídku do Neckářových Bacilů.
Nějakou dobu se pak na kytarovém postu alternativně střídali Luboš Andršt a Pavel Fořt, než se našla stálá náhrada v podobě slovenského Andreje Horvátha. Ten posléze odešel k Mariánu Vargovi, do kapely Collegium Musicum a jeho místo zaujal mladý, nadějný kytarista Michal Pavlíček, ze skupiny Expanze.
A právě v této sestavě, s novým bubeníkem Pavlem Trnavským (Frištenský posílil ETC) a s hostujícími klávesisty Janem Hálou a Michalem Kocábem, vzniklo album Zrnko písku, které bylo tehdy možné si v Pantonu zakoupit, nikoliv za obvyklých 44 Kčs, nýbrž jen za 36 Kčs.
Na tu desku jsem tehdy hrozně dlouho a netrpělivě čekal. Jejich muziku jsem měl naposlouchanou z četných koncertů a tak jsem byl hrozně zvědavý, jak to bude znít ze zvukové konzervy.
A první šok jsem zažil hned, když jsem si z obalu přečetl názvy skladeb. Ty názvy mi totiž vůbec nic neříkaly a to jsem měl repertoár Bohemie, dá se říct, v malíčku. Vysvětlení přišlo vzápětí. Ty skladby byly totiž přetextované, na což jsem si dlouho nemohl zvyknout. Tak například skladbu Horké letní stmívání jsem znal z koncertů pod názvem Svítání, Milence před Pollockovým obrazem zase jako Zoufalství a tak bych mohl pokračovat dál. Teprve až později jsem plně ocenil kvalitu nových Vrbových textů.
Nepříjemné je, že dlouho očekávaná reedice na CD, byla koncipována k příležitosti 70. narozenin výše zmíněného a nedávno zesnulého poety, takže obsahuje výhradně jeho texty.
Tím pádem zde mezi bonusy nenajdeme dvě velmi zásadní skladby, s texty Borise Janíčka - Kam jdou a Přístav žíznících. Tím byl tento vydavatelský počin poněkud znehodnocen.
Další reedice se se mi bohužel jeví jako velmi nepravděpodobná.
Singl Co mi brání a Vina Křídel je zde naopak tak trochu nadbytečný. Je sice pravda že vyšel pod hlavičkou Bohemie, ale spíš se jedná o sólový projekt Leška Semelky. S Bohemií to opravdu nemá mnoho společného.
EP King Kong a U studánky, pocházející z pantonské edice Mini jazz klub, nám představuje závěrečné období kapely, kdy Leška Semelku vystřídal Jan Hála. Bohemia se v té době přiklonila ještě více k jazzrocku, než kdykoliv před tím. Zajímavostí je, že zpěvu se místo Semelky ujali Jan Kubík a Guma Kulhánek - unisono.
A tím to vlastně celé skončilo.
Veliká škoda, že už se nic jiného nezachovalo, třeba nějaký živý koncert. Materiálu měli minimálně na 3 další alba.

reagovat

Cossack @ 29.10.2011 08:07:43
Tak to mně tahle banda ve své době (jako jedna z mála) unikla a dozvěděl jsem se o ní, až díky Progboardu. O to víc si ji teď vychutnávám...

K těm textům: Je pravda, že u mě z výše uvedených důvodů nějaké „rozčarování” změnou původních textů za nové nehrozilo, ale i tak si troufnu tvrdit, že Éda Pergnerů, známější pod pseudonymem Boris Janíček (textař takových „hvězd”, jako byl Míša David), nemohl svou tvorbou sahat Pavlu Vrbovi ani po kotníky! (A to i v případě, že měl Eduard čerstvo po swingers party se všemi Múzami, zatímco Pavel zrovna po těžkém probuzení zápasil s kocovinou...) :-D

V každém případě, díky za recenzi, Luďku. ;-)

kedul adnavs @ 29.10.2011 14:20:39
Zdravím Cossacka.
Pavel Vrba byl zcela jednoznačně, minimálně o dvě třídy kvalitnější textař, než tatík Terezy Pergnerové, to je naprosto bez diskuse.
Tady jsi mne asi špatně pochopil. Já nebyl zklamán, jen mi ta změna zpočátku přišla poněkud nezvyklá.
Pokud mne něco zklamalo, tak spíš některé drobnější změny v aranžích - například ten moog v Milencích před Pollockovým zrcadlem. Na koncertech ten part hrával Kubík na tenor saxofon a mělo to mnohem větší sílu.
No jo, to už skoro není pravda ....

kedul adnavs @ 29.10.2011 14:29:49
Opravuji - Milenci před Pollockovým obrazem. Omlouvám se.

