Captain Beefheart & His Magic Band - Strictly Personal (1968)

Tracklist:
1. Ah Feel Like Ahcid (3:05)
2. Safe As Milk (5:27)
3. Trust Us (8:09)
4. Son of Mirror Man - Mere Man (5:20)
5. On Tomorrow (3:26)
6. Beatle Bones 'N' Smokin' Stones (3:17)
7. Gimme Dat Harp Boy (5:04)
8. Kandy Korn (5:06)



Obsazení:

Don Van Vliet alias Captain Beefheart - lead vocals & mouthharp
Alex "St. Clair" Snouffer - guitar
Jeff Cotton alias Antennae Jimmy Semens - guitar
Jerry Handley - bass
John "Drumbo" French - drums

Produced by Bob Krasnow

 
14.03.2018 northman | #
5 stars

Strictly Personal je prvním ze série čtyř alb, kterými se Don Van Vliet nesmazatelně zapsal do rockové historie, zároveň je to jeho první album, na kterém jej podvedl jeho producent Bill Krasnow, který nahrávku upravil bez souhlasu mistra elektronickým fázováním. Nevím, co to v důsledku znamená, ale kapitán v rozhovorech uváděl, že to je důvod, proč je ta deska tak špatná. Po vydání Strictly Personal potkal svého bývalého spolužáka Franka Zappu, který mu nabídl produkci jeho následujícího alba a ujistil jej, že nebudou žádné potíže s elektronickým blbnutím.

Podle mě ta deska vůbec není špatná, jedná se o dřevní blues podané svérázným způsobem, jakého je schopen pouze Captain Beefheart. Skladba Ah Feel Like Ahcid je to správné blues z mississipské delty uvozené „a capella“ zpěvem autora. Další skladba Safe As Milk dala název debutovému albu, na které se jaksi nevešla a po této skladbě následuje poměrně dlouhé psychedelické blues s názvem Trust Us, ve kterém se vystřídá několik poloh jeho hlasového projevu včetně psychedelických zvuků. Tahle skladba patří k mým nejoblíbenějším na téhle desce. Následující skladba dala jméno další perle v diskografii Captain Beefhearta, která vyšla až v roce 1971 po deskách (perlách) s názvy Trout Mask Replica a Lick My Decals Off, Baby. Ve skladbě Beatle Bones 'N' Smokin' Stones (Beatlovské kosti a kouřící kameny) cituje velice svérázným způsobem slogan Strawberry Fields Forever, pro mě jedné z nejlepších skladeb Beatles. Závěr desky obstará skladba Kandy Korn, která se vyskytuje i na albu Mirrorman, verze na Mirrorman se mi líbí více. Tomuhle albu se podle mě nedá nic vytknout vynikající zpěv a dokonalá souhra dvojice kytar, jakou neuslyšíte na deskách jiných umělců. Tohle album a zvláště jeho následovník patří k tomu nejlepšímu co vzniklo v USA v oblasti rock blues. Strictly Personal se špatně shánělo za komunismu a nyní to není o moc lepší, jako jediné nevyšlo v reedici na vinylu a mám pocit, že není na trhu ani jeho CD verze.

Pro mě jsou všechny desky Captain Beefhearta za maximum, snad jen dvě desky z počátku sedmdesátých let vydané v Anglii, jsou trochu slabší. Kdo se orientuje v diskografii, tak ví o kterých deskách je řeč.

reagovat

Jarda P @ 14.03.2018 06:24:50
Nevím kolik je zde přížnivců Beefhearta, mně od něj stačí Safe As Milk a Clear Spot. Nadčasovost v jeho hudbě neslyším stejně jako nevidím nadčasovost v mazanicích avantgardních malířů či stavbách avantgardních architektů. A blues už u něj neslyším vůbec. Asi bude chyba ve mně :-)

itchycoo @ 14.03.2018 08:59:48
Problém možná bude v tom, že se na Progboardu obecně přehnaně zveličují zásluhy kapel, které v kontextu hudebního vývoje sehrály víceméně marginální roli.

