Uriah Heep - Raging Silence cover

Uriah Heep / Raging Silence (1989)

PaloM | 3 stars | 01.04.2011 | #

S príchodom nového speváka Bernie Shawa a klávesistu Phila Lanzona sa zmiernili následky predošlej devastácie soundu a kreditu legendy. Kto by vtedy čakal, že to bude zostava Uriah Heep s najdlhším životom ?
Aby bolo jasné hneď na začiatku, nového speváka som si veľmi obľúbil a Davidovi Byronovi mi v tomto spolku najviac sedí.
Cover skupiny Argent (album All Together Now, 1972), Hold Your Head Up, je síce dobrým štartom, avšak neuškodil by väčší vlastný vklad. Skladba ja príliš podobná originálu. Záujem vzbudila – účel splnila. Blood red roses v štýle rocku pre dospelých so silnou melódiou, výborným nasadením speváka a perfektným gitarovým partom zvyšuje moju dôveru a očakávanie, čo bude ďalej. Voices On My TV sa z rozpačitého úvodu rozbehne do slušnej AOR, kde hlavným prínosom je výkon speváka. Rich Kid je najslabšia skladba, stredná inštrumentálna časť je neefektívnym chaosom a predohrou k opakovaniu prvej nezaujímavej polovice. Cry Freedom zaujme časťou spievanou rusky, avšak silnou ju robí melodika a opäť výborný spevák s hard rockovým nasadením. Bad Bad Man je postavená na jednoduchom riffe a fantastickej rytmike, Bernie frázuje jedna radosť. Škoda, že skladbu nezaradili na úvod, podľa mňa je na to ako stvorená a lepšie vystihuje, o čo ide. More Fool You začiatkom nešťastne pripomína Bon Jovi, bezradnosť kompozície neprekryje ani (už štandardne) skvelý výkon Bernie Shawa. When The War Is Over je druhá cover skladba s peknou melódiou a najbližšie ku komerčnému pop rocku. Moju pozornosť si udržala len a len vďaka stále lepšiemu spevákovi. Posledná cover verzia na albume, Lifeline je výrazne lepšia skladba než predošlá. Záverečná Rough Silence je varovaním, aby som príliš nejasal.
Na jednej strane výborná zohratosť skupiny, v popredí so skvelým novým spevákom. Spolu dokázali rozprúdiť silnú energiu smerom k poslucháčom. Na druhej strane, popri kvalitných skladbách v danom žánri, nehanbili sa vložiť na album vyslovene vatu a prepadáky. Odhadujem to na slabé 3 hviezdy, s tým, že dve by bolo naozaj nespravodlivé podhodnotenie.

» ostatní recenze alba Uriah Heep - Raging Silence
» popis a diskografie skupiny Uriah Heep

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0372 s.