Cossack @ 29.10.2011 16:04:35
Tak to já ,bohužel (nebo naštěstí?), nemohu posoudit ani porovnat... Jak už jsem zmínil, s Bohemií a jejich LP jsem se seznámil až dost pozdě, takže jsem je naživo nezastihl.

PaloM @ 30.10.2011 08:53:31
Ahoj kedul
Vďaka za výborné čítanie. Prosím Ťa, skadiaľ si čerpal informácie ? Celkom rád by som si prečítal ešte podrobnejšiu históriu okolo Bohemie.
Ak mali materiál aj na ďalšie albumy, nechápem, prečo to doteraz nikde nevyšlo.

kedul adnavs @ 31.10.2011 00:28:04
Ahoj PaloM
S těmi informacemi je to vcelku snadné - čerpal jsem pouze ze svých osobních vzpomínek. Byl jsem tehdy mladý a prožíval jsem to všechno velmi intenzívně.
A proč už nic jiného nevyšlo?
Také snadná odpověď - nic jiného už zkrátka nebylo natočeno. Získat frekvence v nahrávacím studiu byl tehdy pro rockovu kapelu dost velký a mnohdy
i neřešitelný problém, proto můžeme být rádi, že v případě Bohemie existuje alespoň tohle.

PaloM @ 31.10.2011 08:15:21
Aha, myslel som, že Bohemii zostalo niečo v šuplíkoch. Podobne vravel Fedor Frešo na koncerte Modrý efekt s programom Svitanie. Vraj chceli vydať 2LP, ale OPUS im nedovolil.
A samozrejme, texty som nespomenul - sú naozaj veľmi dobré a sedia mi s muzikou.
Vďaka, nech sa ti darí a teším sa na ďalšie tvoje recenzie.

12.05.2011 Petr Gratias | #
4 stars

Česká rockově orientovaná produkce druhé poloviny sedmdesátých nabrala druhý dech a zvolna se v prostředí totalitního režimu začaly objevovat zajímavá alba, na která se rázem zaměřila pozornost posluchačů. Vydávání těchto titulů zůstávalo stále problémem nejen kvůli nízkým lisovacím kapacitám, ale i cenzurním zásahům kulturně-politických dozorců, kteří úzkostlivě sledovali hudební, především textová pojetí jednotlivých projektů a často stačilo málo, aby bylo vydání alba zmařeno.

Kubík a Kulhánek chtěli implicitně navázat na legendární Flamengo, ale s novými ještě progresívnějšími ambicemi. Hudební pojetí tak brzy skupinu nasměrovalo ke zpívané variantě českého jazzrocku, který se v té době u nás těšil poměrně velkému zájmu, zejména náročnějších posluchačů. Semelka se spřátelil se známým textařem Pavlem Vrbou, který kompozice podepřel svými básnivými až abstraktními texty, což dodalo skladbám nový intelektuální rozměr. Díky této okolnosti Vrba zamotal hlavu kulturním ideologům, sledujícím obsah zpívaných písní a prakticky nic vážnějšího nestálo v cestě tomu, aby album mohlo být v r. 1977 nahráno ve studiu Smetanova divadla, a o rok později vydáno na labelu Panton pod názvem Zrnko písku.

CHÓR MINULÝCH NOHOU V PRUCHODU PASÁŽ je energická skladba s perfektně sehranou rytmikou. Kulhánkova baskytara se řadila (a dodnes řadí) k nejlépe zvládnutým v domácím prostředí. Prostřední část skladby získává ryze jazzový charakter díky Kocábovu elektrickému pianu a Kubíkovu altsaxofonu.

ZÁTIŠÍ PERONNÍCH LISTKU – baladicky pojatá skladba se Semelkovým rozpoutaným sípavým tenorem dodává písni věrohodnou polohu, stejně jako Kubíkova melancholická flétna, zatímco vnitřní instrumentální prostor v jazzrockovém duchu v muzikantky vypjaté podobě představuje zejména Pavlíčkovo famózní kytarové sólo na přitlumených strunách v duchu kytarového virtuoza Al DiMeoly, mírně i Carlose Santany, (což není výtka) a jen potvrzuje kytaristův mimořádný talent, který se v následujících letech měl ještě více rozvinout v jiných skupinách a souvislostech, a učinit z něho jednoho z nejlepších kytaristů osmdesátých let na československé hudební scéně. Subjektivně jedna z nejsilnějších skladeb na albu…

SEN O SNU - meditativní úvod ve spojení flétny, akustické kytary a melancholických kláves představuje pomalou skladbu s vroucným Semelkovým projevem a kreativním Kocábovým klavírním extempore. Nostalgickou atmosféru si snad ani nelze představit, snad jen pavlíčkovské perlení na akustickou kytaru jí dodává nápadnější oživení.

