Diskuze


« další předchozí »
Judith - 27.04.2023 22:33:25 #
(pokračování)

Hrál jsi někdy v Budokanu?

Zatím ne, takže tohle je pro mě vážně velká věc - jedna z těch, které člověk má na svém seznamu, co chce v životě zažít. V Japonsku jsem jednou hrál, ale je to dávno, s kapelou The Reubenus (Rubenous ? neznám...) - power pop skupina, byli jsme tam deset dní, viděl jsem pár japonských měst, což bylo super, ale hráli jsme jen v malých klubech, rozhodně ne ten level jako Mr. Big. Navíc teď projedeme celou jihovýchodní Asii a tyhle místa neznám vůbec, takže je to prostě splněný sen.

A budete mít narváno - díval jsem se a pár večerů už je teď vyprodaných.

Je to paráda, nemůžu se dočkat. Jako bubeník jsem dělal spoustu věcí, viděl jsem kus světa, nechápej mě špatně. Ale v tomhle bodě mé kariéry moci dělat takovouhle věc je prostě bomba.

Kdo ovlivnil tvůj styl bubnování?

Hodně velkých jmen. Když jsem vyrůstal, můj idol byl Phil Collins. Miloval jsem Genesis a vzal jsem si od něj hodně. Taky John Bonham, jsem velký fanda Led Zeppelin. Nebo Bill Bruford. Když jsem byl mladší, dělal jsem víc jazzových a fusion věcí. Tony Williams. Jsem velký fanda funku, soulu, RnB. Miluju motown, takže celý velký okruh stylů, ale když jsem byl kluk, byl to jednoznačně Phil Collins a potom hodně John Bonham.

Co kanadská hudba? Je někdo kromě Mystery, koho máš rád?

Určitě jsem měl období Rush, když jsem dospíval. Big Wreck, ti jsou skvělí.

Co posloucháš teď?

Hlavně Mr. Big, člověče. Ale snažím se držet krok s dobou přes moje děti - je jim něco přes dvacet, takže mají přehled. No a potom věci Big Big Train, s kterými mě taky čeká turné, takže to je spousta hudby, kterou si musím dostat do hlavy. Nemám moc kapacitu poslouchat něco dalšího.
Judith - 27.04.2023 22:08:36 #
Pár kousků z rozhovoru - Nick D'Virgilio mluví o rozlučkovém turné Mr. Big, kde nahradí zesnulého Pata Torpeye
>> odkaz

Jak ses k téhle spolupráci dostal?

Přes svoji práci pro Sweetwater Studio. Děláme hodně nahrávacích workshopů - lidé zaplatí za to, že přijdou do studia, dívají se, jak muzikanti pracují, setkají se s nimi. Paul Gilbert u nás byl několikrát a já jsem mu na těchto workshopech dělal rytmickou sekci. Paul také hostoval jako kytarista na mém albu Invisible (2020), takže jsme měli párkrát příležitost spolu jamovat. Znám Paula taky skrze Mikea Portnoye, Neala Morsea, tyhle muzikantské kruhy.

Poté, co jsme spolu s Paulem pracovali v našem studiu naposledy, mi poslal mail, jestli bych nechtěl jet s Mr. Big na turné po Asii. To bylo loni v červenci. Okamžitě jsem řekl ano. Totiž myslím, že jsem odepsal FUCK YES! tučným písmem. Poslal mi pár skladeb, já jsem se je naučil a natočil na video, jak hraju, udělal jsem multitrack. Zpíval jsem hlavní vokál a pak Patův part, všechno tohle jsem dal dohromady, aby měli představu. Vnímal jsem to jako konkurz, tak jsem tomu dal to nejlepší, co umím. Řekli mi jo, to se nám líbí, domluveno.

Takhle se to seběhlo, prostě zničehonic. Jsem v byznysu dlouho a jak člověk stárne, nestává se už tak často, že vám někdo zavolá. Žiju teď v Indianě, nejsem v Kalifornii nebo LA, kde jsem vyrůstal. Mám tu skvělou práci, ale nejsem zkrátka v centru dění, takže nabídek je míň než před dvaceti, deseti lety. Takže dostat ten mail od Paula bylo prostě skvělé.

Je nějaká skladba od Mr. Big, kterou máš nejradši?

