Captain Beefheart & His Magic Band - Strictly Personal cover

Captain Beefheart & His Magic Band / Strictly Personal (1968)

hejkal | 5 stars | 29.06.2009 | #

Strictly personal je album, ktorý si rozhodne musím dnes vypočuť. Výhoda toho, že rodina je u svokry na prázdninách.

Vražedný úvodný proslov hlavného protagonistu vystrieda jeden brutálne uletený blues. Ah feel like ahcid je asi najlepšia vec od skupiny, dodnes si pamätám, že keď som sa ju naučil vnímať, tak som ostal čumieť. Safe as milk je typické netypické blues á la Magic Band. Záverečné psychedelické zvuky naznačia, o čom bude neskoršia doska. Mŕtvolná Trust us sa driape z hrobu ako čerstvo oživená mŕtvola. Tu už záložka blues nevystačí. Toto je niečo nadprirodzené. Exorcizmus v priamom prenose. Son of mirror man – mere man je psychicky zdeptaný blues, tam, kde životom súžený blues man mrmle niečo o ťažkom walkin’ on the road, Beefheart a kompánia dávno zodrali podrážky aj s nohami a bezvládne sedia v kresle zavýjajúc ako vlci na mesiac. Mnohovokálová On tomorrow patrí do kategórie čistá haluz. Alebo nefalšovaná genialita. Ak by som mal prísť so skupinou do podniku a spustiť niečo takéto, tak ma do minúty vyrazia a na honorár môžem zabudnúť. Ak by som začal s Beatle bones ‘n’smokin’ stones, tak nevydržíme ani pol minúty. A predsa to niekto nahral s plnou vážnosťou. V podstate „obyčajné“ drevné blues je Gimme dat harp boy, kde sa na harmoniku naozaj dostane. Záverečná Kandy Korn je, neváham to pomenovať, skrytý hard rock. Skúste si to, čo tam hrá gitara, zbustrovať a máte vážny rif. Posledné výkriky nerátam.

Ako, z čisto poslucháčskeho hľadiska tento album považujem za najlepší. Trout mask replica je už moc za hranicou a Safe as milk zasa príliš pred ňou. V správnom styčnom bode sa nachádza Strictly personal. U mňa za päť.

» ostatní recenze alba Captain Beefheart & His Magic Band - Strictly Personal
» popis a diskografie skupiny Captain Beefheart & His Magic Band

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.033 s.