Po pádu bolševického koncentráku se náhly nabídly nové příležitosti, jak získat nahrávky skupin, o nichž jsme zpravidla neměli ani tušení. Pokud je hudební fanoušek schopen zdravého odstupu, musí si časem přiznat, že jsou tyhle "objevy" zapomenuty zcela oprávněně. Vždyť většina zdejších recek a připojených komentářů často uvádí slova... pokud máte rádi... tak by se vám mohli líbit... nebo je tam slyšet ... atd.

Takový Jiří Černý o nich logicky psát nemohl, protože měl více méně stejně omezené zdroje zahraničních hudebních publikací. A tudíž neměl kde čerpat.

Captain Beefheart a muzikanti z Magic Bandu patří mezi interprety, kteří přicházeli s novými myšlenkami a naznačovali možnou cestu dalšího vývoje moderní (chápej, skutečně progresivní) hudby.

Většina zdejších vášnivých debat se v minulosti stále točila, točí a bude točit, okolo jednoduché otázky. Jsou pro vývoj nějaké umělecké formy důležitější hledající, tvůrčí osobnosti nebo legie jejich muzikantsky nesmírně zdatných následovníků, ale bez špetky vlastní invence?

yngwie3 @ 14.03.2018 10:29:31
to itchycoo:
Takže Led Zeppelin, Deep Peurple, Black Sabbath, Uriah Heep, Rainbow, Pink Floyd, etc., etc., etc. sú z hľadiska vývoja hudby marginalita a Captain Beefheart, skutočný progres ...

Hmmm, mal by si to svinstvo prestať brať a začať sa zdravo stravovať ...

yngwie3 @ 14.03.2018 10:32:33
Oprava: Samozrejme Deep Purple a nie Deep Peurple ... ďakujem za pochopenie ...

EasyRocker @ 14.03.2018 10:34:31
To je všechno subjektivní - jen otázka vkusu. Stejně subjektivní jako to, co je a není progres a kdo tedy kopíruje koho, je i pro mě zásadní otázka, co některé avantgardní kapely sledují nebo se snaží svou tvorbou říci. Co někdo sleduje rozkladem hudební struktury a jejím nahrazením nehudbou? To jsou všechno zajímavé aspekty téhož.

PaloM @ 14.03.2018 10:42:36
Dovolîm si nad týmto "dielom" jeden zlovolný pošklebek :-) Snáď som vás nevydesil.
U mña za snahu 2 hviezdy - len pre zberateľov.

Beefhearta poznám spolu so Zappom vyše 40 rokov. Nikdy ma nebavil.Zappa je iné kafé - Pán umelec.

EasyRocker @ 14.03.2018 11:10:56
Jinak tvorba Kapitána je pro mě, stejně jako Plastici nebo většina Zappovin, nepronikunutelná právě pro tu destrukci hudebních struktur, zejména melodií. To, že byli krok před ostatními, je bez debaty, otázka je, zda právě jen to a nic jiného stačí k jejich dalšímu posuzování nebo hodnocení.

itchycoo @ 14.03.2018 11:35:40
Děkuji zvláště yngwie3 za ukázkový příklad jeho naprosté neschopnosti slušně a věcně debatovat.

Namísto toho přichází z jeho strany osobní urážka. Navíc, používá obvyklou fintu všech podobných hulvátů - přisoudí mi tvrzení, že zpochybňuji význam několika jeho oblíbenců, které jsem samozřejmě z dobrých důvodů v mojí reakci nikde nezmínil (proč také, že).

A poté je pro něj pohodlné se vůči mě vymezit a psát o nějakém svinstvu. Styď se, yngwie3!

yngwie3 @ 14.03.2018 11:49:16
to itchycoo:

Citujem: " Problém možná bude v tom, že se na Progboardu obecně přehnaně zveličují zásluhy kapel, které v kontextu hudebního vývoje sehrály víceméně marginální roli" , koniec citátu ...

Uvedomuješ si, že touto vetou si zhodil a zhovadil prácu a názory, veľkej časti tunajších členov a prispievateľov ??? ... a za toto čakáš metál alebo diplom ?
Mne vôbec nie je cudzia schopnosť, slušně a vecne debatovať a argumentovať ... na to som tu už dlho a zažili sme tu už onakvejších znalcov ...

Všimol som si, že hlavnou náplňou tvojej prítomnosti tu, je niekomu, komukoľvek, zdvihnúť hladinu zlého cholesterolu ...

A preto nemám dôvod, sa za čokoľvek hanbiť ... a smerom k tebe, dupľovane ...



tykeww @ 14.03.2018 17:16:53
Osobní urážky v reakci na jiný názor jsou tím nejhorším, k čemu se může diskutující snížit, a moc mě mrzí, že se to opakovaně děje i na Progboardu.

EasyRocker @ 14.03.2018 17:44:32
Provokace, dobře mířená, člověka dokonce nakopne k tomu, aby se na věc podíval třeba jinak, než je zvyklý. Ale neměla by zajít do osobní roviny.

ametyst @ 14.03.2018 18:18:55
Plně se ztotožňuji s výše uvedenou recenzí.
Naopak mi přijdou vrcholně trapné a rovněž směšné narážky některých konzervativních jedinců, jejichž hudební vývoj skončil maximálně tak někde u hardrocku a dál se nedostali ani o píď, kteří plivou okolo sebe jedovaté sliny, zvláště pak na taková díla, která jsou nad rámec jejich chápání.

yngwie3 @ 14.03.2018 18:53:39
to ametyst:

1/ O mojom hudobnom vývoji, nemáš ani potuchy

2/ Stále zabúdaš na Merhautovu poučku: hudba není o pochopil - nepochopil, ale jenom o líbí - nelíbí ... takže tvoja pripomienka a o " rámci chápání ", je " zcela mimo mísu " ...

to tykeww: Vetu z produkcie itchycoo, "Problém možná bude v tom, že se na Progboardu obecně přehnaně zveličují zásluhy kapel, které v kontextu hudebního vývoje sehrály víceméně marginální roli" beriem osobne, takže ano Michale, " osobní urážky v reakci na jiný názor jsou tím nejhorším, k čemu se může diskutující snížit" ... tretí Newtonov zákon, zákon akcie a reakcie, platí aj na Progboarde ... aby bolo jasné ...

tykeww @ 14.03.2018 22:35:19
Itchycoo podle mě zcela korektně vyjádřil svůj názor a nejmenoval ani jednu konkrétní kapelu nebo uživatele, takže v obecné rovině se s tímto názorem dokážu ztotožnit.

itchycoo @ 14.03.2018 22:43:16
Pokud bude ynngwie3 na sebe osobně vztahovat cokoliv, co tady kdo napíše a vyvozovat z toho, že může ostatní osobně napadat a urážet, tak se sám diskvalifikuje pro jakoukoliv smysluplnnou debatu.

Jen pro pobavení uvedu jednu předloňskou historku. Viděl jsem na jednom zahraničním letním festiválku zajímavou českou kapelu s velice šikovným, talentovaným kytaristou. Dal jsem se s nimi do řeči a mj. jsem se od onoho kytaristy dozvěděl, že kdysi přispíval na Progboard.

Vyprávěl mi, že se v jedné debatě opakovaně pokoušel jakémusi yngwie3 osvětit, co to jsou chromatické harmonie a k čemu jsou dobré. Yngwie3 neustále tvrdil, že ví, co to je, ale nedokázal odpovědět a vysvětlit o co jde. A především je v konkrétní skaldbě nedokázal rozlišit.

Namísto toho začal na onoho kytaristu slovně útočit... nebudu vás napínat. Ten šikovný muzikant se celé záležitosti od srce zasmál, pry již raději na Progboard nepíše, protože yngwie3 není schopen jakékoliv odborné diskuse a lidi jenom osočuje a napadá.

lover-of-music @ 14.03.2018 22:54:57
itchycoo: "yngwie3 není schopen jakékoliv odborné diskuse a lidi jenom osočuje a napadá".

Souhlasím a podepisuji. Tento pán mě nazval tupcem jenom proto, že se mi moc nelíbila A Night At The Opera od Queen. To píšu proto, aby se vědělo, že ten kytarista nebyl jediná oběť.

northman @ 15.03.2018 05:03:49
Nečekal jsem poplácávání po ramenou, ale takový odpor vůči umělci jehož tvorba patří do zlatého fondu rockové hudby, hlavně pro album Trout Mask Replica, které když vyšlo, tak jeho producenta tak uchvátilo, že chtěl natočit se svými Mothers Of Invention něco podobného, Uncle Meat je vynikající deska, ale kvalit Trout Mask Replica nedosahuje. Franka Zappu mám rád, a to velice, hlavně pro jeho desky ze šedesátých let, ale na Dona Van Vlieta neměl. Co jsem vůbec nečekal, že dojde k urážkám a napadání kvůli věcem, které nebyly napsány.

yngwie3 @ 15.03.2018 06:57:08
Pozerám, že mi to skutoční progresívci riadne natreli ... nekomentuj Dona, nekomentuj Dona, nekomentuj Dona, toť poučenie pre moju osobu, do budúcnosti ...

A týmto žiadam niektorého z moderátorov o ban na nick yngwie3, pre porušenie pravidiel slušného správania, konkrétne bod 3/ Recenzie a diskusia, písmeno c ... hodnotu banu, ponechávam na moderátorovi ... Ďakujem ...

northman @ 15.03.2018 07:00:23
PaloM: nic ve zlým, můžeš mi prozradit účel a cíl nízkého hodnocení desek umělce, který se ti nelíbí a v podstatě tě nezajímá. Umělec je již minimálně pět let po smrti a tudíž je mu to šumák a nám, kterým se tvorba Dona Van Vlieta líbí je to taky jedno, protože my víme své. Chtěl bych ti poradit, když už si nevíš rady s počtem hvězd, dej těm deskám, které ještě budeš hodnotit nulu, já bych to tak udělal kdybych se chtěl na někom vyřádit, ale nemám to zapotřebí.

vmagistr @ 15.03.2018 08:07:05
Prvním třem Donovým albům jsem se nějakou dobu pokoušel přijít na chuť, ale asi mi zatím nebylo dáno v nich pro sebe něco přínosného objevit. Posluchačům, kteří si desky z Beefheartovy produkce oblíbili jejich potěšení přeji, zároveň by mě ale vůbec netěšilo, kdybych se měl jenom proto, že se mi Donova alba nelíbí, zdržet jejich hodnocení.

Určování vlivu jednotlivých desek/interpretů na vývoj moderní hudby (tedy jejich "progresivity" v širším slova smyslu) se mi nezdá být primárním účelem recenzí a hodnocení na progboardu). Řekl bych, že většina recenzentů tu subjektivně hodnotí působení hudby na ně samé (a nehledí přitom na to, zda interpret/deska posouvají žánr někam dál nebo ne), tudíž i deska naprosto nevývojová tu může dostat plné hodnocení.

Každopádně je třeba se obrnit vůči případným negativním hodnocení našich hudebních oblíbenců - pořád je to hudba, a tu nikdy nebudeme všichni vnímat stejně.

bullb @ 15.03.2018 08:35:07
VYTESAŤ DO KAMEŇA:
čo napísal vmagistr:

Určování vlivu jednotlivých desek/interpretů na vývoj moderní hudby (tedy jejich "progresivity" v širším slova smyslu) se mi nezdá být primárním účelem recenzí a hodnocení na progboardu). Řekl bych, že většina recenzentů tu subjektivně hodnotí působení hudby na ně samé (a nehledí přitom na to, zda interpret/deska posouvají žánr někam dál nebo ne), tudíž i deska naprosto nevývojová tu může dostat plné hodnocení.

northman @ 15.03.2018 09:30:00
vmagistr: mně je úplně jedno jestli někdo hodnotí desky, které se mu nelíbí, ani jak je hodnotí. Mě pouze napadlo, že by nejlépe svou averzi vyjádřil nulovým hodnocením.

PaloM @ 15.03.2018 11:19:10
Ani som nechcel reagovať, no vmagistr to napísal aj za mňa.
Northman, to si myslel ako vtip tak mám hodnotiť, že?
Nikto mi tu nebude diktovať, čo a kedy mám a nemám napísať, v támci pravidiel slušnosti na webe.

Názor na hudbu Beefhearta som dostatočne vyjadril v diskusiách a hodnoteniach.

jirka 7200 @ 15.03.2018 12:06:17
to northman :

Je jasné, že každému se líbí něco jiného. Hodnotit negativně by však neměli lidé, kteří daný druh muziky neposlouchají. Nemá přece smysl, aby prog rocker sázel nuly zde uvedeným death a black metalovým souborům a naopak.

Takže ti, co mají averzi k nějaké kapele, či stylu by neměli hodnotit vůbec a věnovat se svým oblíbeným žánrům. Hodnocení by mělo známkou kvality toho kterého alba v rámci žánru a ne vyjádřením toho, že někomu nějaký druh hudby nesedí.

PaloM @ 15.03.2018 12:55:59
Tie komentáre a apely ako hodnotiť sú riadne trapné.
Hodnotenie je len jedno, ja sa riadim týmto (progarchives.com):
5 Essential: a masterpiece of rock music
4 Excellent addition to any rock music collection
3 Good, but non-essential
2 Collectors/fans only
1 Poor. Only for completionists
Niektoré reakcie pripomínajú pseudofreudovčiny, ba nedajbože starobolševické direktívy.

Mirek Kostlivý @ 15.03.2018 15:36:16
Tak nevím, zda se sem na Progboard nevrací v některých komentářích nepochopení toho, že se někomu může líbit určitý hudební směr, který já zrovna nemusím. Vzpomínám si na jednoho opravdového odborníka a znalce (bez ironie), který byl zde před lety schopen vypracovávat psychologické analýza na ty, kterým se tvorba tohoto geniálního hudebníka líbí ("staří" příznivci těchto stránek pochopí, nemusím snad jmenovat).

A nyní k recenzi: Don tou kritikou přimíchání elektroniky producentem Bobem Krasnowem samozřejmě přeháněl (jako často i v jiných případech). Aspoň mě to nikdy nevadilo, v té době to bylo opravdu originální. Souhlasím s hodnocením skladby Kandy Korn (přidal bych i Mirror Man), které bylo v "live" verzi na stejnojmenném později vydaném albu opravdu vydařenější. Jinak LP se dala sehnat jak dneska, tak v minulosti (ta moje, kterou jsem si na přelomu 70. a 80. let nechal, určitě nebyla na burze jediná). Mají ji na amazonu i jinde za menší peníz, než kolik stála mne tenkrát (okolo 300 Kč). A pokud myslíš jako slabší desky Unconditionally Guaranteed a Bluejeans & Moonbeams (vyšly v roce 1974), tak souhlasím.

A Paľo, mrknul jsem na tu progarchives.com, kde mají jeho desky hodnocení okolo 4 hvězd, viz >> odkaz
A na allmusic.com je hodnocení ještě o něco vyšší. A pouhé dvě hvězdy dostala jenom ty dvě výše uvedená alba.

Jinak naprosto souhlasím s názorem Jirky 7200: Netrapte se u Beefhearta a poslouchejte (včetně hodnocení) pouze to, co se Vám líbí. Ono číst tady, že Beefheart nevycházel z blues, je opravdu naprosto mimo mísu. To nemohu brát ani jako špatný žert.

PaloM @ 15.03.2018 16:39:35
Mirek: ďakujem za korektný komentár.
Čo sa týka stupnice hodnotenia, to je nedorozumenie.
Mne vyhovuje stupnica, používaná na progarchives com - tak ako je aj slovne popísaná (to som tu skopíroval).
Vyhovuje mi úplne všeobecne na všetky hodnotenia. Neporovnával som môj názor na diskografiu Captain Beefheart s hodnoteniami recenzentov na progarchives.com, je to moja slobodná vôľa.

Mirek Kostlivý @ 15.03.2018 18:02:31
Paľo, zdravím, a rozumím: Porovnáváš jednotlivá alba "široce" napříč jednotlivými žánry a různými interprety. Já mám opačný přístup: Porovnávám jednotlivá alba "úzce", vždy u téhož interpreta (skupiny) nebo rockového žánru.
Příklad: Syn odjel zdokonalit se v angličtině do daleké Austrálie, a nechal mi doma k poslechu asi 50 LPček extrémní hudby (od hardcore přes metalcore až po grindcore). Při Tvém posuzování bych také žádnému albu nedal více než dvě hvězdy, ale když přejdu na posuzování v rámci té "hromady" LPček (některá jsou vytlačena ve fantastické zvukové kvalitě - Jarda Merhaut by měl radost - neslyším ani lupnutí!), tak se tam pětihvězdičková alba taky najdou. Já neznám žádnou ruskou rockovou kapelu, ale až do minulého týdne: Jedna se jmenuje REKA (česky Řeka), která hraje opravdu výstavní temný doom metal, že by fanoušci Black Sabbath zaplesali.
Ale jinak jsem rád, že Don Van Vliet zde stále jitří takové emoce. Už jenom to ukazuje jeho velikost. Kdyby se jednalo o nějakého nýmanda, tak by se zde tak dlouhá rozprava určitě nevedla :-).

yngwie3 @ 15.03.2018 19:48:00
Rád by som doplnil hodnotenie pretriasanej témy v štýle progarchives ...

0 - Waste. Only for "elected"

29.06.2009 hejkal | #
5 stars

Strictly personal je album, ktorý si rozhodne musím dnes vypočuť. Výhoda toho, že rodina je u svokry na prázdninách.

Vražedný úvodný proslov hlavného protagonistu vystrieda jeden brutálne uletený blues. Ah feel like ahcid je asi najlepšia vec od skupiny, dodnes si pamätám, že keď som sa ju naučil vnímať, tak som ostal čumieť. Safe as milk je typické netypické blues á la Magic Band. Záverečné psychedelické zvuky naznačia, o čom bude neskoršia doska. Mŕtvolná Trust us sa driape z hrobu ako čerstvo oživená mŕtvola. Tu už záložka blues nevystačí. Toto je niečo nadprirodzené. Exorcizmus v priamom prenose. Son of mirror man – mere man je psychicky zdeptaný blues, tam, kde životom súžený blues man mrmle niečo o ťažkom walkin’ on the road, Beefheart a kompánia dávno zodrali podrážky aj s nohami a bezvládne sedia v kresle zavýjajúc ako vlci na mesiac. Mnohovokálová On tomorrow patrí do kategórie čistá haluz. Alebo nefalšovaná genialita. Ak by som mal prísť so skupinou do podniku a spustiť niečo takéto, tak ma do minúty vyrazia a na honorár môžem zabudnúť. Ak by som začal s Beatle bones ‘n’smokin’ stones, tak nevydržíme ani pol minúty. A predsa to niekto nahral s plnou vážnosťou. V podstate „obyčajné“ drevné blues je Gimme dat harp boy, kde sa na harmoniku naozaj dostane. Záverečná Kandy Korn je, neváham to pomenovať, skrytý hard rock. Skúste si to, čo tam hrá gitara, zbustrovať a máte vážny rif. Posledné výkriky nerátam.

Ako, z čisto poslucháčskeho hľadiska tento album považujem za najlepší. Trout mask replica je už moc za hranicou a Safe as milk zasa príliš pred ňou. V správnom styčnom bode sa nachádza Strictly personal. U mňa za päť.

reagovat

Mirek Kostlivý @ 30.06.2009 16:02:13
Rozesmála mě poznámka: "Ak by som mal prísť so skupinou do podniku a spustiť niečo takéto, tak ma do minúty vyrazia a na honorár môžem zabudnúť. Ak by som začal s Beatle bones ‘n’smokin’ stones, tak nevydržíme ani pol minúty."
Možná by to tak dopadlo na Slovensku, ale určitě by se to nestalo u nás v Česku počátkem 70. let. Pokud kapelám okolo Plastic People odešla aparatura, zachraňoval to M. Hlavsa pouštěním desek jako "Strictly Personal" anebo "Mirror Man". A s velkým úspěchem!
Plastici hráli i něco od Beefhearta, ale žádná nahrávka se pravděpodobně nedochovala. Velká to škoda.

hejkal @ 01.08.2014 11:04:41
Ja som vychádzal zo súčasnosti a z toho, ako to tu u nás funguje. V takom Bastione v Bratislave sa už stalo, že jedno veľké meno blues (nebudem menovať) poslal majiteľ preč, že nudí hostí, ktorí tam väčšinou aj tak iba chľascú a konzumujú a živú hudbu majú v paži. Okrem toho, kulisová reprohudba v prestávkach je hlasnejšia, než ozvučenie pódia.
Napriek všetkému je to najlepší podnik s živou hudbou v Bratislave.

03.01.2008 Voytus | #
4 stars

Tuto desku odsoudil sám Beefheart poté, co mu ji producent Bob Krasnow 'znehodnotil' psychedelickými efekty. Výsledek je zvláštní a podle mého ty efekty celkové vyznění ještě umocní. Beefheart měl v plánu vydat dvojalbum, jenže to se nepovedlo a většina dalších skladeb byla vydána až na Mirror man. Jedna dokonce zkončila na Trout mask replica (Moonlight on Vermont).
Deska začíná 'plantážním' blues, aby se poté zvrhla v totální pošahanost. Skladba Safe as milk končí bicím sólem, jinak se jedná o beefheartovský rocknroll. Třetí věc - Trust us - je pro změnu beefheartovská psychedelie, která se neustále láme a mění a ne a ne přestat. Beefheart kouzlí v pozadí svým mohutným hlasem, často tak představuje další nástroj.
Son of mirror man - mere man obsahuje stejnou vokální linku i text jako Mirror man ze stejnojmeného alba. Opět se to několikrát rozsype a nakopne, Drumbovy rytmy připomínají údery z pralesa, tu se odněkud vynoří harmonika a vokální improvizace.
Měl bych zmínit i texty - jsou to jakoby náhodně vršená slova, u kterých není důležitý význam, ale zvuková podobnost. Navíc kapitánova výslovnost připomíná černošské bluesmany.
On tomorrow také připomíná improvizaci, Beefheartovy naplaybackované zpěvy jsou vskutku zastrašující.
Další tři podivnosti také stojí za to, v Beatle bones and smokin' stones Beefheart zanotuje Strawberry fields forever (Beatles, kdyby náhodou někdo nevěděl:-)), škoda, že ten způsob, kterým to pronese, není možné nijak zapsat!
V gimme dat harp boy je výborné sólo na foukačku - na tu je kapitán opravdu mistr. (text - harp toke harp smoke Harp float harp broke...nářez!)
Závěrečná Kandy korn ale zní lépe na Mirror man. To je ale jediné mínus celé desky. Jinak samozřejmě skvělé kytarové propletence.
Beefheartovská psychedelie se mi fakt zamlouvá. Strictly personal je další z kultovních zapomenutých desek. To nejzásadnější přijde s dalším albem.
Nedoporučuji slabším povahám!
reagovat

bubak @ 28.03.2016 11:20:42
Zapomenutá perla konce šedesátých let. Blues pro 21. století Trust Us psychedelie s fantastickým zpěvem frontmana. Rovněž velmi pěkná recenze.



Detail hodnocení alba (hodnoceno x)
5 hvězdiček - hodnoceno 4x
hejkal, zdenek2512, northman, sheik
4 hvězdičky - hodnoceno 1x
Voytus
3 hvězdičky - hodnoceno 0x
2 hvězdičky - hodnoceno 1x
PaloM
1 hvězdička - hodnoceno 0x
0 hvězdiček - hodnoceno 0x




Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0617 s.