HORKÉ LETNÍ STMÍVÁNÍ – to přichází v další skladbě v podobě skvělých unison flétny a baskytary, jež v dalších postupech v polyrytmických figurách rozbíhá vpřed kompoziční postup. Podmanivou atmosféru přináší Kubíkův klarinet a harmonické nálady mírně v arabském duchu. Poté se rytmika rozběhne vpřed s větrem o závod, jíž sekunduje Pavlíčkova kytara a klávesové nástroje a konečně i Kubíkova flétna a skvěle modulované Kulhánkovy basové tóny, posléze kolorované clavinetem, až skladba dospěje do svého závěru.

MILENCI PŘED POLLOCKOVÝM OBRAZEM - poslední skladba přináší opět vzrušivý prvek demonstrovaný Semelkovým projevem, opřeným do motivací Vrbova textu, rytmické a náladotvorné proměny zde dostávají dostatečný prostor, aby dokázaly posluchače vtáhnout do niternosti celé kompozice. Vyzkoušený meditativní motiv dodává písni na tajemnosti. Následné zrychlení přináší instrumentální přesvědčivost, přecházející do rytmu funky a Trnavského rozpoutané bicí nástroje splývají s Kubíkovým improvizovaným sólem na altsaxofon se sršatými tóny, jež získávalo na koncertech ještě emocionálnější podobu, stejně jako Pavlíčkovy kytarové exhibice, přivádějící celou kolektivní souhru do finále…

Album Zrnko písku ve své době vzbudilo pozornost, což podporovaly živelně pojímané koncerty Bohemie, na kterých skupina dokazovala svoje muzikantské mistrovství a snahu poměrně rychle reagovat na západní hudební podněty symbolizované pojmy jako Weather Report, Return To Forever, Herbie Hanckock nebo Miles Davis. Kapela ovšem neměla dlouhé trvání. Lešek Semelka s jistým zklamáním pozoroval stále zesilující tendence k improvizovaným jazzrockovým plochám, což vyhovovalo Kubíkovi, Pavlíčkovi a Kulhánkovi, a tak na prahu léta 1977 ze skupiny odchází zpět do Blue Effectu. Bohemia nějaký čas fungovala jako instrumentální těleso a pak se cesty jednotlivých hudebníků rozešly různými směry, což koncem sedmdesátých let zapříčinil i odliv zájmu o jazzrockovou fúzi. V dalším vývoji hudby na domácí scéně se na album pozapomnělo, protože nebylo Pantonem v dalších letech dolisováváno a vkus rockových posluchačů – zejména mladší generace se stočil jiným směrem.
Pamětníci si museli počkat až do r. 2008, kdy Supraphon připravil vydání tohoto alba s remasterovaným zvukem (což skladbám hodně prospělo) a navíc doplnil Zrnko písku šesti bonusovými skladbami, které vznikaly v různých studiích během sedmdesátých let. Až na výjimku se jedná o nezpívané skladby, které měly singlový formát.
Ti, kteří si album zase po mnoha letech připomněli, si mohli vychutnat v podstatě kompletní nahranou hudbu skupiny pocházející z doby, kdy ještě bylo „nutné umět hrát“. Pokud se, vy mladší, vydáte cestou hledání a pátrání v historických albech minulosti, na tuto desku chtě nechtě narazíte. Ortodoxní rockery možná „zneklidní“ jazzové cítění, v němž elektrická kytara nehraje „první housle“. Instrumentalisté budou schopni posoudit muzikantské výkony a aranžmá, a snad i pohlížet na více než třicet let starý opus „shovívavějším“ pohledem….
Dávám čtyři hvězdičky (tu pátou jsem měl v záloze), ale dávám čtyři....

reagovat

PaloM @ 12.05.2011 16:08:13
Bola len otázka času, kedy predložíš recenziu na skupinu Bohemie :-) Veľmi výstižné: ..."hudbu skupiny pocházející z doby, kdy ještě bylo „nutné umět hrát“."
Hviezdna zostava, Semelka mi tu sedí, určite viac ako keby to naspieval Vláďa Mišík. Ten bol už inde, a veľmi úspešne. S prekvapením som čítal odsudzúce kritiky na Semelkove pop songy. Akoby nikdy nič poriadne neurobil. Podľ amňa jeho prínos v parte Radima Hladíka a v Bohemii je úžasný a nezastupiteľný.
Super, a teším sa na ďalšiu recenziu. Idem vyhrabať to cédéčko (viem, asi v ktorej skrinke doma by som ho mohol nájsť...).