Zatím ne tak docela - všechno se to teprve učím. Děláme mimo jiné celé album Lean Into It, takže je to spousta skladeb, je tam hodně cool věcí, pokud jde o bicí. Řeknu ti ale, která skladba je pro mě v tuhle chvíli nejtěžší: Colorado Bulldog. To je zabijácká věc. Věděl jsem vždycky, že Pat je skvělý bubeník, a tohle je jedna z těch chvil, kdy prostě nevím, jak to kruci udělal. Děkuju Bohu za YouTube, kde můžu tyhle věci vidět a studovat.

Hlavní groove v téhle skladbě není zas tak těžké hrát, ale je to hodně rychlé. Ve střední části mám co dělat, abych mu stačil nohama. Než onemocněl a tohle všechno, byl ve skvělé formě. Sleduju koncerty na YouTube, jsou tam celé večery, a řeknu ti, tohle chce nějakou výdrž. Proto je pro mě Colorado Bulldog tak náročný - na začátku jsem byl o celých 100 BPM (beats per minute / údery za minutu) pomalejší, než je tempo téhle skladby, takže to je vážně velký kus cesty. Teď už je to lepší, dostávám se blíž. Trénuju chvilku každý den, dělám dětské krůčky, abych byl schopný tohle tempo držet čtyři a půl minuty a pak ještě odehrát zbytek show.
stargazer - 26.04.2023 04:55:51 #
"Ten chlápek mi rovnou řekl : Neidřív ti zachráním život. Pak ti zachráním ruku. A pak ti zachráním kariéru!"......Jeff Hanneman, Slayer, kytarista. Jeffa kousl do ruky jedovatý pavouk. hrozila amputace. Z ošetřujícího lékaře se vyklubal obrovský příznivec skupiny Slayer. V prních dvuo případech doktor svá slova splnil, ve třetím případě se to bohůžel nenaplnilo. Jeffova léčba si vyžádala měsíce a měsíce hospitalizace a když už se vrátil do skupiny, ruka byla tak oslabena, že nebyl schopen hraní, tak skupinu opustil.
stargazer - 25.04.2023 04:21:12 #
"Co se týče zvuku, tak ten měli Sex Pistols naprosto fantastický. Znělo to naléhavě, autenticky. Takže se mi to docela líbilo. Ale pak mi došlo, že tím nepřítelem jsme my. My jsme byli ti, koho se oni snažili zbavit"......Phil Collins
stargazer - 24.04.2023 04:36:44 #
"Jenom jsme dělali to, co jsme dělali vždycky, psali jsme písně. Možná jsme se zlepšili v psaní kratších věcí, to určitě. Ale vždycky jsme tam rádí vnášeli trochu té intelektuálštíny. Dělali jsme taky dlouhé skladby a snažili jsme se, aby tam vždy bylo něco ne zcela předvídatelného"......Tony Banks, klávesy, skupina Genesis.
stargazer - 19.04.2023 05:04:44 #
"Hru na bicí vnímám jako souhrně orchestrální záležitost. Činely jsou jako housle v orchestru, vše podporují. Samotné bicí jsou jako basy, cella a violy. A basový buben je na místo tympánů. A tohle je nejlepší způsob, jak to dokážu popsat"....Jack DeJonette, jazzový bubeník
hejkal - 18.04.2023 05:18:23 #
AC/DC by nesúhlasili. :)
stargazer - 18.04.2023 05:09:26 #
"Nemůžete dělat donekonečna pořád to samé. A to, že jsme vydrželi tak dlouho, umožnily i ty proměny, díky nimž jsme byli pokaždé trochu jiní"....Mike Rutherford
stargazer - 17.04.2023 04:39:22 #
"Do třicítky mě ovlivńoval hlavně jazz. Pak jsem začal sledovat folklor Asie, Afriky a Jižní Ameriky. V Africe jsem byl na dlouhé studijní cestě. Zabývám se systematicky i studiem klasické hudby. V podstatě v mé hudbě všechno vzniká improvizací, mám jen určitý základní plán"....Pierre Favre, perkuse
Judith - 15.04.2023 01:34:18 #
"Měli jsme na secvičení strašně málo času. Natočili jsme první verzi a jo, byly tam chyby. Některé se mi vlastně líbily. Tak jsme tu pasáž, kde byla chyba, prostě dali víc nahlas. Udělali jsme z ní efekt." Nick Ryder, Adapter Adapter

« další předchozí »
Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0526 s.