Jethro Tull - A cover

Jethro Tull / A (1980)

hejkal | 3 stars | 04.05.2023 | #

Po tragickom skone Johna Glascocka v podstate kapela Jethro Tull prestala fungovať. Anderson zvolil radikálnu zmenu a až na trvalku v podobe Martina Barreho vkročil do ôsmej dekády 20. storočia s úplne novou zostavou. Folkom zocelený britský basgitarista (a multiinštrumentalista) Dave Pegg, americký bubeník Mark Craney a geniálne multiinštrumentálne dieťa Eddie Jobson (klávesy, husle) boli pôvodne najatí ako sprievod k chystanej Andersonovej sólovke, ale ten napokon ustúpil tlaku vydavateľa a vydal album pod hlavičkou Jethro Tull. Dielo známe ako A vyšlo 29. augusta 1980 a ukázalo, že táto zostava mala na to.

Ja nie som práve obdivovateľ soundu 80. rokov. Napriek tomu ma desať skladieb neodpudzuje. Muzika síce dostala dobový syntetizátorový kabát, pod ním sa však producíruje rovnako exhibicionistická muzika ako vždy. Anderson drží ducha kapely v zabehnutých mantineloch, a tak sa nemám problém zachytiť. Navyše, hudba má v sebe stále iskru, náboj, niečo, čo mi prináša potechu.

Z uvedených dôvodov ma baví ako disco basa v Crossfire, tak odľahčené tvrďárne á la Working Jon, Working Joe. Nevyhýbam sa ani baladickej And Further On alebo rozihranej Fylingdale Flyer, ktorá to dotiahla až do spoločnosti hitoviek, nie tých komerčných, ale kapelových „bestofov“.

K tomu naj radím spevnú dumku Protect And Survive, husľami obohatenú vec Uniform alebo správne temnú 4.W.D. (Low Ratio). Priaznivcov írskych ľudoviek poteší inštrumentálka The Pine Marten’s Jig.

Na opačnej strane spektra trónia zvukovo otravné kúsky ako Black Sunday. Artrockovo košatá, ale výrazovo chudobná skladba mi nikdy nevnikla pod kožu. Samozrejme, keby znel všetok neoprog v 80. rokoch takto, mohol to byť zaujímavý štýl. Podobne synťáková hrôza Batteries Not Included zabíja jednu z tých priamočiarejších skladieb na albume.

Ja som, neskromne, jedným z najväčších fanúšikov kapely na zemeguli. Okrem albumu Under Wraps, ktorý si už nikdy nemienim pustiť, vnímam na každom albume čosi, čo mi je blízke, čo ma oslovuje. A je podľa mňa nedocenený album, v dobe vydania predstavoval špičku rockovej muziky, dnes je „iba“ dobrý. Napriek tomu ho počúvam častejšie ako napríklad Stand Up, A Passion Play alebo Warchild. A to je už čo povedať!

» ostatní recenze alba Jethro Tull - A
» popis a diskografie skupiny Jethro Tull

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0316 s.