Petr Gratias @ 13.05.2011 11:07:05
Ahoj PaloM, díky za uznání.
Co dodat k Leškovi Semelkovi. Když se objevil na československé hudební scéně, bylo to nadějné a vzrušivé, setkat se s podobným typem hlasu. V Cardinals se moc neprosadil. To že nahradil Vláďu Mišíka už v Modrém Efektu nebyla jeho ambice, ale snaha Radima Hladíka udělat v kapele změny. To je poměrně známá historie. Lešek Semelka nazpíval s Modrým Efektem výbornou skladbu Černý kříž, která ve své době neprošla sítem cenzury. Zachovala se její živá verze a vyšla na albu Síň slavy Blue Effect. Dramatický náboj měla i jeho skladba Klíště.
Odchod od Modrého Efektu v únoru 1975 a jeho návrat v létě 1977 byly provázeny střídavě s nadějemi a střídavě s obavami mezi rockovou obcí. Jak říká Hladík: "Lešek pořád šilhal po nějaký slávě a chtěl se dostat do popu a občas se mu to podařilo." Napsal pro Gotta Bloudím pasáží (Jsi prostě nejlepší a Šaty z šátků Gott už nechtěl a tak si to Semelka nazpíval sám). Dělal jsem (jak už jsem zmínil jinde) s Oldou Veselým knihu Černý racek a tam jsme o tohle téma zavadili. Olda jako jediný odmítl svůj hudební doprovod ve skladbě Šaty z šátků, protože byl ryzí rocker a nějaké popové kompromisy mu nešly pod kůži. Vzhledem k tomu, že skladba vyhrála Bratislavsko lyru, tak Semelka a manažer Mertlík triumfovali a přitlačili Hladíka, který kývl na to, aby Olda odešel z řad Modrého Efektu. Trochu ho to zaskočilo. Odmítl nabídku Marsyasu a Abraxasu na místo v kapele a vrátil se do Brna. Už měl věčného harcování dost... Tahle okolnost mě hodně dožrala. Navíc, když jsem zaregistroval, že dramaturgie přiřadila na CD verzi alba Svět Hledačů i Semelkovy singly hodně orientované na hitparádový pop, tak se moje dožrání znásobilo... Mezi Oldou a Semelkou se ale vztahy nakonec znormalizovaly a narovnaly a dnes jsou opět dobří přátelé. Mohl jsem to posoudit, když jsme měli křest naší knihy na Orlím hnízdě u Zlína a tam jsem měl možnost se se Semelkou osboně seznámit.
Je to příjemný a docela sympaticky obr, se kterým si bylo o čem povídat.
Ne všechno co nahrál a zazpíval vyhovuje mému vkusu, ale respektuji ho jako mimořádného zpěváka. Ostatně na albu Svět Hledačů se s Oldou krásně doplňují..... That is all.

PaloM @ 13.05.2011 12:04:57
Ďakujem za vyjasneneie príčin a súvislostí odchodov a príchodov do Hladíkovej skupiny, to sú vzácne informácie lebo sa nemám k tomu ináč dostať.

Mirek Kostlivý @ 13.05.2011 14:14:05
Semelkovy slabé singly tam jsou, ale jedna z nejkrásnějších skladeb O. Veselého "Prosím" nikoliv. Nevešla se ani na původní LP Svět hledačů, tak ji aspoň Radim Hladík zařadil v koncertní verzi z Brna 1978 na CD Singly a bonusy (viz kompilace Blue Effect 1969-1989). Minulý rok v lednu byl O. Veselý na Radiu BEAT. Na moji přímou otázku odpověděl, že se bohužel nechystá znovu nahrát z E bandem ani tuto skvělou skladbu ani moji oblíbenou píseň "Zelená louka" z roku 1968 (ve své době fanoušky vyhodnocená jako 2. nejoblíbenější po skladbě "Válka je vůl").
Ale jinak souhlasím s tím, že ačkoliv Semelku jinak moc nemusím, tak tato nahrávka mu zde opravdu moc dobře sedla ...

Petr Gratias @ 13.05.2011 16:24:09
Zdravím Mirka Kostlivého....
je vidět, že se o danou problematiku opravdu zajímáš dost hluboko pod povrch....
Když ten remasterovaný komplet Blue Effect vyšel, tak nebyl ani Olda informován vydavatelem, že se skladba Prosím vůbec dostala na album ze studiového záznamu. Opravdu zvláštní situace, když autor, vlastník duševního práva není zpraven o dalším nakládání s jeho majetkem. Sám jsem to Oldovi říkal a projevil nad tím překvapení....
Mohu Ti ale sdělit jinou zprávu, že se vážně zamýšlí nad tím natočit znovu skladbu Blues pro můj den z alba Zrcadla (1985) s jejíž albovou verzí není moc spokojen. Jestli k tomu dojde, nevím. Jisté je, že právě teď v Praze natáčí nové skladby pro plánované album Pavoučí síť, které by mělo vyjít v září letošního roku... víc zatím prozrazovat nebudu.
Měj se krásně zachovej si svou ryzí rockovou duši stejně nedotčenou jako kdysi.... Hodně lidí z naší generace ji už ztratilo a jsou někde jinde. Samozřejmě - ne všichni! Ahoj PG

