Diskuze


« další předchozí »
Antony - 01.07.2023 22:17:23 #
U spousty moderních výtvarných děl mne napadá okřídlené a vlastně již kasické - to muselo dát práce, přitom taková blbost.. Zajímavé, že u tzv. nemoderních děl mne to nenapadá.
Antony - 01.07.2023 22:15:03 #
Pegas:
Díky za avizo Gigera, nevěděl jsem. Do Alšovy galerie jezdím rád, tuhle výstavu chci vidět.
Judith - 01.07.2023 21:25:24 #
Disclaimer: Dále uváděné texty nevyjadřují stanovisko pisatelky. Jde o parafráze argumentů z knihy Susie Hodge Proč je to umění. 100 moderních děl od Muncha po street art. Usedněte a žasněte!

Giovanni Anselmo: Struktura, která jí salát (1968)
Dílo vyjadřuje základní principy energie, zemské přitažlivosti, napětí a nekonečna. Dokud je salát čerstvý, konstrukce je vyvážená, jakmile však uvadne, dojde ke ztrátě napětí a menší blok sklouzne dolů do hromádky pilin. Žula odkazuje na klasické italské dědictví, zatímco změna, k níž dochází, ilustruje Anselmův zájem o proměny uvnitř organismů, vlád a kultur.
Pegas - 14.06.2023 21:41:41 #
H. R. Giger
A teď něco pořádného pro oko na vlastní oči. V Alšově jihočeská galerii v Hluboké nad Vltavou se koná od 11.6. do 19.11. výstava díla známeho výtvarníka H. R. Gigera, autora monstra z filmu Vetřelec, ale i několika albových obálek a spousty podivností. Určitě stojí za to vidět to v originálech na vlastní oči, tak pokud vás alespoň trochu jeho tvorba oslovuje a máte to v dosahu, tak doporučuji. V roce 2005 byla podobná výstava v Praze a byl to zážitek.
Více zde >> odkaz
Judith - 26.05.2023 20:17:56 #
Clearlight: Impressionist Symphony (2014) >> odkaz

Album inspirované impresionismem hudebně i obrazově - v bookletu (link vede na Discogs, kde je vše dobře vidět) je u každé skladby reprodukce jednoho slavného obrazu. Názvy tvoří slovní hříčky jako Time Is Monet, Lautrec Too Loose ("příliš volný") nebo "Van Goghovo třetí ucho".

Zajímavostí je, že se na nahrávání podíleli hned tři členové někdejšího Gongu - Steve Hillage, Tim Blake a Didier Malherbe. Album je na Bandcampu >> odkaz

Symfoničnost se projevuje hlavně v kompozici a celkové velkorysé náladě, zvukově se album dá považovat za rockové, hlavně kytara tu má (vedle všudypřítomných kláves samozřejmě) velmi čestný prostor.
Judith - 04.05.2023 11:15:36 #
Z aktuálního balíčku CD se nejvíc těším zpracováním obalu u Between The Buried And Me: Colors II. Nejenom že je plně vybavený - s vlepeným plastovým dílem pro uchycení disku (nemám ráda, když se u papírových obalů holé CD někam zastrkává), kompletním bookletem s texty, dokonce čitelnými, a svrchním přebalem se zajímavými výřezy, ale taky je krásně výtvarně vyvedený a dotváří celkový dojem z alba.

(Pro focení jsem podložila popsanými papíry, bílé by asi dělaly na slunci moc velký kontrast.)
>> odkaz
>> odkaz

Grafické zpracování docela dobře vystihuje hudbu zejména tím, že se barevná škála pohybuje mimo základní barvy. Zvláštní, osobitá směska, přičemž stupeň "promíchání" a prolnutí zhruba odpovídá tomu, jak se na albu střídají a propojují různé hudební postupy a styly. Přitom jsou tam i výrazné nosné prvky a ostré linie.

Úplná špička by byla, kdyby byl svrchní přebal z matného strukturovaného papíru s lesklými detaily, ale pokud by se tím mělo CD cenově dostat někam na úroveň Tool se zabudovanou totální kravinou v podobě stereoskopických brýlí, díky nimž má obal úplně atypický formát (což mě štve), radši se obejdu. BTBAM palec nahoru.
Zpracování obalu Tool: 10 000 days je dobře vidět na Discogs >> odkaz
Judith - 27.04.2023 13:54:33 #
Fotograf Charles Brooks zachycuje "interiéry" hudebních nástrojů >> odkaz

Chci bydlet v houslích! A myslím na Jana Skácela (chvilka poezie):

Neboj se ničeho se neboj
a třeba bylo nejvíc zle
vždycky se najde někde člověk
který se vejde na housle

A na světě jsou krásní dnové
a bývají i dnové zlí
nakonec všichni vejdeme se
do hrobu jako do houslí

Housličky housle o dvou strunách
takové jak je z dětství známe
s kobylkou luční s petrklíčem
malinko málo polámané
Gerry - 16.04.2023 00:06:06 #
Však taky Storm Thorgerson byl jen jeden …
hejkal - 15.04.2023 16:36:06 #
Obal novej Metallici ma neoslovil. V poslednej dobe je väčšina obalov u profesionálov v podstate na rovnakej "úrovni" ako amatérske zlepence, ktoré si robíme my, neznalí hudobníci na kolene, aby bolo. Neviem, čím to je.
Antony - 15.04.2023 14:43:44 #
Správně.
V tom tkví obecně kouzlo umění. Co je pro jednoho odpad, je pro druhého krása nesmírná. Každý názor je individuálně správný, obecně však neuplatnitelný.
Blbý je, že právě ti akademičtí teoretikové se snaží své vyspekulované závěry předkládat jako univerzálně pravdivé. Viz algebraický vzorec pro výpočet hodnotové úrovně uměleckého díla. Budu ho sem muset jednou hodit :)
A za mě - NEMÁ víc rovin. Leda bych si je vymyslel dle motta "cokoli může symbolizovat cokoli".
« další předchozí »
Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0449 s.