Creedence Clearwater Revival - Willy and the Poor Boys cover

Creedence Clearwater Revival / Willy and the Poor Boys (1969)

hejkal | 5 stars | 01.10.2012 | #

Credence Clearwater Revival bola a navždy ostane úžasnou kapelou. Americká hudba až na dreň, pozitívne emócie, zároveň surový sound, škrípavý spev, čo viac si priať. Blues, rock’n’roll, čo skladba, to hit (navyše bez podliezavej podoby, tak typickej pre súčasnosť) – veľa takýchto zoskupení nepoznám. K hudbe „z kredenca“ som sa vážnejšie dostal niekedy na strednej škole, k dispozícii som mal platne Bayou country, Green river a najmä Willy and the poor boys, ktorá ma totálne odrovnala. Preto začnem svoju púť pri nej.

Hneď na úvod prichádza Down on the corner, moja najobľúbenejšia skladba kapely. Radosť počúvať, radosť precítiť, čo dodať. Švih prezentuje aj skladba It came out of the sky, vystrieda ju Cotton fields – už tradične skvelý cover a najlepšia verzia tejto piesne, akú som kedy počul. Harmonikovo - prádelníkový úletík Poor boy shuffle znie, akoby sa sem zatúlal z westernu, v podstate otvára bluesové bahnenie Feelin' blue. Platňu bolo svojho času treba otočiť, a preto sa z kraja b-strany dostalo na brutálnu rockovú jazdu Fortunate son. Jednoduchá, ale ostrá ako britva, tomu sa vraví nádhera. A nášup pohody pokračuje. V Don't look now (it ain't you or me) sa sem akoby zatúlal Elvis Presley a s ním aj kus americkej prérie. Totálny „havaj“ oblažuje The midnight special, aby sa mohlo v ďalšom kúsku zvanom Side o' the road poriadne husto zabluesovať. Inštrumentálka ani od Booker T. and the MG’s. Na záver je tu plamenný kúsok Effigy, kúzelne emocionálna záležitosť, po ktorej ostávam užasnutý aj po toľkých rokoch.

Krásna prívetivá hudba môže byť aj kvalitná. Za tie roky, čo hrávam s rôznymi kapelami, som si skladby Credence Clearwater Revival zahral nadostač a aj také, ktoré som pri počúvaní veľmi nemusel, majú pri hraní zvláštny náboj, sú skrátka vďačné (Fortunate son je až punkovo prierazný kúsok, pri ňom sa dá robiť jediné, poriadne to osoliť a rezať o dušu). Týmto vzdávam poctu hudbe kapely minimálne tak, ako sa to podarilo geniálnej komédii Big Lebowsky. Jedna z mála kapiel, ktorú milujem pre jej pozitívny náboj. Nefalšovaný, nestrojený, nádherný!

» ostatní recenze alba Creedence Clearwater Revival - Willy and the Poor Boys
» popis a diskografie skupiny Creedence Clearwater Revival

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0333 s.