11.04.2009 nowhere_man | #
4 stars

Bohemia je kapela, ktorá ma milo prekvapila. Ozaj hrala nádherný jazzrock, ktorý mám rád. Hudobníci nemajú chybu, jediný, kto mi až tak nesedí je Lešek Semelka, ale ten mi nesedí ani v Blue effecte.

Úvodná Chór minulých nohou v průchodu pasáž je pekným úvodom do jazzrockových vôd. Všetko vyvrcholí v druhej skladbe Zátiší peronních lístků nádherne vygradovaným gitarovým sólom Pavlíčka. Balada Sen o snu je pekná, avšak moc mi pripomína bonusy na Blue effect - Svět hledačů. Horké letné stmívaní ma vždy dokáže krásne uvoľniť vďaka pôvabnému sólu Jána Kubíka. V záverečnej Milenci před Pollockovým obrazem Kubík svoje sólo absolútne vygraduje za doprovodu divokých bicích.
Bonusy sadli: vydarené spievané skladby Co mi bráni a Vina křídel, jazzrockové pecky King Kong a U studánky (táto skladba je pre mňa vrcholom tvorby kapely) a inštrumentálky Návšteva ve zverexu a Bulgaria expres tiež majú svoje čaro.

Vadí mi však obrovská chyba vydavateľstva nezaradiť na CD celú tvorbu Bohemie. Chýbajú tu dve singlové béčka Kam jdou (údajne skvelý artrock) a Přístav žíznicích (údajne flamengovsky pojatá skladba) a tiež skladba z 2LP Bratislavské jazzové dni Po funuse veselka v zrejme jazzrockovom šate. Keby niekto mal tieto skladby nech sa mi ozve, veľmi by ma potešieli (nowhere_man@azet.sk). Kvôli nekompletnej tvorbe na CD znižujem hodnotenie o jednu hviezdu.
reagovat

Zdeněk @ 11.04.2009 11:40:14
Naprosto souhlasím - Přístav žíznících je jeden
z nejlepších kůsů téhle kapely a do bonusů patří na prvním místě.Je zde jasně cítit,že hráč číslo jedna téhle formace byl Honza Kubík.

nowhere_man @ 11.04.2009 15:26:23
Niekde som čítal, že zvyšné skladby na album nezaradili, pretože ich neotextoval Pavel Vrba. Reedícia vyšla totiž pri príležitosti nielen 30-teho výročia vydania Zrnka písku, ale aj pri príležitosti Vrbových 70-tich narodenín. Ako argument mi to nestačí, veď s inštrumentálkami Vrba tiež nič nemá a sú tam.

nowhere_man @ 21.08.2009 14:26:31
Pevne verím,že raz vyjde komplet Bohemia na CD aj s tými tromi chýbajúcimi skladbami (ktoré sa tam isto vojdú). Veď v roku 1994 tiež vyšiel výber Flamenga, na ktorom chýbalo veľa skladieb a až v roku 2003 vyšiel komplet Paní v černém. Dúfam, že Zrnko písku sa raz dočká kompletných bonusov.

Mohyla @ 19.12.2010 10:16:06
Bohemia bola skvelá aj naživo. Pamätám si výborný koncert v bratislavskom (asi bohužiaľ čoskoro zbúranom) PKO. Pod toto hodnotenie sa podpíšem s jednou výhradou. Nezdá sa mi spravodlivé trestať muzikantov ubratím hviezdy za chybu, alebo nedostatok vydavateľa (nekmpletnosť bonusov). Nowhere_man, nebude korekcia? U mňa za päť !

nowhere_man @ 19.12.2010 13:15:30
Mohyla: Áno, s odstupom času si uvedomujem svoju chybu. Bol som skrátka trochu naštvaný, že nevyšiel komplet Bohemie, keď kľudne mohol, a to sa odrazilo na mojom hodnotení. Dnes viem, že album si zaslúži bez debaty 5 hviezd. Moja chyba, že som hodnotil emocionálne :))

nowhere_man @ 27.04.2019 12:24:34
Pozerám, že pred desiatimi rokmi som tu recenzoval tento album. V tom čase som napísal, že na reedícii chýbajú tri skladby - Kam jdou, Přístav žíznicích a Po funuse veselka (stále si myslím, že na reedícii mali byť, aj v roku 2014 vyšla reedícia nanovo a zas nekompletná).

