Motörhead - No Sleep til Hammersmith cover

Motörhead / No Sleep til Hammersmith (1981)

hejkal | 5 stars | 22.10.2023 | #

MotörheadNo Sleep 'til Hammersmith, čo dodať...

Viete, ktorý album bol číslo jedna v britskom rebríčku v roku 1981? Správne! Je to No Sleep Til’ Hammersmith od heavymetalovej legendy Motörhead. Ide zároveň o najlepšie postavený rebríčkový album v celej jej diskografii.

K skupine Motörhead som sa dostal niekedy v polovici 90. rokov. Otec nahral z, predstavte si, verejnoprávnej STV čiernobiely koncert Live...Everything Louder Than Everything Else. Zachytával kapelu v Nemecku v marci 1991, krátko po vydaní albumu 1916. Čerstvo sa zo mňa stal učeň na bicie nástroje a miešali sa vo mne vášne k starej rockovej muzike a k súčasnej produkcii. Lemmyho muzika ma odrovnala na prvú dobrú. Netrvalo dlho a z kazety na kazety som si od bratranca nahral albumy Overkill a March ör Die. Jednými z prvých cédečok v mojej zbierke boli aj dve výberovky Aces High a Ultimate Metal, nasledované čerstvou novinkou, albumom Sacrifice. Inak, som asi jediný človek, akého poznám, ktorý má doma hromadu výberoviek od Motörhead. Kupoval som všetko, čo bolo v Bratislave k dispozícii. Koncertný kúsok Live At Brixton, výberovku z lacných kníh Ace Of Spades, boxset Stone Deaf Forever... Popri tom som si na osemnástku nechal darovať album Bastards, nakoľko som si zamiloval skladbu Born To Raise Hell z filmu Airheads, kde partia hudobníkov prepadne rádio, aby nechali zahrať svoj singel. Hrajú tam Buscemi, Sandler a Frasier a mihne sa tam aj Lemmy. Mám túto hudobnú komédiu rád. A tak to pokračovalo ďalej, videá a klipy na véháeskách, dévedéčka, cédečka, ešte aj dnes sa mi mnohé kdesi povaľujú. Keďže cez výberovky som si vyskladal prakticky všetky albumy, paradoxne, vlastním len málo radových albumov. Ale No Sleep ‘Til Hammersmith mi nemôže chýbať!

Cca štyridsať minút čistej nespútanej energie, to je v skratke definícia tohto ohlušujúceho veľdiela! Neviem a ani sa nechcem pokúšať o určenie, ktorá skladba je najlepšia. Všetky poznám naspamäť, mám ich v krvi ako vakcíny, chránia ma pred zlou náladou lepšie ako zákony biele goliere pred odsúdením. Pochopte, koncert, ktorý na úvod odpáli Ace Of Spades, prakticky nemôže gradovať, a predsa! Napríklad Overkill je smršť, ktorá z hurikánu Katrina spravila nemohúceho štatistu. Vôbec je tu najviac skladieb z rovnomenného albumu, ktorý milujem z celej Lemmyho tvorby najviac. A celý tento hurhaj zvládnu traja hráči, bez dohrávok, bez obrúsenia ostrých hrán. Kam sa podela takáto muzika?

Nakoľko vlastním dvojdiskovú edíciu od Sanctuary Records, okrem albumu mám k dispozícii ďalšieho jeden a pol disku koncertných kúskov, ktoré sa na album nezmestili, respektíve, boli zaznamenané na vtedajších koncertoch. Nebudem ich pitvať. Kvalita je rovnaká, a teda úžasná.

Milujem kapelu Motörhead, v puberte som ju počúval azda najčastejšie zo všetkých hudobných skupín a vždy sa k nej rád vraciam. No Sleep Til’ Hammersmith je masaker!

P.S. Moje dvojdiskové vydanie od Sanctuary Records (2008) obsahuje nasledujúce skladby:

CD 1: