Diskuze


« další předchozí »
Judith - 11.01.2023 19:00:12 #
"Jakmile jsem věděl, že tématem nové desky bude identita, začali jsme přemýšlet také o identitě nás jako Riverside. Došlo mi, že jsme nejvíc sami sebou, když hrajeme naživo. Což jsme vlastně nikdy nezdůraznili - neděláme pravidelně živé desky. Napadlo mě tedy přenést do nového alba právě tu energii, kterou máme na pódiu." Mariusz Duda >> odkaz
stargazer - 11.01.2023 05:12:01 #
"Až do příchodu Led Zeppelin jsme tápali. Díky ním jsme pochopili, že právě tenhle styl muziky chceme hrát - heavy rock, založený na kytarových rifech"........Ritchie Blackmore
hejkal - 10.01.2023 14:40:08 #
Rokenrol je hamburger, ktorý zjedol svet. (Peter York)
stargazer - 10.01.2023 04:33:28 #
"Jsem fanouškem Elvise. Právě díky jemu jsem se dostal z Liverpoolu, jestli se to dá někomu připsat".....John Lennon
stargazer - 09.01.2023 05:42:34 #
"V Detroidu jsme si všichni zobli trochu LSD a pak jsme zašli k Davidovi Ruffinovi z The Temptations. Zpívali jsme a hráli u něj doma. Kytara mi neustále někam ulítávala a prohýbala se. Nedala se zastavit, ale dařilo se mi na ní hrát".....Ron Wood
Judith - 08.01.2023 00:41:23 #
"Pro hraní je potřeba vědět, kam chce zvuk jít. Zvuk nikdy nechce zůstat v klidu. Pohyboval jsem rukama právě takto, protože cítím, že tento zvuk se chce volně pohybovat všemi směry. Neměl bych pokud možno dominovat nad jeho přirozeností. Zvuk vzniká, když je vyslaný do vzduchu. Jestli si myslíte, že můžete slyšet zvuk na počítači /míní při tvorbě, otázka byla na elektronickou hudbu/, jste blázni. Zvuk potřebuje být vystavený vzduchu, aby bylo možné jej zakusit nebo vtělit. Jinak nemůžete zjistit, kam chce jít. Věřím, že každý zvuk má svou vůli, já mu jen trochu pomáhám."

"Učit se hrát na hudební nástroj mi nedává smysl. Já potkávám nástroje na svých cestách po světě - dívám se do výlohy a přemítám, jak bych na ten který nástroj hrál. Pak si ho nechám ukázat a zeptám se ho: Půjdeš se mnou domů? Když řekne ano, koupím ho. Někdy mi chvíli trvá, než zjistím, jak na něj hrát. Zkouším foukat, poklepávat a podobně a průběžně zvuku naslouchám. To mě těší. Kdybych se učil, jak na nástroj hrát, nikdy bych mu nemohl plně naslouchat a vyjádřit to, co po mně chce, naplnit jeho možnosti. Školení hudebníci hrají jen tóny, které jsou na stupnici, ale žádný tón není špatný. Myslím, že profesionál by měl umět zahrnout do své hry každý tón. Pak bude jeho nástroj šťastný."

Keiji Haino >> odkaz
Judith - 05.01.2023 10:46:20 #
"V kapelách, kde jsem hrál dřív, z mojí všestrannosti nebyli moc na větvi. Jo, tak umíš i na kytaru, super, ale víš co, běž zpátky k těm svými bicím. Když jsem se přidal k Nine Inch Nails, Trent si poslechl moje vlastní desky a byl nadšený. Rozhodl se moje nadání prostě využít. Začal mi navrhovat: Co kdybys tenhle klávesový part na koncertě hrál ty, a pak přeběhneš k bicím. A tady tu basu? Potom přišel s tím, že do jedné skladby potřebuje cello. Já nejsem člověk, který by se otočil zády k výzvě. Sehnal mi na pár lekcí učitele. Určitě nemůžu říct, že umím hrát na cello, ale udělal jsem, co bylo potřeba. (...) Když byli Nine Inch Nails v roce 2020 uvedeni do rokenrolové síně slávy, mohli tuto výsadu dát klidně jen Trentovi - NIN, to je on. Později jsem se doslechl, že o tom takto uvažovali, a byl to právě Trent, kdo zatlačil na lidi ve vydavatelství, aby trvali na to, že jsme celá kapela." Ilan Rubin
stargazer - 05.01.2023 04:52:53 #
"Jedíní koho by mělo zajímat kdy Stouni skončí, jsou samotní Stouni. Ale ty to moc nezajímá"....Keith Richards
stargazer - 04.01.2023 04:59:33 #
"Jako tvorové se podřizujeme zvykům, z nichž některé jsou dobré, jiné špatné. Myslím, že méně dobré nahrazujeme těmi dobrými. Dost se toho nepodaří. Ale i tak hodně věřím tomu, že rozbíjením návyků objevíme nové cesty".....Johm McLaughlin
Judith - 03.01.2023 20:34:38 #
Párkrát Gavin Harison (bicí): "V dospívání jsem hrál hlavně jazz a swing, začal jsem se zajímat o funk, poslouchal jsem Earth, Wind and Fire... V roce 1986, když jsem byl zase jednou bez práce, mi kamarád zavolal, že mi může zařídit konkurz u Iggyho Popa hned na zítřek. Skvělé, říkám si, co vím o Iggy Popovi? Nic moc. Měl jsem si připravit dvě skladby, byly na dvou různých albech, tak jsem utíkal do obchodu a obě desky si koupil, abych si to poslechl - nic jako punk jsem předtím nedělal. K mému překvapení jsem tu práci dostal. Říkal jsem si wow, nevím, jestli takhle dokážu hrát hodinu a půl. Začal jsem tedy hrát s Iggym a jako každá spolupráce to trochu změnilo způsob, jakým jsem o hudbě uvažoval a jak jsem hrál.

V roce 1992 jsem začal hrát s italským popovým zpěvákem Claudiem Baglionim. Vůbec jsem netušil, kdo to je, musel jsem zavolat italskému kamarádovi a on mi řekl, že to je velká hvězda, která hraje na stadionech, a taky povídá: zrovna jsem zjistil, že na basu bude hrát Tony Levin. To byl můj velký idol od doby, kdy jsem ho viděl hrát se Stevem Gaddem a Paulem Simonem - to byl můj největší koncertní zážitek, a za šest neděl jsem byl s Tonym Levinem ve zkušebně a nemohl tomu uvěřit. I když mě Tony přímo nic neučil, dal mi hodně díky svému charakteru a přístupu k hudbě. Měl mnohem blíž k rokenrolu, než bych čekal - myslel jsem, že bude ten typ, co precizně plánuje každou notu. Z prvního setkání jsem byl pekelně nervózní, ten chlap je dokonce ještě vyšší než já, ale rychle jsme se spřátelili, moc mi pomohl cítit se při téhle práci dobře a díky němu jsem začal přistupovat uvolněněji i k hraní.

Když jsem se přidal k Porcupine Tree /pro album In Absentia/, nikdy jsem nehrál nic jako metal, takže to byla velká výzva. Nikdy jsem takový styl nezkoušel a vlastně jsem ho ani neposlouchal. Steven Wilson mi dal album Meshuggah, něco takového jsem v životě neslyšel. Pokoušel jsem se proniknout do toho, jaké se tady hrají vzorce, učil jsem se používat double bass drum... to bylo vážně něco." Podcast Sarah Hagan Backstage >> odkaz

« další předchozí »
Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0469 s.