Ale doplním aktualizáciu po rokoch - parádnu skladbu Kam jdou som si neskôr našiel na CD Československá jazzrock a nedávno som objavil náhodou sklabu Přístav žíznicích (oficiálne vyšiel na albume Leška Semelky - Singly).

Takže som sa za tých desať rokov od recenzie zatiaľ nedostal k skladbe Po funuse Veselka, lebo LP Bratislavské džezové dni 1977 zatiaľ nevyšiel na CD ani v elektronickej podobe.

18.07.2008 Ivo | #
4 stars

Konečně se objevilo toto album v CD formátu s bonusy v podobě singlů. Vynikající jsou skladby Zátiší peronních lístků s výborným kytarovým sólem Michala Pavlíčka a skladba Milenci před Pollockovým obrazem s perfektním sólem na saxofon Jana Kubíka. Ze singlů na CD vynikají skladby Vina křídel a výtečný Bulgaria expres.
reagovat

PaloM @ 21.07.2008 04:58:30
Jednoznačne patrí medzi najlepšie veci českej hudobnej scény, čo ma pred 5 rokmi inšpirovalo vyrobiť si CD z LP. Reedícia je vzácna výnimka, čo potvrdzuje pravidlo kašlania vydavateľstiev na menšinové žánre, obzvlášť v 21. storočí. Na Slovensku je to ešte horšie. OPUS okrem Collegia a Gombitovej nič neremastroval. Národ, čo kašle na svoju kultúru...

nowhere_man @ 09.08.2008 12:22:52
To Ivo: Prosím ťa, nedalo by sa ti poslať mi skladbu Kam jdou? Písal si, že ju máš. Ja som si kúpil reedíciu Zrnko písku a je skvelá, preto ma zaujíma táto skladba, ktorá tu nie je.

27.07.2007 imas | #
4 stars

Prožil jsem éru "jazz-rocku" v nejlepších letech tj. 14 - 17 let a Bohemia byla kapela, na kterou jsem vždy rád jezdil do Pardubic, Svítkova apod. Toto album jsem si bohužel tenkrát nekoupil a dodnes hořce lituji, protože ho léta shánim. LP považuji za velice zdařilé jak po stránce hudby, tak i textově. Bohužel je trochu opomíjeno, takže se nehraje ani na Beatu či jiných stanicích. Doporučuji všem, protože se jedná o trvalou hodnotu a "zářez" v českém rocku. Kdo má MP3 či CD verzi ?

Ivan
reagovat

ddt @ 27.07.2007 14:46:23
Nebudu se představovat! Merhautboard. bla,bla,bla mám někde! mp3 tohoto alba mám, teď jen, jak se spojit............??????????? ..ry anonym

merhaut @ 27.07.2007 15:20:38
Musím se smát, čtu "Merhautboard. bla,bla,bla mám někde" a přitom koukám na statistiku pisatele onoho hrdého výkřiku, de facto jednoho z našich nejpilnějších čtenářů :-)

Jen tak dál příteli, jsi užitečný, zvyšuješ nám návštěvnost a to se může hodit.

Statistika autora "Merhautboard. bla,bla,bla mám někde" :-) (po pár dnech to smáznu).

26.7.2007 16:03:48 0h 23m 10secs
25.7.2007 21:40:03 0h 22m 37secs
25.7.2007 17:07:35 0h 22m 13secs
24.7.2007 18:58:49 0h 22m 50secs
23.7.2007 19:40:32 0h 20m 28secs
22.7.2007 10:48:55 0h 26m 6secs
21.7.2007 20:31:14 0h 20m 26secs
20.7.2007 21:47:20 0h 21m 58secs
20.7.2007 15:07:57 0h 23m 2secs
19.7.2007 18:50:41 0h 31m 39secs
19.7.2007 15:58:49 0h 21m 0secs
18.7.2007 19:44:27 0h 20m 12secs
18.7.2007 16:10:04 0h 21m 1secs
17.7.2007 15:23:40 0h 27m 39secs
16.7.2007 19:34:23 0h 23m 37secs
15.7.2007 22:03:41 0h 24m 37secs
15.7.2007 19:26:33 0h 21m 26secs
15.7.2007 12:01:12 0h 22m 7secs
14.7.2007 19:08:20 0h 20m 59secs
14.7.2007 10:28:55 0h 20m 3secs
14.7.2007 9:45:59 0h 20m 40secs
13.7.2007 22:48:41 0h 20m 18secs
13.7.2007 21:45:08 0h 24m 51secs
13.7.2007 21:16:16 0h 20m 3secs
13.7.2007 20:40:26 0h 24m 13secs
13.7.2007 18:55:46 0h 52m 53secs
12.7.2007 19:15:50 0h 29m 49secs

