Wobbler - Hinterland cover

Wobbler / Hinterland (2005)

hejkal | 5 stars | 29.05.2009 | #

Wobbler som si všimol na Progarchives, kde dostával pomerne nadšené kritiky, neskôr som si prečítal aj recenziu na Artrock.cz, nuž som si ho zadovážil.

Krátka Serenade for 1652 uvedie titulnú skladbu Hinterland. A tá začne vskutku emersonovským tarkusoidným klávesom. Je to ako návrat po rokoch domov, k rodine. Osobne nevkladám veľa nádejí do novodobých skupín, ale Wobbler ukazujú, že dokážu nahrať perfekte staromilskú hudbu bez toho, aby človek cítil tú urputnú snahu niečo si dokazovať (ako napr. Tangent). Krásna mrazom a smútkom pretkaná spievaná tichá pasáž patrí k tomu najlepšiemu, čo ma kedy v hudbe oslovilo. A až nastúpi melodická gitara, tak mi neostáva iné, ako sa mimovoľne usmievať a vychutnávať dielo génia. Pri vedomí, že skladba má niečo cez 27 minút, sa človeku chce chrochtať blahom (dnes je to však nebezpečné, prasacia chrípka by vedela rozprávať). Melodický a emociálny potenciál krehkých aj rockových pasáží je doslova neopísateľný. Toto sa musí počuť! Samozrejmosťou sú rozprávkové pasáže ako vystrihnuté zo zasnežených pláni Ľadovej kráľovnej, ktoré znamenajú jedno. Blizzard na obzore. Zlovestnosť skupina zvláda podať tak presvedčivo ako Van Der Graaf Generator.

Rubato industry pokračuje v hutnej potemnelej ráznosti, motívy a pasáže utešene gradujú a pribúdajú, hotový art rockerov Raj. A tá krása spievaného emociálna by dokázala spraviť citlivú dušu hoci aj z Loba (pre tých, čo nepochytili odkaz na najbrutálnejší komiks, aký sa kedy v mainstreamovej produkcii vyskytol, dávam náučný link >> odkaz ). Záver je tak tvrdý, že mnohí prebustrovaní metalisti môžu tak akurát bezmocne škrípať zubami.

Zlo na začiatku každej správnej rozprávky zasadí dobru úder, ktorý z dobrých a mierumilovných protagonistov spraví spravodlivých kruťasov, neváhajúcich vymiesť oponenta z povrchu zemského, čo by urobili aj predtým, avšak chýbala vhodná Pí áR zámienka pre médiá. Tak dajako začína skladba Clair obscur. Posmutnelá princezná sa túla zvädnutou záhradou a srdce jej krváca za nemenovaným princom. Zlý čarodejník v podobe klávesov sa prihrnie a princeznú unáša. Akonáhle sa to dozvie nemenovaný princ, opáše sa všetkými ručnými a planými zbraňami krátkeho dostrelu a za zvuku emersonovského klávesu vyráža do boja za záchranu svojich krvilačných chúťok a princeznej (po boji dobre padne trocha toho sexu, to už vedel aj Napoleón). Záverečný boj sa odohráva na monumentálnych plochách mellotronu a nie je úplne jasné, kto nakoniec vyhrá. Ústup do ticha...

Nórska art rocková skupina Wobbler dokázala nemožné. Stala sa legendou už za života a stačil jej na to jeden album a voľne prístupné demá na MySpace. Myslím, že sú najlepšou skupinou z tých, ktoré v novom miléniu fungujú (aj keď ich veľké množstvo napočúvaných nemám). Komu to ešte nedošlo, dávam 5 hviezd, v ktorých sa skrývajú aj ďalšie a ďalšie... Ich počet môže byť rovný tým vo vesmíre.

» ostatní recenze alba Wobbler - Hinterland
» popis a diskografie skupiny Wobbler

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0364 s.