Hatfield and the North - Hatfield and the North cover

Hatfield and the North / Hatfield and the North (1974)

hejkal | 4 stars | 25.09.2012 | #

Hatfield and the North, album rovnomennej skupiny z prostredia takzvanej Cantenburskej scény, bol nahrávaný koncom roku 1973, ale vyšiel až 1. marca 1974. O hudbe to síce veľa nepovedalo, ale faktografom sa možno splnil mokrý sen, tak prečo by sme z nich aspoň v duchu nespravili morských vlkov brázdiacich oceány zaručených dátumov. O čo ide?

Pohoda sa z prevažne klávesovej neagresívnej hudby prelína väčšinou predkladaného materiálu. Kým sa človek spamätá, utečú aj zo tri skladby, nakoľko je ich tu dosť a minutáž má rozhodne nárok na invalidné dávky, jej končatiny sú tak krátke, až ich nevidno. Džezové fúzie sú s Cantenbury späté ako maľovátka s Kiss, nuž neprekvapuje, že sa ich tu na poslucháča vyrojí viac, než je počet nelegálnych páleníc na území bývalého Československa.

K najlepším skladbám patria tie dlhšie, tulácka zappovina Son of "there's no place like Homerton" a hymna všetkých nelegálnych osadníkov na východe Slovenska Shaving is boring sú obe presne také, aké si ich v hrôze predstavujú zástupcovia vztýčene poklesnutých žánrov a naopak, ako si ich v nadšení maľujú majitelia poklesnuto vztýčených foriem. Intelektuálne bahno pre krokodílích fajnšmekrov síce vyviera z rôznych omamných matérií, ale kto by sa o to dnes staral, hlavne, že je o čom básniť. Osobne mám slabosť pre basové vyšívanie vo Fol de rol. Priznávam, že ma odjakživa fascinovalo, akým spôsobom sa podobné formácie vyšantili v názvoch skladieb, napríklad Gigantic land crabs in Earth takeover bid. Je to prča, ešte väčšia švanda však tkvie vo vážnych interpretáciách, ktoré podobným úletom pripisujú namiesto nadbytku fantázie dobytok akýchsi zaručene intelektuálnych rovín, ktoré z podobne pomenovaných inštrumentáliek údajne „vypočuli“.

Esoteric Recordings dodal na CD aj niekoľko bonusov, ktoré nebudem menovať a aby som zachoval “Status Quo“, nezatajím, že ani tieto tri kúsky by v rádiách nemali šancu, hoci sú sladké sťa atentát na diabetika a spevné ako vtáky za jari.

Hatfield and the North bola skupina, ktorá fungovala v časoch, kedy sa fusion krížené s psychedéliou tešilo pomerne veľkej obľube, nuž je jasné, že poteší predovšetkým chlipníkov, ktorí ocenia jemné panenské dievčenské, ehm, hrdlá a zvrátených vyznávačov hlboko prenikajúcich inštrumentov, ktorí, a to je podstatné, pochádzajú z radov hudobných fyzikov.

» ostatní recenze alba Hatfield and the North - Hatfield and the North
» popis a diskografie skupiny Hatfield and the North

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0318 s.