Úplný Hrdobec!

ddt @ 27.07.2007 15:36:39
Jako bych nevěděl, že se pan merhaut ozve. Pěkný přehled, leč na hovno. Čekám jen milý, zlatý, kdy se to sesype!!! A dívám se, zda sem chodí někdo, koho bere progres. Tebe mám vážně v ........!! :)

merhaut @ 27.07.2007 16:02:52
Čekej, čekej ... každý den a nejlépe dvakrát ... bude to pro tebe ale dlouhé dlouhé dlouhé čekání :-)

ddt @ 27.07.2007 18:10:52
...buchty chlemst :))

WOlaf @ 13.11.2009 13:48:09
Mohu vypálit z LP.
WOlaf@seznam.cz

21.03.2007 Wenzl | #
5 stars

Netroufl bych si řadit sebe sama k jednoznačným znalcům tohoto žánru,ale mohu s jistotou napsat,že pohoda,která na mne z tohoto materiálu dýchá je v podstatě nezměrná.Jsem také rád,že zde ještě nejsou slyšet do budoucna pro některé aktéry tolik typická klišé jejich rukopisu.Jménům se samozřejmě takticky vyhnu,abych veličiny,ve které nám mnou myšlení dorostli,se dnes nebes zrovna dotýkají.Velmi přístupná džezrokovka,která mě dnes baví stejně jako kdysi.Je to vlastně škoda,že se tohle dnes již nehraje.Nebo mi něco uteklo?Dobrá práce Lešku a pánové.
reagovat

04.03.2005 | #
5 stars

Reedice se zatím asi nedočkáme, ale LP deska je občas k sehnání v antikvariátech... jestli se vám líbí alba Blue Effect Svět hledačů a 33, pak rozhodně neváhejte a pokud se vám naskytne možnost, Zrnko písku si pořiďte. Stejně jako výše zmíněné desky je to kvalitní art-rock či prog-rock. Hvězdné složení kapely zcela odpovídá úrovni výkonů. Všech pět skladeb je zajímavých, především melodie Zátiší perónních lístků či Snu o snu jsou vynikající. Zátiší navíc obsahuje opravdu vynikající a geniálně vystavěné kytarové sólo Michala Pavlíčka, to opravdu stojí za to slyšet. Škoda že se nedochovaly nahrávky Pavlíčka s Jiřím Jelínkem ve skupině Expanze. Vladimír "Guma" Kulhánek je bezesporu jedním z našich nejlepších baskytaristů, také Jan Kubík hraje skvěle, jeho frenetický výstup v prostřední části Milenců mi připomíná 21st Century Schizoid Man od King Crimson nebo tvorbu Van Der Graaf Generator. Lešek Semelka na albu zpívá, ale jeho klávesy jsou zatlačené do pozadí Janem Hálou a Michaelem Kocábem, který předvádí svou typickou hru z tohoto období (především klavinet, např. Pražský Výběr - Žizeň, nebo první album Mahagonu). Prostě a jednoduše, nemám důvod nedat téhle desce všech pět hvězdiček.
reagovat

Ivo @ 31.07.2006 00:00:00
Oficiální CD zatím není ale já
mám své neoficiální, původní LP
v dobré kvalitě jsem si přehrál
na Minidisc Sony a celé nahrál
do PC, od šumu desky čištěno v
programu Adobe Audition 1.5 a
výsledek se kvalitou blíží CD,
bonus skladba Kam jdou z CD -
Bigbít, českosloveský jazz rock
1970 - 1976.

31.01.2005 petr | #
2 stars

Takže přidávám názor: Někdy 24-26. ledna 2005 jsem přes google našel Bohemia "Zrnko písku" v nabídce Cure Pink (www.curepink.cz), pod obj.číslem 170387. Novinka, rok vydání 2004, dodací lhůta 7 dní, cena 249 Kč včetně DPH. Náhled obalu neuveden. Ovšem tyto informace se zobrazí pouze pokud kliknete v google na ARCHIV. Telefonoval jsem tedy na zákaznický servis: CD BYLO A UŽ NENÍ. TITUL VYDAL SONY MUSIC. Obratem jsem telefonoval do Sony Music, kde jsem se dověděl: "BOHEMIA - ZRNKO PÍSKU BYLO A UŽ JE VYPRODÁNO." Na dotaz zda nepočítají s reedicí mi pracovník sdělil: "PRAVDĚPODOBNĚ UŽ REEDICE NEBUDE. ZKUSTE PANE NĚJAKÝ BAZAR NEBO INZERÁTY" Telefonní číslo ani jméno člověka ze Sony Music jsem si nepoznačil. Bral jsem tuto informaci jako hotovou věc. Rozhodil jsem tedy ještě sítě po známých, ale doma jsem LP grabnul a obal oskenoval. Praská to, ale lepší než drátem do oka. Mám už s prodejci špatné zkušenosti ohledně znalostí věcí které prodávají. Právě teď jsem si ověřil, že v nabídce Cure Pink je toto CD stále. Pokud tedy někdo zjistí něco jiného nechť se ozve. Budu rád. Ďýki.
reagovat

petr @ 03.07.2006 00:00:00
můžeš si to stáhnout na soulseek jako mp3. pepetr@yahoo.com

28.01.2005 Caravello | #
3 stars

K nahrávání jazzrockového alba "Zrnko písku" se sešla ve skupině Bohemia téměř elitní sestava a to včetně hostujícího Michaela Kocába.Nebudu zde rozebírat jednotlivé skladby,ani jednotlivé výkony muzikantů.Myslím,že to je poctivě nahrané album,které by si i v dnešní době určitě koupil větší okruh posluchačů jak jazzových,tak i rockových.Má to ovšem jeden velký háček - CD s tímto albem není k sehnání.V popisu tohodle alba je uvedeno že na CD ještě nevyšlo.Dovolím si tohle tvrzení opravit a uvést vše na pravou míru.
"CD Bohemia - Zrnko písku" vydala v r.2004 f.Sony Music Bonton a distribuci zastávala f.CurePink.A to za slušnou cenu 249Kč.
reagovat

Jan.mem @ 28.01.2005 00:00:00
Sledoval jsem vývoj ohledně tohoto CD a došel jsem k názoru že ještě vyjít nemohlo. Na Vltavě a dalších serverech bylo označeno jako "připravovaný titul", rok vydání 2004. Nyní už z jejich databáze zmizelo (stejně jako např. Jazz Q - Elegie). Nikde jsem to CD neviděl, ani se mi jej nepodařilo objednat během celého roku. Navíc celkem pravidelně navštěvuji i hlavní prodejnu Sony Music Bonton a nikdy tam o tom CD nic nevěděli, v databázi jej neměli. Pochybuji, že by Bonton vydal podobné CD jen k distribuci jedné firmě a ani jej nenabízel ve svých obchodech nebo ve svém internetovém obchodě. Nebylo ani v katalogu Bontonu, když jsem se naposled díval. Podle mého názoru tedy album Bohemie v roce 2004 nevyšlo. Jestli mě někdo dokáže usvědčit z omylu, budu jen rád, protože bych si tohle CD chtěl koupit.

Seiko @ 09.07.2006 00:00:00
Přidávám se k pochybnostem o vydání Zrnka písku na CD. V roce 2005 byla na stránkách Supraphonu anketa, kde psali, že tento titul na CD ještě nevyšel a dalo se hlasovat, zdali je zájem, aby jej Supraphon vydal.
Navíc, známý má obchod s CD a Zrnko písku by si okamžitě pořídil. Jenže doteď v žádné nabídce nebylo...
Nakonec k serióznosti firmy CurePink - jsou Vám schopni dodat DVD skupiny W.A.S.P., kde na zadní straně obalu je přelepka Made in Europe. Ta překrývá údaj Region 1 Only - tedy na evropském DVD přehrávači si ani neškrtnete - DVD nehraje. Pouze se Vám na obrazovce objeví hlášení o nesprávném regionu (Evropa je Region 2). No comment...

JoeKam @ 15.07.2008 14:37:01
BOHEMIA - Zrnko písku (CZ 1978 remaster 2008) - Big beat

01 Chór minulých nohou v průchodu Pasáž
02 Zátiší peronních lístků
03 Sen o snu
04 Horké letní stmívání
05 Milenci před Pollockovým obrazem
Bonus:
06 Co mi brání
07 Vina křídel
08 King Kong
09 U studánky
10 Návštěva ve zverexu
11 Bulgaria expres


Takže kdo si počká, ten se dočká a po třiceti letech
i CD a dokonce s bonusy. Takže příjemný poslech



Detail hodnocení alba (hodnoceno x)
5 hvězdiček - hodnoceno 9x
Hikoki777, Wenzl, tykeww, Mohyla, Azor, Petr Gerneš, Jarouš, EasyRocker
4 hvězdičky - hodnoceno 8x
kedul adnavs, nowhere_man, Petr Gratias, Endyamon, Snake, ivazzoo
3 hvězdičky - hodnoceno 1x
2 hvězdičky - hodnoceno 1x
1 hvězdička - hodnoceno 0x
0 hvězdiček - hodnoceno 0x




Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0737 s.